• 1933
  • 2573 مرتبه
بهترین پمپ آب خانگی بی صدا

بهترین پمپ آب خانگی بی صدا

دوشنبه 21 اسفند 1402

آسایش و آرامش، از حقوق اولیه و اساسی هر انسانی است. زندگی در محیطی پر سر و صدا، این حق مسلم را از انسان سلب می‌کند و کیفیت زندگی او را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. سر و صدای آزاردهنده از بخش‌های مختلفی در محیط اطراف ما می‌تواند ایجاد شود؛ از تجهیز کوچکی مثل پمپ آب گرفته تا اتومبیل‌ها و کارخانه‌ها همه می‌توانند به نحوی آلودگی صوتی ایجاد کنند.

اما موضوعی که در اینجا قرار است به آن پرداخته شود، سر و صدای ناشی از تجهیزی با نام پمپ آب خانگی است. پمپ آب خانگی دستگاهی مکانیکی و برقی است که در هنگام روشن‌بودن و کارکردن از خود صدا تولید می‌کند و این صدا در برخی مواقع می‌تواند رفاه و آسایش ساکنین را برهم بزند. برای این مشکل بزرگ راه حل مناسبی وجود دارد و آن هم استفاده از پمپ آب خانگی بی صدا است.

معرفی بهترین پمپ آب بی صدا

علی رغم اینکه خیلی از مواقع، پمپ آب در محل‌هایی نصب می‌شود که با واحدهای مسکونی فاصله دارد و صدای تولیدی از دستگاه به گوش ساکنین نمی‌رسد، اما گاهی هم به دلیل نصب در محلی واقع در نزدیکی واحدها یا داخل آنها، سر و صدای زیاد پمپ به گوش می‌رسد و بنابراین برای رفع آن پمپ آب کم صدا طراحی شده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین پمپ آب خانگی بی صدا بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

آیا پمپ آب خانگی بی صدا برای آپارتمان واقعا وجود دارد؟

پمپ آب یک دستگاه الکترومکانیکی است و از قطعات و اجزایی تشکیل شده است که در حین کارکردن باید حرکت کرده و به چرخش درآیند. بخش برقی پمپ یعنی موتور با دریافت جریان برق با سرعت بالایی محور خود را می‌چرخاند. همچنین در بخش مکانیکی پمپ، قطعه متحرک اصلی پروانه است و با چرخیدن، آب را به جریان در می‌آورد. قاعدتا چرخش روتور و پروانه و در پی آن حرکت سیال و تماس با پوسته داخلی صدا تولید می‌کند.

پمپ آب بی صدا یا کم صدا

اما با این حال بعضی از پمپ‌های آب به گونه‌ای طراحی شده‌اند که صدای تولیدی آنها کمترین مقدار ممکن است و بوسیله تکنولوژی طراحی و ساخت، توانسته‌اند تا حد زیادی صدا را کاهش دهند. بنابراین عبارت پمپ آب خانگی بی صدا شاید عبارت درستی نباشد و بهتر است به جای آن، پمپ آب کم صدا گفته شود.

انواع پمپ آب بی صدا آپارتمانی یا خانگی

بطور کلی پمپ‌های آب خانگی شامل سه نوع پمپ محیطی، بشقابی و جتی می‌شود. همه این انواع پمپ آب خانگی وظیفه تقویت و افزایش فشار آب را بر عهده دارند؛ اما با این حال با توجه به مشخصات هد و دبی مورد نیاز و البته سر و صدای تولیدی دستگاه، یکی از این انواع پمپ آب انتخاب و نصب می‌شود.

در بین این انواع، پمپ بشقابی کم صداترین و پمپ جتی پرصداترین می‌باشد. غیر از انواعی که نام برده شد، پمپ‌ آب دیگری نیز وجود دارد که به بوستر پمپ آبرسانی شناخته می‌شود و نوع بی صدا نیز دارد. در ادامه پمپ‌های آب بی صدا معرفی خواهند شد:

انواع پمپ آب کم صدا

پمپ آب بی صدا بشقابی

همانطور که قبلا بیان شد، در بین پمپ‌های روتینی که وجود دارد، پمپ آب بشقابی کم‌صداتر است. پمپ بشقابی دارای کلگی پهن و مانند بشقاب دارد و به دلیل طراحی که دارد، در زمان پمپاژ آب نسبتا صدای کمتری تولید می‌کند. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که مقدار توان مصرفی پمپ آب در صدا موثر است و هر چقدر توان بیشتر شود، قدرت مکش و پمپاژ آب بیشتر و از آن طرف صدای تولیدی هم بیشتر می‌شود.

