خط تولید شیره خرما

یکی از مواد غذایی که دارای ارزش غذایی بالایی دارد شیره خرما است و امروزه این ماده غذایی مفید و با ارزش در مصارف خوراکی گوناگون از جمله مصارف خانگی ، تولید نوشابه های گاز دار و طمع دهنده ها که جایگزین مناسبی به جای شکر و قند و... است کاربرد زیادی دارد.

برای خط تولید شیره خرما نیاز به ماشین آلات و تجهیزات مرتبط می باشد که شرکت ماشین سازی سپید صنعت توس در تولید این دستگاه ها و تجهیزات دارای تجربه و کارایی بالایی می باشد.

برای مشخص کردن مدل دقیق و قیمت محصول با کارشناسان فروش در تماس باشید. قبل از ثبت سفارش محصولات مشابه را در پایین بررسی بفرمایید.

تماس بگیرید
  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • محصولات مشابه
  • نظرات کاربران
  • شرح تولید شیره خرما به روش صنعتی

    یکی از مواد مغزی و پر مصرف شیر خرما است. شیره خرما که عمدتا در وعده صبحانه استفاده می‌شود می‌تواند نیاز انسان را در طول روز تامین کند. شیره خرما به روش‌های متعددی تولید می‌شود که شامل روش سنتی و صنعتی است. در دنیای امروز به دلیل گسترش مصرف و افزایش جمعیت استفاده از شیره خرما، تولید در مقیاس صنعتی توجیه دارد. شیره خرما فواید متفاوتی دارید که می‌توان به درمان شب کوری، کاهش کم خونی، رفع خستگی عضلانی، رشد مو و کلسترول خون خون اشاره کرد. در ادامه نحوه تولید شیره خرما به روش صنعتی گزارش شده است. شما برای مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان کالا صنعتی در تماس باشید.

    تولید شیره خرما

    مراحل خط تولید شیره خرما

    عملکرد خط تولید شیره خرما به شرح زیر می باشد:

    مرحله شستشو، ضد عفونی و هسته گیری خرما

    از آنجایی که خرماهای برداشت شده از درخت‌ها دارای انواع مواد زائد، آلودگی و گرد و خاک است، ابتدا باید کاملا شست و شو شود. بعد از شست و شو، خرماها به قطعات کوچکتر تبدیل شده و هسته خرما از گوشت آن جدا شده و به مرحله بعد تولید شیره خرما هدایت می‌شود. لازم به ذکر است از هسته خرما بعدا می‌توان در تولید قهوه هسته خرما استفاده شود.

    مرحله عصاره گیری

    پس از شست و شو گوشت خرماهای برش خورده به مخزن مخصوصی منتقل می‌شود و به نسبت 1.5 برابر وزن آن‌ها به آن آب دمای 90 درجه سانتی‌گراد اضافه می‌شود. مخلوط آب و خرمای حاصل به مدت حدود 1.5 ساعت استراحت می‌کند. این استراحت موجب می‌شود قند و مواد معدنی به مرور به آب منتقل شود. پس از این وضعیت مخلوط حاوی تفاله و عصاره خرما از هم جدا می شوند.

    تصفیه شیره خرما

    مزه گس و همچنین رنگ کدر از ویژگی‌های عصاره خرما است. در این مرحله از تولید شیره خرما به کمک دستگاه تولید شیره خرما عمل تصفیه انجام می‌شود که سبب شفاف شدن و خوش طعم تر شدن عصاره می‌شود. با توجه به اینکه شیره خرما تولید شده رقیق است نیاز به مرحله تغلیظ حس می‌شود.

    تغلیظ شیره خرما

    در شرایط خلاء و دمای پایین، مرحله تغلیظ تا غلظت 75 درصد انجام می‌شود. مرحله تغلیظ به افزایش کیفیت شیره خرما و حفظ طعم کمک می‌کند. مرحله تغلیظ همچنین موجب حفظ مواد قندی به ویژه فروکتوز می‌شود.

    مرحله پاستوریزاسیون

    افزایش ماندگاری شیره خرما و جلوگیری از خرابی و فساد در گرو انجام مرحله پاستوریزاسیون است. پس از انجام فرآیند پاستوریزاسیون، شیره‌ها به بطری‌های منتقل شده و به نوعی بسته بندی می‌شود.

