• 1805
  • 1119 مرتبه
قطعات یدکی پمپ دیافراگمی

قطعات یدکی پمپ دیافراگمی

یک شنبه 06 آذر 1401

پمپ دیافراگمی چیست؟

پمپ دیافراگمی که به عنوان پمپ های ضد انفجار نیز شناخته می شوند یکی از پرکاربردترین انواع پمپ ها هستند. پمپ های دیافراگمی دارای توان مکش بالایی هستند و نیروی محرکه آن ها هوای فشرده است که به وسیله کمپرسور تأمین می شود. در پمپ های دیافراگمی هوای فشرده باعث می شود دیافراگم ها حرکت رفت و برگشتی داشته باشند و عمل انتقال مایع انجام شود. همچنین مایع خروجی پمپ های دیافراگمی جریان یکنواختی ندارند. ما در کالا صنعتی پمپ های دیافراگمی در انواع برند ها از قبیل هاسکی گراکو، ساموآ اسپانیا، دیا پمپ ترکیه، پمکار ترکیه، پمپورت ترکیه به مشتریان خود عرضه می کنیم.

قطعات پمپ دیافراگمی

پمپ های دیافراگمی دارای قطعات مختلفی هستند که در ادامه به بررسی آن ها پرداخته می شود.

قطعات پمپ دیافراگمی

دریچه هوا

دریچه هوا پمپ دیافراگمی در محفظه مرکزی پمپ قرار دارد. عملکرد اصلی دریچه هوا این است که هوای فشرده را به سمت دیافراگم اول رها می کند و اجازه می دهد تا به محفظه مرکزی نزدیک شود. دیافراگم اول با فشاری که ایجاد می کند مایع را از پمپ خارج می کند و در همین حال دیافراگم بعدی مکش را انجام می دهد. لازم به ذکر است این پمپ ها که به پمپ های ممبرانی نیز معروف هستند، به کمپرسور وصل شده و باد نیرو محرکه این پمپ های ضد انفجار است. این پمپ ها با برق کار نمی کنند.

مانیفولد مکش و تخلیه سیال

مانیفولد در پمپ های دیافراگمی به محفظه متصل می شود و یک مسیر برای سیال ایجاد می کند. پمپ های ممبرانی مکش دارند و دهش خروجی این پمپ های ضد انفجار بر اساس توان موتور، هد و دبی متفاوت است که برای اطلاعات بیشتر باید به کاتالوگ این پمپ های ممبرانی مراجعه شود.

توپک های سوپاپ

هنگامی که خلاء در یک دیافراگم ایجاد می شود، توپک های سمت مکش از سیت جدا شده و به سیال اجازه ورود به دیافراگم را می دهد و در همین حالا توپک های سمت تخلیه روی سیت ها مستقر شده و دریچه را می بندد. هنگامی که سیال فشرده شده است، به توپک های سمت مانیفولد مکش فشار وارد میکند و در همین حالا توپک های سمت تخلیه حرکت کرده و سیال از این طریق خارج می شود. به طور کلی واقع توپک ها جریان سیال را هدایت می کنند. توپک های پمپ ممبرانی با توجه به سیال از جنس های متفاوتی می باشند.

سیت

هنگام پمپاژ سیالات سازنده از سیت های مقاوم در برابر سایش باید استفاده شود. سیت ها در اصل جایگاهی برای توپک ها هستند تا آب بندی به خوبی انجام شود. سیت های پمپ های ممبرانی با توجه به سیالی که مورد استفاده قرار میگیرد از جنس های متفاوتی می باشند.

