پمپ استیل




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

سیالات دارای خواص و ویژگی‌های متفاوتی هستند و می‌توانند خنثی، اسیدی، بازی، خورنده یا سمی باشند. همچنین می‌توانند میزان ویسکوزیته و غلظت گوناگونی داشته باشند. برای انتقال هر نوع سیالی از پمپی که قابلیت پمپاژ آن سیال را داشته باشد، استفاده می‌شود. جنس‌های استیل، چدن، پلی‌پروپیلن، برنج و برنز از جمله کاربردی‌ترین جنس‌های بکار رفته در قطعات پمپ مثل پوسته، شفت، پروانه، چرخ‌دنده و ... می‌باشد. برای انتقال و جابجایی سیالاتی که خاصیت خورندگی دارند و با جنس‌های چدن و پلاستیکی واکنش‌پذیر هستند، جنس استیل گزینه عالی و ایده‌آل است. معمولا وقتی صحبت از پمپ استیل است، منظور پمپ استیل ضد زنگ یا همان فولاد ضدزنگ می‌باشد. دو گرید اصلی و رایج استیل که در پمپ بکار می‌رود شامل استیل 304 و استیل 316 می‌شود که مشخصات فیزیکی آنها متفاوت بوده و البته در قیمت پمپ تفاوت ایجاد می‌کند.

ویژگی‌های پمپ استیل

پمپ‌های از جنس استیل ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که آنها را نسبت به سایر پمپ‌ها متمایز می‌کند. از جمله این ویژگی‌ها:

  • مقاومت بالا در برابر خوردگی
  • مقاومت مناسب در برابر زنگ زدگی
  • استحکام مکانیکی بالا
  • مناسب از لحاظ رعایت ضوابط بهداشتی، انتقال سیالات خوراکی و مواد غذایی
  • مناسب برای پمپاژ محدوده وسیعی از  PH سیالات اسیدی، بازی و خنثی

قیمت پمپ استیل

پمپ استیل عنوانی کلی از انواع پمپ است که از جنس استیل در اجزای مختلف آن استفاده شده است. از جمله پمپ‌هایی که جنس استیل آنها رایج است می‌توان به پمپ استیل سانتریفیوژ، پمپ استیل طبقاتی، پمپ استیل شناور، پمپ استیل کف‌کش، پمپ استیل لجن‌کش، پمپ استیل ضد اسید و پمپ‌ دیافراگمی و پمپ دنده‌ای استیل اشاره کرد. انواع پمپ‌های استیل به این خاطر ذکر شدند که متوجه تنوع زیاد آنها شوید؛ و بنابراین قیمت پمپ استیل با توجه به نوع آن می‌تواند تفاوت زیادی داشته باشد. البته در یک نوع پمپ استیل تنوع زیادی در مدل هایی با مشخصات هد، دبی، فشار، ابعاد و توان وجود دارد و تمام این موارد در قیمت پمپ استیل تاثیرگذار است.

خرید پمپ استیل

قبل از خرید پمپ استیل بهتر است درباره نوع و خواص سیالی که قرار است توسط پمپ مورد نظر پمپاژ شود، اطمینان حاصل کرد. گاهی اوقات با بررسی نوع سیالی و شرایط محیط کارکرد پمپ می‌توان متوجه شد که پمپ‌های با جنس‌های ضعیف‌تر هم می‌توان استفاده کرد و بنابراین در هزینه صرفه‌جویی کرد. به عنوان مثال زمانی که فردی قصد خرید پمپ استیل را دارد و سیال کاری از نوع اسید ضعیف می‌باشد، بهتر است پمپ استیل 304 خریداری کند که قیمت پایین‌تری نسبت مورد مشابه همان پمپ از جنس استیل 316 دارد. کالاصنعتی ارائه‌دهنده انواع پمپ استیل از برندهای مختلف و برای کاربرهای گوناگون بوده و مفتخر است که پمپ‌های استیل را با بهترین قیمت و ارسال سریع به مشتریان عزیز به فروش می‌رساند. جهت خرید پمپ استیل به سایت کالاصنعتی مراجعه کرده یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

