رولبرینگ کروی

  • رولبرینگ کروی DKFL
  • رولبرینگ کروی SKF
  • رولبرینگ کروی FAG
  • رولبرینگ کروی KG
  • رولبرینگ کروی NACHI



  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

رولبرینگ های کروی برای اولین بار نوسط آروید پالمگرن و شرکت SKF در سال 1919 در اختراع و  در بازار معرفی شد. طراحی رولبرینگ هایی که در آن زمان آروید پالمگرن اختراع کرد مانند طرحی است که همچنان در ماشین های مدرن استفاده می شود. رولبرینگ های کروی نوعی از رولبرینگ ها هستند که ناهماهنگی های زاویه ای در خود جای می دهند و همچنین امکان حرکت و چرخش با اصطکاک پایین را فراهم می کنند. رولبرینگ های کروی علیرغم نامی که دارند، واقعا کروی شکل نیستند. عناصر غلتان رولبرینگ های کروی معمولا به شکل استوانه هستند ولی به شکلی هستند که مانند استوانه هایی که کمی بیش از حد باد شده اند (بشکه ای) می باشند. رولبرینگ های کروی، از ظرفیت تحمل بالایی برخوردارند. اکثر رولبرینگ های کروی دو ردیفه می باشند که به آن ها این قابلیت را می دهد بارهای شعاعی بسیار سنگین و بارهای محوری سنگین را تحمل کند. این رولبرینگ ها به صورت زاویه دار داخل رینگ ها قرار میگیرند و به شکلی هستند که راستای محور عناصر غلتان، راستای محور دوران رینگ ها را قطع مینماید. رولبرینگ های کروی به صورت یک ردیفه هم وجود دارد که برای بارهای شعاعی کمتر و بدون بار محوری مناسب می باشند. این رولبرینگ ها با نام رولبرینگ های بشکه ای یا Tonnenlager نیز نامیده می شوند.

رولبرینگ کروی

طرح های رولبرینگ کروی

طراحی داخلی این رولبرینگ ها توسط ISO استاندارد نشده است، به همین علت بین تولید کنندگان مختلف و سری های مختلف متفاوت است. برخی از ویژگی هایی که ممکن است در رولبرینگ های مختلف موجود باشد یا نباشد عبارت‌اند از:

  1. ویژگی های روانکاری در رینگ داخلی یا خارجی
  2. فلنج مرکزی
  3. رینگ راهنما یا رینگ مرکزی
  4. آب بند
  5. قفس
  6. معمولا در رولبرینگ های مخروطی بر روی رینگ خارجی رولبرینگ ها (پسوندS) یک شیار و سه سوراخ شعاعی جهت روانکاری رولبرینگ وجود دارد.

رولبرینگ کروی

ابعاد رولبرینگ

ابعاد خارجی رولبرینگ های کروی توسط ISO در استاندارد ISO 15:1998 استاندارد شده است. برخی از سری های رایج رولبرینگ های کروی عبارتند از: 213، 222، 223، 230، 231، 232، 238، 239، 240، 241، 248، 249.

مواد

رینگ های رولبرینگ و عناصر غلتان را می‌توان از تعدادی مواد مختلف ساخت، اما رایج‌ترین آنها «فولاد کروم» (کروم با کربن بالا) ماده‌ای است که تقریباً 1.5٪ محتوای کروم دارد. چنین "فولاد کرومی" توسط تعدادی از مقامات استاندارد شده است، و بنابراین تعدادی موارد مشابه وجود دارد، مانند: AISI 52100 (ایالات متحده آمریکا)، 100CR6 (آلمان)، SUJ2 (ژاپن) و GCR15 (چین). برخی از مواد متداول برای قفس رولبرینگ:

  1. ورق فولادی
  2. پلی آمید
  3. برنج (ماشینکاری شده)
  4. فولاد (ماشینکاری شده)

انتخاب مواد عمدتاً با حجم و روش ساخت انجام می شود. برای رولبرینگ های با حجم زیاد، قفسه ها بیشتر از جنس ورق فولادی یا پلی آمید هستند، در حالی که تولید کنندگان با حجم کم یا سری های کم حجم اغلب قفس هایی از برنج ماشینکاری شده یا فولاد ماشینکاری شده دارند. برای برخی کاربردهای خاص، مواد ویژه ای برای پوشش (به عنوان مثال سوراخ استوانه ای با روکش PTFE برای کاربردهای ارتعاشی) استفاده می شود.

تولید کنندگان

برخی از تولیدکنندگان رولبرینگ کروی عبارتند از SKF، Schaeffler، Timken، NSK، NTN و KOYO از همان زمانی که در سال 1919 رولبرینگ های کروی توسط SKF معرفی شد، این رولبرینگ ها در طی دهه ها به جهت بهبود ظرفیت حمل و کاهش اصطکاک پالایش شدند. این امر با بازی با پالت پارامترهایی مانند مواد، هندسه داخلی، تحمل و روان کننده ممکن شده است. امروزه، اکثر رولبرینگ سازان سعی میکنند تا دانش رولبرینگ و بلبرینگ را به سمت راه حل هایی با سازگاری محیط زیست و انرژی کارآمد تر اصلاح کنند. برای دریافت مشخصات بیشتر و خرید بلبرینگ با کارشناسان فروش در تماس باشید.

کاربرد رولبرینگ های کروی

رولبرینگ های کروی در بسیاری از کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند مانند کاربردهایی با بارهای سنگین، سرعت های متوسط و کاربردهایی با احتمال ناهماهنگی. برخی از زمینه هایی که رولبرینگ های کروی در آن ها کاربرد دارند عبارت اند از : 

  1. گیربکس صنعتی
  2. توربین های بادی
  3. ماشین های ریخته گری پیوسته
  4. جابجایی مواد
  5. پمپ
  6. فن و دمنده مکانیکی
  7. تجهیزات معدنی و ساختمانی
  8. تجهیزات پردازش خمیر و کاغذ
  9. نیروی محرکه دریایی و حفاری دریایی
  10. وسایل نقلیه خارج از جاده
  11. کاربرد با ناهماهنگی

عملکرد اصلی یک رولبرینگ کروی کاهش اصطکاک در حین حمل بار شعاعی یا بار محوری یا هر دو است. همچنین ممکن است ناهماهنگی دینامیک یا استاتیک را در خود جای دهد. نمونه ای از ناهماهنگی دینامیک چرخش محور خمیده در رولبرینگ است که باعث انحراف یا تلاطم مداوم شفت در محل قرارگیری آن در رولبرینگ می شود. شفت ممکن است تحت بار، به جای خم شدن دائمی، به طور الاستیک منحرف شود، اما تأثیر آن بر رولبرینگ یکسان است. رولبرینگ های کروی خود تنظیم می‌توانند تحمل‌ های تولید در محفظه‌ های ماشینکاری شده و ناهماهنگی‌ های رایج در سازه‌های تجهیزات ریخته‌گری یا ساخته شده را جبران کنند. اگر هم شفت و هم ساختار سفت و سخت باشند، تلرانس‌ های اولیه ساخت محفظه‌های رولبرینگ، تراز کردن شفت کاملاً عمود بر محفظه رولبرینگ را دشوار می‌کند، همانطور که برخی از انواع بیرینگ ها نیاز دارند. اکثر رولبرینگ های کروی می توانند ناهماهنگی 2± درجه را تحمل کنند. در رولبرینگ هایی که در مراکز 10 فوتی تنظیم شده‌اند، این می‌تواند معادل 8.3 اینچ ناهماهنگی باشد.

رولبرینگ گروی

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...