سنسور PT100

سنسورهای PT100 نوعی از مقاومت های وابسته به دما هستند و به همین دلیل در دسته انواع سنسورهای RTD قرار می گیرند. سنسورهای PT100 به دلیل داشتن قیمت و دقت مناسب از پرکاربردترین و رایج ترین انواع سنسورهای RTD هستند. در این مطلب به نکات لازم جهت خرید سنسور PT100 مناسب می پردازیم.

7 مورد از نکات لازم هنگام خرید سنسور PT100

1) بازه‌ی دمایی مورد اندازه گیری: سنسورهای PT100 عموماً دارای بازه‌ی دمایی 110 تا 750 درجه‌ی سلیسیوس بوده و در دمای صفر درجه سانتی گراد دارای مقدار مقاومت 100 اهم هستند.

2) میزان دقت: سنسورهای PT100 دارای 4 کلاس دقتی AA,A,B,C هستند که کلاس AA دارای بیشترین میزان دقت، و نوع کلاس C پایین ترین میزان دقت را دارد. دانستن کلاس دقتی بسیار مهم بوده و طیف وسیعی از انواع سنسورهای PT100 با کلاس دقتی B تولید می‌شوند که در دمای صفر درجه‌ی سانتی گراد دارای میزان دقتی در حدود 0/3± درجه‌ی سانتی گراد هستند. سنسورهای کلاس A در دمای مشابه دارای دقتی در حدود 0/15± درجه‌ی سانتی گراد هستند. در جدول زیر انواع کلاس دقتی سنسورهای PT100 به همراه میزان دقت آن ها نشان داده شده است.

مقدار دقت (تلرانس) کلاس دقتی
(0.1°C + 0.17%)± AA
(0.15°C + 0.2%)± A
(0.3°C + 0.5%)± B
(0.6°C +1%)± C

برای دریافت کاتالوگ و قیمت سنسور صنعتی با کارشناسان ما در تماس باشید.

ادامه متن در پایین صفحه ...




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

3) طول غلاف: طول غلاف در اندازه‌های مختلف تولید شده و شما می‌توانید اندازه‌ی مورد نظر خود را سفارش دهید. اندازه‌ی طول غلاف ها حداقل 1 سانتی متر داشته و می‌توانند تا اندازه‌های بسیار طولانی‌تر تولید گردند.

4) قطر غلاف: غلاف در سنسورهای PT100 در اندازه‌های متفاوت مانند: 3 میلی‌ متر، 4 میلی متر، 5 میلی‌ متر، 6 میلی‌ متر و 8 میلی‌ متر تولید می‌شود.

قطر غلاف

5) جنس غلاف: غلاف سنسورهای PT100  از جنس استنلس استیل ساخته می‌شود و معمولاً به نوع سیال و نیاز کاربر بستگی دارد. به عنوان مثال برای سیالات به شدت اسیدی و خورنده از استنلس استیل های 316، و برای مواردی که دارای میزان خورندگی کمتر باشد، از استنلس استیل های 304 استفاده می‌گردد.

6) قیمت سنسور: قیمت در سنسورهای PT100 به شدت به بازه‌ی دمایی عملکرد و میزان دقت، طول، قطر و جنس غلاف وابسته است. به این صورت که هرچه بازه‌ی دمایی آن وسیع تر و دقت، طول و قطر غلاف آن بیشتر باشد، قیمت نیز افزایش می‌یابد.

7) اتصالات داخلی: در هنگام خرید سنسور PT100 باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید. بعضی از انواع سنسورهای PT100 دارای اتصالاتی هستند که به روش معمولی لحیم کاری شده و که این انواع جهت استفاده و دست یابی به نتیجه دقیق مناسب نیستند. ضمن این که نباید برای دماهای بالاتر از 150 درجه‌ی سانتی گراد از آن‌ها استفاده کرد.

    ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...