رفرکتومتر




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

رﻓﺮﻛﺘﻮﻣﺘﺮی ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎی ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺿﺮﻳﺐ ﺷﻜﺴﺖ ﮔﺎزﻫﺎ، ﻣﺎﻳﻌﺎت و ﺟﺎﻣﺪات ﻧﻴﻤﻪ ﺷﻔﺎف، ﺗﻮﺳﻂ  دﺳﺘﮕﺎه رﻓﺮﻛﺘﻮﻣﺘﺮ است و یکی از دستگاه های آنلایزر صنعتی به حساب می آید. ﺑﻪ ﻃﻮر ﻣﻌﻤﻮل  از اﻳﻦ ﻣﺸﺨﺼﻪ، ﺑﺮای ﺷﻨﺎﺳﺎیی ﻣﻮاد ﻳﺎ ارزﻳﺎبی ﺧﻠﻮص آن اﺳﺘﻔﺎده میﺷﻮد. ﺑﻌﺪ از ﻣﻌﻴﻦ ﺷﺪن ﺿﺮﻳﺐ ﺷﻜﺴﺖ، ﻋﻼوه ﺑﺮ ﺷﻨﺎﺳﺎیی ﻣﻮاد، ﻣﻘﺪار آن را ﻧﻴﺰ میﺗﻮان ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻛﺮد. رفرکتومترها در بسیاری از صنایع از جمله غذایی، دارویی، نفت و گاز، شیمیایی و ... به عنوان یک ابزار اندازه‌گیری مهم استفاده می‌شود شما میتوانید برای خرید آنالایزر صنعتی با ما در تماس باشید. به عنوان مثال، در صنعت مواد غذایی، رفرکتومتر برای اندازه‌گیری شاخص شکست مواد شیرین کننده، شکر، عسل و سایر محصولات شیرین استفاده می‌شود. در صنعت نفت و گاز، رفرکتومتر برای اندازه‌گیری شاخص شکست نفت و سایر مواد مختلفی که در این صنعت استفاده می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در صنایع شیمیایی و دارویی نیز از رفرکتومتر برای اندازه‌گیری شاخص شکست مواد استفاده می‌شود. شکل زیر نمونه ای از رفرکتومتر اینلاین پریسماتک را مشاهده می‌کنید.

رفرکتومتر اینلاین پریسماتک

نکات مهم هنگام خرید رفرکتومتر

در ادامه به برخی نکات مهم هنگام خرید رفرکتومتر اشاره می‌کنیم:

  1. نوع رفرکتومتر: قبل از خرید رفرکتومتر باید از نوع رفرکتومتر مناسب خود آگاه شوید. آیا برای استفاده در آزمایشگاه یا در صنایع مختلفی مانند غذایی، دارویی، نفت و گاز و شیمیایی استفاده می‌کنید؟ آیا رفرکتوتر دستی مناسب شماست یا دیجتیال و رفرکتومتر اینلاین؟ برای هر کاربرد، نوع مختلفی از رفرکتومترها وجود دارد که باید برای خرید، از نوع رفرکتومتر مناسب خود اطلاع داشته باشید.
  2. دقت رفرکتومتر: دقت در هنگام انتخاب رفرکتومتر، یکی از مهمترین عوامل در خرید آن است. باید به دقت دستگاه توجه کنید و مطمئن شوید که دقت آن برای کاربرد شما مناسب است. دقت رفرکتومترها از ۰٫۱ تا ۰٫۰۰۱ و همچنین می تواند بیشتر باشد.
  3. محدوده اندازه‌گیری: محدوده اندازه‌گیری یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید تجهیزات ابزار دقیق باید به آن توجه شود.هنگام انتخاب رفرکتومتر نیز باید مطمئن شوید که برای محدوده اندازه‌گیری مورد نظر شما مناسب است و دلیل این که پارامتر مورد نظر دارای بازه‌ اندازه گیری خاصی است پس باید رفرکتومتری را انتخاب کنید که نه تنها بازه‌ی مورد نظر را پوشش داده بلکه دارای مقیاس همخوان با پارامتر مورد نظر باشد.
  4. نوع خروجی: رفرکتومترهای مختلف، دارای ورودی و خروجی های متفاوتی هستند بسته به نوع رفرکتومتر انتخابی شما خروجی می تواند رله، مدباس یا آنالوگ (4 تا 20 میلی آمپر) باشد و یا همچنین فقط به صورت لوکال خروجی نمایش داده شود. 
  5. قیمت: قیمت یکی دیگر از موارد مهم هنگام خرید رفرکتومتر است که باید به آن توجه کرد. برای خرید، مطمئن شوید که قیمت دستگاه متناسب با بودجه و نیاز شما است.
  6. کیفیت ساخت: کیفیت ساخت رفرکتومتر نیز یک موضوع مهم است. باید از برندهای معتبر و با کیفیت خرید کنید تا دستگاهی با کیفیت بالا و دقت مناسبی در اختیار داشته باشید و نیازهای شما را به خوبی بر طرف کند.
  7. سازگاری با نمونه: در نهایت، باید مطمئن شوید که رفرکتومتر انتخاب شده با نمونه‌های مورد نظر شما سازگار است. برخی از رفرکتومترها برای استفاده با نمونه‌های خاصی طراحی شده‌اند، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که دستگاهی که انتخاب می‌کنید، با نمونه‌های شما سازگار است یا خیر. شکل زیر نمونه ای از رفرکتومتر پریسماتک PTRP100 است.

