• 1889
  • 465 مرتبه
بهترین موتور گیربکس آسانسور

بهترین موتور گیربکس آسانسور

11 مرداد 1402

آسانسور یکی از مهم ترین اجزای ساختمان های امروزی شده است  حتی ساختمان های قدیمی نیز به فکر استفاده از آسانسور شده اند. از مهم ترین و حیاتی ترین اجزای آسانسور موتور گیربکس است. توقف آسانسور در بین راه  یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد موقع استفاده از آسانسور با آن مواجه هستند و شاید بهانه ای برای این باشد که هر بار سختی بالا و پایین رفتن از پله ها را به استفاده از آسانسور ترجیح دهند. اما با داشتن  موتور گیربکس آسانسور ایمن این اطمنیان خاطر برای آنها به وجود می آید که میتوانند از آسانسور استفاده کنند. اما سوال اصلی این است که به کدام موتور گیربکس باید اطمینان کنند و بهترین موتور گیربکس آسانسور در ایران چه برندی است؟ 

در ادامه بهترین موتور گیربکس آسانسور را بر اساس فاکتورهای مختلف بررسی میکنیم.

موتور گیربکس آسانسور 6 نفره

  • توان موتور آسانسور: 6.1 kw
  • برند : سهند اصفهان
  • نوع سرعت : تک سرعته و دو سرعته

موتور گیربکس آسانسور 8

  • توان موتور آسانسور: 7.5 kw
  • برند : سهند اصفهان
  • نوع سرعت : تک سرعته و دو سرعته

اجزای موتور گیربکس آسانسور 

اجزای موتور گیربکس آسانسور

موتور گیربکس آسانسور از چندین عضو کلیدی تشکیل شده که در همکاری با یکدیگر، عملکرد روان و مطمئن سیستم آسانسور را تسهیل می کنند. اجزای موتور گیربکس آسانسور شامل:

  1. گیربکس صنعتی
  2. الکتروموتور
  3. ترمز کفشکی
  4. و سیستم کنترل است.

موتور قلب تپنده سیستم آسانسور است که نیروی لازم برای حرکت کابین آسانسور را فراهم می کند. موتور آسانسور ممکن است به همراه گیربکس (موتور گیربکس آسانسور) و یا بدون گیربکس ارائه شود و معمولاً از نوع الکتروموتورهای القایی AC تک و دو سرعته است. استفاده از گیربکس برای کاهش سرعت موتور تا حد مطلوب و همچنین کنترل حرکت کابین آسانسور بسیار ضروری است و جابجایی راحت و ایمن مسافران را تضمین می نماید. تمامی انواع موتور گیربکس آسانسور دارای تسمه و پولی متناسب بوده و با حرکت دادن وزنه تعادل، کابین آسانسور را به حرکت در می آورد. 

سیستم ترمز، یکی دیگر از اجزای موتور گیربکس آسانسور است؛ ترمز، ثابت ماندن کابین آسانسور هنگامی که از آن استفاده نمی شود و یا توقف کابین در طبقه دلخواه در حین کار را تضمین می کند. ترمز معمولاً توسط سیگنال کنترلی که از سیستم کنترل ارسال می شود، فعال می گردد.سیستم کنترل، وظیفه تنظیم سرعت به وسیله اینورتر آسانسور، انتخاب طبقه، عملکرد درب و سیستم های ایمنی آسانسور را بر عهده دارد. این سیستم، سیگنال ورودی را از صفحه کلید آسانسور دریافت و به اجزای مختلف مانند موتور گیربکس و ترمز ارسال می کند. 

حال که با اجزای مختلف سیستم آسانسور و وظیفه هریک آشنا شدیم، می توانیم فاکتورهایی که برای انتخاب بهترین موتور گیربکس آسانسور را باید مد نظر قرار دهیم، بررسی نموده و بر اساس آن ها موتور متناسب با آسانسور را انتخاب کنیم.

بهترین موتور گیربکس آسانسور در جهان چه برندی است؟

 

تولید موتور گیربکس آسانسور

شرکت های زیادی در دنیا در تولید موتور گیربکس حرفی برای گفتن دارند اما از بین همه آنها بعضی از برند ها توانسته اند به خوبی عمل کنند. در حال حاضر بهترین برند در زمینه تولید موتور گیربکس آسانسور فعالیت می کنند که پس از سال ها تولید محصول، رضایت اکثر مشتریان خود را بدست آورده اند. از جمله این برندها می توان موارد زیر را نام برد:

  1. آلبرتو ساسی
  2. بهران
  3. سهند دور اصفهان
  4. زیلابگ (موتور Gearless آسانسور)
  5. الکو

 

انتخاب بهترین موتور گیربکس آسانسور

انتخاب بهترین موتور گیربکس آسانسور

انتخاب بهترین موتور گیربکس آسانسور نیازمند بررسی دقیق و همه جانبه عوامل مختلفی است که برای اطمینان از عملکرد بهینه و ایمنی آسانسور حیاتی هستند. عوامل کلیدی در انتخاب بهترین موتور گیربکس آسانسور عبارتند از:

1) ظرفیت بار: ظرفیت بار آسانسور یکی از فاکتورهای مهمی است که باید هنگام خرید موتور گیربکس آسانسور در نظر گرفته شود؛ موتور گیربکس باید بتواند حداکثر وزن آسانسور را تحمل نماید و عملکرد مطمئن و ایمنی را تحت بار ارائه نماید.

