دستگاه خشک کن

استفاده از دستگاه میوه خشک کن راهکاری نوین در جهت تولید انواع میوه و سبزی ها خشک است. دستگاه های خشک کن همچنین برای خشک کردن انواع گوشت نیز کاربرد دارند.

از آنجایی‌که این دستگاه به‌صورت چند منظوره طراحی شده، خریداری آن مقرون به صرفه خواهد بود؛ البته کیفیت بالای قطعات این دستگاه تأثیر ویژه‌ای در طول عمر بالا آن دارند.

دستگاه های خشک‌کن قابلیت‌های ویژه‌ای نظیر امکان شستشو خودکار، تایمر، تنظیم دما و ... دارند.

امروزه با توجه به ارزش بالای سلامتی، استفاده از تنقلات و خوراکی های مضر تا حدودی کاهش یافته است. یکی از خوراکی‌هایی که می‌توان آن را جایگزینی برای تنقلات مضر دانست،

میوه خشک خواهد بود. میوه خشک که با عنوان چیپس میوه نیز شناخته می‌شود، میوه‌های طبیعی بدون آب هستند. این میوه‌ها تحت فرایند انحصاری و با استفاده از دستگا‌ه‌های مخصوصی تولید می‌شوند.

این دستگاه ها در دو نوع خانگی و صنعتی در دسترس هستند که به شرح ویژگی های انحصاری هرکدام، می‌پردازیم.

آشنایی با دستگاه میوه خشک کن

آشنایی با دستگاه میوه خشک کن

دستگاه‌های میوه خشک‌کن و اهمیت آن‌ها در حفظ سلامتی

امروزه دستگاه های خشک‌کن کوچکی به‌منظور تولید میوه خشک به بازار عرضه شده‌اند که برای مصارف خانگی استفاده می‌شوند.

دستگاه میوه خشک کن دستگاهی منحصر به فرد با مکانیسم عملکرد ساده است که می‌تواند به راحتی میوه‌های آبدار و تازه را به چیپس میوه تبدیل کند.

این دستگاه دارای چندین طبقه است و برای خشک‌کردن سبزی‌ها یا گوشت هم کاربرد دارد. خریداری این دستگاه، راهکاری نوین به منظور راه‌اندازی کسب و کار خانگی خواهد بود.

دستگاه های خشک کن میوه جریان افقی و عمودی؛ بهترین انتخاب برای منازل

دستگاه میوه خشک کن صنعتی و خانگی، دارای دو نوع کلی است که می‌توان به دستگاه‌هایی با جریان عمودی و افقی اشاره کرد.

منبع تأمین گرما دستگاه خشک‌کن میوه با جریان عمودی، در قسمت انتهایی و کف دستگاه قرار گرفته و جریان هوای گرم از پایین به بالا است. این دستگاه ابعاد کوچکی دارد و قیمت آن نسبت به دستگاه جریان افقی کمتر است.

برخلاف دستگاه جریان عمودی، دستگاه های خشک‌کن جریان افقی ابعاد بزرگ‌تر دارند و در مدل‌های صنعتی نیز طراحی شده‌اند.

موتور تولید گرما در قسمت پشتی دستگاه قرار گرفته و به همین دلیل هوای گرم به‌صورت یکنواخت در بین طبقات توزیع می‌شود؛ همچنین درب این دستگاه در قسمت کناری آن واقع شده و جابه جایی طبقات راحت‌تر صورت می‌گیرد.

ویژگی های دستگاه خشک کن میوه

ویژگی های دستگاه خشک کن میوه

چرا استفاده از دستگاه خشک‌کن میوه بهینه است؟

دلیل اصلی بهینه بودن دستگاه میوه خشک کن، مزیت‌های انحصاری آن است. نخستین مزیت این دستگاه نقش مؤثر آن در سلامتی خواهد بود؛ زیرا ویتامین موجود در میوه‌ها را حفظ خواهد کرد.

میوه‌های خشک نسبت به میوه‌های آبدار، ماندگاری بیشتری خواهند داشت و بدین ترتیب از اسراف میوه و خرابی آن‌ها جلوگیری می‌کند. بهره‌گیری از قطعات ساده، احتمال اختلال در این دستگاه را کاهش می‌دهد و به همین دلیل در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد.