رفرکتومتر پریسماتک

قیمت رفرکتومتر

قیمت رفرکتومتر به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • دقت: رفرکتومترهایی با دقت بالاتر، معمولاً قیمت بیشتری دارند. از آنجایی که دقت دستگاه، یکی از اصلی‌ترین عوامل در کارایی رفرکتومتر است، باید برای انتخاب دستگاه، دقت را به عنوان یکی از معیارهای اصلی در نظر بگیرید.
  • محدوده اندازه‌گیری: رفرکتومترهایی با محدوده اندازه‌گیری بزرگتر، معمولاً قیمت بیشتری دارند. برای استفاده در صنایع مختلف، ممکن است نیاز به رفرکتومتر با محدوده اندازه‌گیری بزرگتر باشد.
  • نوع نمایشگر: رفرکتومترهای دیجیتال، معمولاً قیمت بیشتری دارند اما به دلیل استفاده آسان‌تر و دقت بیشتر، برای بسیاری از کاربران مناسب‌تر هستند.
  • کیفیت ساخت: رفرکتومترهای با کیفیت ساخت بالا، معمولاً قیمت بیشتری دارند. اگر قصد استفاده در صنایعی مانند شیمیایی، نفت و گاز و غیره را دارید، باید دستگاهی با کیفیت ساخت بالا را انتخاب کنید.
  • برند: برند دستگاه، نیز یکی از عواملی است که بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. برندهای معتبر‌تر، معمولاً قیمت بیشتری دارند اما دستگاه‌های آنها نیز از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.
  • قابلیت‌های اضافی: برخی از رفرکتومترها دارای قابلیت‌های اضافی مانند قابلیت اتصال به کامپیوتر و پرینتر هستند. این قابلیت‌ها نیز می‌توانند قیمت رفرکتومتر دستگاه را افزایش دهند.
  • کشور سازنده: قیمت رفرکتومترها ممکن است بسته به کشور سازنده متفاوت باشد. به عنوان مثال رفرکتومترهای اروپایی نسبت به رفرکتومتر های ساخت داخل قیمت بالاتری دارند.

در کل، قیمت رفرکتومترها بسته به معیارهای مختلفی که در بالا برشمرده شد، متفاوت است و باید برای خرید، به این معیارها توجه کرد و با دقت قیمت‌ها را مقایسه کرد. همچنین، برای خرید دستگاه، بهتر است از فروشندگان معتبر و با تجربه خرید کنید تا از کیفیت و قیمت مناسب دستگاه اطمینان حاصل کنید. می توانید برای خرید رفرکتومتر و اطلاع از قیمت آن با کارشناسان فنی شرکت کالا صنعتی در تماس باشید.

رفرکتومتر چشمی

رفرکتومتر چشمی

عوامل زیادی در قیمت و خرید رفرکتومتر تاثیر گذار است که مهم ترین آن دقت دستگاه نوع دستگاه، نوع خروجی و برند آن است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد رفرکتومتر به مقاله رفرکتومتر چیست مراجعه کنید. در حال حاضر رفرکتومتر های پریسماتک یکی از بهترین نمونه های موجود در بازار داخلی کشور است که به صورت اینلاین، کامپکت، آزمایشگاهی و پرتابل قابل عرضه است. همچنین قابل ذکر است که برند پریسماتک دارای یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش است. برای اطلاع از قیمت و خرید رفرکتومتر می توانید با کارشناسان فروش کالاصنعتی در تماس باشید.

جبران ساز دما

اندازه گیری میزان خلوص محلول‌های مختلف به شدت به دما وابسته است. بنابراین دمای محیط می‌تواند بر کیفیت اندازه گیری، دقت و سرعت دست یابی به پاسخ مطلوب را کاهش دهد. به همین دلیل رفرکتومترهایی که دارای جبران ساز دمایی (ATC) هستند، می‌توانند جهت دریافت نتیجه‌ی دقیق بسیار مؤثر باشند. سایر نکاتی که باید در هنگام رفرکتومتر در نظر داشت:

  1. محیطی که اندازه گیری در آن انجام می‌شود.
  2. درجه‌ی حفاظتی (IP) رفرکتومتر مورد نظر
  3. نوع فرآیندی که رفرکتومتر قرار است در آن استفاده گردد. به عنوان مثال انواع پیشرفته و دقیق تر رفرکتومترها در آزمایشگاه‌ها کاربرد داشته و ممکن است استفاده از این انواع چندان راحت نباشد.
    ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...