محفظه بیرونی سیال

محفظه بیرونی سیال بخشی از مسیر سیال درون پمپ است. این محفظه ها در مانیفولد های مکش و تخلیه توسط سیت ها آب بندی شده اند. این محفظه ها یک فضای خالی هستند که در آن دیافراگم های رفت و برگشتی مایع را به داخل می کشند و سپس آن را از هر طرف بیرون میکنند تا عمل پمپاژ را انجام دهند. محفظه و بدنه پمپ های ممبرانی از جنس های متفاوتی است که برخی از آن ها عبارت اند از:

  1. SS  استنلس استیل (Stainless Steel): جهت مواد خورنده و سیالات با پایه آب
  2. AL  آلومینیوم (Aluminium): جهت روغن ها، آب، اغلب حلال ها و مصارف عمومی
  3. PP  پلی پروپیلن (Poly Propylene): جهت اسید ها و بازها
  4. AC استال (Acetal): جهت حلال ها و مواد آتشزا
  5. KY  کینار (Kynar): جهت مواد شیمیایی خورنده و یا موادی که با درجه حرارت بالا پمپ می شوند.
  6. CS کاربن استیل (Carbon Steel): جهت مواد ساینده

صفحات داخلی و خارجی دیافراگم

صفحات دیافراگم پمپ دیافراگمی برای جدا کردن قسمت سیال پمپ و هوا استفاده می شوند. این صفحات به دیافراگم رزوه می شوند و یک آب بندی ضد هوا و سیال ایجاد می کنند. این صفحات از دیافراگم در برابر حرکت رفت و برگشتی محور پشتیبانی می کنند.

دیافراگم

دیافراگم قطعه اصلی پمپ های دیافراگمی است که نام پمپ هم از این قطعه گرفته شده است. دیافراگم یک دیسک لاستیکی است که با استفاده از یک پیچ و یک دیسک ثابت روی پیستون پیچ می شود. دیافراگم مهم ترین قطعه پمپ های ممبرانی می باشد. این قطعه پمپ های ضد انفجار با توجه به سیال از جنس های متفاوتی می باشد. از آن جایی که قطعات پمپ های ممبرانی در تماس با حلال ها، مواد شیمیایی، خورنده و ساینده هستند باید بتوانند در برابر این مواد مقاوم باشند و از موادی مانند تفلون (Teflon)، Santoprene، Viton، Buna-N، هایترل (Hytrel) ساخته شوند.

دیافراگم دو وظیفه اصلی دارد: 

  1. یک اینکه دیافراگم به صورت دوره ای حجم محفظه پمپاژ را منبسط کرده و فرو می ریزد که باعث می شود وظیفه خود را انجام دهد.
  2. وظیفه دوم دیافراگم ها در پمپ های دیافراگمی این است که به عنوان مانعی که طرف سیال پمپ را از سمت هوا جدا میکند عمل کنند.

دیافراگم ها در مواد و طرح های مختلفی برای رفع نیاز های کاربردی خاص مانند سازگاری شیمیایی، دما، مقاومت در برابر سایش و برخی الزامات خاص وجود دارند.

محفظه مرکزی

این محفظه میانی از جنس بدنه پمپ ممبران می باشد و با مانیفولد های ورودی و خروجی در ارتباط است.

صدا خفه کن لوله

وظیفه این قطعه پمپ دیافراگمی کاهش صدای هوای خروجی می باشد. این قطعه در مواد و اندازه های متفاوتی تولید می شوند. سایلنسر را می توان جدا کرد تا خروجی اگزوز از پمپ خارج شود و پمپ را قادر می سازد در زیر آب قرار گیرد یا به سادگی هوا را به یک مکان امن یا بیرون تخلیه کند تا نویز در محیط کار کاهش یابد. 

محفظه داخلی / محفظه هوا

این قطعه یک رابط میان قطعه مرکزی و محفظه می باشد. جنس این قطعه مانند بدنه پمپ است و با توجه به نوع سیال متفاوت است.

مجموعه پیچ و مهره

این قطعه پمپ دیافراگمی برای مونتاژ اجزای پمپ استفاده می شوند. به عنوان مثال برای اتصال دیافراگم و پیستون به کار می روند. در ارتباط با دیافراگم ها و نشیمنگاه های سوپاپ، آب بندی ایجاد می کنند که سیال را در پمپ نگه می دارد و هوا را از سیال جدا می کند.

