قفل کن شفت




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

برای اتصال دو شفت به یکدیگر از قطعاتی جانبی متفاوتی استفاده می کنند. رایج ترین این قطعات کوپلینگ ها هستند که به منظور انتقال نیرو و گشتاور دو شفت را به یکدیگر متصل می کند. در برخی از کاربرد ها شفت به صورت هالو است. هالو به شفتی گفته می شود که تو خالی است. در چنین مواردی شفت دیگر وارد شفت تو خالی می شود و از داخل به شفت تو خالی قفل می شود و عمل انتقال نیرو و گشتاور را انجام می دهد. برای این کار از قطعه ای به نام پاور لاک و یا قفل کن شفت استفاده می شود. پاور لاک های یک قطعه برای اتصال شفت ها به صورت اصطکاکی هستند که با نام قفل کن شفت هم شناخته می شوند. قفل کن های شفت اتصالاتی ساده، ایمن و قوی را برای مصرف کننده به وجود می آورند.

ویژگی های قفل کن شفت

ویزگی های قفل کن شفت

پاور لاک یا قفل کن شفت مانند تمامی قطعات صنعتی دارای مزایا و ویژگی های متعددی است. در ادامه به بررسی مزایا و معایب قفل کن شفت پرداخته شده است.

مزایای قفل کن شفت

به طور کلی پاور لاک یا قفل کن شفت دارای مزایای بالایی است و توصیه می شود در موارد لزوم از این قطعه به جای قطعات و راه های قدیمی تر استفاده شود. در ادامه مزایای پاور لاک آورده شده است:

  1. ساختار ساده ای دارند.
  2. پاور لاک ها عملکردی ایمن را تضمین می کنند و تحت تأثیر بارهای پیچشی و لحظه ای قرار نمی گیرند و اتصالاتی بدون نیروی عکس العمل را ارائه می دهند.
  3. قفل کن های شفت در ابعاد و انواع متفاوتی وابسته به نیاز مصرف کنندگان تولید می شوند.
  4.  قفل کن های شفت می توانند گشتاور بالایی را انتقال دهند که این یک مزیت بزرگ برای مصرف کنندگان است.
  5. پاور لاک ها می توانند از بارهای محوری پشتیبانی کنند، جایی که نیرو از طریق محور اتصال شفت به هاب اعمال می شود. در اصطلاح قفل کن ها خودمحور هستند.
  6. قفل کن های شفت به راحتی قابل نصب هستند. این قطعات را به سادگی می توان در موقعیت خود در دستگاه قرار دارد و مطابق توضیحات سازنده آن را نصب کرد. از طرفی پاور لاک ها به راحتی نیز قابل جدا شدن هستند و می توان آن ها را به راحتی جدا و سپس نصب کرد. در اکثر مدل ها می توان این قطعات را تا 10 بار جدا مجدد نصب کرد. این قابلیت باعث می شود که در هنگام خرابی تعویض قطعات فرسوده ساده تر و راحت تر صورت پذیرد.
  7. پاور لاک ها بادوام هستند و طول عمر بالایی دارند و می توان در صورت فرسوده نبودن از آن ها مجدد استفاده کرد.

 معایب قفل کن شفت

در کنار مزایا، قفل کن شفت معایبی هم دارد. در ادامه دو نمونه از اصلی ترین معایب پاور لاک آورده شده است:

  1.  شاید مهم ترین عیب قفل کن ها که بسیاری مدنظر قرار می دهند، قیمت نسبتاً بالاتری هست که دارند.
  2. در کاربردهایی که خار و جای خار وجود دارد استفاده از پاور لاک ها سخت است.

اگر در مورد انواع قفل کن ها و نحوه کار آن ها سؤالی داشتید می توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

انواع قفل کن شفت

پاور لاک یا قفل کن شفت به صورت کلی به دو دسته سری تک و سری دوبل تقسیم می شوند. در ادامه به معرفی این دو سری قفل کن شفت پرداخته شده است.

