• 1675
  • 1016 مرتبه
آشنایی با بهترین برندهای بلبرینگ

آشنایی با بهترین برندهای بلبرینگ

شنبه 18 دی 1400

به طور کلی بحث در مورد بهترین برندهای بلبرینگ و رولبرینگ سازی به نوع محصول ما بستگی دارد. به این معنا که در برخی از محصولات بعضی از برندها عملکرد و کارایی بهترین نسبت به سایر برندها دارند و این در حالی است که ممکن است در دیگر محصولات آن برند عملکرد آنچنان مطلوبی نداشته باشد. در اینجا ما چندین برند بلبرینگ سازی دنیا را معرفی خواهیم کرد و اطلاعاتی راجع به این برندها در اختیار شما خواهیم گذاشت.

انواع برندهای بلبرینگ و رولبرینگ

برندهای بلبرینگ و رولبرینگ سازی به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند.

  1. دسته اول، برندهای اروپایی و آمریکایی می‌باشد که در بین صنعت گران از مقبولیت بالاتری برخورد دار هستند مانند برندهای SKF، FAG، TIMKEN، ORS و ... .
  2. دسته دوم برندهای ژاپنی می‌باشند که از لحاظ کیفیت، از برندهای دسته اول کیفیت پایین‌تری دارند ولی با این حال محصولات این برندها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در عین حال قیمت مناسبی دارند. معروف‌ترین برندهای ژاپنی عبارت‌اند از: KOYO، NSK، NTN، NACHI، IKO، ASAHI و ... .
  3. دسته سوم برندهای بلبرینگ سازی، برندهای چینی می‌باشند. برندهای چینی برای مصارفی که از اهمیت کمتری برخوردار هستند استفاده می‌شوند و تعداد برندهای این بلبرینگ‌ها به شدت زیاد است. برندهای چینی کمترین قیمت را میان دیگر برندهای بازار دارند و همانطور که گفته شد برند خاصی در میان این برندها وجود ندارد و تعداد بسیار زیادی برند موجود است. با این حال در بین برندهای چینی نیز در بازار ایران، برند KG طرفداران بیشتری دارد و محصولات این برند نیز از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

در ادامه به معرفی چندین شرکت به طور خلاصه می‌پردازیم.

شرکت SKF

بلبرینگ و رولبرینگ SKF در انواع، طرح‌ها، اندازه‌ها، سری‌ها و مواد مختلف تولید می‌شوند. بسته به طراحی بیرینگ، محصولات SKF در چهار کلاس عملکرد موجود است. این بلبرینگ‌های با کیفیت برتر عمر مفید بالایی دارند. بلبرینگ استاندارد SKF در کاربردهایی استفاده می‌شود که باید بارهای بیشتری را تحمل کنند و در عین حال اصطکاک، گرما و سایش را کاهش دهند. شرکت SKF در حال حاضر بزرگترین تولید کننده بلبرینگ در دنیا می‌باشد. این شرکت 20 درصد از کل تولیدات جهانی را پوشش می‌دهد. SKF محصولات خود را با بیش از 20000 نوع بلبرینگ و رولبرینگ ارائه می‌دهد. این محصولات شامل بیرینگ های مینیاتوری با وزن تنها 0.003 گرم تا بیرینگ های غول پیکر با وزن 34 تن می‌باشد.

لوگو SKF

گروه شفلر (FAG، INA)

این شرکت یاتاقان‌های نورد، بیرینگ های ساده، بیرینگ های ساده کروی و محصولات خطی برای صنعت خودروسازی را توسعه، تولید و به فروش می‌رساند. این سیستم‌ها و لوازم جانبی موتور، گیربکس صنعتی و شاسی را ارائه می‌دهد. این شرکت در دو بخش خودروسازی و صنعتی فعالیت می‌کند.

