خط تولید رب

برای مشخص کردن مدل دقیق و قیمت محصول با کارشناسان فروش در تماس باشید. قبل از ثبت سفارش محصولات مشابه را در پایین بررسی بفرمایید.

تماس بگیرید
  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • محصولات مشابه
  • نظرات کاربران
  • خط تولید رب

    رب گوجه فرنگی یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی در صنعت آشپزی است. در گذشته مردم رب گوجه فرنگی را به روش سنتی در خانه تهیه و استفاده می کردند، اما با پیشرفت علم و صنعت و تکنولوژی،محصولات تولید شده توسط صنایع و کارخانه های مواد غذایی جایگزین مواد غذایی خانگی شدند. افزایش روز افزون جمعیت و گسترش استفاده از رب گوجه فرنگی و سایر مواد غذایی الزام استفاده از روش‌های صنعتی تولید را ایجاد کرده است. شما می‌توانید برای راه اندازی خط تولید رب گوجه فرنگی عسل با کارشناسان مجموعه کالا صنعتی مشورت کنید. مجموعه کالا صنعتی به لطف عاملیت فروش و نمایندگی بسیاری از برندهای معروف الکتروموتور های صنعتی، گیربکس صنعتی، اینورتر، ویبره و پمپ های صنعتی و نیمه صنعتی توانسته با کمک صنعت‌گران خط‌های تولید بسیاری از مواد غذایی و مواد صنعتی را در مقیاس خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی راه اندازی کند. لازم به توضیح است ایجاد خط تولید رب، به عنوان یکی از منابع درآمد پایدار، می‌تواند سرمایه گذاری مناسبی ایجاد کرده و به طور قابل توجهی به معیشت افراد کمک کند.

    رب گوجه فرنگی

    هزینه‌های اجرای خط تولید

    هزینه‌های اجرای خط تولید رب گوجه فرنگی براساس نوع ماشین آلاتی است که در آن خط مورد استفاده قرار می‌گیرد، به همین دلیل باید این موارد مورد بررسی قرار بگیرد که شامل نوع محصول، ظرفیت تولید روزانه، اتومات یا نیمه اتومات بودن، نو یا اورهال بودن بخشی از ماشین آلات، محل و موقعیت اجرای خط تولید و تعداد نیروی انسانی.

    مشخصات فنی خط تولید 

    • مقدار فضای مورد نیاز 800 الی 3200 متر مربع
    • مقدار آب مورد نیاز 50 الی 350 متر مکعب
    • مقدار برق مورد نیاز 150 الی 800 آمپر
    • مقدار گاز مورد نیاز 130 الی 530 متر مکعب
    • تعداد نیروی انسانی 10 الی 35 نفر

    خط تولید رب گوجه

    مراحل خط تولید رب گوجه فرنگی

    1) دریافت گوجه فرنگی: در ورودی کارخانه یا کارگاه خط تولید رب گوجه فرنگی بار حاوی گوجه فرنگی نمونه برداری می‌شود و در صورت تایید کیفیت گوجه وارد خط تولید رب می شوند.

    2) شستشو و سورتینگ: گوجه فرنگی ها بعد از شستشو نهایی توسط دوش‌های آب تعبیه شده در ورودی دستگاه سورتینگ خط تولید رب، روی نوار نقاله قرار می‌گیرند تا توسط کارگرانی که دو طرف میز هستند مورد بازرسی قرار بگیرد و گوجه‌های کال و لهیده و نامناسب یا موارد ناخواسته‌ی دیگری مثل چوب و غیره از آن جدا شود. سورتینگ در خط تولید رب گوجه فرنگی به منظور جداسازی گوجه های نامناسب و سایر موارد از گوجه فرنگی‌های با کیفیت انجام می‌شود.

    3) خرد کردن: گوجه فرنگی‌های تمیز پس از عبور از دستگاه سورتینگ وارد دستگاه کراشر شده و توسط تیغه های متحرک خرد می شوند.

    4) حرارت مقدماتی: گوجه فرنگی‌های خرد شده وارد دستگاه پری هیتر می‌شود (پیش گرمایش) و با اعمال فرایند حرارتی گوجه‌ها را برای ورود به دستگاه صافی و عملیات آبگیری آماده می‌کند. دمای فرآیند در دستگاه پری هیتر می‌تواند حدود 60 تا 85 درجه سانتی‌گراد باشد.

    5) صاف کردن: در خط تولید رب گوجه فرنگی، گوجه فرنگی پس از عبور از دستگاه پری هیتر وارد دستگاه صافی آب گوجه می‌شود که در خط تولید رب معمولا از صافی های دو مرحله ای (پالپر) و گاهی سه مرحله‌ای (فینیشر) استفاده می‌شود. صافی دو مرحله‌ای یا پالپر پوست و بذر از گوجه فرنگی جدا می‌شود و داخل استوانه می‌ماند. صافی سه مرحله ای یا فینیشر باعث خرد شدن بیشتر ذرات گوجه فرنگی می‌شود و می‌تواند آب گوجه را از پالپ جدا می‌کند. می‌توان بیان کرد این مرحله جزء مهمی از خط تولید رب گوجه فرنگی است.

    6) تغلیظ: آب گوجه فرنگی توسط پمپ وارد دستگاه تغلیظ کننده می‌شود، فرآیند تغلیظ با توجه به حجم تولید و غلظت مورد نظر ممکن است با استفاده از دستگاه تغلیظ کننده بچ یا دستگاه کانتینیوس رب انجام شود.

    7) پاستوریزاسیون: رب گوجه فرنگی بسته بندی شده در قوطی های شیشه ای یا فلزی برای اعمال فرایند پاستوریزه کردن محصول وارد دستگاه تونل پاستوریزاسیون (تونل پخت) می شود. محصول بسته بندی شده با استفاده از آب جوش برای مدت زمان مشخصی،تحت فرایند حدود 90 درجه سانتی گراد قرار می گیرد.هدف از پاستوریزاسیون سالم سازی و افزایش ماندگاری محصول می باشد.

    8) پر کردن و دربندی: رب گوجه فرنگی پس از رسیدن به غلظت مطلوب مقدار مشخصی نمک به آن اضافه شده و آماده‌ی بسته بندی شده و وارد دستگاه پرکن می شود. دستگاه پرکن، بسته بندی کننده و لیبل زن براساس مقیاس تولید می‌تواند از دیدگاه هزینه و کارایی متفاوت باشد و در واقع براساس نیاز مشتری تامین شود.

  • مشخصات عمومی
    ملاحظات مهم
    لطفاً قبل از هرگونه واریز وجه با کارشناسان فروش در تماس باشید. در قبال واریزی به هر حسابی غیر از حسابهای معرفی شده در سایت، کالا صنعتی هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.
    بازه زمانی ارسال
    نیاز به پیگیری از تامین کننده
  • ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...