انواع پمپ استیل

  1. پمپ سانتریفیوژ استیل
  2. پمپ طبقاتی (افقی و عمودی) استیل
  3. پمپ شناور استیل
  4. پمپ لجن‌کش استیل
  5. پمپ کف‌کش استیل
  6. پمپ دیافراگمی استیل
  7. پمپ دنده‌ای استیل
  8. مونو پمپ استیل
  9. دوزینگ پمپ استیل

بسیاری از انواع پمپ، مدل‌هایی با جنس استیل نیز دارند. پمپ استیل سانتریفیوژ نامی کلی است که بسیاری از پمپ‌های استیل را در بر می‌گیرد. پمپ آب خانگی استیل یکی از آنهاست. در ادامه پمپ‌های استیل و کاربرد آن‌ها به تفکیک توضیح داده خواهد شد.

انواع پمپ استیل

پمپ سانتریفیوژ استیل

پمپ سانتریفیوژ پراستفاده‌ترین پمپ در دنیاست و انواع مختلفی از لحاظ کاربرد، ابعاد و جنس دارد. پمپ سانتریفیوژ استیل نامی کلی است که بسیاری از پمپ‌های استیل را شامل می‌شود. از جمله پمپ‌های سانتریفیوژ استیل می توان به اکثر پمپ‌های آب، پمپ‌های فشار قوی طبقاتی، پمپ شناور، پمپ کفکش، پمپ لجن‌کش اشاره کرد. جنس استیل در پمپ‌های سانتریفیوژ، مزیت مقاوم بودن در برابر سیالات اسیدی، بازی و خورنده را دارد. بعضی از سیالات با چدن واکنش‌پذیری شیمیایی می‌دهند و بنابراین باید از پمپ با جنس استیل بجای چدن استفاده شود.

پمپ سانتریفیوژ استیل

پمپ طبقاتی استیل

پمپ‌های طبقاتی در دو نوع افقی و عمودی بوده که برای بسیاری از کاربردهای کشاورزی، آتش نشانی، تصفیه خانه‌ها، سیستم‌های تهویه مطبوع، گرمایش و سرمایشی صنعتی کاربرد دارد. پمپ‌های طبقاتی از جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند اما دو نوع آن پمپ استیل طبقاتی 304 و 316 است. به لطف جنس استیل در پمپ‌های طبقاتی، برای انتقال آب‌های شور که در گذر زمان منجر به خوردگی اجزا پمپ می‌شود، می‌توانند بکار روند.

پمپ طبقاتی استیل

پمپ شناور استیل

پمپ‌های شناور بیشتر کاربردهای کشاورزی داشته و برای انتقال آب چاه‌های عمیق و نیمه عمیق استفاده می‌شود. همچنین در تصفیه خانه‌ها و آب‌شیرین کن ها بکار می‌روند. در چنین مواردی که آب شور بوده و خواص خورندگی دارد، پمپ استیل شناور نسبت به نوع جنس های دیگر مقاومت بیشتری نشان می‌دهد.

پمپ شناور استیل

پمپ لجن‌کش استیل

لجن‌کش از سری پمپ‌های شناوری است که به دلیل ساختاری که دارد می تواند آب‌ها و سیالاتی که حاوی ذرات جامد و لجن است را پمپاژ کند. انتقال آب‌های با خواص شوری، اسیدی و فاضلاب‌های که خاصیت خورندگی دارد توسط پمپ لجن‌کش استیل انجام می‌شود.

پمپ لجن کش استیل

پمپ کف‌کش استیل

کف‌کش دیگر پمپ شناوری است که تقریبا مشابه لجن‌کش است اما قابلیت پمپاژ آب‌ها و سیالات تمیز و عاری از ذرات جامد را دارد. برای مواردی که آب یا سیال پمپاژ شونده خواص کمی اسیدی و خورندگی دارد، پمپ کفکش استیل گزینه مناسبی است.

