لول ترانسمیتر رزمونت

لول ترنسمیتر رزمونت-امرسون

لول ترنسمیتر جزو تجهیزات کلیدی هر واحد صنعتی محسوب می شود. ابزاری که توسط آن یک مهندس میتواند با توجه سیال و ارتفاع مخزن خود در هر لحظه و یا زمانی مشخص ، امکان نظارت بر سیستم کنترلی خود را بیش از پیش داشته باشد. ما در این مقاله کلیه ی تجهیزات اندازه گیری سطح (لِول) را به سبک کمپانی امرسون و شرکت رزمونت برای شما عزیزان به اختصار در مورد انواع و دسته بندی که دارند.

همچنین موارد مصرف آن ها و جدید ترین راه حل های ممکن در زمینه ی مهندسی نفت ، گاز و پتروشیمی ، صنایع فولاد و ذوب آهن ،کارخانجات تولید سیمان و آهک ، تانکر های حامل سوخت و مواد شیمیایی و دارویی و حتنی مواد غذایی توضیح داده ایم. طیف گسترده ای از لِول ترنسمیتر رزمونت برای اندازه گیری مایعات و جامدات ، طیف وسیعی را از تشخیص سطح نقطه اصلی گرفته تا سطح مداوم (پیوسته)، سطح رابط و حجم به چالش کشیدن ، حتی در شرایط سخت ، پوشش می دهد. از فن آوری های اندازه گیری سطح رزمونت Emerson برای بهینه سازی فرایندها ، برنامه ریزی برای نگهداری و پیش بینی و تصحیح مسائل قبل از مشکل می توان بهره ی کافی برد.

اندازه گیری سطح پیوسته رادار

اندازه گیری دقیق و مداوم سطح را بدون توجه به چالش برنامه یا فرآیند انجام دهید.

با محصولات اندازه گیری مداوم/پیوسته سطح رزمونت بصورت کامل در هر لحظه از زمان از مخزن خود آگاهی پیدا می کنید. ردیابی سطح در طول فرآیند شما برای کنترل کامل کلید اصلی در جهت بهبود سیستم کنترلی شماست.




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

انواع فرستنده ی سطح مداوم / پیوسته رزمونت

رادار موج هدایت شده

عملکرد

رادار موج هدایت شده بر اساس فناوری مایکروویو است. مایکروویو فقط تحت تأثیر موادی قرار می گیرد که انرژی را منعکس می کنند ، به این معنی که تغییرات دما ، گرد و غبار ، فشار و ویسکوزیته بر دقت تأثیر نمی گذارد. این دستگاه یک پالس مایکروویو با انرژی کم را به سمت پروب ارسال می کند. هنگامی که پالس به رسانه برخورد می کند ، بخش قابل توجهی از انرژی به عنوان پروب به دستگاه منعکس می شود. سطح به طور مستقیم با بازتاب سنجی حوزه زمانی متناسب است. از آنجا که بخشی از پالس ساطع شده به پایین پروب ادامه می یابد ، یک رابط نیز قابل تشخیص است.

مقایسه تکنولوژی مایکروویو

در بیشتر فرآیندها شرایط متفاوتی متداول است. دما ، چگالی و ویسکوزیته ممکن است تغییر کند. تغییرات در اندازه گیری سطح به راحتی می تواند در این شرایط رخ دهد ، اما فناوری رادار موج هدایت شونده تحت تأثیر این تغییرات قرار نمی گیرد. دستگاه نیازی به جبران تغییرات چگالی ، دی الکتریک یا رسانایی در سیال ندارد و این اندازه گیری بالا به پایین را بسیار قوی می کند.

نوع سیالی که میخواهید سطح آنر را بدانید ، بشناسید!

