سنسور | ترانسمیتر ph

pH و ORP پارامترهای مهم کیفیت آب هستند و طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی فرآیند به توانایی اندازه گیری و کنترل هر یک بستگی دارد. به بیان ساده تر، pH و ORP نشان دهنده انواع فعالیت یون در مایعات هستند. pH فعالیت یون هیدروژن را اندازه گیری می کند در حالی که ORP انتقال بالقوه الکترون ها بین مواد شیمیایی یا ترکیبات شیمیایی را نشان می دهد. با وجود اندازه گیری موارد بسیار متفاوت، pH و ORP رابطه تنگاتنگی دارند و اغلب در بحث کیفیت آب با هم ترکیب می شوند.

phدرک سنسور

درک pH

pH مخفف "پتانسیل هیدروژن" است و اندازه گیری غلظت یون هیدروژن است. غلظت بالای یون هیدروژن منجر به اسیدیته می شود در حالی که غلظت کم منجر به قلیایی می شود. غلظت یون های هیدروژن در مقیاس 0 تا 14 با 7 خنثی نشان داده شده است (یعنی تعداد مساوی یونهای هیدروژن (+) و یونهای هیدروکسید (-) برای حذف یکدیگر). مقادیر زیر pH 7 اسیدی و مقادیر بالای pH 7 قلیایی هستند. مقیاس لگاریتمی است ، به این معنی که هر نقطه کامل 10 برابر افزایش یا کاهش می یابد. برخی از مواد شدید می توانند نمره کمتر از 0 یا بیشتر از 14 داشته باشند ، اما بیشتر آنها در مقیاس قرار می گیرند. اندازه گیری pH در پزشکی ، زیست شناسی ، شیمی ، کشاورزی ، جنگلداری ، علوم غذایی ، علوم محیط زیست ، اقیانوس شناسی ، مهندسی عمران ، مهندسی شیمی ، تغذیه ، تصفیه آب و تصفیه آب و بسیاری از کاربردهای دیگر مهم است.

اندازه گیری pH

pH سنج ها عموماً شامل یک الکترود شیشه ای متصل به یک متر الکترونیکی هستند که میزان pH را اندازه گیری و نمایش می دهد. مترها می توانند از واحدهایی که همه قسمت ها را به یک واحد ساده ، دستی یا دستگاه های پیچیده تر و با کیفیت آزمایشگاهی ترکیب می کنند متغیر باشند که خواندن بسیار دقیق و تعداد زیادی عملکرد دیگر را ارائه می دهند.

اندازه گیری ph

خود الکترود از الکترود اندازه گیری ، الکترود مرجع و اغلب حسگر دما تشکیل شده است. اجزای الکترود معمولاً در یک دستگاه به نام الکترود ترکیبی pH ترکیب می شوند. الکترود مرجع با یک الکترولیت با مقدار مشخص پر شده است که با محیط مورد آزمایش واکنش نشان می دهد. این واکنش چیزی است که پتانسیل هیدروژن را تعیین می کند. از آنجا که pH به نوسانات دما حساس است ، یک سنسور دما در آن گنجانده شده است تا قرائت ها به درستی جبران شوند. جبران دما را می توان به صورت دستی یا خودکار به دست آورد. جبران دمای دستی معمولاً با وارد کردن دمای سیال اندازه گیری شده در منوی ابزارها حاصل می شود. جبران خودکار دما به ورودی سنسور دما نیاز دارد و پیوسته یک سیگنال pH جبران شده را به صفحه نمایش می فرستد.




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

کنترل آنلاین ph

کنترل آنلاین PH

دلیل سنجش و کنترل میزان اسیدی بودن محلول چیست؟

اندازه گیری pH یک گام کلیدی در بسیاری از مراحل آزمایش و تصفیه آب است: تغییر در سطح pH آب می تواند کنش و واکنش مواد شیمیایی موجود در آب را تغییر دهد. pH بر کیفیت محصول و ایمنی مصرف کننده تأثیر می گذارد. تغییرات pH می تواند طعم ، رنگ ، ماندگاری ، ثبات محصول و اسیدیته را تغییر دهد. pH ناکافی آب لوله کشی می تواند باعث خوردگی در سیستم توزیع شده و باعث خروج فلزات سنگین مضر شود. مدیریت محیط های صنعتی آب صنعتی به جلوگیری از خوردگی و آسیب به تجهیزات کمک می کند. سیستم کنترل pH سیستم ها با قابلیت تغییرپذیری و حساسیت شدید مشخص می شوند و همچنین در معرض مشکلات ناشی از تماس بین الکترودهای اندازه گیری و مایعات متخاصم قرار می گیرند. تاریخچه موردی از تاسیسات نماینده نشان می دهد که موفقیت در اجرای این کنترل کننده pH نه تنها به ارزیابی پیچیدگی حلقه و انتخاب استراتژی کنترل بستگی دارد ، بلکه به تشخیص و اجتناب از مشکلات هنگام تعیین و نصب ابزار دقیق ، تجهیزات و لوله کشی نیز بستگی دارد.

