• 1854
  • 1352 مرتبه
تبدیل برق تکفاز به سه فاز با اینورتر

تبدیل برق تکفاز به سه فاز با اینورتر

شنبه 08 اردیبهشت 1403

در بسیاری از مکان های مسکونی و کشاورزی و .... برق متناوب تکفاز رایج است. گرچه در برخی از مکان های صنعتی نیز برق AC تکفاز مشاهده می گردد. هنگامی که افراد موتور نو یا دسته دوم تهیه می نمایند ، بسیاری از آن ها در تبدیل فاز دچار مشکل می گردند و متوجه می شوند که موتور سه  فاز آن ها با برق تکفاز آن ها مطابقت ندارد. در ادامه به بررسی سه راه برای تبدیل برق تک فاز به سه فاز میپردازیم. 

3 روش تبدیل برق تک فاز به سه فاز

3 روش جهت تبدیل برق تکفاز به سه فاز وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم :

  1. استفاده از خازن شیفت فاز
  2. استفاده از RPC
  3. استفاده از اینورتر یا درایو

1) استفاده از خازن شیفت فاز

در این روش با استفاده از خازن شیفت فاز تبدیل برق تکفاز به سه فاز صورت می گیرد. این روش به این صورت است که یک فاز و یک نول به شمش های موتور متصل شده و یک شمش آزاد باقی می ماند. یک سر خازن را به شمش آزاد و سر دیگر آن را به شمشی که فاز به آن متصل است وصل می کنیم. انتخاب ظرفیت خازن معمولا به صورت تجربی به این صورت است که  به ازای هر کیلووات موتور 70 میکروفاراد خازن انتخاب می گردد یعنی برای نوتور 2 کیلووات از خازن 140 میکرو فاراد استفاده می نماییم. البته لازم به ذکر است از معایب بزرگ این روش این است که 65 درصد توان موتور کاهش می یابد. 

2) استفاده از RPC

در این روش سیگنال های سه فاز را از طریق حرکت چرخشی توسط منبع تکفاز تولید می نماید. این مبدل دوار فاز بسیار گران بوده و از آن به ندرت برای تبدیل برق تکفاز به سه فاز استفاده می شود. 

3) استفاده از اینورتر یا درایو

اینورتر یا درایو دستگاهی است که در این هنگام به کمک افراد آمده و مشکل تبدیل فاز را برطرف می نماید. به عبارت ساده‌تر، اینورتر ولتاژ و فرکانس برق تکفاز را به سه‌فاز تغییر می‌دهد و آن را برای راه‌اندازی موتورها، دستگاه‌ها و تجهیزات با برق ورودی سه‌فاز آماده می‌کند. بهترین روش برای تبدیل برق تک فاز به سه فاز بکار بردن انواع اینورتر تک فاز به سه فاز است. جهت انتخاب و خرید اینورتر تک فاز به سه فاز بایستی به پارامترهایی مانند توان اینورتر و نوع بار توجه کنیم. در حالت کلی دو نوع اینورتر تک فاز و اینورتر سه فاز در بازار موجود است.

همچنین در ادامه، قصد داریم به معرفی بیشتر اینورتر یا درایو پرداخته و برندهای معتبر تولید کننده اینورتر تکفاز به سه فاز را معرفی نماییم. 

برندهای اینورتر تکفاز به سه فاز

بهترین راه برای تبدیل برق تک فاز به سه فاز استفاده از انواع اینورتر تک فاز است. علاوه بر این اینورترها با کنترل جریان برق و قابلیت اتصال به انواع موتور و کنترل دور موتور یک دستگاه همه فن حریف هستند. در ادامه به معرفی بهترین برندهای تولید کننده انواع اینورتر تک فاز به سه فاز میپردازیم. با ما همراه باشید.

اینورتر تک فاز به سه فاز برند پنتاکس

برند اینورتر پنتاکس برندی ایتالیایی است که به تولید تجهیزات الکترونیکی می پردازد. این برند ایتالیایی بخش عظیمی از تولیدات پمپ در جهان را به عهده دارد و در این زمینه بسیار مشهور و محبوب می باشد. تجربه موفق ساخت پمپ توسط این شرکت سبب شد که این شرکت معتبر به تولید اینورتر یا کنترل دور الکتروموتور نیز بپردازد.