در بسیاری از برنامه ها نیاز به اندازه گیری سطح و سطح رابط وجود دارد. یک مثال این است که روغن ناخواسته را در بالای آب تشخیص دهید تا ببینید آیا فرآیند شما به خطر افتاده است. این را می توان با استفاده از تنها یک دستگاه انجام داد. هنگامی که دو رسانه مختلف/سیال متمایز دارای ویژگی های متفاوتی هستند ، مایکروویو هنگام رسیدن به هر دو سطح بازتاب می یابد و سطح و سطح رابط را اندازه گیری می کند. با فناوری Peak-in-Peak می توانید لایه های بالایی را تا 1 اینچ (25 میلی متر) تشخیص دهید.

چرا اطلاع از نوع سیال مهم است؟

اندازه گیری سطح با استفاده از فناوری رادار موج هدایت شده بر اساس بازتاب مایکروویو بر روی رسانه های سطحی است.

همه رسانه ها دارای ثابت دی الکتریک هستند. هرچه بیشتر باشد ، بازتاب مایکروویو قوی تر خواهد بود. خلاء بازتابی ندارد و ثابت دی الکتریک آن 1 است. روغن تقریبا 2 و آب حدود 80 است. اندازه گیری ثابت دی الکتریک زیر 1.5 غالباً دشوار است ، اما فرستنده های سطح رادار موج هدایت شونده رزمونت امرسون در حساسیت بالا به راحتی آن را اداره می کنند.

رادار بدون تماس

فناوری راداری بدون تماس انتخاب ایده آل برای مخازن با اجسام متحرک و دما و فشار شدید است. همچنین تحت تأثیر تراکم رسانه ها قرار نمی گیرد. همه اینها نیازهای نگهداری را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. با تشخیص های داخلی ، بدون نیاز به کالیبراسیون و توانایی تشخیص حتی کوچکترین تغییرات ، دستگاه های ما بهینه سازی فرایند را بهبود می بخشد.

عملکرد

رادار ما بدون تماس مبتنی بر فناوری موج پیوسته تعدیل شده فرکانس (FMCW) است، که سیگنال رادار پیوسته ای را با افزایش فرکانس در طول زمان برای ایجاد یک رفت و برگشت سیگنال ارسال می کند. سپس سیگنال برای محاسبه سطح به آنتن باز می گردد.

این فناوری دقت و قابلیت اطمینان بیشتری را اندازه گیری می کند ، که می تواند در طیف وسیعی از برنامه ها اعمال شود. در شرایط اندازه گیری ، تغییرات دما ، تغییرات گرد و غبار یا فشار بر دقت تأثیر نمی گذارد.

مقایسه تکنولوژی راداری غیر تماسی

اندازه گیری سطح با استفاده از فناوری رادار بر اساس بازتاب مایکروویو بر روی رسانه های سطحی است. همه رسانه ها دارای ثابت دی الکتریک هستند. هرچه بیشتر باشد ، بازتاب مایکروویو قوی تر خواهد بود. خلاء بازتابی ندارد و ثابت دی الکتریک آن 1 است. روغن تقریبا 2 و آب حدود 80 است. دستگاههای راداری بدون تماس ما بدون در نظر گرفتن رسانه یا موقعیت ، قابلیت اطمینان بی چون و چرا را ارائه می دهند.

نوع سیالی که میخواهید سطح آنر را بدانید ، بشناسید!

دستگاه های راداری بدون تماس از بالا به پایین اندازه گیری می کنند ، قطعات متحرک ندارند و نیازی به کالیبراسیون ندارند. نتیجه این است که بدون توجه به تغییر شرایط فرآیند ، سطح قابل اطمینان و دقیق را دریافت می کنید. با توجه به اینکه مایکروویو در فضای آزاد فرستاده می شود ، موانعی مانند تیغه های میکسر مشکلی ندارند. دستگاه به سادگی می آموزد که تیغه ها در کجا قرار دارند و آنها را نادیده می گیرد. دستگاههای راداری بدون تماس ما بدون در نظر گرفتن موانع داخلی سطح واقعی را پیدا می کنند. انتخاب آنتن بستگی به برنامه کاربردی شما دارد.

