تجهیزات گرمایشی




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

همان طور که می دانید سیستم های گرمایشی یکی از ضروری ترین نیاز افراد در فصول سرد سال است. امروزه تاسیسات گرمایشی بخش مهمی از هر ساختمان محسوب می شود که از آن ها جهت تولید انرژی گرمایی و همچنین کنترل حرارت در فضاهای مسکونی و اداری استفاده می گردد‌. با توجه به رشد فناوری و تکنولوژی تجهیزات گرمایشی نسبت به گذشته در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند که افراد می توانند متناسب با نیاز خود و شرایط آب و هوایی منطقه هریک از سیستم های گرمایش را انتخاب کرده و در زمستان از هوای مطبوع آن استفاده کنند.

انواع تاسیسات گرمایشی   

  1. رادیاتور
  2. هیتر 
  3. مبدل حرارتی
  4. پکیج

انواع تاسیسات گرمایشی

رادیاتور 

رادیاتور یکی از تجهیزات گرمایشی است که وظیفه انتقال گرما را به محیط برعهده دارد. این دستگاه آب گرم را از موتورخانه مرکزی یا پکیج دریافت کرده و در انواع پنلی، پره ای، برقی، شیشه ای تولید می شود. رادیاتورها اغلب از آلومینیوم، فولاد، چدن ساخته می شوند.

رادیاتور

هیتر

هیتر صنعتی یکی از سیستم های گرمایشی است که در دو نوع بدون فن و فن دار تولید می شود. این تجهیز اغلب برای گرمایش محیط های بزرگ استفاده می شود، زیرا ظرفیت گرمایشی آن بسیار بالا است و ۲۰ تا ۳۰ برابر بخاری معمولی  می تواند گرما تولید کند. هیتر در انواع گازوئیلی، گازی، نفتی، دوگانه سوز تولید می شود که از آن می توان در کاربری صنعتی و خانگی به راحتی استفاده کرد.

مبدل حرارتی 

مبدل حرارتی یکی از تجهیزات پر مصرف در تاسیسات حرارتی است که وظیفه آن تبادل گرما بین دوسیال است. این دستگاه گرما را بین روغن، گاز، آب مبادله می کند و در انواع مبدل حرارتی صفحه ای، پره ای، پوسته و لوله تولید می شود.

مبدل حرارتی

پکیج 

پکیج یکی از تجهیزات گرمایشی پر مصرف است که جهت تولید گرمایش مورد نیاز در بسیاری از ساختمان  استفاده می شود. این دستگاه به تنهایی می تواند نقش یک موتورخانه کوچک را در ساختمان های اداری و منازل ایفا کند. پکیج ها از نظر نحوه نصب به انواع دیواری و زمینی تقسیم می شوند. پکیج دیواری به نسبت زمینی فضای کمتری از ساختمان را اشغال کرده و آن را می توان به راحتی در فضای داخل ساختمان نظیر آشپزخانه نصب کرد. وظیفه این دستگاه تامین آب گرم مصرفی ساختمان و همچنین تامین حرارت لازم برای گرمایش رادیاتورها است.

پکیج

شناخت جدیدترین سیستم های گرمایشی 

با پیشرفت تکنولوژی سیستم های گرمایشی ساختمان نسبت به گذشته دستخوش تغییرات و تحولات زیادی شدند که همین مسئله باعث شده امروزه تجهیزات گرمایشی جدیدی طراحی و تولید شوند. همان طور که می دانید هدف سیستم های گرمایشی ساختمان فراهم کردن گرمایش مورد نیاز فضاهای مختلف از جمله سوله های صنعتی، منازل مسکونی، کارخانجات است.

سیستم گرمایشیGHP

سیستم GHP یا همان پمپ حرارتی موتور گازی یکی از جدید ترین سیستم های گرمایشی است. عملکرد آن با استفاده از سیکل فشرده سازی هوا است که این فرآیند به وسیله موتورهای گازی انجام می شود. سیستم گرمایشی GHP دارای یک موتور داخلی احتراق گازسوز است که با گاز شهری کار می کند. این دستگاه دارای دو یونیت بیرونی و داخلی است. یونیت بیرونی این سیستم گرمایشی از موتور احتراقی، فن و کندانسور ساخته شده است و اغلب آن را در پشت بام ساختمان ها نصب می کنند. این سیستم به نحوی طراحی شده است که با گاز شهری کار می کند و راندمان بالایی دارد. این تجهیز یک سیستم کاملا هوشمند و بدون صدا است. از معایب سیستم گرمایشی GHP قیمت بالا آن است اما به علت صرفه جویی زیادی که در مصرف انرژی دارد در بلند مدت استفاده از این دستگاه بسیار به صرفه است.

سیستم گرمایشی VRF

این سیستم یکی از جدیدترین تجهیزات حرارتی است که از فناوری جریان مبرد متغیر (VRF) استفاده می کند. سیستم گرمایشی VRF شامل یک یونیت بیرونی است که در بیرون ساختمان نصب شده و از کندانسور و کمپرسور ساخته شده است‌. علاوه بر یونیت خارجی، این دستگاه از یک یونیت داخلی یا هواساز تشکیل شده است که داخل ساختمان نصب می شود. مایع مبرد این تجهیز که حاصل چگالش در یونیت خارجی است به چند قسمت تقسیم شده و وارد یونیت داخلی می شود‌. بعد از این مرحله مایع از شیر انبساط عبور کرده و وارد کویل DX می شود. 

مزایای سیستم گرمایشی VRF

  1. نصب و راه اندازی آسان 
  2. بهره وری و راندمان بالا
  3. سر و صدای کم
  4. فضای کمی از ساختمان را اشغال می کند.
  5. قابلیت تنظیمات کمپرسور چند سرعته

معایب سیستم گرمایشی VRF

  1. این دستگاه جهت گرمایش محیط از برق استفاده می کند و همین مسئله باعث شده که استفاده از آن در زمستان صرفه اقتصادی ندارد.
  2. از سیستم گرمایشی VRF در فضاهایی که دارای سقف های مرتفع هستند نمی توان استفاده کرد.
    ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...