باد سنج

بادسنج چیست؟

گرمایش و سرمایش نابرابر سطح زمین باعث ایجاد باد می شود. در سراسر جهان ، بادها در بزرگی های مختلف از جمله بادهای تجاری ، جریانهای جت ، نسیم دریایی و بادهای محلی رخ می دهند. برای اندازه گیری انرژی ناشی از این بادها ، دانشمندان بیشتر بر حسگرهای باد به نام بادسنج ها تکیه می کنند. بادسنج ها دستگاه هایی هستند که توسط هواشناسان برای اندازه گیری سرعت باد مورد استفاده قرار می گیرند. چندین سنسور باد - بادسنج برای اندازه گیری سرعت باد وجود دارد. امروزه پرکاربردترین بادسنج برای اندازه گیری سرعت باد ، بادسنج فنجانی است.

باد سنج

بادسنج جام چیست؟

فنجان یا بادسنج چرخشی یکی از قدیمی ترین انواع بادسنج ها است. فنجان ها بر روی یک محور عمودی قرار می گیرند و وقتی باد به آنها فشار می آورد ، این باعث می شود که فنجان ها به دور خود بچرخند. هرچه فنجان ها سریعتر بچرخند ، سرعت باد بیشتر می شود. بادسنج های جام معمولاً دارای بازخوانی دیجیتالی هستند. محققان ، موسسات آموزشی و هواشناسان در سراسر جهان از این نوع بادسنج برای فعالیت های تحقیقاتی و تجاری استفاده می کنند.

سنسورهای باد برای اندازه گیری سرعت

سنسورهای باد برای اندازه گیری سرعت به صورت الکترونیکی باد را با شمارش دورهای در دقیقه اندازه گیری می کنند. متر بر ثانیه (متر بر ثانیه) واحد سرعت است و واحدی که توسط سازمان هواشناسی جهانی برای گزارش سرعت باد توصیه شده است. از نظر تاریخی ، سرعت باد نیز با استفاده از مقیاس بوفور طبقه بندی می شود که بر اساس مشاهدات بصری از اثرات مشخص باد در دریا یا خشکی است. دقت قرائت ها می تواند تحت تأثیر زاویه پره و حداقل سرعت هوا مورد نیاز برای چرخاندن فنجان ها قرار گیرد. عواملی که می توانند بر منابع باد تأثیر بگذارند عبارتند از: ارتفاع ، شکل زمین های مجاور مانند دره ها یا کوه ها و درختان یا ساختمان هایی که ممکن است باد را مسدود کنند. بادسنج های نزدیک کوه ها ، دره ها یا دره ها ممکن است جریان باد را افزایش دهند.




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

سنسورهای سرعت باد 

سنسور باد برای سرعت باد دارای وسایل الکترونیکی داخلی است که سرعت باد اندازه گیری شده را به سیگنال خروجی آنالوگ خطی در محدوده تبدیل می کند. از 0-10 ولت ، از 4 میلی آمپر تا 20 میلی آمپر، این اجازه می دهد تا طیف وسیعی از اتصالات به سیستم های کنترلی موجود و واحدهای کنترلی مختلف متصل شود. سنسور سرعت باد در نسخه هایی با ولتاژ کار موجود است: 24 AC / DC یا 230 VAC. سنسور باد را می توان با گرمایش مجهز کرد که سطح بالاتری از دقت داده ها را در موارد دمای شدید تضمین می کند.

سنسورهای باد جهت اندازه گیری سرعت و جهت

اندازه گیری سرعت باد به اندازه گیری سرعت باد و جهت باد مربوط می شود. متداول ترین روش اندازه گیری است که از نیروی باد به عنوان منبع حرکت و/یا چرخش قطعات متحرک سنسور صنعتی استفاده می کند.

یک بادسنج پره ای با ترکیب یک پروانه و یک دُم در یک محور برای اندازه گیری دقیق و دقیق تر سرعت و جهت باد از یک ابزار. سنسورهای مکانیکی باد از قطعات متحرک استفاده می کنند و به ثبت کننده داده یا سایر دستگاه های ضبط داده متصل می شوند. "فنجان" برای سرعت و "پره" برای اندازه گیری تغییرات بردار به صورت فیزیکی با تغییرات باد حرکت می کنند و سرعت و جهت دقیق را می خوانند.

سنسورهای باد برای اندازه گیری سرعت باد و جهت باد 

سنسور ترکیبی جهت باد و جهت باد برای تشخیص جهت و سرعت باد با یک دستگاه یکپارچه استفاده می شود. از مواد با کیفیت بالا ساخته شده است و دارای کلیه بلبرینگ و پیچ های ساخته شده از فولاد ضد زنگ است و لوازم الکترونیکی را برای تجزیه و تحلیل یا ارزیابی داده ها از دو قسمت ساخته شده است.

  • سنسور جهت باد: بال جهت و وزنه مقابل در طرف دیگر و محور اصلی سنسور نصب شده است.
  • سنسور سرعت باد: ساخته شده از سه لیوان پلاستیکی سبک برای ثبت سرعت و محور اصلی.

باد هم مفید است و هم مضر. خطرناک ترین قسمت های باد طوفان است، بادهای شدید که می تواند درختان را از بین ببرد ، سقف خانه ها را از بین ببرد یا قایق های تندرو را در دریا تکان دهد. از سوی دیگر ، باد بخش مهمی از بسیاری از پروژه های انرژی تجدیدپذیر مانند نیروگاه های بادی است و برای قایقرانی یا پرواز بادبادک ، حمل هوایی گرده برای حفظ گونه های گیاهی ، صنعت و حمل و نقل ضروری است. سرعت باد و جهت باد هر دو برای پیش بینی آب و هوا بسیار مهم هستند.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...