ترانسمیتر فشار

تعریف ترانسمیتر فشار در صنعت چیست؟

ترانسمیترهای فشار صنعتی ، تجهیزاتی  برای اندازه گیری فشار فرآیند، نظارت و برنامه کنترل. این عبارت را می توان تقریبا درست ترین و جامع ترین تعریف در مورد ترانسمیتر فشار در صنعت دانست.

ترانسمیتر فشار

ترانسمیترهای فشار سنسورهایی با خروجی انتقال الکتریکی برای نشان دادن فشار از راه دور هستند. ترانسمیتر فرآیند کنترلی از طریق افزایش دامنه عملکرد خود را از سنسور فشار متمایز می‌کنند. آنها دارای نمایشگر (اندیکاتور) یکپارچه، دقت اندازه گیری بالا و محدوده اندازه گیری آزادانه و مقیاس پذیر هستند. ارتباط از طریق سیگنال های دیجیتال است و تاییدیه های  ضد آب و ضد انفجار از جمله آپشن های یک ترانسمیتر فشار محسوب می شود  از طریق اتصال به سیل دیافراگم، آنها برای سخت ترین شرایط عملیاتی مناسب هستند ازین رو ترانسمیتر های فشاری با بهمراه داشتن برگ گواهی تاییدیه و استاندارد را میتوان کاندید ایده آلی برای OEM ها، برنامه های کاربردی فرآیند، پردازش آب و کاربردهای فشار صنعتی در نظر گرفت.

ترانسمیتر فشار هوشمند چیست؟

ترانسمیتر فشار یا فرستنده فشار هوشمند دیجیتال معروف به هارت (HART) در واقع همان سنسور فشار است ولی با ریزپردازنده 12 بیتی یا بالاتر ! فرستنده های فشار هوشمند، فرستنده های مبتنی بر ریزپردازنده با کارایی بالا و انعطاف پذیری هستند و مزیت کالیبراسیون فشار و خروجی، جبران سازی خودکار را می توان دلیل اصلی برتری آن ها نسبت به نسل های قبل از خود ، دانست.




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

ساختار هر یک از اجزای ترانسمیتر

  • ترانسمیتر فشار هوشمند از دو بخش تشکیل شده است که عبارتند از:
  1. سنسور هوشمند
  2. برد الکترونیکی هوشمند 

اجزا سنسور هوشمند شامل

  1. حسگر خازنی می باشد.
  2. مدار تشخیص دیافراگم اندازه گیری نیز از  یک سنسور دما و یک مدار جبران ساز دما تشکیل شده است.

اجزا برد الکترونیکی هوشمند

  1. کنترلر میکرو کامپیوتر می باشد.
  2. مدار محیطی
  3. سیگنال فشار را به 4 ~ 20 میلی آمپر تبدیل dc

ترانسمیتر فشار هوشمند برای اندازه گیری فشار مایع، گاز یا بخار استفاده می شود. و سپس سیگنال فشار را به خروجی سیگنال DC 4 ~ 20mA تبدیل می کند. فرستنده فشار هوشمند تولید شده توسط کمپانی های معروفی همچون رزمونت و اندرس ،می توانند با هارت کالیبراتور ارتباط برقرار کند. ترانسمیتر های فشار اندرس هاوزر و رزمونت امرسون و همچنین یوکوگاوا را می توان به طور گسترده ای در مایعات ضعیف خورنده در خطوط لوله صنعتی، سیستم های اندازه گیری و کنترل گاز و بخار استفاده کرد. فرستنده یا ترنسمیتر فشار ، انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند. این انرژی الکتریکی یک سیگنال خروجی تولید می کند که با فشار وارد شده متناسب است. مبدل های فشار کاملاً شبیه به ترنسمیتر فشار هستند، تنها تفاوت آنها در نوع ارسال سیگنال الکتریکی است. خروجی توسط مبدل بر حسب ولت یا میلی ولت و خروجی فرستنده بر حسب میلی آمپر اندازه گیری می شود.

