پمپ روغن داغ

  • پمپ روغن داغ آبروان
  • پمپ روغن داغ پمپیران
  • پمپ روغن داغ نورم
  • پمپ روغن داغ ایران تولید
  • پمپ روغن داغ استاندارت



  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

پمپ روغن داغ چیست؟

شاید بپرسید پمپ روغن داغ چیست و چه کاربردی دارد؟ در صنعت، برای جابجایی سیالات از مخزنی به مخزن دیگر، از پمپ ها استفاده می کنند. از جمله این سیالات می توان به روغن های داغ، که کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارند، اشاره کرد. پمپ روغن داغ که با نام سیرکوله نیز شناخته می شود، بر حسب نیاز و کاری که قرار است انجام دهند، در انواع مختلفی ساخته می شود. این پمپ ها به صورت معمول، توان تحمل حرارت تا دمای ۳۵۰ درجه سانتیگراد را دارا هستند. برخی از صنایعی که در آن ها از این نوع الکتروپمپ ها استفاده می کنند، شامل صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع فولاد صنایع، ماشین سازی، صنعت نساجی، چرم و کاغذ، صنایع غذایی، کارخانه های صابون سازی، کارخانه های تولید ماشین آلات لباسشویی و اتو ها و ... می باشند. برای آگاهی از آخرین قیمت پمپ کشاورزی با کارشناسان کالا صنعتی در تماس باشید.

انواع پمپ روغن داغ

همانگونه که که قبلاً اشاره شد، پمپ های روغن داغ، در انواع مختلفی توسط سازنده، تولید می شوند. نوع معمول و پرکاربرد آن در صنعت، الکتروپمپ روغن داغ سانتریفیوژی می باشد. آن ها را با نام پمپ گریز از مرکز نیز می شناسند. این الکتروپمپ های سانتریفیوژی به صورت تک فاز و سه فاز، در سایز های گوناگون، برای کاربردهای خانگی و صنعتی ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند. انواع دیگری از پمپ روغن داغ نیز وجود دارد که برای مصارف خاصی از آنها استفاده می شود. از این بین می توان به پمپ های روغن داغ مغناطیسی، پمپ های روغن داغ دنده ای، و همچنین پمپ های روغن داغ از نوع کند پمپ اشاره کرد. 

برند های سازنده پمپ روغن داغ

پمپ روغن داغ نورم

برند نورم NORM، یکی از سازندگان انواع پمپ، از کشور ترکیه است، که پمپ های روغن داغ خود را در مدل NKY و با اندازه های دهانه مختلف تولید می کند. این نوع، برای پمپاژ روغن های داغ صنعتی با  ویسکوزیته پایین مناسب می باشد. در ساخت آن، طبق توضیح سازنده، هیچگونه قطعه ساینده ای وجود ندارد. مشخصات فنی این مدل شامل پمپ های گریز از مرکز پروانه بسته، با مکش انتهایی و از نوع حلقوی، با شفت افقی و کارکرد تک مرحله ای، به صورت خنک شونده با هوا می باشد.

مشخصات فنی پمپ روغن داغ نورم

فلنج های مکش و تخلیه این مدل، مطابق با استاندارد EN 1092-2 / PN 16 هستند. تمامی پروانه ها نیز بر طبق استاندارد ISO 1940 class 6.3 تولید شده اند. با توجه به فرم طراحی که قابلیت جداسازی از پشت را دارد، میتوان بدون باز کردن پیچ های لوله کشی، پروانه، شفت پمپ، آب بند یاتاقان و مجموعه یاتاقان ها را جدا کرد. آب بندی شفت های آن از نوع تک اثره و مقاوم در برابر دماهای بالا است، و برای آب بندی آن از سیل مکانیکی استفاده می شود. جهت چرخش پمپ به صورت ساعتگرد است. ماکسیم دبی آن ۳۵۰ متر مکعب بر ساعت با حداکثر هد ۱۵۰ متر می باشد، که توان تحمل حرارت تا ۳۲۰ درجه سانتیگراد و فشار بدنه ۱۶ بار را دارد. می توانید مشخصات پمپ شامل مدل آن، قطر دهانه خروجی پمپ و قطر نامی پروانه را روی پمپ مطابق شکل زیر مشاهده فرمایید. 

