آنالایزر گاز احتراقی

به گفته کارشناسان صنعت ، بین ابتکارات بهینه سازی کنترل فرآیند و افزایش الزامات نظارت بر محیط زیست ، تعداد تجزیه کننده های گاز در تاسیسات صنایع شیمیایی (CPI) با سرعتی بیشتر از بودجه و نیروی انسانی تجزیه کننده نیروگاه در حال تکثیر است. در عین حال ، بسیاری از کارکنان با تخصص تحلیلی در حال بازنشستگی هستند ، بنابراین پایگاه دانش تحلیلگر به طور چشمگیری کاهش می یابد.

کنترلر

برای مقابله با این چالش ها ، پردازنده های شیمیایی در حال ارتقاء تجزیه و تحلیل گازهای قدیمی تر و نیاز به تعمیر و نگهداری با فناوری های اندازه گیری جدیدتر هستند که نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر و خدمات کمتری دارند. علاوه بر کاهش تعمیر و نگهداری و هزینه ، ارتقاء به آنالیزهای گاز هوشمند و با کاربری آسان تر می تواند مزایای کمی قابل اندازه گیری فرآیند را ارائه دهد. جان کالم می گوید: " آنالیزهای با عملکرد بالا اغلب تکرارپذیری بهتر ، افزایش سرعت پاسخگویی و دقت بهتر و همچنین سطوح پایین تشخیص را ارائه می دهند که می تواند منجر به دستاوردهای قابل توجهی در الگوریتم های پیشرفته کنترل فرایند شود که در نهایت منجر به کنترل دقیق تر فرآیند می شود."

آنالایزر احتراق چیست؟

آنالایزر احتراق ابزارهای چند منظوره ای هستند که برای محاسبه کارایی انواع دیگ های بخار ، بخاری ها و کوره ها با اندازه گیری طیف وسیعی از پارامترها مانند دمای متراکم ، فشار دودکش و سطح گازها طراحی شده اند. تجزیه و تحلیل احتراق برای عملکرد مناسب و کنترل هر فرآیند احتراق بسیار مهم است. از طریق تجزیه و تحلیل پارامتر احتراق ، می توان راندمان را افزایش داد که منجر به کاهش هزینه سوخت ، انتشار آلاینده های کمتر و کاهش هزینه ها می شود. احتراق زمانی اتفاق می افتد که سوخت ، عموما سوخت فسیلی ، با اکسیژن واکنش می دهد و گرما تولید می کند. هنگامی که احتراق برای تأمین گرمای قابل استفاده مهار می شود ، هدف این است که انرژی را از سوخت به بهترین نحو ممکن دریافت کنیم ، به این معنی که سوخت را تا حد ممکن با کمترین میزان اتلاف سوزاند. احتراق استوکیومتری نقطه نظری است که در آن نسبت سوخت به هوا ایده آل است به طوری که احتراق کامل با بازدهی کامل وجود دارد ، اگرچه ، در واقعیت این امر دست نیافتنی است.




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

کاربرد

آنالایزر احتراق با هدف یافتن نسبت سوخت و هوا ایده آل برای هر کاربرد توسعه یافته اند تا جایی که ممکن است به احتراق کامل نزدیک شوند. اگرچه هرکسی که دارای بخاری ، دیگ بخار ، کوره یا کوره است می تواند از آنها استفاده کند ، تجزیه کننده های احتراق برای متخصصان HVAC یا تکنسین های بزرگتر با هزینه بالای سوخت و مقررات EPA که استانداردهای خاصی را برای برخی از انتشارات مضر برای محیط زیست تعیین می کند ، مفید است. آنالایزرهای احتراق برای راه اندازی و راه اندازی سیستم های گرمایش پیچیده چند مرحله ای یا تعدیل و همچنین آزمایش و تنظیم اولیه انواع دیگ های بخار ، بخاری یا کوره ها ایده آل هستند.