قفل کن شفت سری تک

قفل کن شفت سری تک

این پاور لاک از دو رینگ داخلی و خارجی که با پیچ و مهره به یکدیگر متصل شده اند تشکیل شده است.

قفل کن شفت سری دوبل

قفل کن شفت سری دوبل

این سری از پاور لاک ها به غیر از دو رینگ داخلی و خارجی دارای رینگ هایی مخروطی نیز هستند. این پاور لاک ها با نام های پاور لاک مخروطی نیز شناخته می شوند.

نحوه کار قفل کن شفت

نحوه کار قفل کن شفت یا پاور لاک به این صورت است که قفل کن به شفت کوچکتر متصل می شود و همراه با شفت داخل شفت بزرگتر و هالو می شود. بعد از ورود شفت و قفل کن داخل شفت هالو، با سفت کردن پیچ های قفل کن شفت، رینگ خارج باز میشود و به شفت بزرگتر متصل می شود و رینگ داخلی نیز به شفت کوچک محکم متصل میشود و این دو شفت به یکدیگر متصل می شوند. شما می توانید برای سفارش انواع قفل کن های رایج در بازار و قفل کن های خاص با فروشگاه اینترنتی کالا صنعتی همچنین سفارش هر نوع الکتروموتور، گیربکس و پمپ در تماس باشید. برای اطلاع از آخرین قیمت ها، موجودی و زمان تحویل با کارشناسان فروش کالا صنعتی در تماس باشید.

قیمت قفل کن شفت

قیمت قفل کن شفت به عوامل متعددی بستگی دارد. از نمونه این عوامل می توان به برند، اندازه، متریال، ماشین کاری و... اشاره کرد. همانطور که گفته شد قفل کن شفت به دلیل طراحی که دارند نسبت به سایر قطعات قیمت بالاتری دارد ولی باید گفت استفاده از قفل کن شفت یا پاور لاک نسبت به قیمت آن ها، بسیار مناسب است. در بازار ایران ممکن است هنگام خرید قفل کن با قیمت های متفاوتی رو به رو شوید. باید توجه داشته باشید بسیاری از پاور لاک های داخل بازار با کیفیت بسیار پایینی تولید می شوند و به همین دلیل قیمت پایین تری نیز دارند. قفل کن های شرکت کالا صنعتی با بهترین کیفیت و قیمت مناسب به مشتریان عرضه می شوند. جهت اطلاع از آخرین قیمت ها، با کارشناسان فروش کالا صنعتی در تماس باشید.

خرید قفل کن شفت

قفل کن شفت

یکی از مواردی که همواره باعث اذیت مشتریان شده است، خرید قفل کن شفت است. قفل کن شفت یا پاور لاک مانند کوپلینگ ها قطعه رایجی نیست که به راحتی بتوان آن را تهیه کرد. همچنین به بازار رفتن به صورت حضوری و خرید قفل کن شفت، بسیار وقت گیر است. شما می توانید برای خرید قفل کن شفت یا پاور لاک با کارشناسان فروش کالا صنعتی تماس بگیرید. شرکت کالا صنعتی همواره با قیمت دهی آنلاین، خرید قفل کن شفت را برای مشتریان بسیار راحت کرده است. همچنین اگر برای خرید قفل کن شفت به صورت سفارشی به مشکل برخورد کردید، شرکت کالا صنعتی سفارش ساخت انواع قفل کن یا پاور لاک های خاص را میپذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید قفل کن شفت با کارشناسان فروش کالا صنعتی در تماس باشید.

    • کاربر مهمان
    • پنجشنبه 10 اسفند 1402 - 12:06
    • 0
    • 0
    سلام قفل کن KTR400 جایگزین از برند خودتون میخوام ببرم کدوم تیپ جایگزینش میشه؟
    • مدیر سایت
    • پنجشنبه 10 اسفند 1402 - 12:48
    • 0
    • 0

    با سلام و احترام

    قفل کن تیپ 3015 جایگزین میشه برای دریافت راهنمایی بیشتر با کارشناسان فروش در تماس باشید.

    ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...