• 1734
  • 1003 مرتبه
موتور ویبره مناسب تولید سنگ مصنوعی

موتور ویبره مناسب تولید سنگ مصنوعی

چهار شنبه 01 تیر 1401

سنگ مصنوعی چیست؟

از جمله دستاورد های انسان مدرن که به عنوان راه حلی جهت جلوگیری از استخراج بی رویه سنگ از معادن و تخریب محیط زیست است ، سنگ مصنوعی می باشد. سنگ مصنوعی دارای قیمت مناسب تری نسبت به سنگ طبیعی می باشد و همچنین مقاومت بالایی نیز دارد. سنگ مصنوعی نوعی از مصالح پیش ساخته ساختمانی می باشد که ترکیبی از سیمان ، رس و ... می باشد و تحت شرایط خاص ساخته می شود. ویبره سنگ مصنوعی ابزار مهم و اصلی برای ساخت آن به شمار می رود. سنگ مصنوعی دارای وزن کمتری نسبت به سنگ طبیعی بوده و رنگ پذیر می باشد و با ریختن مواد آن در قالب های مختلف طرح های متنوعی را می توان به دست آورد.

سنگ مصنوعی

تولید سنگ مصنوعی 

تولید سنگ مصنوعی می تواند تحت شرایط خاص به یکی از سه روش ویبره ای ، پرسی یا ترکیبی از این دو روش باشد. یکی از این روش های تولید آن، روش ویبره ای است که توسط میز ویبره سنگ مصنوعی انجام می گردد. در ادامه مراحل تولید با استفاده از ویبره زنی بررسی خواهد شد.

مراحل تولید سنگ مصنوعی با موتور ویبره 

  1. ابتدا می بایست ماسه خشک را به نسبت سه به یک درون میکسر ریخته و به مدت 2 دقیقه مخلوط می نماییم . سپس آب را کم کم به مخلوط اضافه کرده تا ملات گلوله گلوله شود و نم ملات بر دست بماند . حال رزین را به امقدار یک درصد وزن سیمان به ملات اضافه نموده و ملات شل خواهد شد. 
  2. ملات را وزن نموده و درون تمام قالب ها به صورت مساوی میریزیم تا ضخامت همه سنگ های تولید شده یکسان شود. 
  3. قالب هایی که توسط ملات پر شده اند را بر روی میز ویبره قرار می دهیم و به مدت 30 تا 40 ثانیه ویبره می زنیم. 
  4. حال می بایست قالب های ویبره شده را به گرم خانه برده و به مدت 24 ساعت داخل قفسه گذاشته و بر روی ان ها نایلون میکشیم . دمای گرم خانه می بایست 25 تا 30 درجه سانتیگراد باشد. در انتخاب ویبره سنگ مصنوعی باید دقت شود که یکی از بهترین برند های موجود در بازار انتخاب شود چراکه یک روز تعطیلی در کارخانه، میتواند زیان های زیادی به همراه داشته باشد.
  5. پس از گذشت 24 ساعت قالب ها را از گرم خانه بیرون اورده و ملات ها را از قالب جدا نمایید و نتیجه خارج شده از قالب ، سنگ مصنوعی می باشد.

دقت نمایید اگر زمان ویبره زنی بیشتر از 40 ثانیه باشد ، آب و سیمان از ملات جدا می شود و روی موزاییک استحکام خود را ازدست می دهد. همچنین زمان زیاد ویبره زنی سبب آب انداختن پشت ملات شده و موزاییک پس از مدتی در جای خود لق می گردد.  

میز موتور ویبره سنگ مصنوعی

موتور ویبره سنگ مصنوعی

در تولید سنگ مصنوعی می بایست از میز ویبره استفاده نمود که یکی از اجزای اصلی میز ویبره ، موتور ویبره می باشد. موتور ویبره الکتروموتوری است که با اتصال به برق شروع به لرزش و ارتعاش می کند. جهت انتخاب ویبره بدنه برای میز ویبره می بایست ابعاد میز و مجموع وزن صفحه و مواد روی میز ویبره سنگ مصنوعی را در نظر گرفت و براساس ان ویبره بدنه مناسب را انتخاب نمود. دقت نمایید ویبره بدنه مورد استفاده در میز ویبره می بایست دارای دور 3000 دور بر دقیقه باشد.  برای مثال اگر ابعاد میز 1*1 باشد و مجموع وزن صفحه و مواد روی آن 200 کیلوگرم باشد ، ویبره بدنه لازم برای این میز دارای مقدار ضربه 200 kgf و دور 3000 دور بر دقیقه موتور ویبره کمپ می باشد.

مزایا و ویژگی های سنگ مصنوعی 

  • وزن کم
  • طرح های متنوع و جذاب
  • عمر زیاد
  • ضخامت کم
  • نصب آسان
  • مقاومت در برابر سرما و یخبندان 
  • مقاومت در برابر گرمای زیاد
  • ضد خش بودن

کاربرد سنگ مصنوعی

  1. نمای بیرونی و داخلی ساختمان
  2. مجسمه ها و آب نما
  3. پله و راه پله
  4. نرده و جدول های دور درختی 
  5. زیباسازی فضای شهر

کاربرد سنگ مصنوعی

 

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.