انرژی متر

نمای کلی جریان سنج های انرژی

جریان سنج هایی که انرژی را اندازه گیری می کنند شامل یک جریان سنج با اندازه گیری دمای یکپارچه برای اندازه گیری دمای عرضه و بازگشت و سپس محاسبه انرژی حرارتی در واحدهای BTU است.

این فلومتر علاوه بر ارائه اندازه گیری مستقیم BTU ، می توانند میزان جریان مایع و دمای فرآیند را نیز نمایش دهند.

اندازه گیری دما معمولاً با استفاده از عناصر RTD دقیق انجام می شود ، در حالی که اندازه گیری میزان جریان مایع را می توان با فلومتر الکترومغناطیسی، جریان سنج توربین، فلومتر اولتراسونیک یا انواع دیگر فن سنج ها انجام داد.

کالا صنعتی طیف گسترده ای از جریان سنج های انرژی را ارائه می دهد که از فناوری های اندازه گیری جریان مافوق صوت و مغناطیسی استفاده می کند تا انعطاف پذیری بالایی در انتخاب بهترین محصول برای کاربردهای خاص آن ها داشته باشد.




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

اندازه گیری انرژی غیر مزاحم

برای اندازه گیری انرژی غیر مزاحم ، اندازه گیری انرژی بسیار دقیقی را برای برنامه های کاربردی از جمله آب تصفیه شده با هدایت الکتریکی پایین و ساختمان هایی که برای نصب کنتور تهویه مطبوع را نمی توان خاموش کرد، ارائه می دهد.

مقاوم سازی مبدل های تحت فشار را با استفاده از روش نصب بدون دخالت گیره ای امکان پذیر می کند.

برای کاربردهایی که ذرات یا حباب های داخل سیال وجود دارد ،از Mag متر ها برای اندازه گیری جریان مایع استفاده می کند، ابزار انتخاب است.

همه جریان سنج های  BTU با پروتکل های ارتباطی اختیاری Mbus ، MODBUS و Profibus در دسترس هستند.

در چند دهه گذشته، تلاش ها برای کاهش مصرف انرژی قابل توجه بوده است، زیرا هزینه های انرژی و نگرانی های زیست محیطی به طور تصاعدی افزایش می یابد. انگیزه کاهش مصرف انرژی واضح است که از دیدگاه اقتصادی مزایای مختلفی را به همراه دارد.

بهره وری انرژی منجر به کاهش هزینه های انرژی می شود، که به نوبه خود یک تسهیلات را چه مسکونی، چه سازمانی یا صنعتی افزایش می دهد.

روش های کاهش مصرف انرژی

یکی از زمینه‌ هایی که فرصت‌ های عمده‌ای را برای کاهش مصرف انرژی ارائه می‌دهد، سیستم‌های تهویه گرمایشی و تهویه مطبوع (HVAC) است که برای خانه‌ ها، ساختمان‌ های آپارتمانی و ساختمان‌ های بزرگ سازمانی مانند مدارس و بیمارستان‌ ها استفاده می‌شود.

سیستم‌ های تهویه مطبوع بزرگتر، مانند آن‌هایی که در آپارتمان‌ها یا مجتمع‌ های مسکونی نصب می‌شوند، به طور فزاینده‌ای با مقررات، دستورالعمل‌ها و ابتکارات گسترده‌تر و سخت‌گیرانه‌تری مواجه هستند که بر اهمیت سیستم‌ های تهویه مطبوع کارآمد در انرژی تأکید می‌کنند.

اینجاست که فلومتر BTU/Energy با ارائه توانایی نظارت دقیق و قابل اعتماد بر مصرف آب و انرژی برای سیستم‌های HVAC، جایگاه خود را پیدا می‌کند.

جریان سنج انرژی اپراتور را قادر می سازد تا مناطقی را در سیستم شناسایی و مشخص کند که ممکن است برای کارایی بیشتر بهینه شوند و سیستم را برای بهترین مصرف انرژی مدیریت کند.

دقیق تر و قابل اطمینان تر از کنتورهای مکانیکی / آب و انرژی

دبی سنج چیزی است که به اپراتورها امکان نظارت و بهینه سازی عملکرد سیستم های HVAC برای حداکثر بهره وری انرژی ممکن را می دهد.

از لحاظ تاریخی، این نوع کاربردها از دبی سنج‌های مکانیکی مانند دیسک nutating یا دستگاه‌های سبک توربین مماسی / چرخ پدال استفاده کرده‌اند.

در حالی که این نوع کنتورها کارایی مورد نظر را ارائه می دهند، دقت آنها فقط در حد متوسط ​​است و ماهیت مکانیکی عملکرد آنها، آنها را در معرض فرسودگی و پارگی معمولی قرار می دهد و در نهایت نیاز به تعویض خواهند داشت.

تکنیک‌های جدیدتر اندازه‌گیری جریان، مانند اولتراسونیک و الکترومغناطیسی در زمان عبور، برای انجام اندازه‌گیری BTU / انرژی اقتباس شده‌اند و تعدادی مزیت را نسبت به دستگاه‌های مکانیکی به‌طور سنتی ارائه می‌دهند.

