پمپ تزریق | دوزینگ پمپ

  • دوزینگ پمپ اتاترون
  • دوزینگ پمپ سالم آب
  • دوزینگ پمپ اینجکتا



  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

دوزینگ پمپ چیست؟

دوزینگ پمپ که با نام‌های دیگری نظیر پمپ تزریق و متریک پمپ نیز شناخته می‌شود در دسته پمپ‌های با مکانیزم جابجایی مثبت است و برای تزریق مواد شیمیایی به صورت مایع و گاز به یک ماده دیگر استفاده می‌شود. تعریف دیگری از دوزینگ پمپ ارائه شده است: پمپ تزریق یا دوزینگ پمپ برای پمپاژ و انتقال یک سیال با هد و دبی بسیار دقیق مورد استفاده قرار می‌گیرد. به صورت خلاصه می‌توان بیان کرد عمده کاربرد دوزینگ پمپ‌ در صنایع غذایی، صنایع داروسازی، تصفیه خانه‌ها، صنایع نفت و گاز و همچنین کلرزنی استخرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مجموعه کالا صنعتی، به عنوان بزرگترین تامین کننده قطعات صنعتی آنلاین کشور، در سبد محصولات خود برندهایی نظیر دوزینگ پمپ اینجکتا ایتالیا، دوزینگ پمپ سالم آب ایران، دوزینگ پمپ اتاترون ایتالیا، دوزینگ پمپ استریم، دوزینگ پمپ سکو، دوزینگ پمپ پرامیننت و ... را دارد. برای مشاوره و خرید پمپ تزریق و همچنین آگاهی در مورد قیمت پمپ آب کشاورزی و کاتالوگ دوزینگ پمپ‌ها با داشتن اطلاعاتی نظیر فشار و دبی و همچنین نوع سیال می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

دوزینگ پمپ چیست

دوزینگ پمپ چگونه کار می‌کند؟

اگر چه دوزینگ پمپ‌ها براساس میزان فشار و دبی خروجی انواع مختلفی دارند (دوزینگ پمپ دیافراگمی با تزریق ثابت، دوزینگ پمپ دیافراگمی با تزریق پالسی، دوزینگ پمپ پریستالتیک، دوزینگ پمپ موتوردار، دوزینگ پمپ سلونوئید و ...)، مکانیزم کلی آن‌ها تقریبا مشابه است. یک پمپ تزریق دوز مشخصی از سیال را اندازه‌گیری کرده، آن را به درون محفظه یا لوله خود می‌کشد و ماده شیمیایی را در خروجی به تانکر، مخزن یا یک لوله دارای جریان ثانویه با فشار معین تزریق می‌کند. در ادامه تصاویر مربوط به چند نمونه کاربرد دوزینگ پمپ و نصب آن نشان داده شده است. دوزینگ‌های موجود در بازار می‌توانند دبی و فشار سیال را از صفر تا حداکثر مقدار خود تنظیم کنند که این عمل می‌تواند دستی یا اتوماتیک انجام شود. برای اطلاع از قیمت پمپ دیافراگمی با کارشناسان فروش کالاصنعتی در تماس باشید.

کاربرد دوزینگ پمپ ها

مشخصات فنی پمپ تزریق یا دوزینگ

لازم به توضیح است در حال حاضر، از لحاظ دبی و فشار، پمپ‌های تزریق می‌توانند دبی بین 1 تا حدود 10000 لیتر در دقیقه و فشار بین حدود ‌10 تا 2000 بار را تامین کنند. کارایی و دقت دوزینگ‌ پمپ‌ها براساس درجه تنظیم مصرف کننده توسط سازنده تعیین می‌شود. بنابراین اگر نیاز به کاهش زیاد میزان فشار و دبی است باید دقت تزریق براساس کاتالوگ بررسی شود. به عنوان مثال اگر در یک سیستم نیاز به پمپ تزریق 4 لیتر 6 بار است بهتر است نزدیک ترین پمپ تزریق (مثلا 5 لیتر 7 بار) انتخاب شود. در صورت انتخاب دوزینگ پمپی با مشخصات 10 لیتر 10 بار علاوه بر افزایش هزینه‌ها در موقع کاهش میزان فشار و دبی به مقدار لازم، دقت دوز کاهش می‌یابد.

انواع دوزینگ پمپ ها

انواع دوزینگ پمپ‌ها از دیدگاه جنس هد

قسمتی از دوزینگ پمپ یا پمپ تزریق که با سیال در ارتباط است به آن هد پمپ (head pump) گفته می‌شود. با توجه به اینکه سیال پمپاژ شده توسط دوزینگ پمپ ها مواد شیمیایی یا خورنده است انتخاب دقیق هد پمپ بسیار مهم است. معمولا شرکت‌های تولید کننده پمپ تزریق قسمت خیس شده یا هد پمپ‌های تزریق خود را از جنس pp (پلی پروپیلن)، پی وی سی (PVC)، پی وی دی اف (PVDF)، استیل ضد زنگ 304 یا 316 (Stainless Steel) تولید می‌کنند.

دوزینگ پمپ ها از لحاظ جنس هد

لازم به توضیح است یک پمپ تزریق می‌تواند به صورت سفارشی در چندین جنس هد تولید شوند. یکی از مواد پرمصرف و مقرون به صرفه در تولید هد پمپ ماده پلی پروپیلن است. اگر سیال پمپاژ شده دارای خورندگی کمی باشد استفاده از pp توصیه می‌شود زیرا که این ماده با اکثر مواد خورنده سازگار است. PVC ماده دیگری است که برای ساخت هد پمپ استفاده می‌شود. اگر سیالات پمپاژ شده در ساختار خود میزان قابل توجهی کلر داشته باشند جنس PVC نسبت به pp توصیه می‌شود. اگر میزان فشار سیال افزایش یابد جنس PVDF به دلیل تحمل بالاتر توصیه می‌شود. استیل ضد زنگ 316 نسبت به فشار و ضربه مقاوم تر است. استیل 316 که دارای خورندگی کمی است، اگر چه از نظر اقتصادی قیمت بالایی دارد، ولی به دلیل مقاومت بسیار خوب در برابر مواد خورنده کارایی خوبی از خود نشان می‌دهد.

    ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...