شفت اصلی

این قطعه پمپ دیافراگمی مجموعه دیافراگم شامل خود دیافراگم و صفحات آن را به یکدیگر متصل می کند. ما در کالا صنعتی تأمین کننده انواع پمپ های دیافراگمی در برند های متفاوتی هستیم. برند های موجود پمپ ممبران در سایت کالا صنعتی عبارت اند از:

شرکت گراکو آمریکا

شرکت گراکو یک شرکت آمریکایی می باشد که پمپ های دیافراگمی این شرکت با کیفیت درجه 1 عرضه می شوند. پمپ های ممبران شرکت گراکو با نام تجاری هاسکی شناخته می شوند که با نیروی پنوماتیک کار میکنند و در صنایع مختلف کاربرد وسیع دارند. پمپ های دیافراگمی هاسکی گراکو هرگز جرقه ای ایجاد نمی کنند و به عنوان پمپ های ضد انفجار شناخته می شوند. پمپ های دیافراگمی هاسکی گراکو در مدل های Husky 3275، Husky 2150، Husky 1590، Husky 1050، Husky 716، Husky 515، Husky 307 تولید می شوند.

شرکت گراکو آمریکا

شرکت فلویمک ایتالیا

شرکت صنعتی فلویمک ایتالیا در سال 2012 تأسیس شد. این شرکت در زمینه تولید انواع پمپ ها به خصوص پمپ های دیافراگمی تخصص دارد. پمپ های ممبرانی فلویمک ایتالیا دارای کیفیت بالایی می باشد و میتوانید به این پمپ های ضد انفجار اعتماد کنید. پمپ های ضد انفجار فلویمک در مدل های P 7، P 18، P 30، P 55، P 60، P 90، P 120، P 170، P 252، P 400، P 700 و P 1000 در بدنه ها با جنس های PP، PVDF، ALU و SS تولید می شوند.

شرکت فلویمک ایتالیا

شرکت ساموآ اسپانیا

شرکت ساموآ Samoa اسپانیا از معروف ترین شرکت های تولید کننده پمپ می باشد که پمپ های دیافراگمی این شرکت ها بسیار معروف هستند. شما می توانید برای سفارش انواع پمپ های ممبرانی این شرکت با کارشناسان کالا صنعتی در تماس باشید.

شرکت ساموآ اسپانیا

شرکت دیا پمپ ترکیه

شرکت دیا پمپ ترکیه در سال 2002 تأسیس شد. شرکت دیا پمپ ترکیه همواره یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید پمپ های دیافراگمی بوده است. پمپ های ممبرانی شرکت دیا پمپ ترکیه دارای کیفیت مطلوبی هستند و در عین حال قیمت مناسبی هم دارند و بسیاری از مصرف کنندگان پمپ های ضد انفجار دیا پمپ را به همین دلیل انتخاب می کنند.

شرکت دیا پمپ ترکیه

شرکت پمکار ترکیه

شرکت پمکار pomkar ترکیه یکی از معروف ترین برند های ترک در تولید انواع پمپ های دیافراگمی می باشد. پمپ های ممبرانی شرکت پمکار ترکیه کیفیت خوبی دارند و در عین حال قیمت مناسبی نیز دارند. برای سفارش انواع پمپ های ضد انفجار شرکت پمکار با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. پمپ های ممبرانی شرکت پمکار ترکیه در مدل های بدنه استیل PK 10، بدنه استیل PK 20، بدنه آلومینیوم PK 30، بدنه PP مدل PK 01، بدنه PP مدل PK 05، بدنه PP مدل PK 05، بدنه PP مدل PK 10، بدنه PP مدل PK 15 و بدنه PP مدل PK 20 در کالا صنعتی عرضه می شود.

شرکت پمکار ترکیه

ما در کالا صنعتی تأمین کننده انواع پمپ های دیافراگمی و قطعات آن هستیم. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان و خرید پمپ با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

اخبار مرتبط
نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.