مانومتر ویکا

فشارسنج ها از رایج ترین دستگاه های اندازه گیری فشار در سراسر جهان هستند. اصل "لوله بوردون" ، که توسط یوجین بوردون در سال 1849 ایجاد شد ، نقش مهمی در توسعه این فناوری دارد. بوردون فشارسنج های مکانیکی را برای اندازه گیری دقیق محدوده های اندازه گیری فشار نسبی ، مطلق و افتراقی از 0… 6 mbar تا 0… 1600 bar ارائه می دهد و تقریباً با هر کاربردی سازگار است.

فشارسنج های مکانیکی شاخص های محلی بدون منبع تغذیه خارجی هستند. این نشانگر با تغییر شکل الاستیک یک عنصر حس مکانیکی هنگام فشار ایجاد می شود. انواع مختلف عناصر سنجش تقریباً برای هر نوع کاربردی راه حل هایی را ارائه می دهد.

می توان گزینه های زیادی را برای تطبیق فشارسنج با فرایند یا الزامات کاربردی خاص انتخاب کرد. سازگاری متوسط ، محافظت در برابر فشار بیش از حد ، ایمنی ، شماره گیرهای خاص و غیره. فن آوری های اثبات شده ، سالها تجربه ، روش های تولید مدرن و سیستم مدیریت کیفیت معتبر ، نتایج اندازه گیری عالی را حتی در شرایط شدید کار تضمین می کند. زمان تحویل کوتاه به لطف 900+ نسخه موجود و 2700+ نوع ترجیحی فشارسنج های بوردون را می توان سفارشی ساخت تا با نیازهای برنامه شما مطابقت داشته باشد.

از بین طیف کاملی از موارد زیر را انتخاب کنید:

اندازه های شماره گیری: 40 ، 50 ، 63 ، 80 ، 100 ، 130 و 160 میلی متر قطعات مرطوب آلیاژ مس ، فولاد ضد زنگ یا مونل اتصالات فرآیند به عنوان مثال. G ¼ ، G ½ ، ½ NPT ، 7-16 UNF ، M20x1،5 و غیره. محدوده اندازه گیری از 0… 6 mbar تا 0… .1600 bar مقیاس در نوار ، mbar ، psi ، kPa ، MPa ، mmH2O ، inHG و غیره. صنعت استانداردها: EN837 و ASME B40.100 مصوبات: ATEX ، ثبت لوید ، NACE MRO103/175 ، EAC گلیسیرین مایعات میرایی ، سیلیکون ، پارافین سنج ایمنی: S1 یا S3 (EN837) یا جلو جامد (ASME B40.100)

فشار افتراقی ، فشارسنج ها با تماسهای مکانیکی یا القایی فشارسنجهای مخصوص مشتری برای بسیاری از کاربردها فشارسنج های مکانیکی به راحتی کار می کنند و نیازی به منبع تغذیه خارجی ندارند. این یک صفحه فشار قابل اعتماد ، مستقل و ایمن را تضمین می کند حتی اگر اندازه گیری های الکترونیکی دیگر در دسترس نباشند. شما می توانید با تکمیل فرم پیکر بندی مخصوص فشار سنج در کالا صنعتی، ایدهآل برنامه کاربردی خود را بیابید.




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

فشار سنج بوردون

بوردون فن آوری های مختلف اندازه گیری فشار را بر روی ابزارهای مکانیکی ارائه می دهد. همراه با فشارسنج لوله بوردون اصلی ، ما عناصر سنجش کپسول را برای اعمال فشار کم و همچنین دیافراگم و فشار سنج های زیر را برای نیازهای فرایند خاص تولید می کنیم.

فشارسنج لوله بوردون چگونه کار می کند؟

اصل عملکرد لوله اصلی بوردون بر اساس لوله خم شده C شکل است. برای محدوده های فشار بالا از لوله های مارپیچ استفاده می شود. یک لوله خم شده تمایل دارد که تحت فشار قرار بگیرد و شکل دایره ای خود را در سطح مقطع بازیابی کند. این تغییر در سطح مقطع تقریباً نامحسوس است و صاف شدن منجر به انحراف در انتهای لوله تنها چند میلی متر می شود. تغییر شکل در محدوده الاستیک مواد است. طراحی لوله ها و فرآیند تولید به منظور بدست آوردن بهترین تکرارپذیری ممکن و کمترین هیسترزیس در هنگام فشار لوله ها انجام می شود. این مبنایی برای دقت بالای فشارسنج ها است.

قسمت انتهایی لوله به حرکتی متصل است ، که انحراف خطی را به چرخش اشاره گر منتقل می کند و اجازه می دهد تا فشار اعمال شده را تجسم کند. امروزه ، محصولات اصلی بوردون ، که بر اساس تاریخ نام تجاری و 170 سال توسعه فناوری پایه گذاری شده اند ، تنها از بوردون ، که بخشی از گروه باومر است ، قابل خریداری هستند. همچنین کمپانی بزرگ ویکا در آلمان در این صنعت یکی از رهبران بلا معارض شناخته میشود. در تقسیم بندی مانومتر یا گیج فشار ویکا نمایشگر فشار شامل فشارسنج با لوله بوردون ، فشار سنج با عنصر دیافراگم ، فشار سنج با عنصر کپسول ، فشار سنج تفاضلی و فشار سنج مطلق و در نهایت برای فشار های زیر صفر نیز فشار سنج مطلق می باشد که به صورت اجمالی در زیر ذکر شده است.

