تجهیزات جانبی فلومتر

نحوه عملکرد فلومترهای عنصر جریان لامینار

جریان سنج های فشار دیفرانسیل از معادله برنولی برای اندازه گیری جریان سیال در یک لوله استفاده می کنند. جریان سنج فشار افتراقی باعث ایجاد انقباض در لوله می شود که افت فشار را ایجاد می کند. با افزایش جریان ، افت فشار بیشتری ایجاد می شود. معادله برنولی بیان می کند که افت فشار در طول انقباض با مربع سرعت جریان متناسب است. با این حال ، عناصر جریان آرام یک مورد خاصی را نشان می دهند که در آن سیالات در یک حالت آرام (عدد رینولدز کم) قرار دارند و افت فشار نسبت به سرعت جریان خطی است. این برای خواندن سطح پایینی مقیاس بسیار مفید است و "کاهش" را از 10: 1 معمولی به 100: 1 افزایش می دهد. این فناوری برای جریان گازهای تمیز بهینه است. جریان با اندازه گیری فشار دیفرانسیل و اصلاح با داده های سنسور دما و سنسور فشار مطلق محاسبه می شود. برای اطلاع از نحوه خرید فلومتر با کارشناسان ما در تماس باشید.




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

نحوه استفاده از جریان سنج فشار افتراقی

عناصر جریان آرام بصورت استنباطی اندازه گیری می شوند. فقط وقتی گاز تمیز و خشک و در محدوده فشار و دمای سنسور صنعتی است استفاده کنید. جریان سنج های عنصر جریان سطحی به طور کلی برای جریان گازهای صنعتی در اکثر صنایع مانند گاز محافظ ، جریان هوا در نقاشی روباتیک یا هر صنعتی که از گازهای صنعتی رایج مانند CO2 ، هوا ، نیتروژن ، هیدروژن ، هلیوم یا آرگون استفاده می کند ، قابل استفاده است. به دلیل هندسه دقیق مورد نیاز ، گاز باید تمیز و خشک باشد. هوای کمپرسور باید از خشک کن عبور کند.

لوله ونتوری

کنتورهای ونتوری از ابزارهای اندازه گیری جریان هستند که از یک قسمت همگرای لوله برای افزایش سرعت جریان و افت فشار مربوطه که می توان از آن جریان را استنباط کرد، استفاده می کنند. آنها سالهاست که استفاده متداول دارند، به ویژه در صنعت تامین آب. متر کلاسیک ونتوری ، که کاربرد آن درISO 5167-1 : 1991 شرح داده شده است، دارای شکلی است که در شکل 1 نشان داده شده است. شکل 1. طراحی کنتور کلاسیک Vetituri. (از B. S. 7405 (1991) شکل 3.1.4 ، با اجازه B.S.I.)

شکل 1

برای جریان تراکم ناپذیر اگر معادله برنولی بین دو صفحه از ضربات اعمال شود.

(1)

 

جایی که p ، ρ و ū فشار ، چگالی و سرعت متوسط ​​هستند و زیرنویس های 1 و 2 به سطوح ضربه زدن بالادست و پایین دست (گلو) اشاره می کنند.

از تداوم

(2)

جریان جریان حجمی و D و d قطر لوله و گلو کجاست. ترکیب معادلات (1) و (2)

(3)

جایی که β نسبت قطر ، d/D است. در حقیقت ، یک فشار کلی کوچک از بین می رود و معادله در ضریب تخلیه ، C ضرب می شود تا این را در نظر بگیرید.

(4)

جایی که Δp فشار افتراقی است (≡p1 - p2). ضریب تخلیه یک متر ونتوری معمولاً 0.985 است ، اما در صورت ماشینکاری قسمت همگرا ممکن است حتی بیشتر باشد. ضرایب تخلیه برای مترهای ونتوری کالیبره نشده ، همراه با عدم قطعیت مربوطه ، در ISO 5167-1: 1991 آورده شده است. اگر سیال اندازه گیری شده قابل تراکم باشد ، هنگامی که فشار از p1 به p2 در هنگام عبور از انقباض تغییر می کند ، چگالی تغییر می کند. با تغییر سریع فشار ، فرض بر این است که هیچ انتقال حرارتی اتفاق نمی افتد و چون هیچ کاری توسط یا روی سیال انجام نمی شود ، انبساط ایزنتروپیک است. انبساط تقریباً کاملاً طولی است و با در نظر گرفتن جریان تک بعدی یک گاز ایده آل می توان یک عامل بسط ، ε را محاسبه کرد:

(5)

جایی که τ نسبت فشار ، p2/p1 و κ نماینده ایزنتروپیک است. ضریب بسط به معادله جریان همانند ضریب تخلیه اعمال می شود. بسته به اندازه ، انواع مختلفی از سازه های اندازه گیری ونتوری مورد استفاده قرار می گیرد ، اما همه آنها به طور قابل توجهی گرانتر از صفحه دهانه هستند. با این حال ، زیرا بیشتر فشار دیفرانسیل با استفاده از بخش خروجی واگرا بازیابی می شود ، ونتوری باعث کاهش فشار کلی کمتر در یک سیستم می شود و در نتیجه در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. افت کلی فشار عموما بین 5 تا 20 درصد فشار دیفرانسیل اندازه گیری شده است. به متر ونتوری نسبت به صفحه روزنه مزیت دارد زیرا لبه تندی ندارد که می تواند گرد شود. با این حال ، متر Venturi به دلیل ساییدگی یا رسوب در اطراف ضربه زدن به پایین دست (گلو) مستعد خطا است. طول لوله های مستقیم که برای اندازه گیری دقیق جریان در بالادست و پایین دست متر ونتوری مورد نیاز است در استاندارد ISO 5167-1: 1991. این مقادیر کوتاهتر از طول مورد نیاز برای یک صفحه دهانه با ضریب 9 است. با این حال ، کوچن و همکاران نشان می دهد که حداقل طول مستقیم بین یک خم بالادست 90 درجه و یک متر ونتوری در استاندارد با ضریب حدود 3 بسیار کوتاه است.

اوریفیس پلیت

نصب و جابجایی آسان

جریان سنج فشار دیفرانسیل در بسیاری از کاربردهای فنی استفاده می شود. به عنوان عناصر جریان اولیه ، صفحات دهانه متداول ترین محلول را نشان می دهند. صفحات دریچه به دلیل نصب و مدیریت آسان قابل توجه هستند. فشار دیفرانسیل ایجاد شده توسط عنصر جریان اولیه معمولاً توسط یک فرستنده فشار افتراقی به یک سیگنال الکتریکی متناسب با سرعت جریان تبدیل می شود. مطابق با نیاز مشتری بهینه شده است. عناصر جریان اصلی ما با توجه به نیازهای مشتریان بهینه شده است و بنابراین با برنامه های نهایی مربوطه کاملاً مطابقت دارد. طراحی سوراخ به طور ایده آل با ویژگی های خاص گیاه مطابقت دارد. محصولات بهتر است با چهره های آب بندی RF ، FF یا RTJ در دسترس هستند. برای کاربردهای خاص ، طرح هایی مطابق با استانداردهای مشتری نیز قابل ارائه باشد.

صفحه روزنه

صفحات دریچه ساده ترین نوع عناصر جریان اولیه هستند. قطر سوراخ آنها محاسبه می شود تا فشار دیفرانسیل مشخص شده را در سرعت جریان در مقیاس کامل ایجاد کند. صفحات دهانه مناسب برای طیف گسترده ای از رسانه های مختلف موجود است.

فلنج روزنه

برای نصب صفحات دهانه یا نازل های جریان ، به جای فلنج های لوله ، از فلنج های سوراخ مخصوص استفاده می شود. فلنج های دریچه دارای جفت ضربه گیر هستند که مستقیماً در فلنج دهانه ماشینکاری می شوند. این مزیت این است که از هرگونه حامل سوراخ یا ضربه های فشار در دیواره لوله جلوگیری می کند. مونتاژ ورق با پیچ جک تکمیل می شود تا از برداشتن راحت آن اطمینان حاصل شود.

اتاق حلقوی

از اتاقک های حلقوی برای دستیابی به اندازه گیری های پایدار در شرایط سخت فرآیند استفاده می شود. آنها بین فلنجهای فرآیند نصب شده نصب می شوند. فشارهای مختلف در لوله با استفاده از شکاف بین قسمت داخلی لوله و محفظه حلقوی جبران می شود

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...