2) سرعت و گشتاور: سرعت و گشتاور مورد نیاز آسانسور نیز از جمله ملاحظات مهمی است که باید در نظر گرفت. بهترین موتور گیربکس آسانسور، محصولی است که گشتاور و سرعت کافی برای حرکت آرام و نرم آسانسور را فراهم نماید. برای آشنایی بیشتر با نحوه محاسبه گشتاور و سرعت، مقاله نحوه محاسبه گشتاور و نسبت تبدیل در گیربکس صنعتی را مطالعه فرمایید.

3) بهره وری: بهره وری انرژی، از جمله عوامل حیاتی در سیستم های آسانسور مدرن است و انتخاب یک موتور گیربکس آسانسور کم مصرف و دارای راندمان بالا، جزو دغدغه های اصلی سازندگان آسانسورها به شمار می رود.

4) صدای دستگاه: سر و صدای موتور گیربکس آسانسور، به خصوص در ساختمان های مسکونی، یکی از نگرانی های بزرگ سازندگان است. بنابراین به دنبال موتور گیربکسی باشید که با طراحی یا فناوری های خاص نویز و سر و صدای دستگاه را کاهش داده اند.

5) قابلیت اطمینان و دوام بالا: موتور گیربکس آسانسور قرار است به صورت مداوم در حال کار بوده و بارهای نسبتاً سنگینی را جابجا نماید؛ بنابراین قابل اطمینان بودن و دوام، دو عامل اصلی مورد نیاز برای بهترین موتور گیربکس آسانسور هستند. پیشنهاد می کنیم موتور گیربکس آسانسور را از تولید کنندگان و برندهای معتبر تهیه نمایید تا نسبت به مقاومت آن در برابر سایش، خوردگی، گرمای بیش از حد و سایر مشکلات احتمالی اطمینان خاطر داشته باشید.برای اطلاع  از بهترین برند موتور گیربکس آسانسور ایرانی این مقاله را مطالعه کنید.

6) ویژگی های ایمنی: ایمنی در سیستم های آسانسور از اهمیت بالایی برخوردار است. پیش از انتخاب موتور گیربکس آسانسور نسبت به تطابق آن با تمامی استانداردها و مقررات ایمنی مربوطه اطمینان حاصل نمایید. از جمله استانداردهای مورد نیاز این محصولات می توان به حفاظت در برابر جریان بیش از حد، عملکرد توقف اضطراری، مکانیسم های ایمنی جلوگیری از حادثه و ایمنی مسافران اشاره نمود.

7) تعمیر و نگهداری: به طور کلی تمامی موتور گیربکس ها نیاز به تعمیر و نگهداری دوره ای و منظم دارند؛ هنگام انتخاب بهترین موتور گیربکس آسانسور، تعمیر و نگهداری آسان نیز می تواند یکی از فاکتورهای مهم باشد. الکتروموتور و گیربکسی را انتخاب کنید که نگهداری و سرویس آسانی داشته باشند و قطعات یدکی آن ها به راحتی در دسترس باشد. 

8) هزینه: هزینه موتور آسانسور نباید تنها عامل مهم در انتخاب این دستگاه باشد، ولی کم اهمیت هم نیست. متأسفانه برخی از افراد به دنبال کاهش هزینه ها، موتور گیربکسی را انتخاب می کنند که کیفیت مناسبی نداشته و در آینده هزینه های بسیار زیادی را به آن ها تحمیل می نماید. پیشنهاد می کنیم موتور گیربکس آسانسور را حتی با هزینه کمی بالاتر از برندهای معتبر تهیه کنید تا عمر مفید طولانی تری داشته باشد و نسبت به عدم خرابی آن تحت بار اطمینان خاطر بیشتری داشته باشید. همچنین با رعایت برخی نکات می توانید عمر گیربکس خود را تا حد زیادی افزایش دهید که در مقاله افزایش طول عمر گیربکس صنعتی به آن ها اشاره شده است.

جمع بندی

با توجه به مطالب گفته شده، عنوان بهترین موتور گیربکس آسانسور مفهومی نسبی است و باید بر اساس نیازها و سلایق هر فرد انتخاب شود. اما در انتخاب موتور گیربکس آسانسور باید نکات و پارامترهای مختلفی را نیز در نظر بگیرید که در قسمت های قبلی به آن ها اشاره کردیم. پس از محاسبه نیازهای آسانسور و تطبیق آن ها با مشخصات موتور گیربکس آسانسور، می توانید از برندهای معتبر و مطرح در زمینه تولید موتور گیربکس، محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید. همچنین اگر در هر مرحله از فرآیند انتخاب، خرید، نصب، راه اندازی و تعمیر و نگهداری موتور گیربکس آسانسور نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید می توانید با کارشناسان کالا صنعتی تماس گرفته و از مشاوره تخصصی رایگان این وبسایت بهره مند شوید.

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.