نام پمپ آب بی صدا بشقابی معمولا به مدل 0.5 اسب آن اطلاق می‌شود و برای منازل ویلایی و ساختمان تک واحدی و مواردی که پمپ آب در داخل واحد نصب می‌شود، استفاده از آن بهترین گزینه است.

برای ساختمان 2 طبقه تک واحدی و 2 طبقه دو واحدی نیز به ترتیب پمپ بشقابی 1 و 1.5 اسب بهترین گزینه است. برای ساختمان بلندتر نیز از پمپ بشقابی 2 پروانه با توان‌های مختلف بسته به تعداد واحدها می‌توان استفاده کرد.

نکته مهم در انتخاب پمپ آب بشقابی

این موضوع که گفته شد پمپ آب بشقابی کم صداتر از پمپ جتی است و نوع بشقابی پیشنهاد شد، برای ساختمان‌هایی است که صدا باعث اذیت و آزار ساکنین می‌شود. اما در مواقعی که صدا آزاردهنده نیست، شاید پمپ جتی گزینه مناسب‌تری باشد؛ چراکه توانایی ایجاد فشار بیشتری دارد.

بوستر پمپ آب بی صدا

بوسترپمپ‌های آب که برای ساختمان‌های مسکونی به عنوان پمپ بی صدا نام برده می‌شوند بصورت پکیج بوده و نیاز به تجهیز کنترلی مثل ست کنترل ندارند. بوستر پمپ‌های کم صدا مزیت نصب در داخل واحد آپارتمان را دارند چراکه علاوه بر صدای بسیار کم، به تجهیزات دیگری نیاز ندارند و دارای ابعاد کوچکی هستند.

پمپ آب کم صدا چند مرحله‌ای

نوعی از پمپ‌های آب کم صدای طبقاتی وجود دارد که از چندین مرحله پروانه برای تقویت فشار آب استفاده کرده است. این نوع پمپ آب چندمرحله‌‌ای با داشتن آب‌بندی دقیق و استفاده از تکنولوژی روز دنیا صدای در حین کارکردن را به کمترین میزان ممکن رسانده است. در ادامه برند پمپ چندمرحله خانگی کم صدا معرفی خواهد شد.

بهترین برندهای پمپ آب خانگی بی صدا

  1. پمپ آب بشقابی کم صدا برندهای لئو، سیستما، پنتاکس
  2. پمپ آب خانگی کم صدا رادپمپ
  3. بوستر پمپ آب کم صدا لئو و شیمجه

انواع پمپ آب بی‌صدا معرفی شدند. برای پمپ آب بشقابی برندهای زیادی در بازار وجود دارد؛ پمپ لئو، پنتاکس، سیستما، شیمجه، استریم و... برخی از برندها هستند که در نوع بشقابی را در توان‌های مختلف تولید می‌کنند. اما برای پمپ چندمرحله‌ای خانگی کم‌صدا فقط برند ایرانی راد پمپ پیشنهاد می‌شود. همچنین برای بوستر پمپ کم صدا نیز برندهای کمی وجود داشته و معمولا شیمجه و لئو به مشتریان پیشنهاد می‌شود.

نکاتی برای کاهش صدای پمپ‌های خانگی

  • نصب پمپ آب در محل مناسب: پمپ آب را در محلی نصب کنید که از واحدهای ساختمان دور باشد یا در محل بسته‌ای مثل موتورخانه نصب کنید. همچنین علی رغم استفاده از پمپ آب کم صدا جهت نصب در داخل واحد، بهتر است به دور از اتاق‌های خواب و نشیمن باشد.
  • استفاده از لرزه‌گیر: لرزه‌گیرها می‌توانند لرزش و صدای پمپ را تا حد زیادی کاهش دهند.
  • استفاده از عایق‌بندی صدا در اطراف پمپ: در صورتی که صدای پمپ زیاد است، با استفاده از عایق‌های صدا در دیوارهای اطراف محل نصب پمپ، می‌توان تا حد زیادی صدا را کاهش داد.