کدام فرآیندها نیاز سنجش ph یک الزام می باشد و دلیل این الزام چیست؟

تصفیه آب آشامیدنی

pH آب آشامیدنی در چندین مرحله در کارخانه آب آشامیدنی اندازه گیری می شود. محدوده pH طبیعی آب لوله کشی در طول فرآیند تصفیه و توزیع بین 6.5-8.5 است. سطح pH آب آشامیدنی باید به حداقل برسد تا خوردگی ، آلودگی و اثرات سوء بر طعم ، بو ، رنگ و ظاهر به حداقل برسد.

تصفیه فاضلاب

تنظیم pH برای رسوب فلزات سنگین در کارخانه های فاضلاب ضروری است. در فرآیندهای تصفیه بیولوژیکی ، pH می تواند میکروارگانیسم ها را متابولیزه کند. اگر pH در حوضه های هوادهی بسیار بالا یا پایین باشد ، میکروارگانیسم ها توانایی تبدیل ضایعات به انرژی و مواد اولیه را از دست می دهند. در حوضه های نیتریفیکاسیون ، اگر PH بیش از حد پایین بیاید ، باکتری های نیتریف کننده شروع به مهار فرآیند نیتریفیکاسیون می کنند.هضم کننده های بی هوازی باید تعادل بین چندین جمعیت میکروبی را حفظ کنند. اگر pH خارج از محدوده قابل قبول افزایش یابد ، تولید متان متوقف شده و سیستم هضم کننده خراب می شود. برای رعایت مقررات pH باید در پساب اندازه گیری شود. تاسیسات باید از سیستم حذف آلاینده های ملی - NPDES پیروی کنند.

کاربردهای آب دیگ بخار

تعادل مناسب pH برای شیمی کلی دیگ بخار تقریباً در هر مرحله و حفظ آب با خلوص بالا بسیار مهم است. pH عامل مهمی در نظارت بر خواص خورندگی آب است که می تواند به تجهیزات آسیب برساند.

نحوه انتخاب الکترودهای pH

سنسور و فرستنده های pH در بسیاری از صنایع مانند مواد شیمیایی ، آب و فاضلاب ، مواد غذایی و آشامیدنی ، داروسازی ، نیروگاه ها ، اولیه و نفت و گاز استفاده می شود. انتخاب سنسور بستگی به کاربرد آن دارد. دیافراگم سنسور شیشه ای و سیستم مرجع را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. از حسگرهای ISFET در جایی که شکستن شیشه غیرقابل تحمل است یا محیط حاوی مقادیر زیادی حلالهای آلی است استفاده کنید. در صورت نیاز به پایداری طولانی مدت و کمترین نگهداری ، از سنسورهای لعابکاری شده استفاده کنید.