پمپ کف کش استیل

پمپ دنده‌ای استیل

پمپ دنده‌ای یا غلیظ‌کش از سری پمپ‌های روتاری بوده و برای انتقال سیالات با ویسکوزیته بالا در بسیاری از صنایع مثل صنایع غذایی، دارویی و شیمیایی کاربرد دارد. عموما سیالات غلیظ غذایی و شیمیایی که خواص اسیدی و بازی دارند و خورندگی آنها بالاست برای انتقال باید از پمپ دنده‌ای استیل استفاده کنند. جنس بدنه و چرخدنده های چنین پمپ‌هایی از استیل می‌باشد.

پمپ دنده ای استیل

مونو پمپ استیل

مونو پمپ برای سیالات غلیظ استفاده می‌شود و به آن نیز غلیظ‌کش می‌گویند. مونو پمپ بیشتر کاربردهای غذایی، دارویی و شیمیایی دارد و بسته به خواص سیال و مواد قابل انتقال می‌تواند از جنس‌های مختلفی ساخته شود. بیشتر در کاربردهای غذایی و شیمیایی که سیال خاصیت اسیدی دارد و یا به منظور انتقال فاضلاب‌ها از مونو پمپ استیل استفاده می‌شود. در مونو پمپ جنس استاتور و ماردونی مهم می‌باشد که در چنین شرایطی از استیل ساخته می‌شوند.

مونو پمپ استیل

پمپ دیافراگمی استیل

پمپ دیافراگمی جز پمپ‌های رفت و برگشتی و بدون سیل است که به پمپ ضدانفجار نیز شناخته می‌شود. به دلیل چنین ویژگی‌هایی پمپ دیافراگمی برای سیالاتی که خواص اشتعال پذیری دارند، بکار می‌رود. در پمپ دیافراگمی جنس پوسته و دیافراگرم مهم می‌باشد و تنوع جنس در آنها زیاد است. بسته به نوع سیال جنس آنها می‌تواند متفاوت باشد. دیافراگم که خواص انعطاف پذیر باید داشته باشد و معمولا از جنس‌های پلیمری و لاستیکی است اما پوسته از نوع استیل وجود دارد.

پمپ دیافراگمی استیل

دوزینگ پمپ استیل

دوزینگ پمپ معمولا برای تزریق سیالاتی با خواص اسیدی، سمی و خورنده استفاده می‌شود به بسته به خواص سیال و واکنش پذیری با مواد مختلف جنس کلگی آن می‌تواند متفاوت باشد. دوزینگ پمپ استیل دارای کلگی از جنس استیل است.

دوزینگ پمپ استیل

پمپ استیل 304 یا پمپ استیل 316؟

استیل یا فولاد در گریدهای متفاوتی تولید می‌شود که در هر کدام از آنها درصد عناصر و ناخالصی‌ها متفاوت است. اما دو گرید پرکاربردی که در ساخت پمپ استفاده می‌شود، استیل ضدزنگ 304 و استیل ضدزنگ 316 می‌باشند. بسیاری از سازندگان پمپ، محصولات خود را در این دو نوع گرید تولید می‌کنند و برای یک محصول مشخص هم نوع استیل 304 و هم نوع استیل 316 را روانه بازار می‌کنند. این دو گرید شباهت‌های زیادی داشته و هر دو دارای مقادیری عناصر کروم و نیکل هستند. اما تفاوت اصلی آنها در وجود 2 الی 3 درصد عنصر مولیبدن در استیل 316 و همچنین مقاومت خوردگی بالاتر استیل 316 نسبت به 304 می‌باشد. بنابراین زمانی که سیال کاری دارای خواص اسیدی، بازی و خورندگی بیشتر و قوی‌تری است بهتر است از پمپ استیل 316 استفاده کرد و در صورتی که میزان خورندگی و اسیدی بودن ضعیف‌تر می‌باشد، بهتر است از پمپ استیل 304 استفاده کرد تا هزینه کمتری پرداخت شود.

پمپ استیل 304 یا 316

    ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...