انواع ترانسمیتر فشار

در زیر خلاصه ای از خروجی ها و بهترین زمان استفاده از آنها برای کاربران عزیز به منظور آشنایی و بررسی و خرید ترانسمیتر فشار موجود در سایت کالا صنعتی به نشانی  kalasanati.com ، می بینید;

فرستنده فشار الکترونیکی

این فرستنده الکترونیکی برای کمک به اپراتورها برای بهبود کارایی فرایند طراحی شده اند. فرستنده ها با تنظیمات پیکربندی ساده طراحی شده اند. آنها شامل سنسور صنعتی مقاوم در برابر فشار هستند که به جبران فشارهای استاتیک کمک می کند. فرستنده ها را می توان با پروتکل Foundation Fieldbus و HART® تهیه کرد.

ترنسمیتر فشار

این به آنها اجازه می دهد تا در مورد خرابی ها یا خاموش شدن های احتمالی به اپراتورها هشدار دهند. ما فرستنده یا ترنسمیتر فشار الکترونیکی مختلفی را ارائه می دهیم که می توانند فشار دیفرانسیل ، اندازه گیری و فشار مطلق را ارائه دهند. آنها می توانند به صورت دیجیتالی در هر سیستم کنترلی ادغام شوند. این به آنها اجازه می دهد تا نادرستی مبدل را حذف کرده و اندازه گیری دقیق را تضمین کنند.

فرستنده فشار پنوماتیک

بسیاری از فرستنده های پنوماتیک که ارائه می دهیم برای اندازه گیری فشار افتراقی طراحی شده اند. آنها با سلولهای d/p طراحی شده اند که فشار را اندازه گیری می کنند و یک سیگنال خروجی متناسب ارائه می دهند. این فرستنده های فشار پنوماتیک دارای دامنه ای از 0 تا 210 کیلو پاسکال هستند.

ترانسمیتر فشار سنج

فرستنده هایی که برای اندازه گیری فشار سنج طراحی شده اند طوری طراحی شده اند که هشت برابر سریعتر از فرستنده های فشار معمولی پاسخ دهند. ترانسمیترهای فشار سنج می توانند فشارها را از 0.3 تا 10000 psi اندازه گیری کنند. ما در کالا صنعتی ترانسمیتر فشار از برترین برند های موجود و معتبر دنیا که قابلیت اجرایی پروتکل های HART ، Profibus PA و Foundation Fieldbus را دارند ارائه می دهیم مضاف براینکه به طور متوسط  آنها بین دو تا پنج سال عملکرد پایدار نیز دارند.

فرستنده فشار مطلق

فرستنده ها پس از انجام اندازه گیری فشار سنج مطلق ، سیگنال خروجی پنوماتیک را ارائه می دهند. محدوده اندازه گیری آنها بسیار گسترده از 0.07 تا 200 کیلو پاسکال و از 0 تا 10000 psi است. فرستنده های فشار مطلق در پیکربندی های مختلف مواد مانند فولاد ضد زنگ 316L ، آلیاژ C-276 و مواد خیس شده Hastelloy در دسترس هستند.

فرستنده فشار دیفرانسیل

فرستنده های فشار تفاضلی با طرح سلول های هم سطح و d/p می توانند دارای محدوده کالیبره شده ای از 0.5 inH2O تا 2000 psi (1.2 مگابایت تا 276 بار) باشند. آنها می توانند با پروتکل HART و Foundation Fieldbus ارائه شوند. طرح های همسطح اجازه می دهد تا فرستنده ها با انواع مختلف منیفولد ، لمینار و سیل دیافراگم یکپارچه شوند.

نمایشگر و ترنسمیتر فشارصنعتی

دستورالعمل عیب یابی فرستنده فشار

با استفاده طولانی مدت ، فرستنده فشار شما ممکن است با خرابی های ناگهانی یا خرابی های عملیاتی روبرو شود که منجر به خرابی غیرمنتظره و مشکلات مربوط به آن می شود. بسیاری از مشکلات کلی عملیاتی را می توان با امتحان نکات اساسی زیر در خانه عیب یابی کرد. گاهی اوقات ، فرستنده های فشار شما ممکن است در برقراری ارتباط با برقراری ارتباط ناکام بمانند. شما می توانید با بررسی ولتاژ منبع تغذیه و نگه داشتن آن در حداقل 10.5 ولت ، چنین مشکلاتی را برطرف کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که مقاومت بار در حداقل 250 ولت حفظ شده است و مطمئن شوید که هیچ شورت متناوب ، مدار باز و زمین های متعدد وجود ندارد. این مشکل در صورتی رخ می دهد که واحد به درستی مورد بررسی قرار نگیرد.

