کوپلینگ بیپکس BIPEX

کوپلینگ یک قطعه مکانیکی است که شفت های دو قطعه را به یکدیگر متصل می کند و عمل انتقال نیرو و گشتاور را انجام می دهد. کوپلینگ ها در طرح ها و انواع مختلفی تولید می شوند و هر کدام دارای خواص و قابلیت های متفاوتی است. به طور کلی کوپلینگ ها علاوه بر انتقال نیرو و گشتاور، وظیفه جذب خطاهای ناشی از ناهمراستایی دو شفت، جذب ارتعاشات و جلوگیری از انتقال حرارت را دارند.

کوپلنگ بیپکس BIPEX چیست؟

کوپلینگ های بیپکس BIPEX از نظر پیچشی انعطاف پذیر است. این کوپلینگ ها به دلیل ساختار جمع و جور خود شناخته شده است. کوپلینگ BIPEX مانند تمام کوپلینگ های دیگر، شفت ها را به یکدیگر متصل می کند. کوپلینگ های BIPEX مخصوصاً برای الکتروموتور هایی مناسب است که به خوبی به ماشین های محرک متصل می شوند و دارای بار گشتاور یکنواخت است. برای دریافت مشاوره، اطلاع از قیمت کوپلینگ و زمان تحویل با کارشناسان ما در تماس باشید.

کوپلینگ بیپکس

نصب کوپلینگ BIPEX

کوپلینگ های بیپکس BIPEX برای نصب به صورت افقی، عمودی یا هر زاویه دلخواهی مناسب است. قطعات این کوپلینگ را می توان بر حسب نیازی که موجود است بر روی قطعات اضافه ای که قرار است بر روی شفت قرار گیرد، مرتب کرد. کوپلینگ BIPEX در برابر خرابی ایمن است، اگر رابط های میانی فرسوده شده باشند، بادامک های هاب های کوپلینگ عملکرد اضطراری را فراهم می کنند.

کاربرد کوپلینگ BIPEX

کوپلینگ های BIPEX برای تمام کاربردهای مهندسی که در آن ها انتقال بدون وقفه نیرو حتی در صورت وجود ناهماهنگی های غیر قابل اجتناب شفت انجام می شود، مورد استفاده قرار میگیرد. کوپلینگ بیپکس BIPEX با توجه به استاندارد کاتالوگ فلندر در 13 سایز با گشتاور بین 13.5 نیوتن متر تا 3700 نیوتن متر در دسترس است. این کوپلینگ ها برای دماهای محیط -30 تا +80 درجه سانتی گرد مناسب است. کوپلینگ های BIPEX مخصوصا برای الکتروموتور های محرکی که دارای گشتاور یکنواخت هستند و به خوبی تراز شده اند، مناسب است. کوپلینگ های BIPEX اغلب در محفظه های موتور نصب و استفاده می شوند. برخی از کابردهایی که از کوپلینگ BIPEX استفاده می شود:

  1. محرک های هیدرولیک
  2. موتور های دنده ای
  3. پمپ های محرک
  4. محرک های محوری

مزایای کوپلینگ BIPEX

  1. انعطاف پذیری و میرایی بالا
  2. کوپلینگ های منعطف و ایمن
  3. طراحی بسیار فشرده، ظرفیت بالا
  4. بسیار مناسب برای مونتاژ پلاگین و مونتاژ در محفظه زنگ
  5. موجود در 13 سایز برای محدوده گشتاور 13.5 نیوتن متر تا 3700 نیوتن متر
  6. نوع BWT با بوش مخروطی برای مونتاژ آسان و سازگار با سوراخ

طراحی کوپلینگ BIPEX

کوپلینگ های BIPEX دارای سه نوع BWN، BWT و BNT است که هر کدام از آن ها از دو هاب که توسط رابط میانی از جنس مواد الاستومری به هم وصل شده اند، تشکیل شده اند. این کوپلینگ ها برای اتصالات استفاده می شوند. هاب های کوپلینگ به وسیله بوش های مخروطی به شفت ها متصل می شوند.

طراحی کوپلینگ BIPEX

مواد سازنده کوپلینگ

  • هاب ها: هاب های این کوپلینگ ها از جنس چدن خاکستری است EN-GJL-250
  • رابط میانی: از جنس پلی اورتان PU 92 ShoreA در محدوده دمایی -30 تا +80 درجه سانتی گراد

انواع مختلف کوپلینگ های BIPEX:

نوع کوپلینگ توضیحات
BWN کوپلینگ ها به عنوان متصل کننده دو شفت با هاب های سوراخ شده و شیار دار
BWT کوپلینگ ها به عنوان متصل کننده دو شفت با بوش های مخروطی
BNT کوپلینگ ها به عنوان متصل کننده دو شفت با هاب های سوراخ شده و شیار دار و بوش های مخروطی

اجزای کوپلینگ های BIPEX

  1. رابط های میانی
  2. دو تکه هاب با بادامک های یکسان. قطعات هاب با سوراخ مطابق استاندارد DIN 6885 با سوراخ مخروطی برای نصب یک بوش مخروطی طراحی شده اند. نصب بوش، باعث می شود هاب ها محکم به شفت متصل شوند.

BWN در کوپلینگ

BWT در کوپلینگ

bnt در کوپلینگ

ما در کالا صنعتی سفارش انواع کوپلینگ های خاص از جمله کوپلینگ های بیپکس BIPEX را می پذیریم. برای دریافت مشاوره در مورد انواع کوپلینگ ها و نحوه کارکرد آن ها با کارشناسان ما در ارتباط باشید. برای اطلاع از قیمت و زمان تحویل انواع کوپلینگ های صنعتی، با کارشناسان فروش کالا صنعتی در تماس باشید.




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین
    ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...