• 1727
  • 3772 مرتبه
خطاهای اینورتر LS

خطاهای اینورتر LS

05 مرداد 1402

اینورتر LS یکی از محصولاتی است که به علت کیفیت بالا بازار خوبی در ایران دارد. اینورتر ال اس یکی از محصولاتی است که به علت کیفیت بالا بازار خوبی در ایران دارد. اینورترهای LS در سطح ولتاژ به دودسته فشار ضعیف و فشار قوی تقسیم میشوند. هر سری از اینورترهای LS ویژگی ها و کارایی منحصر به خود را دارا هستند. توانایی درایو اینورتر ال اس در استارت و استپ نرم موجب کاهش تنش های مکانیکی در کوپلینگ ها و سایر قطعات دوار میگردد.  

خطاهای اینورتر LS

در هنگام کار با اینورتر ال اس ممکن است با خطاها و ارور هایی مواجه شوید؛ رایج ترین خطاهای اینورتر ال اس به دلایلی مانند مشکلات نرم افزاری، نصب و تنظیم نادرست، بالا رفتن دما و ... رخ میدهد. در این مقاله لیست راج ترین خطاهای ال اس به همراه رفتار اصلاحی برای رفع آن پرداخته شده است.

  • خطای OCT اتصال کوتاه در خروجی درایو
  • خطای GFT ارت
  • خطای IOL یا OLT اضافه جریان
  •  خطای OHT اضافه حرارت
  • و ...

 

اینورتر ال اس

خطای OCT 

این خطا به معنی خطای اضافه جریان بوده و به دلیل اتصال کوتاه ایجاد شده در موتور یا کابل به وجود می آید. جهت رفع این خطا می بایست موتور از زیر ترمینال های U و V و W باز شده و به اینورتر دستور حرکت داده شود. 

خطای GFT 

این خطا نشان دهنده خطای اتصال به زمین یا ارت است و به دلیل وجود اتصال بدنه یا پاره شدن عایق کابل به وجود می آید. جهت رفع این خطا می بایست اقدامات زیر را انجام داد :

  1. موتور از زیر ترمینال های U و V و W باز شده و به اینورتر دستور حرکت داده شود.
  2. کابل و موتور بررسی کامل شود.

خطای IOL یا OLT 

این خطا به معنی اضافه بار اینورتر است. علت به وجود آمدن این خطا زیاد بودن جریان خروجی و یا عدم تطابق با ویژگی های موتور است.

رفع خطا IOL یا OLT

  1. جریان خروجی را با آمپرمتر در هر سه فاز موتور اندازه گیری نمایید.
  2. منطبق بودن جریان خروجی با جریان مجاز روی پلاک موتور را بررسی نمایید. 

اینورتر

خطای OHT 

این خطا به معنی اضافه حرارت داخلی درایو است. این خطا به دلیل وجود ایراد در تهویه هوای اینورتر به وجود می آید و جهت رفع آن می بایست اقدامات زیر را انجام داد :

  1. فن های داخل تابلو و اینورتر بررسی شود. 
  2. فن خارجی جهت ایجاد تهویه مناسب نصب شود. 

خطای FAN 

این خطا به معنی وجود مشکل در فن خنک کننده است و علت نمایش این خطا این است که فن به درستی کار نمی کند و جهت رفع آن می بایست فن را تعویض نمود.

خطای POT 

این خطا ب معنی مختل شدن فاز های درایو است و به دلیل قطع شدن فازها با اتصال موتور و اینورتر به وجود می آید. جهت رفع این خطا می بایست اقدامات زیر را انجام داد :

  1. برقرار بودن اتصال الکتروموتور و اینورتر را بررسی نمایید.
  2. تک تک فاز های درایو را بررسی نمایید.

ارور

خطای OUT 

خطای OUT نشان دهنده اضافه ولتاژ بوده و به دلیل آسیب دیدن مقاومت ترمز و یا نداشتن آن به وجود می آید. جهت رفع این خطا اقدامات زیر را انجام دهید :

  1. جریان ورودی درایو را بررسی کنید.
  2. پارامتر dEC بر روی اینورتر را افزایش دهید.
  3. یک مقاومت ترمز نصب کنید.

خطای ETH

این خطا به معنی اضافه بار حرارتی است و به این دلیل است که بار بیش از حد از موتور کشیده شده است و جهت رفع آن جریان عبوری از سیم پیچ موتور را بررسی نمایید.

خطای COL 

این خطا به معنی قطع شدن فاز ورودی است و علت نمایش این خطا این است که یکی از فاز های ورودی به اینورتر قطع شده است. جهت رفع این خطا اتصال فازهای ورودی را بررسی نمایید.

علت فالت
خطای اتصال به زمین Gft
اضافه جریان oct
خطای اضافه بار OLT-IOL
قطعی در فاز ورودی Col
افت ولتاژ Lut
خطای اضافه ولتاژ OVT
قطعی در فاز خروجی Pot
خطای فن خنک کننده درایو FAN
اختلال در فرمان های ورودی L-
خطای ارتباط CPU Err

خطای HYT 

این خطا به معنی خطای سخت افزاری اینورتر است و در صورتی به وجود می آید که یکی از اجزای داخلی اینورتر مشکل داشته باشد. برای رفع این خطا می بایست سلامت قطعات سخت افزاری اینورتر را بررسی نمایید.

خطای ERR 

خطای ERR نشان دهنده وجود مشکل در ترمینال های ورودی و خروجی است و در صورتی نمایش داده می شود که ارتباط میان I/O و CPU قطع شده باشد. جهت رفع این خطا می بایست اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. قسمت فرمان دهی PLC را بررسی نمایید.
  2. اتصال ارتباط میان کارت CPU و ترمینال ها را بررسی کنید. 

این نکته که اینورتر ال اس باعث نرم کارکردن ادوات دوار میشود، کاملا درست است. اما در هنگام کار و انجام پروژه ممکن است با خطاها و ارور هایی رو به رو شود و دستگاه از کار بیفتد. در این مقاله به ارائه لیست کامل خطاهای این اینورتر به همراه روش رفع آن پرداخته شد. اما اگر اینورتر با این روش ها رفع خطا نشد بهتر است که از تعمیرکار و متخصص کمک بگیرید.

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.