 

  • آنتن مخروطی برای بسیاری از کاربردها مناسب است ، از جمله کشتی های بسته ، لوله های ثابت/محفظه ثابت و نازل های بلند.
  • آنتن آب بندی فرآیند با تمام قطعات خیس شده PTFE ، یک آنتن همه جانبه برای استفاده در انواع مختلف برنامه ها است. این می تواند در برنامه های بهداشتی ، رسانه های تهاجمی و خورنده ، گرد و غبار ، تراکم سنگین و تجمع استفاده شود.
  • یک آنتن سهموی یک جایگزین مناسب برای محدوده های اندازه گیری طولانی در ترکیب با محیط بازتابنده کم مانند مواد جامد است.

اندازه گیری جامدات 

اندازه گیری دقیق سطح و حجم مواد جامد فله با تجسم سه بعدی

مزیت اصلی اندازه گیری سطح مداوم این است که می توان از آن برای کنترل یک فرایند یا اطمینان از در دسترس بودن مواد استفاده کرد. داشتن یک بینش مستمر در فرایند ، بهینه سازی فرایند ، کاهش وقفه ها و ایمنی بالاتر را امکان پذیر می کند.

در اندازه گیری سطح اغلب تغییرات سطح نسبتاً سریع و دی الکتریک پایین وجود دارد. دستگاههای رادار به طور کلی در مدیریت این امر بسیار خوب هستند و بنابراین برای کنترل سطح و مدیریت موجودی توصیه می شوند.

تشخیص نقطه به نقطه سطح جامد

سوئیچ های سطح جامد شامل چندین فناوری است که برای تشخیص کامل ، تقاضا یا خالی برای همه رسانه های فله در همه نوع کشتی مناسب است. استفاده و نصب آنها ساده ، قوی و قابل اعتماد است ، به گرد و غبار ، بار الکتریکی و چسبندگی حساس نیستند. آنها می توانند برای کنترل ساده فرایند استفاده شوند ، یا در شرایط شدید مانند درجه حرارت بالا ، فشار ، تنش مکانیکی و نیروهای کششی کار کنند.

برای اطمینان از یک فرآیند ایمن ، چندین دستگاه را می توان در موقعیت عمودی ، افقی یا مورب نصب کرد.

سطوح ناپیدا

تمام ابزارهای اندازه گیری سطح تحت تأثیر سطوح ناهموار در کاربردهای جامد قرار می گیرند. ویژگی های مواد و اندازه سیلو بر ساختار سطوح تأثیر می گذارد ، که بر مکان ترجیحی نصب و انتخاب فناوری تأثیر می گذارد.

بهترین روش این است که از ابزار اندازه گیری مداوم و نقطه ای برای اطمینان از عملکرد ایمن و مطمئن استفاده کنید.

گرد و خاک

غالباً مقدار قابل توجهی گرد و غبار در چرخه پر شدن مواد جامد ایجاد می شود.

هر دو سوئیچ راداری و سطحی می توانند گرد و غبار را در فضای بخار بدون ایجاد مزاحمت کنترل کنند. فناوری های دیگر مانند دستگاه های مافوق صوت و لیزر از آنجایی که سیگنال آنها به طور قابل توجهی تحت تأثیر گرد و غبار قرار می گیرد ، چندان مناسب نیستند.

ملاحظات در نصب

مهم است که در نظر بگیرید که در کجای سیلو سطح بسته به ویژگی های مواد ، اندازه سیلو و محل پر شدن تغییر می کند. هرچه دستگاه به نقطه پر شدن نزدیک تر باشد ، خطر تداخل اندازه گیری بیشتر می شود.

ابزارهای راداری نصب های بالا به پایین هستند، در حالی که سوئیچ های سطح نقطه در موقعیت عمودی، افقی یا مایل نصب می شوند. برای اطمینان از عملکرد ایمن و مطمئن، چندین دستگاه در مکان های مختلف توصیه می شود.

انتخاب بهترین مدل

هیچ فناوری برای همه برنامه ها مناسب نیست و انتخاب فناوری اغلب به برنامه بستگی دارد.

