صوت سنج

سر و صدا می تواند استرس زا باشد و برخی از زمینه ها و مشاغل نیاز به کنترل سطوح انتشار سر و صدا دارند. هیچ چیز بهتر از دستگاه اندازه گیری صدا عمل نمی کند.

نویز متر، دسی بل سنج ، صوت سنج برای اندازه گیری میزان انتشار نویز یک منبع طراحی شده است و به شما امکان می دهد تعیین کنید که آیا در محدوده قانونی است یا خیر.

متر سنج چیست و چگونه کار می کند؟

آنها برای اندازه گیری سطح صدا یا میزان نویز طراحی شده اند.

در ایالات متحده ، مشخصات قانونی برای اندازه گیری سطح صدا از استاندارد ANSI S1.4 پیروی می کند.

مطابق با استانداردهای بین المللی IEC 61672 برای الکتروآکوستیک است. میزان نویز اندازه گیری شده توسط این تجهیزات ، امواجی است که گوش ما درک کرده و به مغز ما می فرستد.

برای مثال سطوح بالای صدا می تواند باعث فشار خون بالا ، کاهش شنوایی ، بیماری قلبی ، اختلالات خواب یا استرس شود. این پیامدهای بالقوه شدید به این دلیل است که مقامات قوانین خاصی را در این زمینه تدوین کرده اند.

مدلهای دیجیتالی مدرن بسیار ساده هستند و شامل میکروفون ، مدارهای الکترونیکی و صفحه LCD هستند که مقادیر را نشان می دهد.

میکروفون روی میله ای نصب شده است تا آن را از بدنه دستگاه دور نگه دارد ، بنابراین اندازه گیری دقیق تری از صدای محیط را ارائه می دهد.

میکروفون یک غشای انعطاف پذیر دارد که در هنگام برخورد امواج صوتی کمی حرکت می کند. غشا سپس جریان های الکتریکی ایجاد می کند. هرچه بیشتر حرکت کند ، جریان بیشتری تولید می کند.

دستگاه اندازه گیری میزان صدا شدت جریان الکتریکی تولید شده توسط غشا را اندازه گیری کرده و آن را به مقداری که روی صفحه نمایش داده می شود تبدیل می کند.

چه نوع دستگاه های اندازه گیری سطح صدا وجود دارد؟

بر اساس استانداردهای IEC 61672 که توسط کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک صادر شده است ، این ابزارها به دو نوع مختلف تقسیم می شوند.

این مقررات، مقرراتی را تعیین می کند که تولیدکنندگان و مارک ها برای ارائه اندازه گیری صدا یکسان باید رعایت کنند.

هنوز می توان در اکثر موارد از دستگاه های قدیمی تر که دارای استانداردهای IEC 60651 و IEC 60804 هستند استفاده کرد.

  • دستگاه های نوع 1
  • دستگاه های نوع/کلاس 2: این مدلها برای مصارف عمومی (سر و صدا در محل کار و سطوح اولیه محیطی) درجه عمومی دارند.

صوت سنج




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

معیارهای خرید برای مترهای سطح صدا

چه در خانه باشید و چه در محل کار ، داشتن یک مکان آرام برای استراحت برای سلامتی ضروری است.

دستگاه های اندازه گیری سطح صدا به طور خاص برای ارزیابی سر و صدای اطراف ما طراحی شده اند.

در بخش زیر ، ما معیارهای اصلی خرید را بررسی می کنیم تا در انتخاب ابزار مناسب برای نیازهای خود به خاطر داشته باشید.

  1. نوع
  2. محدوده اندازه گیری
  3. باتری
  4. حافظه
  5. وزن و طرح

نوع

استانداردهای خاص انواع مختلف دستگاه های اندازه گیری سطح صدا را تنظیم می کند. ما شدیداً شما را تشویق می کنیم تا با این مقررات بیشتر آشنا شوید ، زیرا آنها عملکرد و دقت ابزار خریداری شده را تعیین می کنند.

رایج ترین مدل ها دستی و قابل برنامه ریزی هستند.

این مربوط به دستگاه های نوع 2 است که برای کارهای خانگی مناسب هستند و برای طرفداران آکوستیک ایده آل هستند.

سایر دستگاه های اندازه گیری سطح صدا تجهیزات دقیقی هستند که برای اندازه گیری نویز و کارهای مربوط به صدا استفاده می شوند.