به طور خلاصه جهت 

  • سیگنال خروجی فرستنده ناپایدار است یا خروجی صفر است.
  • خواندن mA بالا یا پایین
  • فشار ورودی پاسخ نمی دهد یا فرستنده پس از آزاد شدن فشار به صفر بر نمی گردد.
  • درجه متغیر فشار کم یا زیاد است.

بررسی کنید که آیا انتقال فشار مسدود شده است. تجهیزات کالیبراسیون را بررسی کنید و سنسورها را تنظیم کنید. میرایی خودرو و تداخل نیروی الکتروموتور را بررسی کنید.

صفر نشان دادن در نمایشگر فشار

نشان دادن صفر در خواندن میلی آمپر نیز نشانه خرابی یا نقص است. بهترین کاری که می توانید در چنین شرایطی انجام دهید این است که سیم های برق را برای قطبیت معکوس به همراه بررسی ولتاژ پایانه بررسی کنید. بررسی اینکه آیا برق به پایانه های سیگنال اعمال می شود یا بررسی دیود باز در پایانه آزمایش نیز به رفع مشکل کمک می کند. اگر هیچ یک از این تکنیک های عیب یابی کار نمی کند ، سعی کنید بلوک ترمینال فرستنده را جایگزین کنید. نشان دادن خواندن میلی آمپر ناسازگار (کم یا زیاد) نیز علامتی از نقص در آینده است. تأیید فشار اعمال شده و بررسی خواندن متغیر فشار برای اشباع ، بهترین اقدامات درمانی برای چنین موضوعی است. همچنین می توانید بررسی کنید که آیا خروجی در وضعیت آلارم است یا می تواند یا تعویض برد را امتحان کنید.

انتخاب مبدل فشار

انتخاب نوع مناسب مبدل فشار تا حد زیادی به نیاز برنامه و زمینه ی کاری بستگی دارد. در اینجا عواملی وجود دارد که ممکن است به شما در تصمیم گیری در مورد نوع مناسب مبدل فشار برای برنامه شما کمک کند:

کاربرد

بسته به کاربرد ، ممکن است به فرستنده فشار مطلق ، فرستنده سنج ، فرستنده فشار دیفرانسیل و غیره نیاز داشته باشید.

دما و محیط خارجی

درجه حرارت شدید و شرایط سخت کاری از جمله ارتعاش بر خواندن مبدل های فشار تأثیر می گذارد. در این حالت ، مبدل های فشار را با طراحی ذاتاً ایمن انتخاب کنید که دارای محفظه ای باشد که آن را در برابر محیط خارجی محافظت می کند. این بدنه یا محفظه ضد انفجار هستند.

محدوده فشار عملیاتی

محدوده فشار را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید و فشار عملکرد معمولی را در وسط محدوده در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، اگر تجهیزات یا مایع شما بتواند حداکثر فشار 50 psi را بدست آورد و محدوده فشار فرستنده شما از 0 تا 300 psi باشد ، با خواندن دقیق این مشکل مواجه خواهید شد. همچنین ، ویژگی های حفاظتی را در صورت فشار بیش از حد در نظر بگیرید.

دقت لازم

تصمیم گیری در مورد نوع و ویژگی های فرستنده بر اساس الزامات عملکرد و دقت بسیار ضروری است. معمولاً در برنامه های مهم ماموریت یا در صورت قرائت فشار بسیار پایین ، قرائت فشار بسیار دقیق مورد نیاز است.