بخش خودروسازی این شرکت محصولاتی مانند سیستم‌های کلاچ، دمپرهای پیچشی، اجزای انتقال، سیستم‌های قطار سوپاپ، درایوهای الکتریکی، واحدهای فاز میل بادامک و راه‌حل‌های بلبرینگ در گیربکس و شاسی را ارائه می‌دهد. بخش صنعتی این شرکت بیرینگ های نورد و ساده، محصولات تعمیر و نگهداری، فناوری خطی، سیستم‌های نظارت و فناوری درایو مستقیم را ارائه می‌دهد. این گروه محصولات خود را در دو برند FAG و INA عرضه می کند و تقریباً 40000 محصول برای بیش از 60 صنعت ارائه می‌دهد. قابلیت اطمینان بالا، اندازه کوچک، ظرفیت باربری بالا، هدایت با دقت بالا، اصطکاک کم، مقاومت در برابر دمای بالا، سایش کم، نصب آسان، مصرف کم روان کننده، نگهداری کم، خرید آسان، عملکرد پرهزینه از جمله خصوصیات بلبرینگ‌های FAG می‌باشد. این شرکت در دنیا به دلیل دقت و وضوح بالا شهرت دارد.

لوگو FAG

شرکت TIMKEN

این شرکت تولید کننده جهانی بلبرینگ‌های مهندسی، فولاد آلیاژی و تخصصی و قطعات مرتبط است.

محصولات شرکت TIMKEN

مجموعه محصولات آن شامل رولبرینگ های مخروطی است که در خودروهای سواری، کامیون‌های سبک و سنگین و قطارها و طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی مانند چرخ دنده‌های کوچک و ماشین‌های انرژی باد قابل استفاده است. این شرکت سومین تولید کننده بزرگ بلبرینگ در دنیا و بزرگترین تولید کننده بلبرینگ در آمریکای شمالی می‌باشد. همچنین شرکت تیمکن بزرگ‌ترین و برترین تولید کننده رولبرینگ مخروطی و یکی از پیشروترین تولید کنندگان رولبرینگ سوزنی در دنیا می‌باشد.

لوگو TIMKEN

شرکت ORS

شرکت ORS یک شرکت ترکیه‌ای می‌باشد. محصولات این شرکت از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند. کیفیت محصولات شرکت ORS از برندهای ژاپنی کیفیت بالاتری دارد. این شرکت دارای گواهینامه ISO 9002، ISO14000 و QS 9000 است. شرکت ORS اغلب بلبرینگ‌های شیار عمیق تولید می‌کنند و شما می‌توانید انواع این بلبرینگ‌ها را در کالاصنعتی سفارش دهید. در بازار ایران در موتورهای شرکت الکتروژن از بلبرینگ‌های ORS استفاده شده است.

لوگو ORS

شرکت KOYO

این شرکت در سال 1921 تأسیس شد، دارای 6557 کارمند و متعلق به گروه JTEKT است. این شرکت دارای هشت کارخانه تولیدی پیشرو در ژاپن، از جمله توکیو، نارا، اودیتا، تویوهاشی، تاکاماتسو، توکوشیما، و کامیاما و پایگاه‌های تولیدی خارج از کشور و مؤسسات تحقیقاتی در اروپا، آسیا و آمریکای شمالی و جنوبی است. شرکت و برند KOYO در بازار ایران جزو محبوب‌ترین برندهای ژاپنی و البته مقبول‌ترین برند ژاپنی است. نسبت به دیگر برندهای ژاپنی از کیفیت بالاتری برخوردار است.

لوگو KOYO

شرکت NSK

NSK در سال 1916 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در توکیو، ژاپن است. این شرکت محصولات خودرو، ماشین آلات و قطعات دقیق و یاتاقان‌ها را تولید می‌کند. این مجموعه محصولاتی مانند بلبرینگ، دوک، یاطاقان غلتکی و توپ‌های فولادی را در اختیار صنایع مختلف قرار می‌دهد. محصولات و خدمات NSK به صنایع مختلفی از جمله فولاد، معدن و ساخت و ساز، خودروسازی، هوافضا، کشاورزی، توربین‌های بادی و غیره پاسخ می‌دهد. این شرکت خدمات مختلفی مانند تعمیر و نگهداری، آموزش و خدمات عیب یابی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

این شرکت راه حل‌های مختلفی را در این بازار ارائه می‌دهد که در صنایعی مانند فولاد، ماشین آلات کاغذ سازی، معدن و ساختمان، توربین‌های بادی، نیمه هادی‌ها، ماشین ابزار، گیربکس، موتورهای الکتریکی، پمپ‌ها و کمپرسورها، ماشین‌های قالب گیری تزریقی، تجهیزات اداری، موتورسیکلت‌ها کاربرد دارد.، و راه آهن. شرکت NSK بزرگ‌ترین تولید کننده بلبرینگ در ژاپن می‌باشد.