این مزایا عبارتند از:

  1. دقت برتر (تا 0.5 ±٪ از خواندن)
  2. کاهش فشار کمتر
  3. کاهش نیاز به اجرای مستقیم
  4. و هزینه کلی بلند مدت مالکیت را کاهش می دهد.

کنتورهای انرژی / آب برای سیستم های اتوماسیون ساختمان برای کنترل آلودگی عالی هستند. سیستم های HVAC پتانسیل مصرف مقدار زیادی برق را دارند که به نوبه خود می تواند مقدار زیادی آلودگی هوا ایجاد کند.

بر اساس برآورد شورای آمریکایی برای اقتصاد کارآمد انرژی، سیستم های HVAC ساختمان ها بیش از یک سوم مصرف انرژی و انتشار کربن در ایالات متحده را تشکیل می دهند.

فلومترهای انرژی جزء کلیدی هستند که به اپراتورها اجازه می دهد تا BTU / انرژی مصرفی را اندازه گیری کنند و در نتیجه مصرف انرژی را برای سیستم های HVAC کاهش دهند.

کاهش هزینه های انرژی برای محیط زیست عالی است. در سال های اخیر، تعدادی از ویژگی ها و پیشرفت ها برای فلومترهای انرژی ارائه شده در بازار معرفی شده است.

جریان سنج های انرژی که در حال حاضر برای استفاده در صنعت HVAC در دسترس هستند با ویژگی هایی مانند اندازه گیری جریان غیر تهاجمی، پروتکل های ارتباطی دیجیتال مانند Modbus و BACNET، ثبت اطلاعات یکپارچه، و درجه های دقت بالای 0.5٪ از خواندن در دسترس هستند.

دبی سنج ها یا جریان سنج های انرژی که میزان دقت بسیار بالایی را نشان می دهند، می توانند به عنوان کنتورهای انرژی حرارتی درجه درآمدی استفاده شوند که ممکن است برای تولید صورتحساب مصرف انرژی مورد استفاده قرار گیرند.

برنامه های اندازه گیری فرعی که به طور فزاینده ای محبوب می شوند، توسط این کنتورهای فناوری جدیدتر امکان پذیر شده اند.

در برنامه‌ های اندازه‌گیری فرعی، کاربران یا مستاجران فردی در یک ساختمان مسکونی یا تجاری بزرگ، مصرف انرژی خود را با استفاده از یک جریان سنج انرژی کنترل می‌کنند و سپس بر اساس خوانش‌های ارائه‌ شده توسط BTU Mete، صورت‌ حساب مصرف آن‌ها محاسبه می‌شود.

فلومترهای انرژی الکترومغناطیسی یا مغناطیسی

فلومترهای انرژی الکترومغناطیسی یا مغناطیسی t فلومترهای الکترومغناطیسی هستند که دارای ورودی‌های حسگر دمای RTD یکپارچه و نرم‌ افزاری هستند که محاسبه مصرف انرژی را انجام می‌دهند و نتیجه را مستقیماً روی بازخوانی دستگاه نمایش می‌دهند.

فن آوری اندازه گیری جریان مغناطیسی برای استفاده با هر سیال رسانای الکتریکی با رسانایی بیشتر از 5 µS/cm مناسب است.

بدون طراحی قطعات متحرک فلومتر الکترومغناطیسی، آن را به گزینه ای ایده آل برای جایگزینی کنتورهای BTU/انرژی با تکنولوژی قدیمی تر مانند انواع توربین یا چرخ دستی تبدیل می کند.

فناوری جریان الکترومغناطیسی بهترین عملکرد را برای اکثریت قریب به اتفاق کاربردهای گرم و سرد و آب، از جمله تاسیسات جدید و اندازه خطوط کوچک زیر 24 اینچ (600 میلی متر) ارائه می دهد. 

فلومترهای الکترومغناطیسی تعدادی مزیت در کاربردهای HVAC از جمله :

  1. سهولت کارکرد
  2. تعمیر و نگهداری کم ناشی از طراحی قطعات بدون متحرک
  3. طول عمر عالی
  4. هزینه کلی کمتر مالکیت در مقایسه با فن‌ آوری‌های اندازه‌ گیری جریان مکانیکی سنتی ارائه می‌کنند.

فلومترهای انرژی الکترومغناطیسی مزیتی نسبت به مترهای اولتراسونیک دارد، زیرا می تواند با دقت اندازه گیری کند، حتی اگر ذرات یا حباب هایی در سیال وجود داشته باشد، که اکثر مترهای اولتراسونیک ارزان قیمت قادر به انجام آن نیستند.

فلومترهای مغناطیسی همچنین در کاربردهای کلی اندازه گیری انرژی صنعتی مانند چیلرها، مبدل های حرارتی یا موقعیت هایی که دقت بالاتری مورد نیاز است، کاربرد بیشتری دارند.

