کوپلینگ KB (لقمه‌ای)




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

کوپلینگ KB یکی از پرکاربردترین انواع کوپلینگ ها است. این کوپلینگ با نام های کوپلینگ N-EUPEX و کوپلینگ لقمه ای و یا پنجه ای نیز شناخته میشود؛ کوپلینگ KB جزو کوپلینگ های انعطاف پذیر است که عمل انتقال گشتاور در این کوپلینگ از طریق الاستومر میان دو هاب این کوپلینگ انجام می شود. در ادامه به بررسی انواع، ویژگی ها و کاربردهای کوپلینگ KB میپردازیم. برای دریافت مشاوره فنی رایگان، اطلاع از قیمت کوپلینگ و زمان تحویل با کارشناسان ما در تماس باشید.

کوپلینگ kb

خرید کوپلینگ KB (راهنمای انتخاب و خرید)

کوپلینگ قطعه ای مکانیکی برای اتصال دو شفت است و تاثیر مستقیمی بر عملکرد دستگاه ها و موتور ها دارد. در انتخاب و خرید کوپلینگ KB بایستی نیازهای سیستم خود را شناسایی و بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای انتخاب مناسب ترین گزینه بایستی راهنمای خرید کوپلینگ KB را مطالعه و پارامترهای مهم آن در هنگام خرید را رعایت کنید. در ادامه به بررسی مهمترین پارامترها در هنگام انتخاب و خرید کوپلینگ KB می‌پردازیم. 

  • میزان گشتاور و اینرسی سیستم: از مهم ترین پارامترها در هنگام انتخاب و خرید کوپلینگ KB میزان گشتاور قابل تحمل آن است. کوپلینگ های KB برای تحمل گشتاورهای عمومی و معمولی هستند و تحمل گشتاور زیاد را ندارند.
  • اندازه کوپلینگ: قبل از خرید کوپلینگ حنما اندازه شفت و شکل آن را چک کنید و کوپلینگ متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید.
  • میزان دما: دما و تغییرات دمایی در مدت های طولانی می تواند بر کوپلینگ تاثیرات زیادی داشته باشد. اگر دمای محیطی که کوپلینگ N-EUPEX استفاده می شود زیاد است باید الاستومر کوپلینگ با مواد مناسبی تولید شود.
  • میزان سرعت: کوپلینگ های N-EUPEX به صورت کلی برای کاربردهایی با سرعت 5 تا 10 هزار دور بر دقیقه مناسب هستند اما برای سرعت بالاتر از این محدوده باید کوپلینگ به صورت سفارشی و با متریال خاصی تولید شود.

همچنین شرکت کالا صنعتی به عنوان یکی از بزرگترین تامین کنندگان کوپلینگ KB، سفارش ساخت تمام کوپلینگ خاص را میپذیرد و در اسرع وقت به دست مشتری می‌رساند. جهت اطلاع بیشتر با کارشناسان کالا صنعتی در تماس باشید.

انواع کوپلینگ KB

کوپلینگ های N-EUPEX به دو دسته کلی ساده (KB) و سری DS تقسیم می شوند. این دو سری از کوپلینگ های N-EUPEX دارای رابر و ویژگی های متفاوتی هستند که در ادامه به بررسی این دو مدل پرداخته می شود.

کوپلینگ N-EUPEX ساده یا کوپلینگ KB

این سری از کوپلینگ های N-EUPEX کاربرد بیشتری دارد و در بازار ایران منظور از کوپلینگ KB، این کوپلینگ است. کوپلینگ N-EUPEX سری ساده به سه دسته تقسیم می شوند که عبارت اند از:

  • کوپلینگ KB سری A
  • کوپلینگ KB سری B
  • کوپلینگ KB سری H

کوپلینگ KB سری A

کوپلینگ KB سری A نسبت به سری B ساختار پیچیده تری دارد و علاوه بر دو هاب و الاستومر میان آن ها، از یک بوش در ساختار آن ها نیز استفاده شده است. اتصال دو شفت به وسیله این کوپلینگ ها محکم تر و قابل اعتماد تر است و اتصال میان دو هاب نیز به وسیله پیچ انجام می شود که باعث نصب و جداسازی آسان تری دارد.

کوپلینگ kb سری a

کوپلینگ KB سری B

 این سری از کوپلینگ های N-EUPEX ساختار ساده ای دارند و برای معمولی ترین کاربردها مورد استفاده قرار میگیرند. قیمت کوپلینگ KB سری B نسبت به سایر کوپلینگ های N-EUPEX پایین تر است.

کوپلینگ kb سری b

کوپلینگ KB سری H

این سری از کوپلینگ ها برای کاربردهایی مناسب هستند که فاصله بین موتور و قیمت متحرک نسبتاً زیاد می‌باشد. در این کوپلینگ های N-EUPEX برای پوشش فضا از اسپیسر استفاده شده است. طول این اسپیسر با توجه به نیاز قابل تغییر است.