لوگو NSK

شرکت NTN

NTN یکی از تولیدکنندگان جامع ماشین آلات دقیق در جهان است. این شرکت عمدتاً بیرینگ های محور، اتصالات سرعت ثابت و تجهیزات دقیق برای خودرو، ماشین آلات صنعتی و بازارهای تجاری تعمیر را تولید و به فروش می‌رساند. مجموعه محصولات آن شامل اجزای مکانیکی مانند یاتاقان‌ها، بال‌اسکروها، اعضای متخلخل و غیره و اجزای جانبی مانند چرخ‌دنده‌ها، موتورها (مدارهای محرک)،انواع سنسور صنعتی و غیره است. این شرکت یکی از سه شرکت بزرگ بلبرینگ سازی در ژاپن است و جزو پنج شرکت بزرگ بلبرینگ و رولبرینگ سازی در دنیا می‌باشد. بلبرینگ‌های NTN در اندازه‌های مختلف از 10 تا 320 میلی متر قطر خارجی موجود هستند. پیکربندی‌های مختلفی از آب بندها، قفسه‌ها، روان کننده‌ها، فاصله‌های داخلی را ارائه می‌دهد.

لوگو NTN

شرکت NACHI

بلبرینگ ناچی فوجیکوشی ژاپن دارای فلسفه تجاری "کمک به توسعه صنعت تولید" است و دارای سه تجارت عمده در زمینه تولید ماشین آلات، از جمله ماشین ابزار، قطعات کاربردی و مواد است. در حال حاضر محصولات اصلی این شرکت شامل ابزارهای برش، ماشین ابزار، بلبرینگ، تجهیزات هیدرولیک، ربات‌های تولید خودکار، فولاد ویژه، ماشین آلات فوق دقیق برای صنعت فناوری اطلاعات و سیستم‌های محیطی آن می‌باشد.

برای برآوردن نیازهای بازار برای بیرینگ های با کیفیت و متنوع، محصولات ناچی از مزایای سرعت بالا، بار بالا، دوام خوب، گشتاور کم، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، صدای کم، لرزش کم و روانکاری برخوردار هستند. برند NACHI در ایران محبوب‌ترین برند ژاپنی است و همچنین محصولات این برند نسبت به سایر برندها بیشتر در بازار ایران می‌باشد.

لوگو NACHI

شرکت IKO

IKO یک تولید کننده قدیمی رولبرینگ های سوزنی است. IKO Bearing یک تولید کننده حرفه‌ای بلبرینگ است که به دلیل تولید رولبرینگ های سوزنی شناخته شده است. در سراسر جهان از شهرت بالایی برخوردار است. این شرکت قدیمی‌ترین تولید کننده رولبرینگ سوزنی با طیف کامل و بالاترین سطح حرفه‌ای در ژاپن است. این شرکت همانطور که گفته شد برترین شرکت تولید کننده رولبرینگ سوزنی در ژاپن و جزو سه شرکت برتر تولید کننده رولبرینگ سوزنی در دنیا می‌باشد.

لوگو IKO

برند ETC

برند ETC یک برند سوئدی است که از کیفیت بالایی برخوردار است. این برند که به تازگی در بازار ایران جا افتاده است کیفیتی همانند برند NACHI دارد و دارای ضمانتنامه از منظر کیفی نسبت به بلبرینگ‌های NACHI می‌باشد. ما این برند را در کالاصنعتی به مشتریان خود ارائه می‌دهیم. همانطور که مطالعه کردید برخی برندها در گروهی از محصولات تخصص ویژه‌ای دارند و نسبت به سایر برندها از عملکرد بهتری برخوردار هستند. در بازار ایران بسیار بلبرینگ‌های ژاپنی را با نام بلبرینگ‌های NACHI می‌شناسند و این در حالی است که بسیاری برند ژاپنی دیگر نیز هستند عملکرد بهترین نسبت به بلبرینگ‌های NACHI دارند که به آن‌ها پرداخته شد.

این برندهایی که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم، برندهایی هستند که به طور عام در بازار ما جا افتاده اند و  بسیاری برند با کیفیت مانند برند ASAHI، برند KYK، برند KG، برندهای چینی و.... وجود دارند که در بازار ایران به مشتریان ارائه می‌شود. شما می‌توانید انواع این بلبرینگ‌ها را در کالاصنعتی سفارش دهید.

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.