رولبرینگ سوزنی

  • رولبرینگ سوزنی SKF

رولبرینگ ها به‌طور کلی به چهار دسته رولبرینگ استوانه‌ای، رولبرینگ مخروطی، رولبرینگ کروی و رولبرینگ سوزنی تقسیم می‌شوند. رولبرینگ سوزنی نوع خاصی از رولبرینگ ها می‌باشد که مانند تمامی رولبرینگ ها و بلبرینگ‌ها برای کاهش اصطکاک استفاده می‌شود. عناصر غلتان رولبرینگ سوزنی بلند و نازک مانند سوزن می‌باشند. عناصر غلتان یاتاقان‌های غلتکی معمولی به‌صورتی هستند که فقط کمی بزرگ‌تر از قطر خود هستند و این در حالی است که عناصر غلتان رولبرینگ های سوزنی حداقل چهار برابر بزرگ‌تر از قطر خود هستند. برای اطلاع از آخرین قیمت و نحوه خرید رولبرینگ و موجودی با کارشناسان کالا صنعتی در ارتباط باشید.

رولبرینگ سوزنی

رولبرینگ سوزنی کوچک‌ترین و سبک‌ترین نوع رولبرینگ و بلبرینگ‌ها می‌باشد. این ویژگی به رولبرینگ سوزنی این قابلیت را می‌دهد تا برای کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار بگیرند، به‌ویژه در مواردی که به وزن و فضای کمتری نیاز است. همچنین رولبرینگ های سوزنی همان‌طور که گفته شد سطح تماس بیشتری با مسیر غلتش نسبت به دیگر بلبرینگ و رولبرینگ ها دارند و درنتیجه قابلیت تحمل بار بیشتری نیز دارند. رولبرینگ های سوزنی بیشتر در قطعات خودرو، پمپ ها، کمپرسورها و گیربکس صنعتی استفاده می‌شود. اکثر رولبرینگ های سوزنی شعاعی به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که نیروهای محوری بیش از 5 درصد بار شعاعی را تحمل کنند. آن‌هایی که در کاربردهای شعاعی استفاده می‌شوند دارای غلتک‌هایی می‌باشند که موازی با شفت هستند. رولبرینگ های سوزنی محوری یا کف گرد، آن‌هایی که برای بارهای محوری در نظر گرفته‌شده‌اند، دارای عناصر غلتان با محورهایی هستند که بر محور عمود هستند و به‌صورت شعاعی از آن امتداد می‌یابند. تمام رولبرینگ های سوزنی به‌نوعی روان کننده برای کمک به دفع گرما و کاهش اصطکاک نیاز دارند. مقدار اصطکاک ناشی از بار حمل شده، نوع و اندازه رولبرینگ سوزنی، سرعت چرخش یاتاقان و ویژگی‌های روان کننده مورد استفاده است.

رولبرینگ های سوزنی، به‌ ویژه آن‌هایی که رینگ‌های خارجی آن‌ها از فولادهای با استحکام بالا ساخته‌شده‌اند، می‌توانند شوک و لرزش را نیز سرکوب کنند. رولبرینگ های سوزنی طوری طراحی‌شده‌اند که تحت حداقل بار کار کنند. رعایت نکردن این نکته ممکن است به دلیل اینرسی کم غلتک به مسیرهای غلتش آسیب برساند. علاوه بر این، رولبرینگ های غلتکی سوزنی معمولاً برای بارهای ساکن مناسب نیستند. چنین بارهایی می‌توانند به عناصر غلتکی آسیب برسانند.

انواع رولبرینگ سوزنی

انواع مختلفی از رولبرینگ های سوزنی موجود است که رایج‌ترین این رولبرینگ ها عبارت‌اند از:

1) مجموعه رولبرینگ سوزنی و قفسه

مجموعه رولبرینگ و قفس شامل غلتک‌های سوزنی است که توسط یک قفس یا نگهدارنده وجود دارد. آن‌ها هیچ رینگ یاتاقانی ندارند و بین شفت و محفظه مونتاژ می‌شوند. آن‌ها ظرفیت حمل بار بالایی در یک پاکت کاری کوچک دارند.