میزان صدای پمپ آب بی صدا

اگر قرار باشد درباره واحد دسی بل (db) صحبت شود، بهتر است با یک مثال ساده مفهوم را رساند. حتما تا حالا به صدای دلنشین بارش باران گوش داده‌اید؛ مقدار سطح صدای باریدن باران حدود 40 دسی بل است. و از طرفی حتما تا حالا با زنگ آزاردهنده ساعت بیدار شده‌اید، مقدار سطح صدای زنگ ساعت حدود 80 دسی بل است.

پمپ آب خانگی بشقابی حدودا 55-50 دسی بل دارد، البته بستگی به توان و برند آن هم دارد. بوستر پمپ کم‌صدای شیمجه سری PZ مقدار صدای  حدودا 50-45 دسی بل، بوستر پمپ لئو MAC550 حداکثر صدای 47 دسی بل و پمپ آب خانگی کم صدا رادپمپ حداکثر 45 دسی بل صدا تولید می‌کنند. برای انتخاب پمپ آب خانگی بی صدا چند مدل از انواع مختلف در جدول زیر پیشنهاد شده است. البته مدل‌ها و برندهای دیگری نیز وجود دارند و در صورت اطلاع بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بهترین پمپ آب بی صدا برای ساختمان های مختلف

جمع‌بندی

پمپ آب جز دستگاه‌های خانگی است که صدای آن در زمان روشن‌بودن می‌تواند برای ساکنین اذیت‌کننده باشد. پمپ آب در مکان‌های مختلفی از ساختمان می‌تواند نصب شود. نصب پمپ آب خانگی در پارکینگ، زیرزمین، موتورخانه و حتی داخل واحد آپارتمان می‌تواند انجام شود. موقعی که ساختمان دارای موتورخانه، پارکینگ یا زیرزمین بسته‌ای می‌باشد، صدای تولیدی از پمپ آب به واحدهای ساختمان نمی‌رسد و مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما زمانی که پمپ در نزدیکی واحدها یا در داخل واحد نصب می‌شود، صدای کارکردن پمپ باعث آزار مردم می‌شود. در چنین شرایطی پمپ آب بی صدا باید بکار گرفته شود. نوع پمپ آب، جنس پروانه و توان مصرفی پمپ آب از پارامترهای موثر در صدای تولیدی آن است. در این مقاله به معرفی انواع پمپ آب بی صدا یا کم صدا پرداخته و چند مدل نیز پیشنهاد شد. بعد از خواندن این مقاله پیشنهاد می‌شود مقاله بهترین پمپ آب خانگی را نیز که بطور کامل درباره برندهای پمپ آب توضیح داده شده است، مطالعه کنید. در انتها جهت سفارش و خرید بهترین پمپ آب بی صدا می‌توانید به سایت کالاصنعتی مراجعه یا با کارشناس ما تماس بگیرید.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
    • 0
    • 2
    سلام. ایا امکان نصب پمپ داخل طبقه ی سوم از یک ساختمان سه طبقه فه صورت مجزا هست؟ اگر پاسخ مثبته پمپ چه مکانی نصب میشه؟ محل اب ورودی یا امکان نصب در محل ورودی اب به یکی از شیزها هم هست؟
    • کاربر سایت

      1403/02/02 11:10:54
      • 0
      • 0

      سلام جناب رضایی نژاد، وقت شما بخیر

      بله پمپ های آب خانگی بی صدا مزیت اصلیشون اینه که برای مواقعی که سایر واحدها راضی به نصب پمپ آب مشترک نیستند، داخل واحد نصب میشوند. پمپ آب داخل واحد رو میتونید زیر کابینت یا در صورت وجو فضا داخل سرویس بهداشتی نصب کنید.

    • 0
    • 1
    سلام و ادب، سوالی داشتم از خدمتتون. هفته پیش پمپ آب بی صدا لئو mac550 خریداری کردم که بهم گفتند بصورت پک ارسال میشه منتها فقط همین تک پمپ هست. اقلام دیگه ای لازم نیست؟
    • کاربر سایت

      1403/02/02 10:55:12
      • 0
      • 0

      سلام جناب فاطمی عزیز، وقت شما بخیر

      پمپ آب بی صدا لئو مدل MAC550 خود بصورت پکیج بوده که تجهیز کنترلی نیز در خود پمپ وجود دارد و نیازی به وسیله دیگری ندارد.