پروتکل ارتباطی برای فرستنده یا ترنسمیتر فشار

پروتکل های ارتباطی مختلفی به دنبال فرستنده های فشار برای تولید سیگنال های خروجی وجود دارد. فرستنده های فشار صنعتی ارائه شده توسط ما از این پروتکل های ارتباطی الکترونیکی پیروی می کنند:

  1. هارت و بی سیم هارت
  2. بنیاد Fieldbusrp
  3. پروفیباس

مزایای نمایشگر فشار پنوماتیک و الکترونیکی

در زیر مزایای مختلفی که مشتریان می توانند با انتخاب طیف وسیعی از فرستنده های فشار ما دریافت کنند ، آورده شده است.

  1. فرستنده های ما در عملکرد همه کاره هستند و می توانند با انواع تجهیزات کاربردی نصب شوند.
  2. می توان آنها را از راه دور نصب و نظارت کرد ، بنابراین نیازی به نظارت مستمر اپراتور نیست.
  3. می تواند قرائت دقیقی را حتی در صورت نصب در محیط های بسیار سخت ارائه دهد.

کالا صنعتی ، فرستنده های فشار را از مارک های معروف مانند Rosemount ، endress,wika و Honeywell ارائه می دهد. بنابراین ، می توان به مشتریان اطمینان داد که فرستنده ها دارای بالاترین کیفیت هستند.

کاربردهای صنعتی فرستنده های فشار پنوماتیک و الکترونیکی

ترنسمیتر فشار ارائه شده توسط  شرکت کالا صنعتی را می توان در طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی از جمله:

  • پمپ های صنعتی و کمپرسور : در پمپ صنعتی و کمپرسورهای هوا از مبدل های فشار برای پایش فشار هوا و سیالات استفاده می شود.
  • تولید تجهیزات صنعتی : در این روش ، از فرستنده های فشار برای برنامه های کنترل کیفیت استفاده می شود.
  • نفت و گاز : آنها در بخش های مختلف صنعت نفت و گاز مانند حفاری و اکتشاف استفاده می شوند.
  • قدرت : در بخش برق ، آنها برای برنامه هایی مانند نظارت بر توربین ، آزمایش خطوط انتقال ، ایستگاه های بالابر، سیستم های کنترل موقعیت سوپاپ و غیره استفاده می شوند.
  • آب و فاضلاب : از آنها برای بررسی و کنترل فشار پمپ های سنگین انتقال آب به همراه ناخالصی ها استفاده می شود.
  • غذا و نوشیدنی : آنها برای نظارت بر فشار پمپ هنگام انتقال مایعات چسبناک و نیمه جامد استفاده می شوند.
  • مواد شیمیایی : آنها برای نظارت بر فشار در انتقال مواد شیمیایی ساینده از طریق پمپ ها و برنامه های پتروشیمی استفاده می شوند.
  • فلزات و معادن : در اینجا ، آنها برای نظارت بر فشار دوغاب استفاده می شوند و برای عملکرد در چنین محیط های سخت طراحی شده اند.
  • خمیر و کاغذ : آنها برای اندازه گیری فشار در هنگام آماده سازی خمیر استفاده می شوند.
  • داروسازی : فرستنده های فشار برای نظارت بر فشار سیستم های انتقال دهنده گرانول ها و پودرها استفاده می شوند.
  • و سایر صنایع نظیر (کشاورزی و دام ، نساجی ، پلاستیک ، سیمان و تهویه مطبوع)

نمایشگر فشار صنعتی

نمایشگر فشار صنعتی ابزار دقیقی است که برای نمایش اندازه گیری فشار استفاده می شود ، یعنی نیرویی که گاز یا مایع در واحد سطح اعمال می کند به دلیل تأثیرات وزن آن گاز یا مایع از نیروی جاذبه بسته به نوع و نحوه پیکربندی آنها ، می توان مانومترها را برای اندازه گیری مقادیر مختلف فشار تنظیم کرد. نوع متداول مانومتر که بیشتر افراد با آن آشنا هستند نوعی است که پزشکان و متخصصان پزشکی از آن برای اندازه گیری و کنترل فشار خون بیمار استفاده می کنند. به این نوع مانومتر فشار سنج گفته می شود.

