دیزل ژنراتور




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

دیزل ژنراتور یا Genset، دستگاهی است که با استفاده از سوخت‌های فسیلی مثل گازوئیل، برق تولید می‌کند. این دستگاه از اتصال یک قطعه دیزلی با یک آلترناتور تشکیل شده که می‌تواند انرژی مکانیکی حاصل از چرخش موتور را از طریق دینام به نیروی الکتریسیته تبدیل کند و توان این دیزل ژنراتور از موتور برق های بیشتر است. البته دیزل ژنراتور اجزای دیگری هم دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

دیزل ژنراتور

اجزاء دیزل ژنراتور

علاوه بر قطعه دیزلی و آلترناتور، دیزل ژنراتور قطعات دیگری هم دارد از جمله: 

  • موتور
  • ژنراتور (آلترناتور)
  • سیستم سوخت رسانی
  • تنظیم کننده ولتاژ
  • سیستم خنک کننده و اگزوز
  • سیستم روغن کاری
  • باتری (شارژر باتری)
  • تابلو کنترل (کنترل پنل)
  • چارچوب(شاسی)

قیمت دیزل ژنراتور

قیمت دیزل ژنراتورها بر حسب توان، کشور سازنده محصول، برند، سال ساخت و همچنین با توجه به نوسان نرخ ارز متغیر است. بنابراین، بهتر است پیش از خرید، قیمت به روز محصول مورد نظر را از کارشناسان کالا صنعتی استعلام بگیرید. کارشناسان با تجربه کالا صنعتی، قیمت انواع دیزل ژنراتور و بهترین قیمت دیزل ژنراتور را به شما خواهند گفت.

خرید دیزل ژنراتور

اگر قصد خرید دیزل ژنراتور دارید، سعی کنید مطابق نکات بالا بهترین گزینه را انتخاب کنید. علاوه بر این، دیزل ژنراتور خود را از یک مرجع معتبر تهیه کنید. کالا صنعتی یکی از بزرگترین توزیع کنندگان تجهیزات صنعتی در کشور است که انواع مختلف دیزل ژنراتور برای کاربردهای مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این، کارشناسان کالا صنعتی آماده اند تا پاسخ همه سوالات شما را درباره بهترین دیزل ژنراتور و استعلام قیمت دیزل ژنراتور را بدهند.

کاربردها و اهمیت دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور یکی از پرکاربردترین انواع ژنراتور تجهیزات در طول تاریخ است. یکی از متداول ترین کاربردهای آن، استفاده جهت تأمین انرژی پشتیبان یا استندبای تاسیسات و سیستم‌ها در مکان‌ها و صنایع مختلف است. برخی از مهم ترین کاربردهای دیزل ژنراتور عبارتند از:

  1. تامین برق اضطراری برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی
  2. استفاده در معادن
  3. منبع برق صنایع پتروشیمی
  4. تامین برق ساختمان‌های اداری، تجاری و عمومی
  5. دیزل ژنراتور برق اضطراری ساختمان

از دیزل ژنراتورها برای تامین برق اضطراری ساختمان‌ها و مراکز صنعتی و اداری استفاده می‌شود. البته در کارخانجات و مراکز بزرگ صنعتی و تجاری برای تهیه ژنراتور برق، تنها توان مورد نیاز خود برای روشن ماندن دستگاه‌هایی که نباید خاموش شوند یا خاموش شدن آنها ضرر خواهد داشت را محاسبه می‌کنند که دلیل این امر هزینه بالای خرید این ژنراتور ها است.

انواع دیزل ژنراتور

با توجه به گسترش کاربردهای دیزل ژنراتور در مناطق مختلف، انواع مختلفی از دیزل ژنراتورها تولید شده‌اند تا پاسخگوی نیازهای خانگی و صنعتی باشند. یکی از متداول ترین انواع دیزل ژنراتورها، ژنراتور برق خانگی است. از دیزل ژنراتور برق خانگی برای تامین برق مناطق مسکونی استفاده می‌شود. این دیزل ژنراتورها که به عنوان دیزل ژنراتور کوچک هم شناخته می‌شود.

دیزل ژنراتور دائم کار

برخی از دیزل ژنراتورها می‌توانند برای فعالیت‌هایی که نیاز به تامین برق به صورت مداوم و بدون قطعی دارند، به صورت دائمی کاربرد داشته باشند. البته برای این که یک دیزل ژنراتور بتواند به صورت دائم کار استفاده شود، باید از 70 درصد توان دستگاه استفاده کند.

مزایای استفاده از دیزل ژنراتور

بهره‌گیری از دیزل ژنراتورها مزایای زیادی دارد که در ادامه به بخشی از آنها اشاره می‌کنیم:

  1. عدم خراب شدن دستگاه و عمر طولانی سیستم: اگر در انتخاب دیزل ژنراتور دقت کنید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که این دیزل ژنراتور تا مدت زیادی بدون مشکل برای شما کار خواهد کرد.
  2. عدم نوسان در برق و خاموش شدن دستگاه:عدم توجه به مشخصات دیزل ژنراتور و انتخاب اشتباه آن، باعث می‌شود که برق تولید شده در دیزل ژنراتور با نوسان همراه باشد.

مهم ترین نکات برای انتخاب دیزل ژنراتور مناسب

برای اینکه دیزل ژنراتور بالاترین بهره‌وری را برای شما داشته باشد، لازم به نکاتی که در ادامه مطرح می‌کنیم توجه داشته باشید. یکی از این نکات مهم، توجه به نوع نیاز شماست. وقتی بدانید که دیزل ژنراتور را برای چه کاری لازم دارید، می‌توانید اندازه مناسب خود را پیدا کنید. نکته بعدی، توجه به بودجه است. معمولا دیزل ژنراتورهایی که در ابعاد بالا طراحی می‌شوند، هزینه بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند. با دانستن این موضوع می‌توانید تصمیمی آگاهانه بگیرید.

علاوه بر اینها، توجه به توان مورد نیاز هم از اهمیت بالایی برخوردار است. قطعا دیزل ژنراتورهایی که توان بالاتری دارند، در ابعاد بزرگ تری طراحی و تولید می‌شوند و بالعکس. همچنین مکان‌هایی با متراژ بالا، قطعا برای تامین برق شان نیاز به ژنراتورهایی با توان بسیار بالا خواهند داشت. توجه به این نکات مهم به شما کمک می‌کند تا بهترین دیزل ژنراتور را برای نیازهای خود خریداری کنید. اگر هنوز نمی‌دانید که کدام دیزل ژنراتور برای شما بهتر است، می‌توانید با کارشناسان کالا صنعتی تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنید.

    ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...