• 1809
  • 1398 مرتبه
روغن پمپ وکیوم، ویژگی ها و برندها

روغن پمپ وکیوم، ویژگی ها و برندها

پنج شنبه 30 فروردین 1403

پمپ وکیوم دارای چند نوع مختلف است، پمپ وکیوم رینگ مایع و پمپ وکیوم خشک. پمپ وکیوم رینگ مایع شامل دو مدل پمپ وکیوم رینگ آبی و پمپ وکیوم روغنی می شود. هر کدام از این پمپ ها کاربردها، مشخصات و نحوه عملکرد متفاوتی دارند. در پمپ وکیوم روغنی از روغن به منظور ماده خنک کننده، روان کننده قطعات و آب بندی استفاده می شود. در هر کدام از انواع پمپ برای جلوگیری از خرابی آن با گذشت زمان و از کار افتادگی و در پی آن افزایش هزینه های مربوط به تعمیر و تعویض، لازم است تا نگهداری پمپ بصورت صحیح انجام شود.

در پمپ وکیوم روغنی نیز برای نگهداری از آن جهت افزایش طول عمر و عدم استهلاک، لازم است تا از روغن پمپ وکیوم با مشخصات مناسب و با کیفیت استفاده شود. در این مقاله کالاصنعتی به معرفی روغن پمپ وکیوم، ویژگی هایی که باید داشته باشند، پارامترهای انتخاب روغن وکیوم و در نهایت خرید روغن پمپ وکیوم در مدل ها و برندهایی که در سایت کالاصنعتی پرداخته خواهد شد؛ به نحوی که با خواندن این مقاله مشتریان عزیز بتوانند بهترین خرید روغن پمپ وکیوم را داشته باشند.

روغن پمپ وکیوم ایپک EPEC یک لیتری

  • برند : ایپک EPEC
  • ظرفیت : یک لیتری

روغن پمپ وکیوم روبین ایر ROBINAIR اصل آلمان 4 لیتری

  • برند : روبین ایر آلمانی
  • ظرفیت : 4 لیتری

روغن پمپ وکیوم چیست؟

روغن وکیوم که با نام روغن روتاری نیز شناخته می شود، یک نوع روغن خاص با قابلیت های عالی بوده که در فرآیند خلاسازی نقش مهمی را در پمپ وکیوم روغنی ایفا می کند. وظیفه روغن پمپ وکیوم خنک کاری، روان کاری و آب بندی بین قطعات دوار با ثابت می باشد. همچنین به علت روغن کاری اجزای داخلی پمپ وکیوم یا خلا از خوردگی و ساییده شدن قطعات جلوگیری شده و سر و صدای کار کردن پمپ وکیوم را نیز کاهش می دهد. روغن وکیوم دارای خاصیت های مشابه روغن های هیدرولیکی است ولی تفاوت هایی نیز دارد از جمله تحمل حرارت بالا، عدم تغییر در وضعیت رنگ، شکل و بوی روغن وکیوم. در ویدئوی زیر می توانید نحوه تعویض روغن پمپ وکیوم را مشاهده کنید.

روغن پمپ وکیوم

خواص و ویژگی های روغن وکیوم

از اصلی ترین ویژگی هایی که روغن پمپ وکیوم باید داشته باشد، فشار بخار خیلی کم آن است. به علت اینکه پمپ وکیوم در فشارهای بسیار پایین و جهت ایجاد خلا بکار می رود، روغنی که برای روانکاری و خنک کاری استفاده می شود باید مشخصه فیزیکی کم بودن فشار بخار را حتما داشته باشد تا در فشارهای کم تبخیر نشود. سایر ویژگی هایی که روغن وکیوم باید داشته باشد شامل:

  • فشار بخار روغن خیلی کم
  • غلظت و ویسکوزیته بالاتر
  • قابلیت تحمل حرارت زیاد
  • قابلیت عدم تغییر ماهیت و تغییر شکل روغن
  • غیرخورندگی و غیرسایندگی روغن

انتخاب روغن پمپ وکیوم

انتخاب روغن پمپ وکیوم به اندازه انتخاب خود پمپ وکیوم اهمیت دارد. در کارکرد درست فرآیند خلاکردن یک فضای مشخص چقدر اهمیت دارد. برای انتخاب روغن وکیوم چندین پارامتر بایستی بررسی شود که موثر هستند:

پارامترهای انتخاب روغن وکیوم

  • فشار خلا حداکثر ایجادی توسط پمپ وکیوم
  • مقدار ویسکوزیته روغن 
  • شرایط محیطی که قرار است توسط پمپ خلا شود
  • عدم واکنش پذیری روغن با هر نوع آلودگی احتمالی محیط
  • مقاومت در برابر حرارت و دمای زیاد
  • حداکثر ساعت کاری یا طول عمر روغن
  • قیمت روغن وکیوم

زمان تعویض روغن پمپ وکیوم

سازنده روغن پمپ وکیوم با توجه به خواصی که روغن دارد و طی تست های آزمایشگاهی، مدت زمانی که روغن وکیوم می تواند در شرایط کارکردی به طرز صحیح و بدون مشکل عملیات خنک کاری و سیلینگ قطعات را انجام دهد، مشخص می کند. برای هر مدل از پمپ وکیوم روغنی و هر برندی ساعت کاری روغن متفاوت است. البته میزان آلودگی و گرد و غبار محیطی که پمپ وکیوم، عملیات خلاسازی را اجرا می کند نیز در طول عمر روغن وکیوم و زمان تعویض آن تاثیرگذار است.

تعویض روغن پمپ وکیوم

زمان تعویض روغن وکیوم از 200 ساعت تا چند هزار ساعت می تواند متغیر باشد و شرکت سازنده در کاتالوگ و دفترچه راهنمای محصول آن را ذکر می کند. جهت خرید پمپ وکیوم روغنی هامر و دریافت کاتالوگ آن با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مدل ها و برندهای روغن پمپ وکیوم

از آنجا که نقش روغن وکیوم در عملکرد صحیح پمپ وکیوم بسیار مهم است و در صورتی که از روغن مناسب استفاده نشود می تواند مشکلات جدی چه در فرآیند وکیوم سازی و چه به خود پمپ خلا ایجاد کند، استفاده از روغن های با کیفیت از برندهای معروف و معتبر از اهمیت زیادی برخوردار است. روغن های وکیوم که از طریق فروشگاه کالاصنعتی می توانید خریداری کنید در زیر آورده شده است:

  1. روغن پمپ وکیوم روبین ایر (ROBINAIR) آلمانی
  2. روغن پمپ وکیوم ایپک (EPEC)
  3. روغن پمپ وکیوم وکیولت (VACCULET) ایرانی
  4. روغن پمپ وکیوم والو (VALUE) 

معمولا روغن پمپ وکیوم در بطری هایی با حجم های مختلف ارائه می شود. برای خرید روغن پمپ وکیوم روبین ایر 4 لیتری که اصل آلمان است و همچنین خرید پمپ وکیوم ایپک 1 لیتری به فروش می رسد، می توانید به صفحه مربوطه مراجعه و سفارش گذاری کنید.

برندهای روغن پمپ وکیوم

جمع بندی

یکی از لوازم جانبی پمپ وکیوم روغنی که از قسمت های ضروری آن می باشد، روغن وکیوم است. بطور کلی روغن در بسیاری از تجهیزات به منظور روانکاری قطعات استفاده می شود. به عنوان مثال روغن کاری پمپ آب خانگی برای روانکاری بین اجزا متحرک و ثابت انجام می شود. در پمپ وکیوم نیز از روغن به منظور روانکاری قطعات داخلی و پرکردن فاصله بین قطعات دوار و ثابت و همچنین وظیفه مهم و اساسی خنک کاری پمپ مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجا که نقش روغن در ایجاد خلا مهم و غیر قابل چشم پوشی است، انتخاب روغن مناسب و پارامترهایی که در آن دخیل است در این مقاله ارائه شدند. روغن وکیوم باید ویژگی های خاصی داشته باشد که مهم ترین آنها داشتن فشار بخار خیلی پایین است چرا که در صورت فشار بخار بالاتر، زمانی که در فضای داخل پمپ وکیوم خلا ایجاد می شود و فشار پایین می آید، روغن تبدیل به بخار شده و دیگر عملیات خنک سازی و روانکاری نمی تواند انجام گیرد. در انتها این مقاله کالاصنعتی چند مدل از روغن های پمپ وکیوم با کیفیت موجود در بازار که می توان آن ها را از سایت ما خریداری کرد، پیشنهاد شد.

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.