ابزارهای نوع 1 همچنین برای آزمایشگاه های آکوستیک و کارهای بسیار تخصصی مناسب هستند

محدوده اندازه گیری

این یکی دیگر از معیارهای کلیدی است که اگر قصد خرید دستگاه اندازه گیری سطح صدا را دارید نمی توانید آن را نادیده بگیرید.

هر مدل و نوع دستگاه محدوده متفاوتی را ارائه می دهد. به طور کلی ، آنها معمولاً بسیار گسترده هستند و بسته به وظایفی که برای آنها در نظر گرفته شده است می توانند از 1 یا 2 دسی بل به 200 دسی بل برسند.

این برای اندازه گیری های خانگی یا صحرایی بیش از حد کافی است. اگر به وسیله ای برای استفاده در آزمایشگاه یا کارهای دقیق تر نیاز دارید ، باید به مدل های حرفه ای مراجعه کنید

باتری

تقریباً هر سطح سنج صدا با باتری کار می کند. در این راستا ، بهترین گزینه شما باتری های لیتیوم یون است زیرا دوام بیشتری دارند.

علاوه بر این ، آنها عملکرد بهتری را ارائه می دهند و عمر بسیار طولانی تری دارند.

بهترین چیز در مورد آنها این است که تحت تأثیر حافظه قرار نمی گیرند ، یعنی زمانی که باتری ها با گذشت زمان شروع به کار می کنند و قدرت کمتری دارند.

اکثر مدلها دارای باتری های 9 ولتی هستند که پنجره کاری حدود 50 ساعت مداوم را ارائه می دهند.

اطمینان حاصل کنید که آنها با دستگاه اندازه گیری میزان صدا شما همراه هستند ، در غیر این صورت مجبورید آنها را جداگانه خریداری کنید.

برخی از ابزارها همچنین از فناوری صرفه جویی در انرژی برای مراقبت از محیط زیست خود استفاده می کنند. این دستگاه ها می توانند سطوح فشار صدا را در یک فضای معین اندازه گیری کنند.

صوت سنج

حافظه

همانطور که به طور خلاصه توضیح دادیم ، باید تمام اطلاعات مربوط به اندازه گیری های خود را جمع آوری کنید. به همین دلیل است که میزانسنج های صدا باید دارای فضای ذخیره سازی داخلی باشند.

این فضا به شما امکان می دهد چندین اندازه گیری داخلی انجام دهید و داده ها را در فرمت های مختلف برای تجزیه و تحلیل بعدی ذخیره کنید.

در حالی که اکثر دستگاه های اندازه گیری صدا در واقع حافظه داخلی ندارند ، اما اسلات هایی را برای قرار دادن کارت حافظه در اختیار شما قرار می دهند.

با این وجود ، هنوز می توانید چند دستگاه با 4 تا 8 گیگابایت حافظه داخلی پیدا کنید. از آنجا که کارت های حافظه SD رایج ترین و مقرون به صرفه ترین بازار هستند ، ممکن است بخواهید به دنبال دستگاهی باشید که با آنها سازگار باشد.

وزن و طراحی

این ممکن است به عنوان یک عامل مهم به نظر نرسد ، اما در نهایت راحتی استفاده از دستگاه اندازه گیری سطح صدا را تعیین می کند.

میکروفون داخلی در اکثر سازها در بالا و دور از بدنه قرار می گیرد. این به شما امکان می دهد از دستگاه به راحتی و بدون تغییر در اندازه گیری استفاده کنید.

صفحه LCD بسیار ضروری است زیرا در اینجا می توانید مقادیر ثبت شده را بخوانید. وزن نیز بی ربط نیست ؛ ممکن است مدتی این ساز را در دست داشته باشید ، به همین دلیل است که می خواهید تا آنجا که ممکن است سبک باشد.

در این راستا ، ما شما را تشویق می کنیم که یک متر سنج را انتخاب کنید که وزن آن کمتر از 5.5 اونس است.

چرا باید متر سنج بخرم؟

چه شما یک علاقه مندان به آکوستیک باشید و چه یک حرفه ای در زمینه صدا ، برای اندازه گیری موثر و دقیق فشار صدا در هر فضا ، به یک متر سنج نیاز دارید.