آیا دستگاه های خشک‌کن خانگی و صنعتی تنها برای میوه کاربرد دارند؟

یکی دیگر از دلایل نشان‌دهنده اهمیت بالا خریداری دستگاه میوه خشک کن، چندمنظوره بودن آن خواهد بود؛ زیرا که این دستگاه کاربردهای متعددی دارد.

درواقع این دستگاه‌های خشک‌کن تنها برای میوه‌ها کاربرد ندارند، بلکه می‌توان از آن‌ها برای خشک‌کردن سایر مواد خوراکی نیز استفاده کرد. ازاین‌جهت می‌توانید از دستگاه‌های خشک‌کن با جریان افقی برای خشک‌کردن تکه‌های گوشت، میگو، ماهی و انواع سبزی‌ها بهره بگیرید.

این دستگاه ها به‌راحتی فراورده‌های نیمه مایع را بدون از بین بردن خواص آن‌ها، خشک می‌کنند. شایان ذکر است که خشک‌کردن گل‌های طبیعی نیز با استفاده از این دستگاه، امکان‌پذیر خواهد بود.

از دیگر کاربردهای این دستگاه، تولید لواشک و گرانولا است. البته برای تولید لواشک، بهتر است از دستگاه‌های خشک‌کن با سینی مستطیل شکل یا سینی‌های دایره‌ای بزرگ استفاده کنید.

انتخاب میوه خشک کن صنعتی

انتخاب میوه خشک کن صنعتی

وجه تمایز میوه خشک کن‌های صنعتی و خانگی

اصلی‌ترین وجه تمایز بین دستگاه میوه خشک کن صنعتی و خانگی، ظرفیت و تعداد سینی و طبقات آن‌ها است. دستگاه‌های خشک کن صنعتی ظرفیت بالایی دارند و می‌توانند به طور همزمان چندین نوع میوه را خشک کنند.

علاوه بر این، توان مصرفی دستگاه های خشک‌کن صنعتی بیشتر است و اغلب آن‌ها به تایمرهای خودکار مجهز هستند. به‌گونه‌ای که پس از گذشت مدت زمان موردنظر، به‌صورت اتوماتیک خاموش خواهند شد.

دستگاه خشک کن میوه صنعتی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی های دستگاه میوه خشک کن صنعتی، گردش هوای یکنواخت آن است. جریان هوای این دستگاه ها باید به صورت همگرا باشد تا دمای بالا و پایین دستگاه یکسان شود. دستگاه های صنعتی ابعاد بزرگی دارند و شستشو آن‌ها بسیار زمان‌بر است.

از این‌ جهت دستگاه‌های خشک کن صنعتی باید به سیستم شستشو خودکار مجهز باشند. از دیگر ویژگی های خشک کن های میوه صنعتی، جنس بدنه آن ها است. این دستگاه ها باید از استنلس استیل ساخته شده باشند تا در برابر دمای بالا و رطوبت مقاومت کافی از خود نشان دهند. 

بهترین میوه خشک کن خانگی

بهترین میوه خشک کن خانگی

دستگاه خشک کن میوه؛ دستگاهی با عملکرد آسان

عملکرد دستگاه میوه خشک کن بسیار ساده است؛ به همین دلیل تنها به یک اپراتور به منظور تعیین دما توسط پنل تنظیمات نیاز دارد. برای استفاده از این دستگاه ها ابتدا باید میوه‌ها را به صورت ورقه های نازک، خرد کنید و سپس آن‌ها را در سینی های دستگاه بچینید.

لازم به ذکر است که برای هر نوع میوه، باید از یک دمای خاص استفاده کنید. دما و تایمر را بر اساس مقیاس مناسب تنظیم کرده و پس از گذشت مدت زمان موردنظر، میوه ها را بررسی کنید تا بیش از اندازه خشک نشوند.

نتیجه گیری

میوه خشک یکی از تنقلات سالم و مفید برای استفاده روزانه است. میوه‌های خشک به اندازه میوه های تازه دارای ویتامین هستند.

دستگاه میوه خشک کن، یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های صنعتی در کارخانه‌های تولید مواد غذایی است. این دستگاه توانایی بالایی در خشک‌کردن میوه‌ها، سبزی‌ها، گوشت، ماهی و ... دارد.

فروشگاه اینترنتی کالا صنعتی، واردکننده انواع برندهای دستگاه های خشک‌کن میوه است که باسابقه چندین ساله خود در این زمینه، کیفیت دستگاه‌های خشک کن صنعتی و خانگی را تضمین می‌کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین
    ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...