دماسنج لیزری 2200درجه مدل DT-8869H برند سی ای ام CEM

محدوده دمایی: -50 تا 2200 درجه سلسیوس
دقت اندازه‌گیری: ± 1.5 درجه سلسیوس یا ± 1.5٪ از خوانش
نسبت اندازه‌گیری: 50:1
زمان پاسخگویی: کمتر از 150 میلی‌ثانیه
قابلیت انتخاب واحد دما بین درجه سلسیوس و فارنهایت
دارای صفحه نمایش LCD با نور پس‌زمینه و قابلیت نمایش دمای کنونی و حداکثر/حداقل دماهای اندازه‌گیری شده
دارای قابلیت حفظ داده‌های اندازه‌گیری شده
دارای قابلیت خاموش شدن خودکار بعد از 15 ثانیه عدم استفاده
دارای قابلیت تنظیم ضریب تابش (Emissivity) در بازه 0.10 تا 1.00
دارای قابلیت اندازه‌گیری دمای سطح‌های رطوبت دار
دارای قابلیت اتصال به کامپیوتر با استفاده از پورت USB و نرم‌افزار مربوطه

دو نقطه لیزر جهت اندازه گیری دقیق

آلارم قابل تنظیم 

چراغ پس زمینه نمایشگر

حافظه مینیمم / ماکزیمم / متوسط / میانگین مقادیر

حافظه داخلی جهت 99 ثبت مقادیر اندازه گیری شده

تنظیم ضریب تابش Emissivity

اتصال به کامپیوتر و رسم گراف تغییرات

همراه با کیف حمل نرم افزار و کابل اتصال به کامپیوتر USB interface

تماس بگیرید
  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • محصولات مشابه
  • نظرات کاربران
  • دماسنج لیزری 2200 درجه مدل CEM DT-8869H

    دماسنج لیزری 2200 درجه مدل CEM DT-8869H با قابلیت اندازه گیری دما به دو صورت غیر تماسی (لیزری) از منفی 50 درجه تا 2200 درجه سانتی گراد و تماسی (همراه با پراب تایپ k) از منفی 50 درجه تا 1370 درجه سانتی گراد با دقت اندازه گیری در حالت غیر تماسی ±1 درجه سانتیگراد و در حالت تماسی ±1.5 درجه سانتیگراد می باشد. جهت اندازه گیری صحیح دما بایستی فاصله دستگاه از محل اندازه گیری بین 1 تا 50 متر باشد. این دستگاه دارای حافظه مینیمم، ماکزیمم، متوسط و میانگین مقادیر بوده و حافظه داخلی این دستگاه امکان ثبت 99 مقدار اندازه گیری شده را دارد. دارای کابل اتصال به کامپیوتر USB interface می باشد و می توان در کامپیوتر گراف تغییرات را رسم کرد. وزن این دستگاه 320 گرم است.

    این دستگاه توانایی اندازه گیری دمای سطوح اجسام بدون نیاز به تماس با آن ها تنها با فشردن یک دکمه را دارد. لیزر تعبیه شده در دستگاه باعث افزایش دقت اندازه گیری آن برای محاسبه دمای هدف می شود. مزیت این دستگاه سهولت و کاربرد بسیار آن می باشد، به ویژه زمانی که قصد دارید دمایی اجسام متحرک، اجسام دارای جریان الکتریکی و یا اجسامی که به هر دلیلی دسترسی به آن دشوار است. این دستگاه در صنایع غذایی، ریخته گری، سنجش دمای جوهر و مناسب برای بازرسان ایمنی و همچنین ماموران آتش نشانی است. از جمله ویژگی های این دستگاه قابلیت پاسخگویی سریع و دقیق، دارای دو نقطه لیزر، قابلیت Auto Data Hold، تنظیم میزان انتشار از 0.1 الی 1.0،داشتن نور پس زمینه، اتصال به کامپیوتر، نشان دادن MAX/MIN/AVG/DIF داده ها و طراحی مدرن است.  

    هشدار: هنگام کار با دستگاه مراقب باشید لیزر به درون چشم افراد و جانوران برخورد نکند، همچنین هنگام اندازه گیری با لیزر مراقب سطوح بسیار شفاف و براق باشید. از استفاده از لیزر در موقعیت های پر خطر مانند اندازه گیری دمای گاز های منفجره خودداری کنید.

