دماسنج لیزری 1600 درجه مدل DT-8859 برند سی ای ام CEM

محدوده دمایی: -50 تا 1600 درجه سلسیوس
دقت اندازه‌گیری: ± 1.5 درجه سلسیوس یا ± 1.5٪ از خوانش
نسبت اندازه‌گیری: 50:1
زمان پاسخگویی: کمتر از 150 میلی‌ثانیه
قابلیت انتخاب واحد دما بین درجه سلسیوس و فارنهایت
دارای صفحه نمایش LCD با نور پس‌زمینه و قابلیت نمایش دمای کنونی و حداکثر/حداقل دماهای اندازه‌گیری شده
دارای قابلیت حفظ داده‌های اندازه‌گیری شده
دارای قابلیت خاموش شدن خودکار بعد از 15 ثانیه عدم استفاده
دارای قابلیت تنظیم ضریب تابش (Emissivity) در بازه 0.10 تا 1.00

آلارم قابل تنظیم 

چراغ پس زمینه نمایشگر

حافظه مینیمم / ماکزیمم / متوسط / میانگین مقادیر

تنظیم ضریب تابش Emissivity

همراه با کیف حمل 

تماس بگیرید
  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • محصولات مشابه
  • نظرات کاربران
  • دماسنج لیزری 1600 درجه مدل CEM DT-8859

    دماسنج لیزری 1600 درجه مدل CEM DT-8859 با قابلیت اندازه گیری دما در محدوده دمایی از منفی 50 درجه تا 1600 درجه سانتی گراد و دقت اندازه گیری ±1 درجه سانتیگراد می باشد.

    جهت اندازه گیری صحیح دما بایستی فاصله دستگاه از محل اندازه گیری بین 1 تا 50 متر باشد. این دستگاه دارای حافظه مینیمم، ماکزیمم، متوسط و میانگین مقادیر بوده و امکان تنظیم ضریب تابش را دارا می باشد. وزن این دستگاه 290 گرم و ابعاد آن 220mm*120mm*56mm می باشد.

    این دما سنج قادر به اندازه گیری دمای اجسام و سطوح بدون تماس با آن و با استفاده از اشعه مادون قرمز است، شما با فشردن یک ماشه قادر به اندازه گیری دما خواهید بود.

    لیزر موجود در دستگاه کمک به افزایش دقت اندازه گیری در اندازه گیری دمای دستگاه می شود. این دستگاه به ویژه مناسب برای اندازه گیری اجسام در حال حرکت و یا اجسامی است که به هر نحوی دسترسی به آن مشکل و دشوار است.  

    از ویژگی های این دستگاه می توان به تشخیص سریع دما، داشتن لیزر برای افزایش دقت اندازه گیری، قابلیت اندازه گیری در دو واحد سانتی گراد و فارنهایت، طراحی مدرن، قابلیت تنظیم میزان انتشار انرژی و نشان دادن بیشترین دمای اندازه گیری شده می باشد. این دستگاه دارای نور پس زمینه و تنظیم آلارم دمایی است.  

    این دستگاه مناسب برای استفاده در آماده سازی غذا ها، بازرسان آتش نشانی، ریخته گری پلاستیک، محاسبه دمای چاپ،جوهر ها،تعمیرات ناوگان ها و ... است.  

    هشدار: هنگامی که لیزر دستگاه روشن است احتیاط لازم را رعایت کنید، مواظب باشید اشعه لیزر به درون چشم افراد برخورد نکند، همچنین از ورود لیزر دستگاه محل هاس خطرناک از قبیل گاز منفجره خودداری کنید.

    نکات ایمنی

    1. مواظب باشید اشعه دستگاه به چشمان افراد و حیوانات برخورد نکند، همچنین هنگام اندازه گیری دمای سطوحی براق که قابلیت منعکس کردن اشعه لیزر را دارند،احتیاط کنید.  
    2. از برخرود اشعه لیزر به محفظه گاز های منفجره خودداری شود.

    جدول مشخصات فنی

    جدول مشخصات فنی

    مشخصات فنی

    معرفی دستگاه

    1. سنسور مادون قرمز   
    2. نشانه گر لیزر   
    3. نمایشگر(LCD)  
    4. دکمه پایین   
    5. دکمه بالا   
    6. دکمه حالت (Mode)  
    7. دکمه لیزر/نور پس زمینه   
    8. ماشه اندازه گیری   
    9. دستگیره  
    10. کاور باتری

    معرفی دستگاه 

    نمایشگر

    • Data Hold
    • دستگاه در حال اندازه گیری است.  
    • انتشار(ضریب تشعشع)  
    • ضعیف بودن باتری، حالت قفل و فعال بودن لیزر   
    • نور پس زمینه روشن است.  
    • واحد اندازه گیری دما  
    • آلارم دمای پایین و بالا  
    • عدد مربوط به حداکثر،حداقل، متوسط دما و اختلاف بین بیشترین و کمترین دمای اندازه گیری  
    • سمبل های Max ,Min ,Avg ,Dif ,HAL ,LAL   
    • دمای فعلی اندازه گیری شده

    نمایشگر

    نحوه کار با دستگاه

    برای اندازه گیری دمایی کافیست دستگاه را به سوی هدف مورد نظر نشانه گرفته و ماشه اندازه گیری را فشار دهید. علاوه بر این دستگاه دارای قابلیت های مختلفی بوده که به تشریح هر یک از آن ها می پردازیم:  