نکات بسیار مهم هنگام انتخاب کنترلر دیجیتال ph

  1. ابزارها اغلب از طریق خطای تکرارپذیری ، سر و صدای اندازه گیری یا هیسترزیس دریچه ، منبع اختلال در سیستم های pH هستند.
  2. اگر نقاط تنظیم در قسمت های شیب دار منحنی های تیتراژ قرار گیرند ، حلقه های کنترل کننده دیجیتال pH بدون در نظر گرفتن حالت های تنظیم و تنظیم نوسان می کنند.
  3. مجموعه های غوطه وری الکترود pH با انتهای بدون کپسول در زیر سطح مایع در نهایت دارای پایانه های مرطوب خواهند بود.
  4. شیر کنترلی معرف که در سیستم های کنترل ph خطی به نقطه تزریق متصل نشده اند باعث تأخیر در تحویل معرف می شوند تا ابزارهای تجارت شما را توصیف کنند.
  5. برای تشخیص مشکلات تحویل معرف ، به یک جریان سنج یا یک بینا نیاز دارید.
  6. سیگنالهای پیشرو در جریان باید در خروجی های کنترل کننده pH ضرب شوند و برای عملکرد مستقیم شیرهای معرف یا ایجاد نقاط تنظیم جریان واکنش استفاده شوند.
  7. تأخیر در انتقال الکترودهای pH در خانه های تجزیه کننده از مهلت اختلاط فراتر می رود - به طوری که افزایش سهولت در چک کردن الکترودها با کاهش تسهیل در بررسی ضبط روند جبران می شود.
  8. برای کاهش مشکلات نگهداری و بهبود زمان پاسخگویی ، الکترودهای تزریقی باید در مقایسه با نمونه های نگهدارنده نمونه ترجیح داده شوند - اما همه الکترودهای تزریق به یک اندازه ایجاد نمی شوند.
  9. اگر مجبور نباشید آنها را کنترل کنید ، مخازن بزرگ خوب هستند. از حجم بالادست برای کاهش مصرف معرف یا پایین دست برای کاهش خطای کنترل استفاده کنید. اگر نمی توانید تصمیم بگیرید که از کجا استفاده کنید ، آن را پایین دست قرار دهید.
  10. یک یا سه الکترود برای اندازه گیری pH نصب کنید.

اندرس هاوزر

شرکت آلمانی-سوئیسی اندرس هاوزر یکی از رهبران بلا معارض در زمینه ی تجهیزات آنالیز کیفیت سنجی محلول به ویژه آب به شمار می رود. ما در کالا صنعتی پیشنهاد برتر را به صنایع کاربردی مختلف محصولات کمپانی اندرس را می دهیم و لذا در این بخش تصمیم به تشریح و توضیح کامل نسبت به پیشنهاد اول فنی و راه حل برتر در صنایع را گرفته ایم: با ما همراه باشید...

اندازه گیری pH با الکترودهای شیشه ای و الکترودهای لعابکاری شده

مقدار pH به عنوان واحد اندازه گیری اسیدیته یا قلیائیت یک محیط مایع استفاده می شود. عنصر حساس به pH الکترودهای شیشه ای یک پیاز شیشه ای است که پتانسیل الکتروشیمیایی را تأمین می کند که به مقدار pH محیط بستگی دارد. این پتانسیل به این دلیل ایجاد می شود که یونهای H+ کوچک از لایه بیرونی غشا نفوذ می کنند در حالی که یون های بزرگتر با بار منفی در محلول باقی می مانند. پروب های pH شیشه ای دارای یک سیستم مرجع Ag/AgCl یکپارچه است که به عنوان الکترود مرجع مورد نیاز عمل می کند. مقدار pH از اختلاف پتانسیل بین سیستم مرجع و سیستم اندازه گیری با استفاده از معادله Nernst محاسبه می شود. سنسورها و فرستنده های pH ما به اندازه گیری خطی برجسته در محدوده pH بسیار وسیع دست می یابند! اصل اندازه گیری الکترودهای pH لعابکاری شده با سنسورهای pH شیشه مطابقت دارد ، با این حال ، عنصر حساس به pH لعابکاری شده است.

اندازه گیری pH با الکترودهای ISFET

مقدار pH با ترانزیستور اثر میدان انتخابی یون (ISFET) اندازه گیری می شود. این یک ترانزیستور ساده با منبع و تخلیه است که توسط یک نیمه هادی از پایه جدا می شود. یون های هیدروژن از محیط ممکن است در اینجا جمع شوند. بار مثبت حاصله از بیرون در داخل پایه که در آن بار منفی رخ می دهد "معکوس" شده است. این باعث می شود که کانال نیمه هادی رسانا باشد. هرچه یون های H+ بیشتر روی پایه جمع شوند، جریان بیشتری بین منبع و تخلیه جریان می یابد. در پایان با ذکر برخی از خواص و مزایا ی محصولات کمپانی های معتبر در این زمبنه ، شمار ا با رهبران تولید در این عرصه جهت بررسی فنی و مشاهده لیست قیمت جهت تجربه ی یک خرید موفق و حرفه ای آشنا می کنیم;