مجموعه رولبرینگ و قفسه

ادامه متن در پایین صفحه ...



  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

2) رولبرینگ های سوزنی فنجانی

رایج‌ترین نوع رولبرینگ سوزنی هستند. این رولبرینگ های سوزنی یک رینگ خارجی عمیق اما نازک دارند که از ورق فلزی ساخته شده است. سوراخ معمولاً باز گذاشته می‌شود، اما می‌توان آن را از یک طرف نیز درپوش گذاشت. آن‌ها در نظر گرفته‌ شده‌اند که روی یک شفت قرار بگیرند. این رولبرینگ های رینگ داخلی ندارند و عملکرد آن‌ها به این علت نرم‌تر است. سه نوع اصلی رولبرینگ سوزنی فنجان وجود دارد، فنجان کشیده با قفس و انتهای باز، فنجان کشیده با قفس و یک سر بسته و بلبرینگ کامل با انتهای باز.

رولبرینگ سوزنی فنجانی

3) رولبرینگ سوزنی با رینگ‌های ماشین کاری شده

رولبرینگ های سوزنی با رینگ‌های ماشین کاری شده برای کاربردهای بار بیشتر استفاده می‌شود. دو نوع اصلی رولبرینگ سوزنی با رینگ‌های ماشینکاری شده وجود دارد - رولبرینگ سوزنی بدون رینگ داخلی و رولبرینگ سوزنی با رینگ‌های داخلی. رولبرینگ سوزنی بدون رینگ داخلی با شفت‌های سخت شده و زمینی استفاده می‌شوند که امکان استفاده از شفت بزرگ‌تر را فراهم می‌کند و سفتی را افزایش می‌دهد. رولبرینگ های سوزنی با رینگ‌های داخلی در کاربردهایی استفاده می‌شود که شفت سخت شده و زمینی امکان پذیر نیست.

رولبرینگ سوزنی با رینگ های ماشین کاری شده

4) رولبرینگ سوزنی تراز

رولبرینگ های سوزنی تراز دارای یک مسیر غلتش خارجی هستند که از رینگ خارجی جدا شده است که به عنوان یک آستین عمل می‌کند. این مسیر غلتش دارای یک نمای خارجی مقعر است که با رینگ‌های پلاستیکی در آستین قرار می‌گیرد. نتیجه یک رولبرینگ است که می‌تواند حداقل ناهماهنگی ثابت محور را جبران کند.

رولبرینگ سوزنی تراز

5) رولبرینگ سوزنی ترکیبی

رولبرینگ سوزنی ترکیبی از یک رولبرینگ سوزنی شعاعی همراه با یک رولبرینگ محوری (کف گرد) تشکیل شده است. آن‌ها می‌توانند بارهای شعاعی و محوری را در خود جای دهند. آن‌ها مخصوصاً برای کاربردهایی مناسب هستند که انواع دیگر یاتاقان‌ها فضای زیادی را اشغال می‌کنند، یا جاهایی که بارهای محوری خیلی سنگین هستند، سرعت‌ها خیلی زیاد است، یا روان کننده برای ترتیبات با واشرهای رانشی ساده ناکافی است.

رولبرینگ سوزنی ترکیبی

ویژگی‌های رولبرینگ سوزنی

  1. سطح مقطع کم
  2. ظرفیت حمل بار بالا
  3. سفتی بالا
  4. طراحی قابل تفکیک
  5. به جز رولبرینگ های دارای لبه در هر دو رینگ داخلی و خارجی، رولبرینگ های غلتکی سوزنی با رینگ‌های ماشینکاری شده می‌توانند جابجایی محوری را در خود جای دهند.
  6. رولبرینگ های سوزنی تراز تا 3 درجه ناهماهنگی استاتیکی خود تراز می‌شوند.
  7. رولبرینگ های سوزنی ترکیبی بارهای شعاعی و محوری ترکیبی را در یک یا هر دو جهت تحمل می‌کنند.
  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...