پمپ روغن داغ

اطلاعات روی بدنه پمپ

پمپ روغن داغ آبروان

یکی از شرکت های تولید کننده پمپ روغن داغ ایرانی، شرکت پمپ سازی آبروان می باشد. این شرکت از سال ۱۳۷۸ کار خود را شروع کرده و تمام محصولات این شرکت بر اساس استانداردهای DIN 24255، استاندارد مدیریت کیفیت ISO 9001 : 2008، از شرکت آلمانی TUV و همچنین استاندارد کیفیت اروپایی CE از شرکت SEZUTEST، می باشد. پمپ های سانتریفیوژ این شرکت، توان تحمل حرارت و دمای ۱۸۵ درجه سانتی گراد برای سیالاتی نظیر آب، نفت، بنزین و همینطور پمپاژ و گردش روغن داغ بین حرارت ۳۰۰  تا  ۳۵۰ درجه سانتیگراد در صنایع مختلف را دارا می باشند.

ساختار پمپ روغن داغ آبروان

ساختار این پمپ به صورت افقی یک طبقه، با محفظه حلزونی و به صورت تک مکش سانتریفیوژی می باشد. پروانه آن بالانس و مدام آویز است. محفظه یاتاقان آن فاقد پایه و محفظه حلزونی پایه دارد. جنس این پمپ ها عموما از چدن ریخته گری با مقاومت بالا در برابر حرارت است. آب بند محفظه یاتاقان آن از نوع سیل مکانیکی، و آب بندی درپوش محفظه، از نوار گرافیتی نسوز می باشد. نحوه کار کرد این پمپ گریز از مرکز حلزونی روغن داغ به این صورت است که، سیال مورد نظر از طریق نازل مکش وارد شده، باعث گردش پروانه می شود؛ در محفظه پمپ به دلیل افت فشار ایجاد شده، سیال از دهانه ورودی کشیده می شود. مکش این پمپ با سرعت پروانه رابطه مستقیم دارد.

روغن داغ پمپ

پمپ روغن داغ آبروان 

پمپ روغن داغ پمپیران

گروه صنایع پمپ سازی ایران یا همان پمپیران، یکی دیگر از شرکت های تولید کننده پمپ های روغن داغ در ایران است، که از سال ۱۳۵۴ تولیدات خود را، تحت لیسانس KSB آلمان آغاز کرده است.

مشخصات فنی پمپ روغن داغ پمپیران

این پمپ ها در ابعاد و مشخصات کاری خود از استاندارد EN 733، برای بلبرینگ های شیار عمیق از استاندارد DIN 625 و در فلنج ها از استاندارد DIN1092 – 2 – PN10  پیروی می کنند. به علاوه، تحمل پمپاژ و گردش روغن داغ تا حرارت ۳۰۰ درجه سانتیگراد را دارا می باشند. ساختار آنها به شکل افقی و یک طبقه، و همینطور از نوع محفظه حلزونی و به صورت تک مکشی سانتریفیوژی می باشد. پروانه آن نیز به لحاظ هیدرولیکی بالانس، و نحوه نصب آن دائم آویز است. این پمپ در صنایع مختلف مانند صنایع شیمیایی و دارویی، صنایع پلاستیک، نساجی، چرم و کاغذ، صنایع فولاد و غیره  به کار می رود. قطر دهانه خروجی این پمپ ها از ۳۲ تا ۱۰۰ میلیمتر ساخته می شود. ظرفیت آبدهی آن تا۳۵۰ متر مکعب در ساعت، و تا ارتفاع ۹۵ متر است. تصویر زیر نمایی از یک الکتروپمپ روغن داغ حلزونی را نشان می دهد.

پمپ

پمپ روغن داغ پمپیران

فروش آنلاین پمپ روغن داغ فروشگاه اینترنتی کالا صنعتی

فروشگاه اینترنتی کالا صنعتی، امکان خرید اینترنتی پمپ روغن داغ را برای شما فراهم کرده است. شما می توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی فروشگاه و بررسی و مشاهده انواع پمپ گریز از مرکز حلزونی روغن داغ و دریافت آنلاین کاتالوگ پمپ روغن داغ مورد نظرتان از اتلاف وقت خود در خرید های حضوری جلوگیری نمایید. همچنین می توانید مشخصات فنی پمپ روغن داغ انتخابی خود را، در سایت مشاهده کرده و برای دریافت اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت پمپ روغن داغ، با کارشناسان مجرب این فروشگاه تماس حاصل فرمایید.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...