رولبرینگ مخروطی

  • رولبرینگ مخروطی DKFL
  • رولبرینگ مخروطی SKF
  • رولبرینگ مخروطی FAG
  • رولبرینگ مخروطی KG
  • رولبرینگ مخروطی NACHI



  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

رولبرینگ مخروطی

رولبرینگ های مخروطی از یک رینگ داخلی با دو لبه، یک رینگ خارجی بدون لبه، عناصر غلتان مخروطی و یک قفسه تشکیل شده است. وظیفه قفسه در رولبرینگ ها این است که عناصر غلتان را در جای خود نگه می دارد که در رولبرینگ های مخروطی معمولا از جنس فولاد پرسکاری شده و یا فیبری ( پلی آمید تقویت شده با الیاف شیشه) می باشد.

اجزا رولبرینگ مخروطی

اجزا رولبرینگ های مخروطی (رینگ داخلی و خارجی، عناصر غلتان و قفسه) را می توان جداگانه نصب کرد و به همین علت نصب و مونتاژ رولبرینگ های مخروطی آسان است. راستای خطوط تماسی بین عناصر غلتان و مسیر غلتش در رینگ ها در نقطه مشترکی محور دوران رولبرینگ راقطع میکند. در این رولبرینگ ها مسیر غلتش داخلی با عنوان مخروط (cone) و مسیر غلتش خارجی به عنوان کاپ (cup) شناخته می شوند. در رولبرینگ های مخروطی ، رینگ خارجی را می توان از جنس ورق کشیده شده ساخت. لبه های رینگ داخلی رولبرینگ مخروطی هر کدام دارای ویژگی هایی می باشد. در هنگام تماس با قفسه، لبه کوچکتر وظیفه دارد عناصر غلتان رو در جای خود نگه دارد و از طرفی لبه بزرگتر نیز وظیفه تحمل بارهای محوری را دارد. رولبرینگ های مخروطی مانند بلبرینگ تماس زاویه ای می باشند. با توجه به سطح تماس زیاد، رولبرینگ های مخروطی قادر به تحمل بارهای محوری و شعاعی سنگین در یک جهت هستند.

رولبرینگ مخروطی 2

مشخصات رولبرینگ مخروطی

رولبرینگ های مخروطی در مقایسه با سایر انواع رولبرینگ دارای ویژگی های طراحی منحصر به فرد هستند. خود عناصر غلتان دارای قطر انتهایی با دو اندازه متفاوت هستند، از این رو به آن "غلتک های مخروطی" می گویند. مسیرهای غلتشی که غلتک ها در آنها حرکت می کنند، دارای یک سطح زاویه دار هستند که با مخروط غلتک ها مطابقت دارد که این رینگ ها را شبیه به بخش هایی از یک مخروط می کند. زاویه ایجاد شده تعیین کننده نوع باری است که رولبرینگ برای آن مناسب است. هر چه زاویه بزرگتر باشد، رولبرینگ بهتر می تواند بارهای محوری را تحمل کند، اما ظرفیت تحمل بارهای شعاعی به نسبت کاهش می یابد. زاویه تماس اکثر رولبرینگ های مخروطی بین 10 تا 20 درجه می باشد اما با این حال برخی از رولبرینگ های مخروطی زاویه دیگری مانند 28 درجه دارند. رولبرینگ های مخروطی تک ردیفه فقط می توانند بارهای محوری را در یک جهت تحمل کنند. به همین علت طراحان رولبرینگ های جفتی را در مجاورت رولبرینگ قرار می دهند و رولبرینگ های تک ردیفه را به صورت جفت نصب می کنند تا بارهای محوری را از هر دو جهت تحمل کنند. رولبرینگ های مخروطی همواره باید سرویس شوند و به طور مکرر با گریس و روغن، روانکاری شوند. این رولبرینگ ها می توانند در دمای بین -30 تا +120 درجه عملکرد مطلوبی داشته باشند.