فناوری تجزیه و تحلیل احتراق

از آنجایی که بهبود احتراق را می توان برای سوزاندن کامل سوخت و به حداقل رساندن انتشارات مضر ساده کرد ، تجزیه کننده های احتراق از مجموعه ای از سنسور صنعتی استفاده می کنند که معمولاً در یک ابزار قابل حمل برای استفاده در زمین بسته بندی می شوند و به سرعت و با دقت اطلاعات مورد نیاز برای بهبود احتراق را ارائه می دهند. یک پروب متصل اجازه می دهد تا به راحتی در اگزوز جایی که اندازه گیری ها انجام می شود ، وارد شود. اگر چه تفاوت هایی بین مدل ها در مورد سنسورها وجود دارد ، اما اکثر آنالایزرهای احتراق شامل ترموکوپل ، سنسور فشار ، سنسور O2 و سنسور CO هستند. علاوه بر این ، از آنجا که سوخت های مختلف هنگام تجزیه و تحلیل ویژگی های متفاوتی دارند ، اکثر مدل ها شامل پروفیل های سوخت از پیش تنظیم شده هستند. سنسورهای موجود در آنالایزرهای احتراق تعدادی اندازه گیری مستقیم و همچنین قابلیت محاسبه نرخ های دیگر را ارائه می دهند.

اندازه گیری های رایج آنالیزورهای احتراق

  1. اکسیژن (O2)
  2. مونوکسید کربن (CO)
  3. دمای ورودی
  4. دمای دودکش
  5. پیش نویس
  6. بهره وری
  7. دی اکسید کربن (CO2)
  8. هوای اضافی

اکسیژن (O2)

هنگامی که اکسیژن در گازهای دودکش ظاهر می شود ، این نشان می دهد که هوا بیشتر از مقدار لازم برای احتراق تامین شده است.

مونوکسید کربن (CO)

مونوکسید کربن موجود در گازهای خروجی نشانه احتراق ناقص به دلیل تامین ناکافی هوا است. اکسیژن زیاد با CO ترکیب شده و CO2 تولید می کند.

دمای ورودی

دمای ورودی میزان گرمای ورودی به سیستم توسط هوای تأمین کننده را نشان می دهد. هنگام تعیین اتلاف گرما ، دمای ورودی با دمای دودکش مقایسه می شود که اطلاعات گرمایش خالص را ارائه می دهد.

دمای دودکش

دمای بالای دودکش تلفات گرما را آشکار می کند. در حالی که برخی از تلفات حرارتی اجتناب ناپذیر است ، گرمای از دست رفته علت اصلی کاهش بازده سوخت است.

پیش نویس

پیش نویس میزان خروج گازهای خروجی است که توسط سنسورهای فشار اندازه گیری می شود. پیش نویس بیش از حد می تواند از انتقال حرارت به سیستم جلوگیری کند در حالی که پیش نویس ناکافی باعث تجمع بخار آب و گازهای مضر می شود.

بهره وری

بازده احتراق یک اندازه گیری محاسبه شده از چگونگی تبدیل سوخت به گرما است.

دی اکسید کربن (CO2

مقادیر دی اکسید کربن از اندازه گیری O2 و CO محاسبه می شود. CO2 همراه با بخار آب ، تنها گازهای موجود در صورت احتراق استوکیومتری باید باشد.

هوای اضافی

مقدار محاسبه شده ای از مقدار هوای بالاتر از مقدار مورد نیاز برای احتراق کامل است. هوای اضافی بیش از حد می تواند گرما را جذب کرده و در نتیجه کارایی سیستم را کاهش دهد. علاوه بر سنسورهای موجود در دستگاه ، آنالایزرهای احتراق اغلب شامل تعدادی ویژگی اضافی هستند که برای بهبود تجربه کاربر یا افزایش تنوع ابزار طراحی شده اند. برخی از انواع ویژگی های اضافی شامل چاپگرها ، ثبت کننده اطلاعات ، ارتباطات ، سنسورهای گاز سمی و سایر موارد است.

نکاتی که هنگام انتخاب آنالیزور احتراق باید در نظر بگیرید

  • چه پارامترهای اندازه گیری مورد نیاز است؟
  • کدام سوخت مصرف می شود؟
  • آیا ارتباطات برای ارسال اطلاعات به رایانه یا دستگاه دیگر مورد نیاز است؟
  • آیا چاپ یا ثبت اطلاعات نیاز به اطلاعات دارد؟

مدیر کسب و کار محصول برای تجزیه و تحلیل گاز ، با مجموعه  ( کالا صنعتی ؛ www.kalasanati.com ) در تماس باشید این کنترل دقیق باعث بهبود کیفیت محصول و کاهش محصول خارج از مشخصات می شود. این پیشرفت های تولیدی محصول قابل فروش بیشتری را با هزینه کمتر و در نتیجه حاشیه سود بیشتر به همراه دارد. 

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...