لاستیک کوپلینگ




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

لاستیک کوپلینگ قطعه ای مکانیکی است که به منظور اتصال دو شفت به یکدیگر و انتقال قدرت و گشتاور در انواع مختلفی تولید میشود. به بیانی دیگر کوپلینگ های پلاستیکی یا همان لاستیک کوپلینگ به عنوان یک واسطه میان یک شفت متحرک و یک شفت محرک ایفای نقش میکند و از ضربه های مکانیکی به کوپلینگ جلوگیری میکند. این لاستیک کوپلینگ ها به عنوان ضربه گیر نیز عمل می‌کنند و می توانند بارهای لحظه ای را نیز در خود جای دهند. همچنین انواع کوپلینگ ها دارای لاستیک های مختلف با جنس های گوناگون هستند.

خرید لاستیک کوپلینگ (راهنمای انتخاب و خرید)

انتخاب درست و خرید مناسب لاستیک کوپلینگ می‌تواند تأثیر مهمی بر کارایی و عملکرد سیستم‌های مکانیکی و کوپلینگ ها داشته باشد. از این رو، به بررسی نکات مهمی که باید در هنگام خرید لاستیک کوپلینگ در نظر گرفته شوند، می‌پردازیم.

  1. نوع لاستیک کوپلینگ: قبل از خرید لاستیک کوپلینگ، نیاز است که نوع کوپلینگ و همچنین لاستیک کوپلینگ مورد نیاز خود را تعیین کنید. در ادامه این صحفه میتوانید با انواع لاستیک کوپلینگ آشنا شوید.
  2. تحمل به بار و سرعت: مهمترین فاکتور در خرید لاستیک کوپلینگ توانایی آن در تحمل به بار و سرعت کاربری مدنظر است. باید مطمئن شوید که لاستیک کوپلینگ انتخابی توانایی تحمل بار و سرعت مورد نظر شما را دارد.
  3. شرایط محیط کار: شرایط محیط کار لاستیک کوپلینگ نیز  نکته مهمی در انتخاب و خرید لاستیک کوپلینگ است. اگر لاستیک کوپلینگ در محیط‌های خاصی مانند محیط‌های شیمیایی یا با دماهای بالا کار خواهد کرد، باید از لاستیک کوپلینگ‌های مقاوم به شرایط مخصوص استفاده کنید.

خاطر نشان است که با رعایت نکات مطرح شده و مشورت با کارشناسان فروش، می‌توانید انتخابی هوشمندانه برای رفع نیازها، و همچنین به بهبود کارایی و کاهش خطرات ناشی از عدم تطابق لاستیک کوپلینگ با سیستم‌های مکانیکی‌تان کمک کنید. همچنین جهت اطلاع از قیمت کوپلینگ و لاستیک کوپلینگ با کارشماسان ما در ارتباط باشید.

انواع لاستیک کوپلینگ

همانطور که گفته شد تمامی کوپلینگ های انعطاف پذیر الاستومری دارای یک عنصر پلاستیکی در ساختار خود هستند. تمامی الاستومر ها دارای یک طول عمر مشخصی هستند و پس مدتی دچار سایش می شوند و نیاز به تعویض دارند. شرکت کالا صنعتی انواع لاستیک کوپلینگ های متفاوت را به مشتریان خود ارائه می دهد که عبارت اند از:

  1. لاستیک کوپلینگ N-EUPEX در دو سری KB و DS
  2. لاستیک کوپلینگ میل پینی یا هالوپین (RUPEX)
  3. لاستیک کوپلینگ روتکس (ROTEX )
  4. لاستیک کوپلینگ ستاره ای (HRC) 

لاستیک کوپلینگ N-EUPEX

لاستیک کوپلینگ

کوپلینگ های N-EUPEX پرکاربردترین نوع کوپلینگ ها هستند. این کوپلینگ ها در دو سری ساده (کوپلینگ KB) و سری DS تولید می شوند. این کوپلینگ ها بر اساس استاندارد شرکت FLENDER با متریال متفاوتی تولید می شوند که در جدول زیر مشاهده می کنید.

جنس سختی محدوده دمایی
N-EUPEX Series
NBR Standard Type ShoreA 80 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR Electrically Insulating ShoreA 80 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR Soft ShoreA 65 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR Hard ShoreA 90 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR Normal low-backlash ShoreA 80 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR Soft low-backlash ShoreA 65 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR Normal low-backlash ShoreA 80 50- تا 80+ درجه سانتی گراد
HNBR high temperature ShoreA 80 10- تا 100+ درجه سانتی گراد
Type N-EUPEX DK
NBR Hard ShoreA 90 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
N-EUPEX DS Series
NBR Hard ShoreA 90 30- تا 80+ درجه سانتی گراد

لاستیک کوپلینگ میل پینی یا هالوپین (RUPEX)

لاستیک کوپلینگ میل پینی که اغلب با نام رابر کوپلینگ نیز شناخته می شود با متریال و درجه سختی های متفاوتی تولید می شوند. در جدول زیر انواع متریال و مشخصات آن ها را مشاهده میکنید.