کاربرد اصلی رولبرینگ های مخروطی

رولبرینگ مخروطی در بسیاری از کاربردهای صنعتی استفاده می شوند. این رولبرینگ ها برای عملکردهایی که مجبور به تحمل بارهای سنگین هستند ایده آل می باشند. همچنین در کاربردهایی که بار شعاعی اهمیت دارد و سرعت چرخش زیاد است نیز به خوبی عمل میکنند. رولبرینگ های مخروطی در بخش هایی مانند کشاورزی، ساخت و ساز، معدن، موتور و پروانه ضروری هستند. در سطح صنعتی، کارخانه‌های کاغذ، کارخانه‌های سیمان و شرکت‌های نفت نمونه‌هایی از محیط‌هایی هستند که رولبرینگ‌های مخروطی در آن‌ها یافت می‌شوند.

انواع رولبرینگ های مخروطی

اگر چه آنها بسیار شبیه هستند، اما چندین مدل از رولبرینگ مخروطی وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند. اصلی ترین رولبرینگ های مخروطی عبارت اند از :

رولبرینگ های مخروطی تک ردیفه

رولبرینگ مخروطی تک ردیفی ساده ترین و پرکاربردترین نوع رولبرینگ های مخروطی است.

رولبرینگ مخروطی تک ردیفه

رولبرینگ های مخروطی دو ردیفه

رولبرینگ جفتی

رولبرینگ های مخروطی دو ردیفه بر اساس نحوه جهت گیری عناصر غلتان و نحوه ماشینکاری سایر اجزا طبقه بندی می شوند که عبارت اند از :

رولبرینگ های پشت سر هم

رولبرینگ های پشت سر هم با جهت تحمل یکسان در کنار یکدیگر قرار میگیرند. این رولبرینگ ها فقط برای مواردی استقاده می شوند که یک رولبرینگ به تنهایی توانایی تحمل بار وارد شده را ندارد و الزامات را برآورده نمی کند.

رولبرینگ تنددم

رولبرینگ های مخروطی با دو کاپ (پشت به پشت)

رولبرینگ های مخروطی دو ردیفه که عناصر غلتان را طوری قرار می دهند که نوک آن ها رو به روی یکدیگر قرار گیرند.

رولبرینگ پشت به پشت

این رولبرینگ ها می توانند بارهای محوری در هر دو جهت را تحمل کنند و  همچنین یک آرایش نسبتا سخت رولبرینگ را فراهم کنند.

رولبرینگ های مخروطی با دو مخروط (رو در رو)

رولبرینگ های مخروطی دو ردیفه که عناصر غلتان را طوری قرار می دهند که راس فرضی آن ها از یکدیگر دور شوند.

رولبرینگ رو در رو

این رولبرینگ های می توانند مقدار  محدودی از ناهماهنگی را در خود جای دهند و همچنین قابلیت تحمل بارهای محوری از هر دو جهت را دارند.

رولبرینگ های دو ردیفه مونتاژ شده با فاصله دهنده

هر دو رولبرینگ تک ردیفی هستند که با استفاده از فاصله دهنده ها و سخت افزار به یک مجموعه واحد تبدیل شده اند. تقریباً هر دو رولبرینگ تک ردیفی را می توان در یک مجموعه از پیش تنظیم شده با فاصله ارائه کرد.

رولبرینگ دو ردیفه

رولبرینگ های مخروطی چهار ردیفه

رولبرینگ مخروطی چهار ردیفه

رولبرینگ های مخروطی چهار ردیفه به دلیل قابلیت تحمل بار دو جهته از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

برخی از مزایای رولبرینگ های مخروطی

  1. ظرفیت تحمل بالا
  2. ظرفیت تحمل بارهای شعاعی و محوری
  3. قابلیت تفکیک پذیری
  4. نصب جداگانه رینگ ها
  5. قابل تنظیم بود لقی بین اجزا رولبرینگ
  6.  اصطکاک کم
  7. عمر بالا
  8. قابلیت اطمینان بالا

همانطور که گفته شد رولبرینگ های مخروطی می توانند بارهای شعاعی، محوری و ترکیبی را تحمل کنند. این رولبرینگ ها قادر هستند بارهای سنگین را نیز تحمل کنند. اگر بین بلبرینگ و رولبرینگ مخروطی مطمئن نیستید، توجه داشته باشید که یک رولبرینگ مخروطی با ابعاد معادل می تواند بار سنگین تری را تحمل کند.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...