فشار مطلق مقدار فشاری را که نسبت به فشار صفر مطلق خلاvum اعمال می شود اندازه گیری می کند. فشار گیج تفاوت ارائه شده بین مقدار فشار اندازه گیری شده و فشار جو محلی است. فشار دیفرانسیل برای توصیف اندازه گیری استفاده می شود که تفاوت بین دو سطح فشار (ناشناخته) است ، جایی که فشار مرجعی مشخص نشده باشد ، اما اندازه گیری میزان فشار اختلاف این دو هنوز مهم است. اما چنانچه بخواهید از دید کارشناس ابزار دقیق کالا صنعتی به تشریح عینی و کاربردی ترانسمیتر فشار بپردازید تا پایان این بخش همراه ما باشید...

نقش اصلی ترانسمیتر فشار

فشار محیط اندازه گیری شده مستقیماً بر روی دیافراگم سنسور (فولاد ضد زنگ یا سرامیک) تأثیر می گذارد.و باعث می شود دیافراگم یک جابجایی ریز متناسب با فشار محیط ایجاد کند بدین ترتیب مقدار مقاومت سنسور تغییر می کند و در عین حال  مدار الکترونیکی این تغییر را تشخیص داده و یک سیگنال اندازه گیری استاندارد مربوط به این فشار را تبدیل کرده  و خروجی می دهد.

نقش ترانسمیتر فشار خازنی

ترانسمیتر فشار خازنی عمدتاً از سنسور خازنی و برد مدار تشکیل شده است. سنسور تبدیل یا مبدل و یا همان ترنسدیوسر  ، فشار را به خازن تبدیل می نماید. به نحوی که برد مدار ظرفیت خازنی را به دو سیم 4-20 میلی آمپر تبدیل می سازد و  هنگامی که فشار فرآیند از دو طرف (یا یک طرف) محفظه اندازه گیری به دیافراگم جداسازی اعمال می شود، از طریق مایع پرکننده روغن سیلیکونی به دیافراگم مرکزی محفظه منتقل می شود.

کاربردهای صنعتی ترانسمیتر فشار

ترانسمیترهای فشار عمدتاً در زمینه های زیر استفاده می شوند:

  • تجهیزات صنعت پتروشیمی و شیمیایی
  • تجهیزات صنعت نفت و گاز
  • تطبیق با دستگاه های دریچه گاز برای ارائه اندازه گیری و کنترل دقیق جریان 
  • اندازه گیری فشار و سطح در لوله ها و مخازن 
  • تجهیزات صنعت دریایی و ماشین‌آلات و کشتی‌سازی، برای کنترل دقیق مکان‌هایی که برای اندازه‌گیری پایدار نیاز به دقت بالایی دارد.
  • برق
  • گاز شهری.
  • و سایر شرکت ها و مشاغل که به پایداری و ثبات بالا و اندازه گیری با دقت بالا نیاز دارند.
  • تجهیزات صنعت خمیر و کاغذ سازی
  • در مکان هایی که نیاز به مایعات مقاوم در برابر مواد شیمیایی و مایعات مقاوم در برابر خوردگی دارند استفاده می شود.
  • فولاد، فلزات غیرآهنی و سرامیک
  • در اندازه گیری فشار کوره
  •  سایر مکان هایی که نیاز به پایداری بالا و اندازه گیری با دقت بالا دارند استفاده می شود. آنها همچنین در مکان هایی استفاده می شوند که نیاز به اندازه گیری پایدار تحت کنترل دقیق (دما، رطوبت و غیره) دارند.

خب با توجه به کارایی و کاربرد صنعتی این تجهیزات بهتر است برای جلوگیری از تداخل مفاهیم و اصطلاحات سه کلید واژه و اصطلاح زیر را مرور کنیم.

