پکیج پمپ آب خانگی

  • پکیج پمپ با ست کنترل
  • پکیج پمپ با منبع انبساط
  • راهنمای انتخاب پمپ آب خانگی



  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

افزایش و تراکم جمعیت و روی آوردن مردم به سکونت در آپارتمان‌ها مشکل کمبود فشار آب را برای آنها ایجاد کرده است. پمپ آب خانگی چاره کار مشکل کم‌بودن فشار آب در ساختمان‌های مسکونی و تجاری و اداری است. پمپ آب وسیله‌ای است که قادر به افزایش و تقویت فشار آب است. اما پمپ به تنهایی کافی نیست و به همراه آن باید از تجهیزات دیگری استفاده شود. ست کنترل یا اتوماتیک پمپ آب وسیله‌ای است که به همراه پمپ نصب می‌شود و در واقع کنترل روشن و خاموش کردن پمپ را برعهده دارد. البته بجای آن از منبع انبساط نیز می‌توان استفاده کرد که در این صورت نیاز است تا به همراه منبع انبساط از کلید اتومات مکانیکی، گیج فشار و پنجراهی نیز استفاده شود.

پکیج کامل پمپ آب خانگی

انواع پکیج پمپ آب خانگی

  1. مجموعه پمپ آب خانگی به همراه ست کنترل
  2. مجموعه پمپ آب خانگی به همراه منبع انبساط

دو نوع کلی از پکیج کامل پمپ آب خانگی که برای سیستم تقویت فشار آب منازل و آپارتمان‌ها استفاده می‌شود شامل پمپ آب با ست کنترل یا پمپ آب با منبع انبساط و متعلقات آن می‌شود.

پکیج پمپ آب خانگی با ست کنترل

رایج‌ترین نوع پکیج پمپ آب خانگی در منازل و آپارتمان‌ها استفاده از تجهیز کنترلی ست کنترل به همراه پمپ آب است. استفاده از ست کنترل مزیت زیادی دارد، چراکه نیاز به وسیله دیگری ندارد و تنها لازم است تا به خروجی پمپ آب متصل شود.

ست کنترل وسیله برقی است، نصب آن راحت بوده و قیمت مناسبی دارد. برندهای مختلفی ست کنترل تولید می‌کنند. در پکیج‌های پمپ آب که محصولات آن را در بالا می‌توانید مشاهده کنید ست کنترل ایکار پیشنهاد شده است اما با این حال برندهای لئو، استریم، پنتاکس و یوسفی نیز موجود هستند که در صورت تغییر برند، قبل از سفارش آن را به کارشناس فروش اعلام کنید.

پکیج پمپ آب خانگی با منبع انبساط و متعلقات

دیگر نوع پکیج پمپ آب خانگی استفاده از تجهیز کنترلی شامل منبع انبساط، کلید اتومات، گیج فشار و پنجراهی است. مجموعه ذکر شده جایگزین ست کنترل بوده و وظیفه آن را انجام می‌دهد. منبع انبساط و متعلقات آن تجهیزات مکانیکی هستند و نیاز به برق ندارند. مخزن تحت فشاری که در پکیج‌های پمپ آب بالا پیشنهاد شده‌اند دارای ظرفیت 24 لیتر و از برند دیزل ساز می‌باشد. در صورت نیاز به منبع انبساط با حجم بیشتر و از برندهای دیگر قبل از سفارش آن را به کارشناس فروش اعلام کنید.

در پکیج پمپ آب با منبع انبساط متعلقات شامل گیج فشار یا مانومتر، کلید اتومات از برند ایتال تکنیک و پنجراهی برنجی نیز دیزل ساز می‌باشد.


نصب پمپ آب خانگی به همراه ست کنترل بهتر است یا منبع انبساط؟

همانطور که گفته شد، هر دو تجهیز ست کنترل یا منبع انبساط وظیفه کنترل قطع و وصل پمپ آب را برعهده دارند و هر کدام از آنها ویژگی‌هایی دارند.

  1. ست کنترل خود بصورت پکیج است و به تنهایی کار کنترل پمپ آب را انجام می‌دهد اما منبع انبساط به همراه کلید اتومات و گیج فشار نصب شود.
  2.  ست کنترل تجهیزی برقی است اما منبع انبساط و متعلقات آن مکانیکی هستند و نیاز به برق ندارند.
  3. نصب ست کنترل روی پمپ آب ساده و راحت است و نیاز به تخصص خاصی ندارد اما منبع انبساط به علت داشتن متعلقات دیگر و اتصالات بیشتر نصب سخت‌تری دارد.
  4. نگهداری و تنظیم ست کنترل راحت‌تر است و تعمیر آن بر روی برد الکترونیکی انجام می‌شود اما در مجموعه منبع انبساط، تعمیرات بصورت مکانیکی بوده و همچنین به دلیل داشتن وسایل بیشتر، احتمال خرابی هر کدام از آنها وجود دارد. فشار باد منبع انبساط در فواصل زمانی مختلف کم شده و باید هر چند وقت تنظیم شود.
  5. قیمت ست کنترل معمولا کمتر از مجموعه منبع انبساط و متعلقات آن است. البته برند در قیمت موثر است.
  6. ست کنترل برای ساختمان‌های تا 4 طبقه مناسب است اما برای ساختمان‌های بلندتر منبع انبساط بکار می‌رود. اگرچه برای هر تعداد طبقه منبع انبساط می‌تواند استفاده شود. (البته این مورد برای زمانی که از پمپ مشترک برای یک ساختمان استفاده می‌شود حائز اهمیت است. زمانی که کنتور هر واحد تفکیک‌ شده می‌باشد و برای هر واحد پمپ مجزا نصب می‌شود، تفاوتی نمی‌کند.)
  7. در استفاده از ست کنترل با هر بار باز و بسته کردن شیر، پمپ خاموش و روشن می‌شود و این کار می تواند در استهلاک پمپ و مصرف برق تاثیرگذار باشد اما در استفاده از منبع انبساط و کلید اتومات تعداد دفعات خاموش و روشن کردن پمپ کمتر می‌باشد.

جدول انتخاب نوع پمپ

در اینجا قصد داریم برای شرایطی که در یک ساختمان کنتور آب واحدها تفکیک شده است، راهنمای انتخاب پمپ آب را آوریم. در انتخاب پمپ آب دو پارامتر هد و دبی مهم می‌باشد. زمانی که قرار است پمپ برای یک واحد تک نصب شود، بسته به اینکه واحد در چه طبقه‌ای از ساختمان واقع شده است و متراژ آن واحد چقدر است، میزان هد و دبی لازم را تعیین می‌کند. در جدول زیر با توجه به متراژ و طبقه‌ای که واحد در آن قرار دارد، نوع پمپ آب پیشنهاد شده است. با پیدا کردن نوع پمپ آب مناسب واحد خود از جدول زیر و سپس انتخاب اینکه پکیج پمپ آب با ست کنترل می‌خواهید یا پکیج پمپ آب با منبع انبساط، از محصولات بالا می‌توانید سفارش خود را انجام دهید. در صورتی که هر گونه سوالی در فرآیند انتخاب و خرید پمپ آب دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

انتخاب نوع پمپ آب خانگی

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...