فواید

سنسورها و فرستنده های pH ما تمام الزامات را از عملکردهای اصلی تا اندازه گیری چند کانالی و چند پارامتری برآورده می کنند. بافرهای pH ، محلولهای pH و استانداردهای pH را برای کالیبراسیون pH با دقت نهایی ارائه می کنند. آنها در آزمایشگاه کالیبراسیون دائمی خود تولید می شوند که دارای مجوز DAkkS (مرجع اعتباربخشی آلمان) است. انواع مختلف الکترودها انواع دیافراگم ها و سیستم های مرجع را پوشش می دهند ، از اتصالات PTFE دافع خاک بر روی دیافراگم های سرامیکی بسیار حساس گرفته تا دیافراگم های باز مقاوم در برابر انسداد. اندرس هاوزر ، مجموعه های pH را برای مجموعه های نصب ثابت ، مجموعه های غوطه وری ، مجموعه های جریان و مجموعه های جمع شونده ارائه می دهد. بدین ترتیب بنا به سوابق و تجربه ی فروش موفق تیم فنی کالا صنعتی برای سیستم های خودکار برای کالیبراسیون ، تنظیم و تمیز کردن عملکرد مطلوب سنسور و فرستنده های pH را در فرایندهای شیمیایی ، تولید داروها یا برنامه های بهداشتی ، می توان محصولات کمپانی اندرس آلمان را که توسط سایت "کالا صنعتی" ارائه می گردد تضمین اجرائی و سلامت و اصالت نمود.

کاربرد الکترود های PH

طیف وسیعی از انواع الکترودهای pH متناسب با کاربردهای خاص وجود دارد. همه الکترودها دارای اتصالی هستند که الکترولیت درون الکترود مرجع را از محیط مورد آزمایش جدا می کند. اتصالات دوگانه برای برنامه هایی وجود دارد که خطر آلودگی الکترولیت را دارند. همچنین تعدادی سبک نوک الکترود وجود دارد که برای مواد خاصی که در حال آزمایش هستند مناسب است.

کاربرد الکترود ph

تعمیر و نگهداری و کالیبراسیون ابزارهای pH

دقت اندازه گیری pH بستگی به ابزارهای خوب نگهداری و کالیبره شده دارد. عوامل اصلی که عملکرد الکترود را تضعیف می کند ، پوشش ، آلودگی و پیری است. نگهداری و کالیبراسیون لازم بستگی به این عوامل و البته دقت مورد نیاز اندازه گیری ها دارد. همه الکترودهای شیشه ای دارای یک لامپ هستند که باید هیدراته نگه داشته شود و یک محل اتصال که باید مرطوب نگه داشته شود تا از نشت اضافی محلول الکترولیت داخلی از محل اتصال جلوگیری شود. توصیه می شود که الکترودها را در محلول ذخیره بین استفاده ها نگه دارید. راه حل های مخصوص تمیز کردن نیز برای اطمینان از عدم آلودگی یا تجمع الکترودها وجود دارد که می تواند بر عملکرد تأثیر بگذارد و طول عمر الکترود را کوتاه کند. الکترولیت موجود در برخی از الکترودهای مرجع نیز باید به صورت دوره ای پر شود. سایر الکترودها پر از ژل یا "کم نگهداری" هستند و نیازی به پر شدن مجدد ندارند. همه pH مترها گاه به گاه نیاز به کالیبراسیون دارند. آنها باید حداقل در دو نقطه کالیبره شوند. اکثر تولیدکنندگان برای کالیبراسیون محلول بافر را در سطوح خاص pH ارائه می دهند. برای بیشتر کاربردها ، pH 7.00 و 4.00 (یا برای مقادیر قلیایی 7.01 و 10.01) برای کالیبراسیون مناسب است.

درک ORP

ORP مخفف "پتانسیل کاهش اکسید کننده" است که فعالیت اکسید کننده ها و کاهنده ها در ارتباط با غلظت آنها است. اکسید کننده ها مواد شیمیایی و ترکیبات شیمیایی هستند که الکترون ها را از مواد دیگر دریافت می کنند در حالی که کاهنده ها الکترون ها را اهدا می کنند. ORP هنگام بحث در مورد کیفیت آب از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا مهمترین ویژگی آن توانایی اندازه گیری اکسیداسیون آلاینده ها است. مواد شیمیایی مانند کلر ، برم و ازن همگی اکسید کننده هستند. این توانایی آنها در اکسیداسیون "سرقت" الکترون ها از مواد دیگر است که آنها را ضد عفونی کننده خوبی می کند زیرا در تغییر ترکیب شیمیایی مواد ناخواسته ، این مواد را دفع می کنند. بی اثر البته در فرآیند اکسیداسیون آنها از توانایی خود برای اکسیداسیون بیشتر اشیاء استفاده می کنند. در حالی که برای اکثر برنامه های کاربردی اندازه گیری ORP به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی آنها به اکسید کننده ها مربوط می شود ، علاقه زیادی به کاهنده ها وجود دارد. رادیکالهای آزاد اتمها و/یا مولکولهایی هستند که دارای الکترون جفت نشده هستند.