    • 0
    • 4
    بسیار ممنونم از مقاله بسیار عالیتون. بهترین محتوایی بود که درباره پمپ آب یب صدا خوندم. عالییی
    • کاربر سایت

      1403/01/19 12:50:46
      • 0
      • 3

      سلام جناب جاویدنژاد عزیز

      خیلی خوشحال هستیم که این مقاله برای شما مفید بوده است.

    • 0
    • 5
    سلام، سال نو مبارک آیا پمپ Acm37 برای نصب داخل خونه مناسب هست؟ اگه برند اروپایی بهتر هم هست پیشنهاد بدین ممنون میشم
    • کاربر سایت

      1403/01/08 10:07:33
      • 0
      • 4

      سلام جناب جاهدی عزیز، سال نو شما هم مبارک

      بله پمپ بشقابی 0.5 اسب لئو سر و صدای کمتری دارد و برای نصب داخل واحد مناسب است. مورد مشابه این پمپ، پمپ بشقابی 0.5 اسب ایتالیایی سیستما مدل TC50 است.

    • 0
    • 8
    بهترین مقاله ای بود که برای پمپ بی صدا خواندم. پمپ لئو ACm37 برای یکخونه ویلایی 95 متری مناسبه؟
    • کاربر سایت

      1403/01/05 08:19:43
      • 0
      • 6

      سلام جناب احسانی فر، خیلی خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده است. بله پمپ ACm37 لئو برای منزل شما مناسب بوده و صدای کمی نیز دارد.

    • 0
    • 8
    سلام. وقت بخیر، ساختمون ما تازه ساز هست و در قسمت پارکینگ اتاقک مشخصی برای نصب پمپ تعبیه شده است. آیا با این شرایط پمپ جتی که میگن صداش زیاده میتونم نصب کنم؟
    • کاربر سایت

      1402/12/28 08:16:39
      • 0
      • 8

      سلام جناب آقای صفری

      پمپ های جتی صدای بلندتری نسبت به سایر پمپ های آب خانگی دارند ولی در صورتی که پمپ در مکان خاصی در پارکینگ نصب می شود و صدای آن به واحدهای بالا نمیرسد می توانید بدون مشکل سر و صدا آن را نصب کنید.

    • 0
    • 9
    سلام و وقت بخیر، واحد ما در طبقه دوم یک ساختمان 3 طبقه هست. به دلیل اینکه بقیه همسایه ها قبول نکردن که یک پمپ مشترک برای ساختمون نصب کنیم آیا میشه پمپ رو داخل خود واحد نصب کنیم؟
    • کاربر سایت

      1402/12/27 14:31:30
      • 0
      • 9

      سلام آقای مختاری عزیز، وقت شما بخیر

      بله شما می توانید پمپ آب رو داخل واحد خودتون هم نصب کنین. اما حتما باید از پمپ هایی که صدای کمی دارند استفاده کنین که باعث اذیت و ازار افراد ساکن نشه. پمپ بشقابی ACm37 لئو یا پمپ بشقابی TC50 سیستما پیشنهاد کالاصنعتی هست.

    • 0
    • 11
    با سلام و ادب، پمپ های بشقابی با اینکه کم صداتر از پمپ محیطی و جتی هستن اما من صداش رو شنیدم بازم صدا داره و خونواده ما خیلی به صدا حساس هستن. پمپ دیگه ای هست که صداش کمتر از بشقابی باشه برای خونه ویلایی میخوام. مرسی
    • کاربر سایت

      1402/12/26 12:11:42
      • 0
      • 11

      سلام جناب جمشیدیان وقت شما بخیر

      پمپ بشقابی کمترین صدا رو در بین پمپ آب خانگی دارد اما با اینحال اگه صدا خیلی کمتری مدنظر شماست، بوسترپمپ جدید لئو با نام MAC550 پیشنهاد میشه که قابلیت نصب داخل واحد رو هم داره و بصورت پکیج می باشد و نیازی به ست کنترل هم ندارد.