    بسته بندی

    بسته بندی به دو صورت انجام می‌شود: صادراتی در بسته بندی‌های 220 لیتری و مصرف داخلی در ظرف‌های 300 تا 500 گرمی. عمده تولید شیره خرما را می‌توان صادر کرد که می‌توان سود خوبی کسب کرد.

     لیست تجهیزات اصلی خط تولید شیره خرما

    دستگاه تولید شیره خرما از اجزای مختلفی تشکیل شده است که شامل موارد زیر است. برای مشاوره و خرید دستگاه صنعتی تولید شیره خرما می‌توانید با کارشناسان کالا صنعتی در ارتباط باشید. 

    • دریچه ها
    • آسیاب کلوئیدی
    • دستگاه خرد کن
    • مخازن مرحله بندی
    • پمپ های پیچ و پمپ نوشیدنی
    • فیلتر ریز(فیلتر با مش 300 استیل ضد زنگ)
    • کل خطوط اتصال، کابل های بین دستگاه ها
    • دستگاه پخت و نرم کردن خرما
    • واحد غلیظ کننده خرما در خلاء (کنترل درجه حرارت دیجیتال و اسکرابر)
    • واحد استخراج چند منظوره (در قالب فرم های کنترل درجه حرارت دیجیتالی)
    • سیستم فرآوری میوه تازه (شناورسازی، انتشار، اسپری شستشو و هوادهی)

    ماشین آلات خط تولید شیره خرما

    دستگاه الواتور (انجام وظیفه شستشو)

    خرمای جمع آوری شده پس از سورت شدن و غربالگری در دستگاه تولید شیره خرما شستشو می شوند. برای ورود به مرحله پیش گرمایش (دستگاه پخت اولیه (پری هیتر))، خرماها روی نوار نقاله آبگیری می‌شوند.

    دستگاه پخت اولیه (پری هیتر)

    تا وقتی که خرماها به حد پخت مطلوبی برای تولید شیره برسد، در این دستگاه خرماها با آب داغ ترکیب شده و مخلوط مواد حرارت دهی می‌شود.

    دستگاه هسته گیر

    پمپ از اینکه مخلوط حاصل از دستگاه پیش گرمایش خارج شد وارد قسمت هسته گیری شده و قسمت گوشت و هسته جدا می‌شود.

    فیلتر پرس

    یک شربت صاف و زلال در ازای استفاده از فیلتر پرس حاصل می‌شود که در این دستگاه ذرات جامد کوچک باقی مانده از هسته گیر جدا می‌شوند.

    دستگاه تغلیظ کننده

    همانطور که بیان شد دستگاه تولید شیره خرما یک قسمت دارد که در آن شربت درون دستگاه تحت کنترل تغلیظ می‌شود. عمل تغلیظ در خلاء نسبی انجام می‌شود تا از سوختگی جلوگیری شود.

    دستگاه پاستوریزه

    با هدف جلوگیری از فساد و افزایش ماندگاری بالا شیره خرما عمل پاستوریزسیون انجام می‌شود.

    دستگاه های تکمیلی

    دستگاه‌های تکمیلی برای تولید شیره خرما شامل: مخزن ذخیره، دستگاه پرکن، جت پرینتر،لیبل زن، ملزومات بسته بندی و انتقال محصول است.

  • مشخصات عمومی
    گارانتی
    ملاحظات مهم
    لطفاً قبل از هرگونه واریز وجه با کارشناسان فروش در تماس باشید. در قبال واریزی به هر حسابی غیر از حسابهای معرفی شده در سایت، کالا صنعتی هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.
    ملاحظات مربوط به گارانتی
    دریافت گارانتی کالا منوط بر ارسال آن برای شرکت تولید کننده یا نماینده آن است و در صورتی که ایراد از مصرف کننده نباشد، شامل گارانتی خواهد شد.
    بازه زمانی ارسال
    نیاز به پیگیری از تامین کننده
    مشخصات فنی
    سایر مشخصات
    لطفاً مشخصات درخواستی خود را به شماره واتس اپ 09331634134 ارسال بفرمایید
  • ۵
    شیر اطمینان

    خرید تعداد تخفیف دارد - امکان پرداخت در محل دارد

    ۶۱,۰۰۰ تومان
    ۵۸,۰۰۰ تومان
    ثبت سفارش
  • ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...