مزایا:

  • دقیق ترین روش اندازه گیری جریان در میان تمام کنتورهای جریان انرژی. حداکثر 0.2٪ از خواندن
  • قادر به اندازه گیری مایعات با ذرات و حباب های موجود است
  • قابلیت اندازه گیری در طیف وسیعی از دما؛ -58-356 درجه فارنهایت (-50 ~ +180˚C)

معایب:

  • هزینه بالاتر نسبت به فناوری اولتراسونیک
  • هزینه نصب بالاتر در مقایسه با متر اولتراسونیک گیره دار
  • نمی توان در برنامه های اندازه گیری انرژی که قابلیت حمل و نقل مورد نیاز است استفاده کرد.

متر جریان التراسونیک درون خطی انرژی

فلومترهای التراسونیک درون خطی مانند Automation Energy سنج جایگزین ارزان قیمتی برای کنتورهای آب گرم/BTU مکانیکی هستند.

بی تی یو متر التراسونیک

برای آب و انرژی ، کنتور انرژی/BTU ابزاری کلیدی برای کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای هستند.

این ابزارها، که معمولاً برای کاربردهای اندازه‌ گیری فرعی در ساختمان‌های بزرگ مسکونی یا سازمانی استفاده می‌شوند، مزایایی را برای کاربران خود فراهم می‌کنند، از جمله کاهش هزینه‌ های آب و برق، توانایی گرفتن مصرف انرژی که توسط کنتورهای برق مسکونی ثبت نمی‌شود.

انرژی متر/BTU متر اولتراسونیک ، همه این مزایا را با مزایای اضافی ارائه شده توسط روش غیرتهاجمی اندازه گیری جریان اولتراسونیک ترکیب می کند.

افزایش هزینه های آب و انرژی و همچنین مقررات زیست محیطی جدید، بهینه سازی جریان آب سرد و انرژی حرارتی را در ساختمان های بزرگ مسکونی و سازمانی ضروری کرده است.

کنتورهای انرژی حرارتی در پیکربندی‌های مختلفی ارائه می‌شوند که هر کدام دارای گزینه‌های متنوعی هستند تا تمام نیازهایی را که در کاربردهای اندازه‌گیری انرژی حرارتی و اندازه‌گیری فرعی ساختمان با آن مواجه می‌شوند، برآورده کنند.

هر دو پیکربندی نصب سنسور درون خطی و گیره ای در دسترس هستند. بسته های نمایشی متعدد از جمله پایه دیواری، پایه پنل، پایه ریلی جمع و جور DIN و قابل حمل ارائه می شود.

مدل های با کارایی بالا و بسته های OEM ارزان قیمت نیز با انواع پروتکل های ارتباطی استاندارد صنعتی از جمله آنالوگ 4-20 میلی آمپر، پالس، Modbus، Profibus، M-Bus و BACNet موجود می باشند.

از فناوری جریان اولتراسونیک گذر زمان همراه با دو سنسور دمای یکپارچه PT1000 RTD برای محاسبه مصرف انرژی کل و لحظه ای استفاده می کند.

انرژی سنج ها در اندازه های ½ اینچ تا 1½ اینچ با رزوه های برنجی و NPT (سایر مواد در صورت درخواست موجود هستند) با فولاد کربنی فلنج دار برای سایزهای 2 اینچ و بالاتر در دسترس هستند.

نسخه استاندارد می تواند دمای عملیاتی تا 95 درجه سانتیگراد (203 درجه فارنهایت) را با عملکرد اختیاری تا 130 درجه سانتی گراد (266 درجه فارنهایت) در صورت درخواست داشته باشد. فلومتر الکترومغناطیسی پیشنهادی متخصصین کالا صنعتی ، استانداردهای اندازه گیری تاسیسات مسکونی و تجاری را برآورده می کند.

ال سی دی الفبایی عددی مصرف گرما، دما، کل جریان، زمان عملیات و سرعت جریان را با ذخیره داده تا 18 ماه کارکرد نمایش می دهد.

این فلومتر همچنین دارای یک بازخوانی از راه دور قابل تنظیم با استانداردهای J/T188 و N1434 BTU حرارت سنج از طریق RS485 / Modbus و BACnet و GSM / GPRS بی سیم برای ادغام با هر سیستم AMR / AMI قابل تنظیم است.

مزایا:

  1. کمترین هزینه جریان سنج انرژی
  2. ممکن است به عنوان جایگزینی برای برخی از کنتورهای و فلومتر آب موجود استفاده شود.
  3. قابل استفاده در منازل و آپارتمان ها
  4. می توان آن را در اندازه های کوچکتر لوله در مقابل اولتراسونیک گیره دار مستقر کرد.

معایب:

  1. نمی توان آب را با بیش از 1% ذرات / حباب اندازه گیری کرد.
  2. هزینه نصب بالاتر از متر التراسونیک گیره دار
  3. نمی توان در برنامه های اندازه گیری انرژی که قابلیت حمل و نقل مورد نیاز است استفاده کرد.
  4. محدوده دمایی -32-195 درجه فارنهایت (0~90˚C)؛ کمتر از کنتورهای انرژی مغناطیسی
  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...