  • سنسور فشار: سنسور فشار وسیله یا وسیله ای است که می تواند سیگنال فشار را حس کرده و سیگنال فشار را طبق قانون خاصی به سیگنال الکتریکی خروجی قابل استفاده تبدیل کند. سنسور فشار معمولا از یک عنصر حساس به فشار و یک واحد پردازش سیگنال تشکیل شده است. با توجه به انواع مختلف فشار تست، سنسورهای فشار را می توان به سنسورهای فشار سنج، سنسورهای فشار تفاضلی و سنسورهای فشار مطلق تقسیم کرد. سنسور فشار بخش اصلی ترانسمیتر فشار است.
  • مبدل فشار: در یک مبدل فشار، یک سنسور فشار لایه نازک یا پیزو-مقاومتی بر روی اتصال فرآیند نصب شده است. مبدل فشار را به سیگنال خروجی الکترونیکی آنالوگ تبدیل می کند که معمولاً به صورت میلی ولت بر ولت خروجی است. این سیگنال ها خطی نمی شوند یا دما جبران نمی شوند.
  • ترانسمیتر فشار: یک فرستنده فشار دارای مدار اضافی است که سیگنال یک مبدل را خطی می کند، جبران می کند و تقویت می کند. انواع مختلف سیگنال معمولا سیگنال های ولتاژی (مثلاً 0 تا 5 یا 0 تا 10 ولت)، میلی آمپر (مثلاً 4 تا 20 میلی آمپر) یا دیجیتال هستند. سپس دستگاه می تواند سیگنال را به یک گیرنده از راه دور ارسال کند.

ورودی ترانسمیتر فشار چیست؟

ورودی فرستنده فشار یک سیگنال فشار است. وظیفه فرستنده فشار تبدیل سیگنال فشار از خارج به سیگنال جریان یا ولتاژ است. چه زمانی

چگونه می توان یک فرستنده فشار را کالیبره کرد؟

1. ابتدا یک برش 4-20 میلی آمپری برای کالیبره کردن مبدل D/A در داخل فرستنده انجام دهید. از آنجایی که شامل اجزای حسگر نمی شود، هیچ منبع سیگنال فشار خارجی مورد نیاز نیست.
2. دوباره تنظیم دقیق کامل را انجام دهید تا قرائت دیجیتال 4-20 میلی آمپر با سیگنال فشار اعمال شده واقعی مطابقت داشته باشد. بنابراین یک منبع سیگنال فشار مورد نیاز است.
3. در نهایت، محدوده مجدد را انجام دهید و خروجی آنالوگ را 4-20 میلی آمپر تنظیم کنید تا با منبع سیگنال فشار خارجی مطابقت داشته باشد. نقش آن دقیقاً مانند کلیدهای صفر (Z) و برد (R) روی محفظه فرستنده است.
ارتباط دهنده می تواند محدوده فرستنده فشار هوشمند را تغییر دهد. و می تواند نقطه صفر و محدوده را بدون وارد کردن منبع فشار تنظیم کند. با این حال، این روش را نمی توان کالیبراسیون نامید و فقط می توان آن را "تنظیم محدوده" نامید. کالیبراسیون واقعی نیاز به یک منبع فشار استاندارد ورودی به فرستنده دارد.

تنظیم محدوده (LRV، URV) بدون استفاده از استاندارد کالیبراسیون نیست. و نادیده گرفتن قسمت ورودی (فشار فرستنده ورودی) برای تنظیم خروجی (مدار تبدیل فرستنده) کالیبراسیون صحیحی نیست. علاوه بر این، رابطه بین اجزای تشخیص فشار و فشار دیفرانسیل، مدار تبدیل A / D و خروجی جریان برابر نیست. هدف از کالیبراسیون یافتن رابطه متغیر بین این سه است.

نکته کلیدی

تنها زمانی که ورودی و خروجی (فشار فرستنده ورودی، مدار تبدیل A/D، مدار خروجی جریان حلقه) با هم اشکال زدایی شوند، می توان آن را کالیبراسیون واقعی نامید. قیمت یک مبدل فشار چقدر است؟ اول از همه، پارامترهایی که باید هنگام خرید یک ترانسمیتر فشار مشاهده شود عبارتند از:

  • دامنه فشار
  • دامنه
  • محیط اندازه گیری
  • روش نصب گیره
  • فلنجی
  • رزوه ای و ...
  • ابعاد نصب.
  • درجه حرارت
  • چه با نمایشگر
  • چه با پروتکل HART
  • نوع خروجی
  • خروجی جریان یا خروجی ولتاژ
  • سطح ضد انفجار
  • سطح حفاظت
  • تجهیزات جانبی
  • براکت نصب

پارامترهای فوق بر قیمت ترانسمیتر فشار تأثیر می گذارد.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...