    1. انتشار انرژی (ضریب تشعشع (EMS): برای اندازه گیری صحیح دمایی مواد مختلف باید همواره به یاد داشته باشید که باید ضریب تشعشع دستگاه را متناسب با آن ماده تنظیم نمایید. برای تنظیم ضریب تشعشع دکمه مود را فشار داده تا EMS در گوشه پایین و سمت چپ نمایش داده شود سپس با استفاده از دکمه های بالا و پایین آن را تنظیم نمایید.  
    2. تنظیم آلارم دما بالا و پایین: قابلیت تنظیم آلارم بالا و پایین بدین صورت است که شما یک دمای مرجع را تعیین کرده و اگر دمای هدف شما از آن دما بالاتر و یا پایین تر باشد دستگاه هشدار داده و بوق می زند. برای فعال کردن این قابلیت ابتدا کاور باتری را باز نموده و سپس سوئیچ Set Alarm در حالت On قرار دهید و سپس دکمه مود را فشار داده تا یکی از عبارت های HAL (آلارم بالا) و یا LAL (آلارم پایین) در گوشه سمت چپ و پایین صفحه نمایش داده شود سپس با استفاده از دکمه های بالا و پایین میزان دما مرجع (نشان داده شده در قسمت پایین صفحه و سمت چپ) را تنظیم نمایید. 
    3. حالت قفل: حالت قفل یا Lock بدین صورت است که شما برای اندازه گیری دمایی لازم نیست ماشه اندازه گیری را به طور مداوم نگه دارید و در این حالت دستگاه به طور مستمر و بدون خاموش شدن دما را اندازه گیری می کند تا زمانی که شما ماشه اندازه گیری فشار دهید و یا دستگاه را از حالت قفل خارج کنید. برای قرار دادن دستگاه Lock کافیست کاور دستگاه را باز نموده و سوئیچ Lock را در حالت On قرار دهید.  
    4. Max,Min,Avg,Dif: هر کدام از این نمادها به ترتیب از راست به چپ نشان دهنده اختلاف دمایی بین بیشترین و کمترین دمای اندازه گیری شده، متوسط دمای اندازه گیری شده، حداقل دمای اندازه گیری شده و بیشترین دمای اندازه گیری شده است. 
    5. تغییر واحد اندازه گیری:کاور باتری را باز نموده سپس سوئیچ Temperature را بر روی درجه سانتی گراد و یا فارنهایت سوئیچ کنید.  
    6. فعال کردن لیزر و پس زمینه: اگر دکمه قرمز رنگ را فشار دهید برای بار اول لیزر دستگاه فعال شده و اگر برای دوم فشار دهید نور پس زمینه فعال می شود، برای بار سوم لیزر دستگاه خاموش و برای بار چهارم نور پس زمینه خاموش خواهد شد و به همین ترتیب... 

    جدول مربوط به میزان مناسب ضریب تشعشع برای مواد مختلف

    جدول ضریب تشعشع

    تذکر: هرچه هدف اندازه گیری شما کوچکتر باشد، باید دستگاه را به آن نزدیکتر کنید، همچنین اگر دقت اندازه گیری اهمیت دارد توجه کنید که جسم هدف شما باید حداقل دو برابر اندازه نقطه لیزر دستگاه باشد.  

    تذکر این نکته ضروریست که این دستگاه برای سنجش دمای سطوح بسیار براق و پولیش شده توصیه نمی شود. همچنین این دستگاه دمای داخل سطوح شفاف را نشان نمی دهد برای مثال وقتی می خواهید دمای آب درون یک لیوان را اندازه گیری کنید باید مستقیما دستگاه را به سمت آب نشانه بگیرید نه لیوان، زیرا دستگاه دمای سطح لیوان را به شما نمایش می دهد نه آب درون آن را، مشابه همین حالت در اندازه گیری دمای یک اتاق از پشت شیشه پنجره آن نیز وجود دارد.

    تکنولوژی و فناوری

    این دستگاه قابلیت اندازه گیری دمای سطوح اجسام را دارد، طریقه اندازه دستگاه بدین صورت است که دستگاه به سمت جسم انرژی اشعه مادون قرمز را ساطع کرده و بازتاب آن را دریافت می کند، سپس این انرژی بازتاب شده از سطوح اجسام توسط دستگاه دریافت شده و سپس به سمت یک آشکارگر درون دستگاه رفته و دستگاه این اطلاعات را بازخوانی کرده و آن را به صورت یک دما به شما نشان می دهد.  

    تعویض باتری

    هنگامی که باتری دستگاه ضعیف شود، نماد باتری بر روی صفحه به نمایش در خواهد آمد، در این هنگام کاور باتری را باز نموده و باتری جدید را مطابق و مشابه باتری قبل در آن جایگذاری کنید.  

    در آخر ذکر این نکته را یادآور می شویم که اگر دستگاه نیازمند تعمیر است، باید توسط افراد متخصص تعمیر شده و همچنین برای تمیز کردن دستگاه از یک پارچه خشک استفاده نمایید.

     

     

  • مشخصات عمومی
    گارانتی
    دسته بندی تجهیزات
    اندازه گیری دما
    نوع محصول
    سنسور غیر تماسی
    مدت زمان گارانتی
    12ماه
    دسته بندی صنایع
    صنعت اتوماسیون ساختمان, صنعت نفت و گاز،شیمی, صنعت خمیر کاغذ و کاغذ, صنعت دارویی،غذایی،بهداشتی, صنعت فلز و معادن, صنعت برق و نیروگاهی, صنعت ماشینکاری و مهندسی مکانیک
    مشخصات فنی
    دمای فرآیند
    -50 تا 1600 درجه سانتی گراد
    دقت اندازه گیری
    1 درجه سانتی گراد
    حداقل فاصله فوکوس
    1 تا 50 متر
  • ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...