درک orp

انواع سنسورهای ph

سوالات متداول pH / ORP

اگر یونیزر آب داشته باشم چطور؟

احتمالاً می خواهید pH و ORP را اندازه گیری کنید. لطفاً مطمئن شوید که یک متر اندازه گیری هر دو اندازه گیری را انتخاب کرده اید و مطمئن شوید که راه حل های مورد نیاز را برای بهترین نتایج خریداری کرده اید.

چرا کالیبراسیون لازم است؟

برای استانداردسازی الکترود ، کالیبراسیون اغلب در pH متر مورد نیاز است. با گذشت زمان ، اندازه گیری ها تغییر می کند. کالیبراسیون برای این رانش درست می شود بنابراین شما می توانید pH خود را به طور دقیق اندازه گیری کنید.

به چه راهکارهایی نیاز دارم؟

برای بهترین نتایج ما بافر pH 4 ، 7 و 10 را توصیه می کنیم زیرا اکثر مترها این محلول ها را تشخیص می دهند. ما محلول تمیز کردن و ذخیره سازی را برای افزایش طول عمر الکترود توصیه می کنیم. ما همچنین راه حل های کالیبراسیون دیگری را برای استفاده از برنامه های خاص و مترهای بالاتر ارائه می دهیم که می توانند این راه حل ها را بپذیرند.

هر چند وقت یکبار باید متر را کالیبره کرد؟

قاعده کلی این است که هفته ای یکبار pH سنج خود را کالیبره کنید. برای دقت بیشتر توصیه می شود که مرتباً کالیبره کنید. برای بهترین دقت ، قبل از هر آزمایش کالیبره کنید.

چگونه می توان pH متر خود را کالیبره کرد؟

اکثر مترهای ما بسیار شبیه به کالیبراسیون هستند و دارای تشخیص بافر خودکار هستند. به طور معمول ابتدا با pH7 کالیبره می کنید ، سپس pH4 و pH10 حتماً آبکشی کنید تا از آلودگی متقابل بین هر کالیبراسیون جلوگیری شود.

ph متر چگونه باید ذخیره شود؟

برای بهترین نتایج و طول عمر الکترود ، توصیه می کنیم الکترود خود را در محلول ذخیره pH ذخیره کنید. از آب دیونیزه یا متلاشی شده استفاده نکنید.

پروب pH چقدر طول می کشد؟

بیشتر پروب های pH 6 ماه تا 2 سال دوام خواهند داشت. نگهداری صحیح پروب pH شما بهترین راه برای افزایش طول عمر الکترود pH شما است.

کی پروب pH را تعویض کنم؟

هنگام خواندن واکنش ناپایدار یا کند ، ممکن است زمان تعویض الکترود باشد. اگر دیگر نمی توانید الکترود را کالیبره کنید ، زمان تعویض آن فرا رسیده است.

به کدام متر نیاز دارم؟

بسته به درخواست شما  مقدار زیادی pH متر موجود است. تسترها ارزان ترین گزینه هستند. اینها عموماً کمترین دقت را دارند و الکترودهای مخصوصی در دسترس ندارند اما به دلیل هزینه کم بسیار محبوب هستند. آن ها برای اکثر کاربران به اندازه کافی دقیق هستند. کنتورهای اصلی دارای صفحه نمایش بزرگتری نسبت به تسترها بوده و انعطاف پذیری بیشتری را با کاوشگرهای مخصوص ارائه می دهند. مترهای دستی با کیفیت بالا متفاوت هستند اما بسیاری از آنها قابلیت اتصال به کامپیوتر ، ثبت اطلاعات با مهر تاریخ برای مطابقت با GLP (عملکرد خوب آزمایشگاهی) و دقت بسیار بالا را ارائه می دهند.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...