• 1733
  • 1517 مرتبه
کاربرد موتور ویبره در سرند

کاربرد موتور ویبره در سرند

شنبه 28 خرداد 1401

سرند چیست؟

سرند دستگاهی است که جهت جداسازی ناخالصی ها و مواد زائد از ترکیب مدنظر ، مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از سرندها سبب بالا رفتن دقت کار شده و این دستگاه جایگزین الک های سنتی می باشد. همچنین با استفاده از این دستگاه نیاز به نیروی انسانی کاهش یافته و در هزینه ها صرفه جویی می شود.

کاربرد سرند در صنعت

با پیشرفت تکنولوژی استفاده از نیروی انسانی و روش های سنتی در صنعت کمتر شده و صنایع از دستگاه های جدیدتر استفاده می کنند. یکی از کاربردهای دستگاه سرند در صنایع معدنی و سنگ و خاک که جهت تفکیک شن و ماسه از آن استفاده می شود. 

دستگاه سرند

یکی دیگر از کاربردهای سرندها در حبوبات می باشد. در تولیدات حبوبات و یا زیتون با هدف رسیدن به کالایی یکدست می باشد که به وسیله دستگاه سرند ، زیتون های درشت از کوچک جدا شده و به محصولی یکدست می رسیم.

سرند ویبره ای چیست؟

دستگاه سرند ویبره ای نوعی از سرندها می باشد که جهت تفکیک و جداسازی مواد به کار برده می شود. ارتعاش دستگاه سرند توسط موتور ویبره انجام شده و سبب به وجود آمدن حرکت افقی و عمودی در مواد داخل سرند می شود. بیشترین کاربرد این دستگاه در کارخانه ها و کارگاه های کانی آرایی بوده و جهت دسته بندی مواد معدنی و سنگی از آن استفاده می شود.

موتور ویبره در سرند

موتور ویبره چیست؟

موتور ویبره یا ویبره بدنه الکتروموتوری است که به محض روشن شدن شروع به لرزش و ارتعاش می نماید. این لرزش به دلیل وجود لنگ هایی است که در دو طرف ویبره بدنه قرار دارد. از ویبره بدنه در دستگاه سرند جهت ایجاد لرزش و جداسازی مواد به وسیله لرزش استفاده می شود.

ویبراتور کمپ در سرند

کاربرد موتور ویبره در سرند 

در سرند از دو ویبره بدنه استفاده می شود. این موتور ویبره ها می بایست به گونه ای نصب شوند که ارتعاشی هم زمان و به صورت معکوس با یکدیگر داشته باشند. هنگامی که این دو موتور ویبره به صورت هم زمان و معکوس با یکدیگر می چرخند ، نیروی تحریک ایجاد شده و سبب ارتعاش و جداسازی مواد موجود در سرند می شوند. در اثر نیروی ترکیبی گرانش و ارتعاش ماده روی صفحه سرند پرتاب شده به صورتی که بر روی یک خط حرکت نماید و به جلو رود. این صفحه دارای خروجی هایی می باشد که مواد درشت از ان رد نمی شود . با رد شدن مواد ریز از این صفحه و خروج ان ها فرایند غربالگری و طبقه بندی انجام می گردد.

انتخاب ویبره سرند

در دستگاه سرند می بایست از موتور ویبره با دور 1500 دور بر دقیقه استفاده نموده و وزن ویبره بدنه با توجه به وزن مواد بر روی صفحه و وزن صفحه انتخاب می شود.

انتخاب ویبره سرند

برند های زیادی وجود دارند که به تولید موتور ویبره های مناسب سرند می پردازند. از جمله برند های تولید کننده ویبره سرند ، برند کمپ ( KEMP ) ، برند میکسان ، برند OMB ، برند OLI ، برند AVIBRO و ... می باشند که با تولید ویبره بدنه در دور ها و وزن های مختلف ، کمک شایانی به صنایع مختلف می نمایند. 

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.