روغن پمپ وکیوم




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

روغن پمپ وکیوم چیست؟ وظیفه روغن پمپ وکیوم چیست؟

روغن پمپ وکیوم یا (VAC pump oil) که باید ویژگی‌هایی از جمله تحمل حرارت و دمای بالا، عدم تغییر در بو و ظاهر و همچنین ثابت بودن رنگ در حین کار را داشته باشد، به منظور ایجاد خلاء بیشتر و کاهش فشار بین دیواره سیلندر و پره‌های پمپ وکیوم مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اطلاع از قیمت پمپ می توانید از کارشناسان خبره کالاصنعتی راهنمایی های لازم را بگیرید.

انواع روغن پمپ وکیوم

مشابه وظیفه روغن خودرو در هنگام کار سیلندر و پیستون، در واقع وظیفه اصلی روغن پمپ وکیوم روانکاری و پر کردن فضاهای خالی بین دیواره سیلندر و پره‌ است. نام دیگر روغن پمپ وکیوم یا خلاء روغن روتاری است که در بازار به فروش می‌رسد. در صورت انتخاب روغن روتاری نامرغوب، پمپ وکیوم نمی‌تواند به حداکثر مکش برسد، دمای کارکرد پمپ افزایش می‌یابد، عمر پمپ وکیوم کاهش می‌یابد و در نتیجه موجب افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری می‌شود.

روغن پمپ وکیوم والو

انواع روغن‌های وکیوم موجود از دیدگاه برند

به منظور کاهش هزینه‌ها، بسیاری از افراد از روغن‌های وکیوم بدون نام و نشان یا حتی از روغن‌های مخصوص دیگر وسایل برای دستگاه وکیوم استفاده می‌کنند. این کار اگر چه در ابتدا منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود، در دراز مدت صدماتی جبران ناپذیر را به پمپ وکیوم می‌رساند زیرا که روغن وکیوم باید از دیدگاه قابلیت تحمل دما و میزان ویسکوزیته براساس استاندارد تولید شود. برندهایی فراوانی از روغن پمپ وکیوم در بازار موجود است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

روغن پمپ والو 500 میل

برای خرید روغن پمپ وکیوم و دریافت لیست قیمت روغن پمپ وکیوم در برندهای مختلف می‌توانید با کارشناسان بخش پمپ کالا صنعتی تماس بگیرید.

  1. روغن وکیوم والو - Value Vacuum Oil
  2. روغن وکیوم روبین ایر -Robinair Vacuum oil   
  3. روغن وکیوم ایپک  - Epec Vacuum Oil
  4. روغن وکیوم پریمیوم - Vacuum Oil  Premium
  5. روغن وکیوم وکیولت -  Vacuulet Vacuum Oil
  6. روغن وکیوم لیبولد - Vacuum Oil  Leybold

فروشگاه اینترنتی کالا صنعتی علاوه بر روغن وکیوم، در زمینه تامین انواع پمپ‌های وکیوم در برندهایی نظیر پمپ وکیوم متحد، پمپ وکیوم کیان پارس ، پمپ وکیوم والو، پمپ وکیوم روغنی هامر، پمپ وکیوم ایپک، پمپ وکیوم مریک و ... می‌تواند فعال است.

روغن پمپ وکیوم روبین ایر

مدت زمان لازم جهت تعویض روغن وکیوم؟

نمی‌توان مدت زمان واحدی را برای تعویض روغن همه پمپ‌های وکیوم اعلام کرد زیرا این زمان براساس دمای کارکرد، مدت زمان کارکرد مداوم، نوع گاز مکش شده از محفظه خلاء و ... توسط کارخانه در دفترچه راهنمای پمپ/روغن پیشنهاد می‌شود. ولی به صورت حدودی می‌توان گفت این زمان بین 200 تا 700 ساعت است.

پارامترهای انتخاب پمپ وکیوم

در انتخاب نوع روغن وکیوم باید چند پارامتر مهم در نظر گرفته شود که شامل:

برند، ظرفیت ظرف، قیمت، ویسکوزیته، چگالی، نقطه اشتعال، مقاومت در برابر دما-فشار-حرارت بالا، میزان چسبندگی است.

روغن پمپ وکیولت

  • برندهایی مختلفی از روغن وکیوم در بازار وجود دارد که در دسترس‌ترین، مهم‌ترین و پرفروش ترین آن‌ها در بالا ذکر شده است.
  • از آنجایی که روغن وکیوم همواره در معرض دما، حرارت و فشار بالا است، انتخاب روغنی که این شرایط را تحمل کند موجب کاهش استهلاک پمپ و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگه داری می‌شود.
  • استفاده از روغن‌هایی وکیوم با ویژگی چگالی و ویسکوزیته بالا موجب کاهش تبخیر و این دلیل به عدم تغییر حجم روغن در طول فعالیت خود می‌شود.
  • افزایش نقطه اشتعال موجب کاهش خطر ریسک احتراق در پمپ‌های وکیوم می‌شود.
  • استفاده از روغن وکیوم با چسبندگی مناسب بر روی بدنه و پره‌ها موجب کاهش احتمال خوردگی می‌شود.
    ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...