استفاده از این دستگاه ها بسیار ساده ، کاربردی و سبک هستند ، به این معنی که می توانید آنها را با خود به هر کجا ببرید.

بسته به کاری که می خواهید با آنها انجام دهید ، انواع مختلفی از دستگاه های اندازه گیری سطح صدا را خواهید یافت.

روش های مختلف استفاده ازدستگاه های اندازه گیری سطح صدا

  • اندازه گیری نویز در محیط های کار  
  • اندازه گیری صدای حرفه ای برای سالن ها و اتاق های موسیقی
  • ارزیابی سر و صدای محیط
  • ضبط و تجزیه و تحلیل وقایع صوتی
  • تجزیه و تحلیل آماری با محاسبات سه لایه و کامل
  • اندازه گیری نویز در ماشین و ماشین در حین تعمیر 

صوت سنج

چرا باید دستگاه خود را کالیبره کنم؟

دو نوع کالیبراسیون برای ابزارهای اندازه گیری صدا وجود دارد. اولین مورد ، کالیبراسیون میدان ، قبل از هر اندازه گیری با استفاده از منابع صوتی مرجع به عنوان کالیبراتور آکوستیک انجام می شود.

از طرف دیگر ، کالیبراسیون دوره ای هنگامی انجام می شود که دستگاه به آزمایشگاه آکوستیک بازگردانده شود.

شما همیشه باید هر زمان که هر اندازه گیری را انجام می دهید ، سطح سنج خود را کالیبره کنید.

در غیر این صورت ، مردم می توانند صحت اندازه گیری ها را به چالش بکشند. دستگاه های اندازه گیری صدای حرفه ای ابزارهای گران قیمتی هستند ، به همین دلیل است که نمی توانید با کالیبره نکردن آنها کار خود را زیر سوال ببرید.

کالیبراسیون با آگاهی از اندازه گیری مداوم دستگاه شما در یک بازه زمانی معین ، شواهد سازنده مبنی بر عملکرد عادی دستگاه و کالیبراتور آکوستیک و بهبود عملکرد و طول عمر بیشتر به شما آرامش می دهد.

در صورت مراقبت از سطح سنج شما طول عمر بیشتری خواهد داشت. اگر دستگاه شما تحت ضمانت است ، اگر کالیبراسیون دوره ای را انجام ندهید ، اعتبار خود را از دست می دهد.

هر چند وقت یکبار باید متر سنج خود را کالیبره کنم؟

قبل و بعد از هر اندازه گیری باید کالیبراسیون میدان را انجام دهید. برای این منظور می توانید از کالیبراتور آکوستیک استفاده کنید.

به این ترتیب ، می دانید که دستگاه خود را در برابر منبع نویز تأیید شده آزمایش کرده اید و هر گونه ارتعاش را جبران کرده و حداکثر دقت را تضمین می کند.

در صورت انجام کارهای رسمی با دستگاه اندازه گیری میزان صدا ، همیشه باید از یک کالیبراتور آکوستیک در گزارش خود استفاده کنید.

شما همچنین باید هر گونه جبران خسارت برای هر گونه تغییر مشخص شده را مشخص کنید.

این آزمایش کالیبراسیون منظم در مواردی که داده های شما همیشه مورد تردید قرار می گیرد ، حیاتی است. علاوه بر این ، سازنده باید هر سال دستگاه را مجدداً کالیبره کند.

تفاوت بین کالیبراسیون میدان و دوره ای چیست؟

کالیبراسیون میدان سنج سنج یک بررسی اساسی دستگاه است. یک کالیبراتور آکوستیک برای مقایسه دستگاه با سطح یا فرکانس شناخته شده ، به طور کلی 94 یا 114 دسی بل استفاده می شود.

این کالیبراسیون تا حدودی محدود است. اما ، فقط سطح و فرکانس را آزمایش می کند. تأیید این که سطح سنج صدا در آن نقطه مرجع کار می کند بسیار مفید است.

کالیبراسیون دوره ای کاملاً متفاوت است و شامل طیف وسیع تری از آزمایشات و بررسی عملکرد می شود.

در واقع ، شما فقط می توانید آن را در آزمایشگاه آکوستیک انجام دهید. کارتریج میکروفون برای آزمایش برقی دستگاه برداشته شده است. علاوه بر این ، کارتریج باید با استفاده از کالیبراتور چند فرکانس آزمایش شود.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...