در حال حاضر تولید اینورترهای پنتاکس در ایران و تحت لیسانس ایتالیا و توسط بسیاری از قطعات ایتالیایی انجام می شود. اینورتر تکفاز به سه فاز پنتاکس دارای رنج توانی 0.4 کیلووات تا 4 کیلووات است و در دو مدل DSI-200 و DSI-400 عرضه می شود. تفاوت این دو مدل در این است که مدل DSI-400 دارای آپشن close loop نیز است. درایوهای تکفاز به سه فاز پنتاکس با تبدیل برق تکفاز به برق سه فاز کار را برای بسیاری از افراد آسان نموده و با ارائه کیفیت خوب و قیمت مناسب مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

اینورتر تک فاز به سه فاز برند اینوت INVT

شرکت اینوت در سال 2002 در کشور چین تاسیس شده و تمرکز آن بر روی تولیدات اتوماسیون صنعتی بوده است. این برند چینی یکی از معروف ترین و باکیفیت ترین برندهای چینی است و درایوهای تکفاز به سه فاز خود را در دو مدل GD10 و GD20 عرضه می نماید. مدل GD10 سری سبک کار  اینورتر اینوت بوده و مدل GD20 برای کارهای سنگین مورد استفاده قرار می گیرد. تبدیل برق تکفاز به سه فاز توسط اینورتر های این برند از رنج توانی 0.4 کیلووات تا 2.2 کیلووات در مدل GD10 و از 0.4 کیلووات تا 7.5 کیلووات در مدل GD20 صورت می پذیرد. لازم به ذکر است اینورترهای تکفاز به سه فاز اینوت دارای گارانتی 18 ماهه و همچنین 15 سال خدمات پس از فروش می باشند.

اینورتر تک فاز به سه فاز برند ال اس LS

برند اینورتر LS در کشور کره جنوبی در سال 1974 به عنوان اولین شرکت کره ای تولید کننده درایو تکفاز به سه فاز تاسیس گردید. اینورترهای تکفاز به سه فاز برند LS در سری های M100 و S100 عرضه می شوند. درایو تکفاز به سه فاز LS مدل M100 از رنج توانی 0.1 کیلووات تا 2.2 کیلووات را دارا می باشد و مدل S100 آن از رنج توانی 0.4 کیلووات تا 2.2 کیلووات را شامل می شود. سری M100 سری سبک کار بوده و برای کاربری های کم مصرفی همچون فن و پمپ مورد استفاده قرار می گیرد. به این اینورتر Micro drive نیز گفته می شود. اینورترهای تکفاز به سه فاز LS سری S100 تقریبا سنگین کار به حساب آمده و برای کاربری هایی هم چون کمپرسور ، کارواش و ... مورد استفاده قرار می گیرد. به این مدل Standard drive نیز گفته می شود.

استفاده از اینورتر، بهترین روش برای تبدیل برق تک فاز به سه فاز

تصور کنید در حال انجام یک پروژه عمرانی بزرگ هستید. ناگهان با مشکلی بزرگ روبرو می‌شوید: فقدان برق سه‌فاز!
کارها متوقف می‌شوند، خسارات به وجود می‌آیند و برنامه‌ها به هم می‌ریزند. اما نگران نباشید! قهرمانی کوچک در دنیای برق به کمک شما می‌آید: اینورتر تک فاز به سه فاز. اینورتر با ظاهری ساده اما قدرتی بسیار بالا، برق تکفاز را به سه‌فاز تبدیل می‌کند و جان دوباره به پروژه شما می‌بخشد. اینورتر های تک فاز به دلیل کارایی، قابلیت اطمینان بالا، ایمنی و همچنین تنوع بالا و پاسخ به نیازهای متفاوت بهترین روش برای تبدیل برق تک فاز به سه فاز هستند. کالا صنعتی به عنوان یکی از تامین کنندگان بزرگ انواع اینورتر تک فاز و سه فاز بهترین فروشگاه برای خرید انواع اینورتر است. جهت خرید و دریافت مشاوره فنی رایگان با کارشناسان فروش کالا صنعتی در تماس باشید.

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
    • 0
    • 0
    من می‌خوام یک دستگاه لبه چسبان یا همون پی وی سی زن برای کار تولید کابینت را با برق تک فاز راه بندازم ولی دستگاهی که دارم سه فاز هست . لطف میکنید راهنمایی کنید چه نوع اینورتوری بخرم که آسیبی به دستگاه وارد نکنه و قدرت مناسب را هم داشته باشه یک مارک معتبر و با کیفیت . ممنون میشم که راهنمایی کنید