تجهیزات آزمایشگاه الکترونیک

  • اسیلوسکوپ



  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

آزمایشگاه الکترونیک محلی برای شبیه سازی عملی مدارات الکترونیکی و مشاهده عملی قوانین حاکم بر مدارات می باشد. در این مکان ضمن آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی، برای اندازه گیری کمیت های مختلف از این تجهیزات استفاده می‌شود. در ادامه با برخی از پرکاربرد ترین تجهیزات آزمایشگاه الکترونیک آشنا خواهیم شد. 

انواع تجهیزات اندازه گیری در آزمایشگاه الکترونیک

  1. اسیلوسکوپ
  2. منبع تغذیه
  3. مولتی متر
  4. فانکشن ژنراتور
  5. اسپکتروم آنالایزر
  6. LCR متر

اسیلوسکوپ

اسیلوسکوپ یک تجهیز آزمایشگاهی است که تغییرات ولتاژ برحسب زمان را در نمایشگر خود نشان می دهد. اسیلوسکوپ این امکان را به شما می دهد تا علاوه بر مشاهده فاز و فرکانس انواع سیگنال های سینوسی، مربعی و ... میزان اعواج و برش خوردگی سیگنال را بررسی کنید. همچنین این تجهیز با داشتن دو خروجی امکان مشاهده همزمان سیگنال در دو جای مختلف مدار را فراهم می کند.

اسلیسکوپ

منبع تغذیه 

منبع تغذیه یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات آزمایشگاهی بوده که از آن جهت تولید ولتاژ DC با جریان متغیر استفاده می گردد. هم چنین در صورت بروز خطای الکتریکی و جریان کشی ناگهانی، قطع کن داخلی منبع، جریان مدار را قطع خواهد کرد. تصحیح ضریب توان و ذخیره ی انرژی هنگام قطع شدن ولتاژ ورودی AC نیز از قابلیت های دیگر این تجهیز است. 

منبع تغذیه

مولتی متر 

مولتی مترها ابزاری برای سنجش ولتاژ مستقیم و متناوب، جریان مستقیم و متناوب، مقاومت، ظرفیت قطعات الکترونیکی و همچنین عیب یابی قطعات الکترونیکی و یافتن قطعی در مدارات می باشند. مولتی مترها دارای قابلیت های مختلفی بوده و به تناسب این قابلیت ها و کیفیت محصول، دارای قیمت های متنوعی می باشند. 

نکات مهم هنگام خرید مولتی متر

  1. نوع مولتی متر (آنالوگ یا دیجیتال)
  2. تناسب مولتی متر با قابلیت های مدنظر 
  3. دقت دستگاه
  4. قیمت 
  5. مقاومت دستگاه (هرچه بالاتر باشد، در برابر نوسانات برقی و جریان های الکتریکی مقاوم تر است)

مولتی متر

مولتی متر دیجیتال برند CEM  مدل DT-916N

فانکشن ژنراتور 

فانکشن ژنراتور دستگاهی برای تولید سیگنال های سینوسی، مربعی و مثلثی با دامنه دلخواه می باشد که در رنج فرکانسی 1 هرتز تا 1 مگاهرتز کار می کند. از سیگنال تولید شده توسط این دستگاه به عنوان تغذیه سایر مدارات الکترونیکی و مخابراتی استفاده می گردد. برخی از فانکشن ژنراتور ها دارای قابلیت های بیشتری نظیر جاروب فرکانس، ارائه فرکانس های بالاتر، مدولاسیون های AM و FM و ... می باشند. مدل‌های پیشرفته‌تر، سایر شکل موج‌های اضافی را نیز تولید می کنند.

فانکشن ژنراتور

اسپکتروم آنالایزر

اسپکتروم آنالایزر تجهیزی برای تحلیل پارامترهای مخابراتی و همچنین آنالیز ترکیب طیفی شکل موج سیگنال های الکتریکی، نوری و صوتی در حوزه فرکانس می‌باشد. اسپکتروم آنالایزر در بسیاری از آزمایشگاه ها برای آزمایش عملکرد RF فرکانس رادیویی استفاده می شود. همچنین این دستگاه قادر به محاسبه توان طیف سیگنال نیز می باشد.

اسپکتروم آنالایزر

LCR متر

LCR متر ابزاری برای اندازه گیری ظرفیت اندوکتانس، خازن، و مقاومت یک قطعه الکترونیکی می باشد که علاوه بر موارد فوق قابلیت اندازه گیری ضریب کیفیت، ضریب اتلاف، ولتاژ، جریان، رسانایی، زاویه فاز و حساسیت را نیز دارا می باشد. LCR متر با عبور دادن یک ولتاژ AC از دستگاه تحت آزمایش و محاسبه جریان عبوری از آن، مقدار امپدانس را تعیین می‌کند. زاویه فاز بین ولتاژ و جریان نیز در مدل های پیشرفته تر اندازه گیری می شود.

ال سی متر

LCR متر دستی دیجیتال برند CEM  مدل DT-9935

شرکت کالا صنعتی نماینده فروش بسیاری از تجهیزات آزمایشگاه الکترونیک مانند مولتی متر، LCR متر، انواع دماسنج و ... می‌باشد. جهت گرفتن مشاوره و خرید انواع تجهیزات آزمایشگاه برق و الکترونیک با مشاوران ما در بخش ابزار دقیق سایت کالا صنعتی تماس حاصل فرمایید. 

    ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...