خط تولید عسل

برای مشخص کردن مدل دقیق و قیمت محصول با کارشناسان فروش در تماس باشید. 

قبل از ثبت سفارش محصولات مشابه را در پایین بررسی بفرمایید.

تماس بگیرید
  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • محصولات مشابه
  • نظرات کاربران
  • خط تولید عسل

    عسل به دلیل خواص گوناگون غذایی و دارویی متعدد، یکی از بهترین و مهم‌ترین مواد غذایی موجود در سراسر جهان است. عسل به لطف خاصیت ضد میکروبی و درمانی از گذشته تا تاکنون مورد توجه اطباء طب سنتی و همچنین دانشمندان پزشکی نوین قرار گرفته است. به دلیل افزایش جمعیت و افزایش مصرف عسل به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، گرایش به سمت تولید، فرآوری و بسته بندی صنعتی گسترش یافته است. در ادامه به مراحل تولید و بسته بندی عسل بیان شده است. همچنین شما می‌توانید برای راه اندازی خط تولید عسل با کارشناسان مجموعه کالا صنعتی مشورت کنید. مجموعه کالا صنعتی به لطف نمایندگی و عاملیت فروش بسیاری از برندهای معروف الکتروموتور، گیربکس صنعتی، اینورتر و پمپ توانسته با کمک صنعتگران خط‌های تولید بسیاری از مواد غذایی و مواد صنعتی را در مقیاس خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی راه اندازی کند. ایجاد خط تولید عسل، به یک منبع درآمد پایدار، می‌تواند سرمایه گذاری پایداری ایجاد کرده و به طور قابل توجهی به معیشت افراد کمک کند.

    عسل

    روش های مختلف در خط تولید و بسته بندی عسل

    1) جدا سازی از موم: اولین مرحله در خط تولید عسل و بسته بندی آن جداسازی موم از عسل مایع است. در این مرحله باید عسل از موم جدا شود و برای استفاده از عسل داخل سلول در این موم ها باید لایه ی نازکی که مانند سرپوش بر روی این سلول ها قرار دارد برداشته شود تا بتوان عسل را از موم اصلی خارج کرد. عمل جداسازی موم از عسل در خط تولید عسل به کمک دستگاهی به نام استراکتور انجام می‌شود. دستگاه استراکتور در دو نوع وجود دارد. دستگاه استراکتور ستاره ای (دستگاه ستاره ای در یک جهت می چرخد) و دستگاه استراکتور شعاعی (دستگاه شعاعی در دو جهت می چرخد به همین دلیل باید قسمت بالای شانه در جهت دیواره‌ی دستگاه قرار داشته باشد) ساخته می‌شود.

    2) استخراج عسل: در مرحله‌ی استخراج عسل شانه های موم داخل قسمت استخراج کننده قرار می‌گیرد تا به کمک نیروی گریز از مرکز (سانتریفیوژ) کاملا فشرده شود و درنتیجه عسل از موم جدا شود.

    3) فیلتر کردن-تصفیه کردن: در این مرحله از خط تولید عسل هر گونه ناخالصی که به جا مانده باشد جمع آوری می‌شود و عسل کاملا پاک و تمیز در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. در مخزن رسوب، عسل رسوب شده و هوا به شکل حباب های کوچک روی سطح آن یک لایه کف تشکیل می‌دهد که در پایان این فرایند حذف می شوند. لازم به توضیح است عبور از صافی می تواند جایگزین یا مکملی بر عمل ته نشین شدن باشند. پس از تصفیه و خالص کردن، عسل آماده مخلوط شدن با محصولات دیگر یا مصرف مستقیم است. اما برای جلوگیری از تخمیر آن هنگام انبار کردن روش دیگری بایستی به کار گرفته شود تا محصولی یکنواخت، پایدار با ظاهر دلپسند حاصل شود.

    4) رطوبت گیری: یکی از مراحل بسیار مهم در تولید خط تولید عسل رطوبت گیری است. رطوبت گیری با استفاده از دستگاه‌هایی که در آن‌ها عسل به طور مداوم در معرض یک رطوبت گیر قدرتمند قرار دارد انجام شده که این عمل منجر به کاهش سریع رطوبت نسبی بدون استفاده از گرما و به منظور جلوگیری از آسیب رساندن به خواص ارگانیک در محصول می‌شود. در واقع رطوبت گیری به بهبود کیفیت عسل کمک می کند.

    5) بسته بندی: با استفاده از دستگاه های پرکن مخصوص، عسل جداشده از موم و رطوبت گیری شده در بطری های خاصی که توسط مشتریان انتخاب شده ریخته می‌شود و سپس به قسمت بسته بندی نهایی ارسال می‌شود. دستگاه پرکن مایعات غلیظ در انواع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک ساخته می‌شود که مناسب این مرحله می باشد. به کمک دستگاه پرکن عسل می‌توان با سرعت بالا ظرف ها را از عسل پر کرد و به مرحله ی بسته بندی رساند.

    دستگاه تولید عسل 

    دستگاه های بسته بندی 

    دستگاه‌های متعددی برای بسته بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد که شامل:

    1. دستگاه شیرینگ پک
    2. دستگاه تری سیل
    3. دستگاه فرم فیل سیل

    دستگاه های خط تولید عسل

  • مشخصات عمومی
    ملاحظات مهم
    لطفاً قبل از هرگونه واریز وجه با کارشناسان فروش در تماس باشید. در قبال واریزی به هر حسابی غیر از حسابهای معرفی شده در سایت، کالا صنعتی هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.
  • ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...