    مشخصات فنی دستگاه

    مشخصات فنی دستگاه

    مشخصات فنی دستگاه

    معرفی دستگاه

    1. سنسور صنعتی مادون قرمز  
    2. صفحه نمایشگر  
    3. محل اتصال ترموکوپل (TYPE K)  
    4. درگاه USB   
    5. دکمه نور پس زمینه و لیزر  
    6. دکمه بالا  
    7. دکمه پایین   
    8. دکمه مود (حالت)  
    9. ماشه اندازه گیری  
    10. کاور باتری  
    11. طرز صحیح گرفتن دستگاه

    معرفی دستگاه

    نمایشگر

    1. دستگاه در حال اندازه گیری است.  
    2. Data Hold
    3. لیزر دستگاه روشن است.
    4. علامت حالت قفل (Lock)
    5. آلارم بالا و پایین فعال است.      
    6. MAX /MIN /AVG/ DIF symbol
    7. عدد اندازه گیری شده  
    8. عدد اندازه گیری شده مربوط به MAX/MIN/AVG/DIF  
    9. علامت میزان انتشار
    10. ترموکوپل (TYPE K) به دستگاه متصل است.
    11. عدد مربوط به میزان انتشار و عدد اندازه گیری مربوط به TYPE K  
    12. باتری دستگاه ضعیف است. 
    13. واحد اندازه گیری دما  
    14. دیتا لاگر(data logger)
    15. کابل USB متصل است.

    نمایشگر

    نحوه کار با دستگاه

    MAX/MIN/AVG/DIF

    زمانی که دستگاه روشن است دکمه مود (حالت) یکبار فشار داده و نگه دارید. سپس با دکمه های بالا و پایین مرتبا فشار داده تا یکی از عبارت های MAX/MIN/AVG/DIF شروع به چشمک زدن کند،اگر مایل هستید که دستگاه داده حداکثری را نمایش دهد، زمانی MAX در حال چشمک زدن می باشد، ماشه دستگاه را فشار دهید.
    اگر مایل هستید دستگاه داده حداقلی (حداقل دمای اندازه گیری شده) را نمایش دهد، زمانی که MIN در حال چمک زدن می باشد، ماشه را فشار دهید، و برای دو مورد دیگر نیز همین کار را انجام دهید.

    تنظیم مقدار انتشار

    به طور مشابه دکمه مود را فشار دهید،سپس دکمه بالا و یا پایین را مرتبا فشار دهید،تا علامت Log شروع به چشمک زدن بکند، سپس دکمه مود را فشار دهید تاعلامت ꜫ شروع به چشمک زدن کند، سپس با دکمه های بالا و پایین میزان انتشار دستگاه را تنظیم کنید در نهایت برای تایید تغییرات اعمال شده، ماشه دستگاه را فشار دهید.  

    تنظیم آلارم های بالا و پایین

    این قابلیت به شما کمک می کند که اگر دمای هدف شما از حد معینی بالا و یا پایین تر رود،دستگاه بوق زده و به شما هشدار دهد. برای فعال کردن آلارم بالا(H) دکمه مود را فشار را داده، سپس دکمه بالا و یا پایین را مرتبا فشار داده تا Log شروع به چشمک زدن کند، سپس دکمه های مود را مرتبا فشار داده تا حرف لاتین H شروع به چشمک زدن کند، سپس با دکمه بالا و یا پایین آن را فعال و یا غیر فعال کنید سپس بار دیگر دکمه مود را فشار دهید سپس در این حالت یک دمای پیش فرض توسط دستگاه (300.0°C) به عنوان دمایی که اگر جسم هدف از آن دما بالاتر رفت به شما هشدار دهد، شما می توانید با دکمه های بالا و پایین این دما را تغییر دهید، پس از اعمال تغییرات ماشه دستگاه را فشار دهید.

    اگر مایل هستید که این دما را بر حسب درجه فارنهایت تنظیم کنید، قبل از شروع به تنظیمات در حالتی که دستگاه روشن است دکمه بالا و یا پایین را فشار داده و سپس مراحل بالا را طی نمایید تا دمای پیش فرض دستگاه به صورت فارنهایت نمایش داده شود و سپس آن را تنظیم کنید. برای تنظیم آلارم پایین نیز مشابه بالا دکمه مود را فشار داده، تا Log شروع به چشمک زدن کند، سپس دکمه مود را مرتبا فشار داده تا حرف لاتین L شروع به چشمک زدن کردن و با دکمه بالا و یا پایین آن را فعال و یا غیر فعال کنید (on or off) سپس بار دیگر دکمه مود را فشار داده تا دمای پیش از فرض دستگاه (00.0°C) به شما نمایش داده شود، سپس آن را تنظیم نمایید و در نهایت برای تایید ماشه دستگاه را فشار دهید. زمانی که آلارم بالا فعال باشد H به صورت ثابت در کمی پایین و در سمت راست عدد دما نمایش داده می شود همچنین اگر آلارم پایین فعال باشد L به صورت ثابت نمایش داده شده و اگر هر دو فعال باشند هر دو حروف به صورت HL نمایش داده می شود.

