بستن
دسته بندی کالا
  • 1852
  • 653 مرتبه
نحوه انتخاب موتور ویبره

نحوه انتخاب موتور ویبره

سه شنبه 12 اردیبهشت 1402

موتور ویبره در حقیقت همان الکتروموتوری می باشد که با اتصال لنگ به دو طرف الکتروموتور لرزش ایجاد می نماید. در انتخاب موتور ویبره در نظر گرفتن دو پارامتر الزامی می باشد :

  1. انتخاب دور موتور ویبره
  2. مقدار ضربه ویبره بدنه

1) انتخاب دور موتور ویبره

انتخاب دور ویبره می بایست بر اساس کاربری مدنظر انجام شود. ویبره بدنه ها عموما در دور های 750 ، 1000 ، 1500 و 3000 دور تولید می شوند. هرچه دور موتور ویبره بیشتر باشد قدرت ارتعاش آن کمتر و ارتعاشات آن ریز تر می شود. در حقیقت دور موتور ویبره با قدرت آن نسبت عکس دارد این به این معناست که هرچه دور موتور ویبره بیشتر باشد قدرت آن کمتر می شود.

برای مثال قدرت ارتعاش ویبره 3000 دور نسبت به ویبره 1500 دور کمتر بوده و ارتعاشات ویبره 1500 دور نسبت به ویبره 3000 دور درشت تر می باشد. در کاربری های صنعتی و عمومی معمولا از ویبره 3000 دور استفاده می شود و این مدل ویبره بدنه نسبت به دورهای دیگر پرکاربرد تر می باشد. همچنین در قیف ها و میز ویبره ها نیز از ویبره 3000 دور استفاده می شود. ویبره 1500 دور در سرندها و ویبره بدنه 1000 دور در مصارف زغال سنگ به کار برده می شود.

2) انتخاب مقدار ضربه ویبره بدنه

این مورد به عوامل مختلفی بستگی دارد. کاربری مدنظر ، وزن مواد ، وزن سازه و ... از عواملی هستند که در انتخاب وزن ویبره تاثیر گذار می باشند. در ابتدا باید کاربری مدنظر مشخص گردد. اگر ویبره بدنه برای کاربری میز ویبره مورد استفاده قرار گیرد می بایست وزن مواد ، وزن صفحه و ابعاد میز مشخص باشد.

انتخاب ویبره بدنه به این صورت است که مقدار ضربه ویبره متناسب با مجموع وزن صفحه و وزن مواد روی میز می باشد. اگر ابعاد میز 1*1 باشد مقدار ضربه ویبره برابر با مجموع وزن صفحه و وزن مواد روی میز است. در صورتی که ابعاد میز بزرگتر از 1*1 باشد مقدار وزن موتور ویبره نیز افزایش می یابد. برای مثال اگر ابعاد میز 1*2 باشد مقدار ضربه نیز برابر با 2 برابر مجموع وزن صفحه و وزن مواد می شود. البته لازم به ذکر است موارد فوق دارای قطعیت نیست و استثنائاتی وجود دارد. به همین جهت می بایست قبل از خرید با کارشناس مربوطه مشورت نمایید.

ارتعاش موتور ویبره

ارتعاش ویبره ها به دو صورت می باشد : چرخشی و یک طرفه.

در مدل چرخشی از یک موتور ویبره استفاده می شود و نیروی ارتعاشی به صورت 360 درجه و در همه جهت ها می باشد. جهت چرخش این ارتعاش ها می تواند به صورت ساعتگرد و یا پاد ساعتگرد باشد.  

ارتعاش ساعتگرد و پاد ساعتگرد

اما در روش یک طرفه از دو ویبره بدنه استفاده می شود که چرخش هرکدام مخالف دیگری بوده و به صورت رفت و برگشت سینوسی می باشد.  

ارتعاش رفت و برگشتی

انتخاب ارتعاش یک طرفه و یا چرخشی به کاربری مدنظر بستگی دارد. این به این معناست که با توجه به کاربری مدنظر می بایست انتخاب نماییم که به ارتعاش یک طرفه نیاز داریم یا چرخشی. 

در کاربری های نوار نقاله ، فیدر ، ماشین های اندازه گیری ، تخلیه کننده ها ، جدا کننده ها و ... از روش یک طرفه استفاده می شود.

در سیلوها ، هاپرها ، فیلترها ، میز ویبره و ... از روش چرخشی استفاده می شود. 

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.