رادار بدون تماس یک فناوری همه جانبه برای استفاده در طیف گسترده ای از برنامه ها است. رادار موج هدایت شده برای DC های کم ، بردهای طولانی و زمانی که محدوده نصب محدود است ، مناسب است. سوئیچ ها از چندین فناوری تشکیل شده اند که برای تشخیص کامل ، تقاضا یا خالی برای همه رسانه های فله در انواع کشتی مناسب هستند.

فشار دیفرانسیل 

فناوری قوی فشار دیفرانسیل قوی با عملکرد پیشرو در صنعت مناسب برای طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی فرآیند گسترش دهنده حرارتی

امرسون قادر است دمای فرایند و محیط تا 770 درجه فارنهایت (410 درجه سانتی گراد) و دمای پایین تا 75- درجه سانتی گراد (-103 درجه فارنهایت) را با استفاده از موارد زیر برطرف کند:

  1. دمای شدید
  2. برنامه های خورنده

امرسون طیف گسترده ای از مواد دیافراگم و انواع مهر و موم را ارائه می دهد. با بیش از 20 دیافراگم ایزوله و گزینه های مایع پر کننده ، Rosemount می تواند نیاز شما را برآورده کند.

انسداد و فرآیند ویسکوزیته

با ارائه مهر و موم Rosemount 1199 ، می توان با استفاده از انواع مختلفی از اتصالات فرآیند از گرفتگی جلوگیری کرد.

  1. فلنج برافروخته (EFW)
  2. اتصال فرآیند زین
  3. حلقه شستشو

همچنین ، با استفاده از روشهای تشخیصی Rosemount ، از دست دادن تحریک را در روند خود کشف کنید.

برنامه های بهداشتی

  • امرسون کاملترین پیشنهاد بهداشتی را برای رفع نیازهای شما ارائه می دهد 
  • 10 نوع مهر بهداشتی منتشر شده
  • مهر و موم بهداشتی مهندسی سفارشی در صورت درخواست شما
  • مایعات پر کننده با درجه FDA
  • USP و FDA O-Ring را تأیید کردند
  • گزینه های بهبود سطح پایان

کاربرد در  خلاء

امرسون تمام ابزارها و روش ها را برای تعیین محلول مهر و موم مناسب برای کاربردهای خلاء ارائه می دهد.

  1. مایع پر کننده با درجه حرارت بالا را مشخص کنید.
  2. ساختار خلاء تمام جوش داده شده را برای خلاءهای زیر 6 psia (200 mmHgA) مشخص کنید.
  3. نصب فرستنده در پایین یا پایین شیر پایین (3 پا یا 1 متر یک قانون کلی است)
  4. از نرم افزار Rosemount Instrument Toolkit® برای تأیید سیستم در برنامه خود استفاده کنید.

امیدوارم در پایان این مقاله توانسته باشیم سهمی در آموزش و ارتقای آگاهی و دانش شما عزیزان برداشته باشیم شما می توانید برای انواع کاربری خود که نیاز به سنجش میزان ارتفاع مخازن انواع سیالات مختلف داشته باشید در ابتدا جهت افزایش آگاهی و اطلاعات خود به بخش مقالات ابزار دقیق مراجعه نمایید. همچنین جهت درخواست مشاوره می توانید فرم پیکر بندی ترنسمیتر سطح کالا صنعتی را تکمیل نمایید و در صورت هرگونه ابهام با کارشناسان ما در ارتباط باشید. مجموعه ی کالا صنعتی لیست جامع از انواع محصولات در زمینه لول سنج ، سنسور سطح ، نمایشگر و ترنسمیتر سطح ، لِول گیج و ساید گلس برند معتبر رزمونت از کمپاانی امرسون از نظر فنی و مقایسه با سایر برندها و محصولات روز بهمراه لیست پارت نامبر بیش از 100 تنوع تولیدات در هر گروه از محصولات در اختیار مهندسین و پیمانکاران و دانشجویان قرار داده است.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...