لاستیک کوپلینگ میل پینی

جنس سختی محدوده دمایی
NBR نوع استاندارد 80 Shore A 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR عایق الکتریکی ShoreA 80 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR نرم ShoreA 60 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR سخت ShoreA 90 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NR برای دمای پایین ShoreA 80 50- تا 50+ درجه سانتی گراد
HNBR برای دمای بالا ShoreA 80 10- تا 100+ درجه سانتی گراد

لاستیک کوپلینگ روتکس (ROTEX ) 

الاستومر، رابر یا لاستیک کوپلینگ روتکس با توجه به درخواست و نیاز مصرف کننده با متریال های متفاوتی تولید می شوند. لاستیک کوپلینگ روتکس نیاز به بررسی و تعویض دوره ای دارد و در غیر این صورت ممکن است بدون آنکه متوجه شوید، لاستیک دچار فرسودگی شده و دنده های کوپلینگ با یکدیگر جفت شوند و در نتیجه کوپلینگ دچار خرابی شود. مواد سازنده لاستیک کوپلینگ روتکس در جدول زیر آورده شده است.
لاستیک کوپلینگ روتکس
 
جنس سختی محدوده دمایی
(پلی اورتان بهبود یافته) T-PUR 92 Shore A 50- تا 120+ درجه سانتی گراد
(پلی اورتان) PUR ShoreA 92 50- تا 90+ درجه سانتی گراد
(پلی اورتان بهبود یافته) T-PUR ShoreA 98 50- تا 120+ درجه سانتی گراد
(پلی اورتان) PUR ShoreA 98 30- تا 90+ درجه سانتی گراد
(پلی اورتان بهبود یافته) T-PUR ShoreA 64 50- تا 120+ درجه سانتی گراد
(پلی اورتان) PUR ShoreA 64 30- تا 110+ درجه سانتی گراد

لاستیک کوپلینگ ستاره ای (HRC)

لاستیک کوپلینگ ستاره ای بر اساس نیاز مصرف کننده، می توانند با مواد متفاوتی تولید شوند. معمولاً لاستیک کوپلینگ HRC از جنس پلی پروپیلن می باشد. لاستیک کوپلینگ ستاره ای معمولاً برای دمای بین -50 تا +50 درجه سانتی گراد مناسب است. لاستیک کوپلینگ ستاره ای HRC برای سایزهای زیر تولید می شود و در کالا صنعتی موجود است.

سایز لاستیک کوپلینگ ستاره ای (HRC)

  • 65
  • 85
  • 105
  • 125
  • 145
  • 175
  • 215
  • 275

لاستیک کوپلینگ روتکس

شرکت کالا صنعتی به عنوان بزرگ‌ترین تأمین کننده اینترنتی کالاهای صنعتی در کشور، لاستیک انواع کوپلینگ های صنعتی را برای مشتریان خود تأمین می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش کالا صنعتی در ارتباط باشید.

قیمت لاستیک کوپلینگ

یکی از نکات مهم هنگام خرید لاستیک کوپلینگ، قیمت آن است. قیمت لاستیک تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد که انتخاب آن بستگی به نیاز های کاربری دارد. در ادامه به بررسی مهم ترین عوامل موثر بر قیمت لاستیک کوپلینگ خواهیم پرداخت:

  1. نوع کوپلینگ: اولین مورد در قیمت لاستیک کوپلینگ این است که لاستیک چه کوپلینگی مدنظر است. قیمت لاستیک کوپلینگ ها با یکدیگر تفاوت دارند.
  2. جنس متریال در ساخت لاستیک کوپلینگ: یکی از عوامل اصلی در تعیین قیمت لاستیک کوپلینگ، نوع متریال استفاده شده در ساخت آن است. لاستیک کوپلینگ‌ها معمولاً از موادی مانند پلی‌یورتان، نئوپرن، نایلون، و پلی‌استر ساخته می‌شوند. هر کدام از این مواد خواص مکانیکی و مقاومتی مختلفی دارند و در نتیجه، هزینه تولید و قیمت نهایی لاستیک کوپلینگ تحت تأثیر انتخاب متریال و مصالح قرار می‌گیرد.
  3. اندازه و ابعاد لاستیک کوپلینگ: ابعاد لاستیک کوپلینگ نیز تأثیر مهمی بر قیمت آن دارد. لاستیک کوپلینگ‌های بزرگ‌تر و قطر بزرگتر معمولاً هزینه بیشتری دارند. همچنین، تعداد و اندازه شکل‌های داخلی و خارجی لاستیک نیز بر قیمت لاستیک کوپلینگ تأثیرگذار است.
  4. مقاومت به شرایط محیطی: لاستیک کوپلینگ‌ها باید در شرایط محیطی مختلف عملکرد مناسبی داشته باشند. مقاومت به عوامل محیطی مانند حرارت، رطوبت، آلودگی های شیمیایی و UV می‌تواند هزینه تولید را افزایش دهد. برای محیط‌های ویژه نیاز به لاستیک کوپلینگ‌های خاص با مواد و پوشش‌های خاص داریم که به مراتب قیمت آن‌ها بیشتر است.
    ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...