    حالت قفل (Lock)

    زمانی که دستگاه در این حالت قرار داردنیازی ندارد همواره ماشه دستگاه را فشار داده تا دما را اندازه گیری کند بلکه دستگاه به صورت اتوماتیک و بدون خاموش شدن دما را مرتبا اندازه گرفته تا زمانی که شما بار دیگر ماشه را فشار داده و دستگاه را از این حالت خارج نمایید. برای فعال کردن این حالت دکمه مود را فشار داده و دکمه های بالا و یا پایین مرتبا فشار داده تا Log شروع به چشمک زدن کند، سپس دکمه مود را مرتبا فشار داده تا علامت حالت قفل شروع به چشمک زدن کند سپس با دکمه های بالا و یا پایین آن را فعال یا غیر فعال کرده و در نهایت برای تایید ماشه را فشار دهید.

    ذخیره سازی داده ها

    برای ذخیره کردن باید دستگاه را در حالت Log قرار دهید. برای این کار دکمه مود را فشار داده و دکمه های بالا و یا پایین را مرتبا فشار دهید تا Log شروع به چشمک زدن سپس ماشه دستگاه را فشار دهید. سپس بار دیگر ماشه دستگاه را نگه داشته و همزمان دکمه لیزر را فشار دهید،با هر بار فشار دادن این دکمه دستگاه بوق زده و یک داده در آن ذخیره می شود. (برای مثال001 به 002 تغییر می کند). برای مشاهده داده های ذخیره شده، هنگامی که دستگاه درحالت Log قرار دارد، دکمه های بالا و پایین فشار دهید تا داده های ذخیره شده را مشاهده کنید.  

    حذف کردن داده ها

    دستگاه قادر به ذخیره سازی 100 داده باشد. برای پاک کردن داده ها ماشه اندازه گیری را نگه داشته و با کمک دکمه های پایین شماره داده را به 000 تبدیل کنید، سپس مرتبا چند بار پشت سر هم فشار دهید، ستگاه بوق زده و بلافاصله 000 تبدیل به 001 می شود که به معنی این است تمامی داده های ذخیره شده حذف شده است.

    تکنولوژی و فناوری

    بر پایه منتشر کردن انرژی به هدف و بازتاب و دریافت آن و منتقل کردن به یک سنسور آشکار یاب است که داده های انتقال داده شده را خوانده و آن را به صورت دما نشان می دهد. ابتدا دستگاه را بر روی هدف مورد نظر که قصد اندازه گیری دمای آن را دارید نشانه گرفته و سپس ماشه اندازه گیری را فشار داده و نگه دارید همچنین می توانید برای سهولت اندازه گیری دستگاه را در حالت Lock قرار دهید. ذکر این نکته ضروری است که این دستگاه برای سنجش دمای سطوح بسیار براق و پولیش شده توصیه نمی شود. همچنین این دستگاه دمای داخل سطوح شفاف را نشان نمی دهد برای مثال وقتی می خواهید دمای آب درون یک لیوان را اندازه گیری باید مستقیما دستگاه را به سمت آب نشانه بگیرید نه لیوان، زیرا دستگاه دمای سطح لیوان را به شما نمایش می دهد نه آب درون آن را، مشابه همین حالت در اندازه گیری دمای یک اتاق از پشت شیشه پنجره آن نیز وجود دارد.

    انتشار

    برای اندازه گیری دمای هر سطحی به مقدار معیناز انتشار انرژی لازم است. در زیر پیوستی از مقدار انتشارهای لازم برای اندازه گیری بعضی از سطوح مواد را مشاهده می کنید.

    انتشار

    تعمیر و نگهداری

    در صورت بروز هرگونه مشکلی و عیبی در دستگاه حتما آن را به افراد متخصص و تکنسین ها سپرده تا آن را تعمیر کنند. شرایط مناسب نگهداری و استفاده مناسب از دستگاه با افزایش طول عمر آن خواهد شد. برای تمیز کردن دستگاه از یک پارچه ها نرم و خشک استفاده کنید، از استفاده حلال ها و موادی که خاصیت خورندگی دارند برای تمیز کردن دستگاه خودداری نمایید.

  • مشخصات عمومی
    گارانتی
    دسته بندی تجهیزات
    اندازه گیری دما
    نوع محصول
    سنسور غیر تماسی
    مدت زمان گارانتی
    12ماه
    دسته بندی صنایع
    صنعت اتوماسیون ساختمان, صنعت نفت و گاز،شیمی, صنعت خمیر کاغذ و کاغذ, صنعت دارویی،غذایی،بهداشتی, صنعت فلز و معادن, صنعت برق و نیروگاهی, صنعت ماشینکاری و مهندسی مکانیک
    مشخصات فنی
    دمای فرآیند
    -50 تا 2200 درجه سانتی گراد در حالت غیرتماسی / لیزری
    -50 تا 1370 درجه سانتی گراد در حالت تماسی (همراه با پراب تایپ K)
    دقت اندازه گیری
    1 درجه سانتی گراد غیرتماسی
    1.5 درجه سانتی گراد تماسی
    حداقل فاصله فوکوس
    1 تا 50 متر
  • ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...