فشارسنج ها با لوله بوردون (0.6… 7000 بار)

محدوده کاربرد این فشارسنج ها با لوله های بوردون محیط مایع و گازی است. برای اندازه گیری وظایف در محیط های تهاجمی ، نه بسیار چسبناک و غیر متبلور ، حتی در محیط های تهاجمی ، انواع فولاد ضد زنگ مناسب است. پر شدن مایع محفظه ، خوانایی دقیقی را برای فشارسنج حتی با فشار و ارتعاشات فشار دینامیکی بالا تضمین می کند. وقتی صحبت از بالاترین دقت می شود ، در انتخاب گسترده WIKA همچنین می توانید فشارسنج های دقیق اندازه گیری شده با دقت 0.1 ، 0.25 یا 0.6 of از مقدار مقیاس کامل را پیدا کنید. می توان برای این فشارسنج ها گواهی DKD/DAkkS ایجاد کرد.

فشارسنج ها با عنصر دیافراگم برای ایمنی بیش از حد اضافه بار (16 مگابایت… 40 بار)

این فشارسنجها با عناصر فشار دیافراگم برای محیطهای گاز و مایع و تهاجمی مناسب هستند. فشارسنجها با فلنجهای اتصال باز حتی برای محیطهای چسبناک و آلوده ، در محیطهای تهاجمی نیز مناسب هستند. بسته به مدل دستگاه و محدوده فشار ، ایمنی اضافه بار 3x یا 5x مقدار مقیاس کامل استاندارد است. این ایمنی بیش از حد برای طرح های ویژه 10 ، 40 ، 100 یا 400 بار نیز امکان پذیر است. دقت اندازه گیری حفظ می شود. با بارهای فشار و ارتعاشات دینامیکی بالا ، یک مایع پر کننده در محفظه فشار سنج ، خوانایی دقیق را تضمین می کند. مواد ویژه اختیاری برای قطعات خیس شده موجود است.

فشارسنج ها با عنصر کپسول برای فشارهای بسیار کم (2.5… 600 mbar)

حوزه کاربرد این فشارسنج ها محیط های گازی هستند. محدوده های مقیاس بین 0 تا 2.5 مگابایت تا 0… 1000 مگبار در کلاس های دقت از 0.1 تا 2.5 است. ساختار این فشارسنج ها شامل دو دیافراگم دایره ای و موج دار است که در اطراف لبه با مهر و موم فشاری به هم متصل شده اند. در موارد خاص محافظت از اضافه بار امکان پذیر است. فشارسنج ها عمدتا در آزمایشگاه و فناوری خلاء یا مهندسی پزشکی و محیطی برای نظارت بر فیلتر و اندازه گیری محتویات مورد استفاده قرار می گیرند.

فشارسنج های مطلق

وقتی فشارهای اندازه گیری شده مستقل از نوسانات طبیعی فشار اتمسفر باشند ، از فشارسنج های مطلق استفاده می شود. فشار رسانه اندازه گیری شده در برابر فشار مرجع ، که مطابق با نقطه صفر فشار مطلق است ، تعیین می شود. به منظور ایجاد خلاء تقریباً کامل در محفظه مرجع ، این به طور کامل تخلیه می شود. محدوده های مقیاس برای فشارسنجها بین 0 ... 25 mbar مطلق و 0 ... 25 bar مطلق هستند ، با کلاس های دقت 0.6 ... 2.5. این فشارسنج های بسیار دقیق ، به عنوان مثال ، برای نظارت در دستگاه های بسته بندی خلاء و پمپ خلاء استفاده می شود. آنها همچنین برای نظارت بر فشار چگالش در آزمایشگاه ها یا برای تعیین فشار بخار در مایعات استفاده می شوند.

فشار سنج های افتراقی

 

فشارسنج های دیفرانسیل با طیف وسیعی از عناصر فشار کار می کنند. در نتیجه ، محدوده اندازه گیری از 0 ... 0.5 mbar تا 0 ... 1000 bar و فشارهای همپوشانی استاتیک تا 400 bar امکان پذیر است. این فشارسنج های افتراقی ، به عنوان مثال ، جریان محیط های گازی و مایع و میزان رسوب در کارخانه های تصفیه را کنترل می کند. آنها همچنین برای نظارت بر فشار بیش از حد در اتاق های تمیز و برای اندازه گیری سطح در ظروف بسته استفاده می شوند. آنها همچنین برای کنترل کارخانه های پمپاژ مناسب هستند.

فشارسنج ها برای اندازه گیری فشار سنج منفی (فشار سنج های خلاء)

فشارسنج های WIKA را نمی توان فقط برای اندازه گیری مثبت، بلکه برای اندازه گیری فشار سنج منفی استفاده کرد. به محض اینکه فشار مطلق کمتر از فشار اتمسفر باشد ، از آن به عنوان فشار سنج منفی یاد می شود. پیش از این ، این فشار سنج با علامت منفی نیز تحت فشار تحت فشار نامیده می شد. به منظور جلوگیری از سوء تفاهم هایی که ممکن است از علامت ناشی شود ، امروزه از نام "تحت فشار" دیگر استفاده نمی شود.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...