کوپلینگ kb سری h

کوپلینگ N-EUPEX سری کوپلینگ DS

این سری از کوپلینگ های نسبت به سری KB می توانند نیرو و گشتاور بیشتری را انتقال دهند. ساختار کوپلینگ های N-EUPEX DS به صورتی است که اگر الاستومر کوپلینگ به دلیل بار زیاد یا عوامل دیگر دچار خرابی و سایش شد، قطعات فلزی می توانند آزادانه و بدون تماس روی یکدیگر بچرخند.

کوپلینگ kb سری ds

ویژگی‌های کوپلینگ KB

کوپلینگ های N-EUPEX یا همان کوپلینگ های KB دارای ویژگی های متعددی هستند که باعث محبوبیت ویژه این کوپلینگ ها در میان سایر کوپلینگ ها شده است. مهم ترین ویژگی های این کوپلینگ ها عبارت اند از:

  • ساختار ساده
  • نصب آسان
  • طول عمر بالا
  • خرابی آنها بیشتر مواقع مربوط به سایش الاستومر ها می شود.
  • موجود بودن کوپلینگ و قطعات آن به صورت آماده

کاربرد کوپلینگ لقمه ای (KB)

کوپلینگ لقمه ای یا کوپلینگ KB در 23 سایز با گشتاور 28 Nm تا 7100 Nm تولید می شود. این کوپلینگ می تواند دما از -30 تا +80 سانتی را تحمل کند. در صورت نیاز می توان با استفاده از الاستومر های خاص بازه دمایی قابل تحمل را به -50 تا +100 درجه سانتی گراد افزایش داد. کوپلینگ KB برای اتصال دو شفت به یکدیگر استفاده می شود که با توجه به اینکه نوعی از کوپلینگ های انعطاف پذیر است، می تواند ناهماهنگی های میان دو شفت را تحمل کند. این کوپلینگ ها در انواع پمپ ها، الکتروموتورها، گیربکس ها، جرثقیل ها و... استفاده می شوند.

قیمت کوپلینگ KB

در تعیین قیمت کوپلینگ KB عوامل بسیاری تاثیر می‌گذارند. اما مهم ترین عامل برند و نوع آن است. در ادامه به معرفی عوامل تاثیرگذار بر قیمت کوپلینگ KB میپردازیم.

  • نوع و مشخصات فیزیکی و فنی
  • اندازه و ابعاد
  • برند و شرکت سازنده
  • جنس متریال

اجزا کوپلینگ KB

طراحی کوپلینگ KB به گونه ای است که از دو هاب و یک الاستومر میان این هاب تشکیل شده است. عمل انتقال گشتاور توسط الاستومر انجام می شود. هاب های کوپلینگ لقمه ای ماشین کاری شده اند و الاستومر با توجه به نیاز با متریال متفاوتی تولید می شود.

اجزا و طراحی کوپلینگ kb

الاستومر های انعطاف پذیر (رابر های کوپلینگ)

این رابط‌های کوپلینگ های N-EUPEX یا کوپلینگ های KB خواص الاستیکی خاصی دارند. این رابط‌ها معمولاً از جنس NBR می‌باشند و سختی‌های متفاوتی دارند. در جدول زیر میزان سختی و محدوده دمایی جنس‌های متفاوت این رابط‌ها را مشاهده می‌کنید.

جنس سختی محدوده دمایی
N-EUPEX series
NBR standard type 80 ShoreA -30 درجه تا +80 درجه
NBR electrically insulating 80 ShoreA -30 درجه تا +80 درجه
NBR soft 65 ShoreA -30 درجه تا +80 درجه
NBR hard 90 ShoreA -30 درجه تا +80 درجه
NBR normal low-backlash 80 ShoreA -30 درجه تا +80 درجه
NBR soft low-backlash 65 ShoreA -30 درجه تا +80 درجه
NR for low temperature 80 ShoreA -50 درجه تا +100 درجه
HNBR high temperature 80 ShoreA -10 درجه تا +100 درجه
Type N-EUPEX DK
NBR hard 90 ShoreA -30 درجه تا +80 درجه
N-EUPEX DS series
NBR hard 90 ShoreA -30 درجه تا +80 درجه
 
به صورت خلاصه کوپلینگ های N-EUPEX که در بازار ایران با نام کوپلینگ KB نیز شناخته می شود، ساده ترین نوع کوپلینگ های الاستومری است. این کوپینگ ها بیشترین کاربرد را در صنعت دارند و همواره به صورت آماده موجود هستند. شما می توانید برای سفارش و ارسال فوری این کوپلینگ ها در ابعاد متفاوت با کارشناسان فروش کالا صنعتی در تماس باشید. همچنین شرکت کالا صنعتی سفارش ساخت انواع کوپلینگ های خاص (ابعاد بزرگتر، متریل متفاوت و...) را میپذیرد. برای اطلاع از آخرین قیمت ها و مشاوره رایگان با کارشناسان فروش کالا صنعتی تماس بگیرید.
  • سوال متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...