بلبرینگ تماس زاویه ای FAG

شرکت FAG به طور کلی در هر بخش صنعت از ماشین آلات و بلبرینگ تا نیروگاه های بادی فعالیت دارد. این شرکت از سال 2001 زیر مجموعه گروه شفلر قرار گرفته است و در هر دو بخش خودروسازی و صنعت به تولید خود ادامه میدهد.

لوگو FAG

بلبرینگ تماس زاویه ای FAG دارای عناصر غلتان کروی شکل هستند که بر روی یک قفسه زاویه دار قرار گرفته اند. شرکت FAG، بلبرینگ تماس زاویه ای FAG برای تعلیق بار شعاعی و محوری به صورت محدود ولی برای سرعت زاویه ای بسیار بالا طراحی میکند. برای اطلاع از قیمت و خرید بلبرینگ و همچنین سفارش محصول با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ادامه متن در پایین صفحه ...




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

انواع بلبرینگ تماس زاویه ای FAG 

  1. بلبرینگ تماس زاویه ای تک ردیفه
  2. بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه
  3. بلبرینگ تماس زاویه ای FAG با چهار نقطه تماسی

بلبرینگ تماس زاویه ای تک ردیفه 

به طور کلی در شرایط سرعت بالا و بارهای محوری زیاد از بلبرینگ های زاویه تماس تک ردیفه استفاده میشود. این بلبرینگ تماس زاویه ای FAG در برخی از کاربرد ها مانند پمپ و کمپرسورها، مواردی همانند مقاومت در برابر درجه حرارت بالا و نگهداری کم نیز وجود دارد که شرکت اف آ گ FAG برای برآورد ساختن این خواسته ها در حال گسترش و پیشرفت در زمینه بلبرینگ های تماس زاویه ای تک ردیفه میباشد.

مزایای استفاده از بلبرینگ های تماس زاویه ای تک ردیفه 

  1. تحمل بالا
  2. هزینه های عملیاتی پایین: سینماتیک تحمل بهبود یافته و کیفیت بالاتر مسیر باعث کاهش اصطکاک ، دمای پایین تحمل و نیاز به روان کننده کمتری می شود.
  3. تحمل نیروی محوری زیاد
  4. مناسب بودن برای سرعت های بالا
  5. طرح های جهانی برای اتصالات چند منظوره به صورت جفت
  6. بلبرینگ آب بندی شده جدی ، برای تنظیمات تحمل بدون تعمیر و نگهداری ، آسان برای نصب و مقرون به صرفه

بلبرینگ تک ردیفه  تماس زاویه ای FAG

بلبرینگ های تماس زاویه ای دو ردیفه 

ساختار این بلبرینگ تماس زاویه ای FAG مانند یک جفت بلبرینگ تک ردیفه در ساختار پشت به پشت میباشد ولی فضای محوری کمتری را اشغال میکند. این بلبرینگ تماس زاویه FAG می تواند نیروها را در دو جهت شعاعی و محوری پشتیبانی کند. بنابراین به ویژه برای استفاده در پمپ ها و ماشین آلات کشاورزی مناسب هستند. بعلاوه ، از بلبرینگ های تماس زاویه ای دو ردیفه در کاربردهایی از جمله تجهیزات انتقال ، تجهیزات بسته بندی ، آسانسور و کمپرسور استفاده می شود. 

بلبرینگ دو ردیفه  تماس زاویه ای FAG

بلبرینگ های تماس زاویه ای چهار نقطه تماسی 

بلبرینگ تماس زاویه ای FAG با چهار نقطه تماس یکی از پرکاربرد ترین زیرمجموعه های بلبرینگ های تماس زاویه ای میباشد. این بیرینگ ها قابلیت تحمل بار محوری زیادی را دارند و سیلندریکال کنار آن می تواند بارهای شعاعی خیلی سنگین را تحمل کند و ترکیب این دو در کنار هم یک ترکیب اعجاب انگیز از تحمل بارهای محوری و شعاعی است. به این دلیل به این نوع بیرینگ چهار گوشه میگویند که این بیرینگ طوری طراحی شده است که در ۴ نقطه در تماس است. ضعف شدید این بیرینگ این است که به هیچ وجه نه تنها نمی تواند بار شعاعی تحمل کند، بلکه حتی اصلا نباید در معرض بار شعاعی قرار بگیرد.

علت آن هم با توجه به رینگ داخلی این بیرینگ می باشد. این بیرینگ دارای رینگ داخلی دو تیکه می باشد. حال اگر بار شعاعی وارد شود، به دلیل زاویه تماس ساچمه با رینگ ها، ساچمه تمایل دارد زمانی که حرکت میکند دو قسمت داخلی را از هم باز کند و دو قسمت را از هم جدا کند. در نتیجه این بار در معرض کوچکترین بار شعاعی قرار گیرد به طوری که رینگ های داخلی کاملاً فیکس و ثابت نشده باشند، بیرینگ از هم فرو می پاشد و به محض اینکه این دو قسمت رینگ داخلی از هم فاصله پیدا کنند زاویه تماس بیرینگ به هم میریزد و نه تنها بیرینگ کاربرد ندارد بلکه خیلی زود هم خراب می‌شود و این کاربرد لازم را حاصل نمی کند.

نصب دوتایی بلبرینگ های تماس زاویه ای تک ردیفه FAG

در مواردی که بلبرینگ تماس زاویه تک ردیفه پاسخگوی میزان بار پذیری و تحمل بار در هر دو جهت را نداشته یاشد، این بلبرینگ ها را به صورت دوتایی در کنار یکدیگر نصب میکنند. 

انواع نصب دوتایی بلبرینگ های تک ردیفه 

  • رو در رو Face-To-Face: در این نوع میزان بارگذاری شعاعی دو برابر شده و بارگذاری محوری در هر دو جهت در دسترس است.
  • پشت به پشت Back-To-Back: در این مدل میزان بارگذاری شعاعی دو برابر شده و بارگذاری محوری ضعیف در هر دو جهت در دسترس است.
  • پشت سر هم Tandem: در این مدل بارگذاری شعاعی دو برابر شده و بارگذاری محوری سنگین در یک جهت در دسترس است.
  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...