دماسنج لیزری 800 درجه مدل DT-8833 برند سی ای ام CEM

محدوده دمایی: -50 تا 800 درجه سلسیوس
دقت اندازه‌گیری: ± 1.5 درجه سلسیوس یا ± 1.5٪ از خوانش
نسبت اندازه‌گیری: 12:1
زمان پاسخگویی: 500 میلی‌ثانیه

قابلیت اتصال ترموکوپل TYPE K  
قابلیت انتخاب واحد دما بین درجه سلسیوس و فارنهایت
دارای صفحه نمایش LCD با نور پس‌زمینه
دارای قابلیت حفظ داده‌های اندازه‌گیری شده
دارای قابلیت خاموش شدن خودکار بعد از 15 ثانیه عدم استفاده
ساختار بدنه: پلاستیکی

لیزر جهت هدف گیری

چراغ پس زمینه نمایشگر

حافظه مینیمم / ماکزیمم / متوسط / میانگین مقادیر

تنظیم ضریب تابش Emissivity

همراه با کیف حمل 

تماس بگیرید
  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • محصولات مشابه
  • نظرات کاربران
  • دماسنج لیزری 800 درجه مدل CEM DT-8833

    دماسنج لیزری حرفه ای مدل DT-8833 با قابلیت اندازه گیری دما به دو صورت غیر تماسی (لیزری) از منفی 50 درجه تا 800 درجه سانتی گراد و تماسی (همراه با پراب تایپ k) از منفی 50 درجه تا 1370 درجه سانتی گراد با دقت اندازه گیری در حالت غیر تماسی ±1 درجه سانتیگراد و در حالت تماسی ±1.5 درجه سانتیگراد می باشد. جهت اندازه گیری صحیح دما بایستی فاصله دستگاه از محل اندازه گیری بین 1 تا 13 متر باشد. این دستگاه دارای حافظه مینیمم، ماکزیمم، متوسط و میانگین مقادیر بوده و قابلیت تنظیم ضریب تابش Emissivity را دارد. وزن این دستگاه 250 گرم و ابعاد آن 180mm*106mm*48mm است. از دیگر قابلیت های این دستگاه می توان به چراغ پس زمینه نمایشگر و لیزر جهت هدف گیری اشاره کرد. دستگاه DT-8833 قادر به اندازه گیری سطوح اجسام بدون نیاز تماس با آن هاست. همچنین لیزری در دستگاه برای افزایش دقت اندازه گیری شما تعبیه شده است. همچنین دستگاه DT-8833 مجهز به ترموکوپل TYPE K می باشد که محل اتصال این ترموکوپل در قسمت انتهایی دستگاه می باشد. کاربرد این دستگاه در صنعت های غذایی، صنایع ریخته گری پلاستیک، آسفالت، دیزل و همچنین برای بازرسان ایمنی و ماموران آتش نشانی مناسب است.  

    ویژگی ها  

    • دقت اندازه گیری بالا  
    • اندازه گیری دما به کمک ترموکوپل TYPE K  
    • طراحی و ساختار مدرن   
    • نشانه گر لیزر   
    • دارای قابلیت DATA HOLD  
    • خاموش شدن خودکار  
    • نمایش دما در دو واحد سانتی گراد و فارنهایت   
    • قابلیت تنظیم مقدار انتشار انرژی از 0.1 تا 1.0  
    • قابلیت ثبت MAX/MIN/DIF/AVG داده ها  
    • قابلیت ذخیره 20 داده اندازه گیری شده  
    • دارای نور پس زمنیه   
    • دارای دقت اندازه گیری 0.1°C(0.1°F)
    •  High and Low Alarm
    • قابلیت تنظیم انتشار انرژی

    معرفی دستگاه

    معرفی دستگاه

    1. سنسور مادون قرمز  
    2. نشانه گر لیزر
    3. LCD  
    4. دکمه پایین   
    5. دکمه بالا  
    6. دکمه حالت(مود)  
    7. دکمه لیزر/نورپس زمینه  
    8. ماشه اندازه گیری
    9. محل گرفتن دستگاه  
    10. کاور باتری  

    نمایشگر

    نمایشگر 

    • Data Hold
    • دستگاه در حالت اندازه گیری قرار دارد.  
    • میزان انتشار انرژی (برای مثال دستگاه 88 درصد انرژی اشعه را ساطع می کند)
    • نماد واحد های دمایی سانتی گراد و فارنهایت  
    • نماد میزان انتشار(Emissivity) و تنظیم مقدار آن  
    • حالت قفل(Lock) و لیزر دستگاه فعال می باشد.  
    • نماد High and Low Alarm
    • عدد مربوط به MAX/MIN/DIF/AVG داده ها بسته به آن که دستگاه در کدام حالت قرار گیرد.  
    • نماد های مربوط به مقدار انتشار (EMS)،حداقل و یا حداکثر دما اندازه گیری (MIN/MAX) متوسط دمای اندازه گیری شده (AVG) و HAL و LAL مربوط به High and Low Alarm و نماد Log برای ذخیره سازی داده های اندازه گیری  
    • دمای اندازه گیری   
    • باتری دستگاه ضعیف است.

    عملکرد دستگاه

    عملکرد دستگاه

    معرفی دکمه ها

    1. دکمه بالا  
    2. دکمه حالت (مود)
    3. دکمه پایین
    4. دکمه لیزر/نور پس زمینه  

    لیزرو نور پس زمینه

    ابتدا ماشه اندازه گیری دستگاه را فشار دهید تا دستگاه روشن شود. در این هنگام شما در یک تناوب چهارتایی قادر به تنظیم لیزر و نور پس زمینه خواهید بود به طوری که اگر برای بار اول دکمه لیزر/نور پس زمینه را فشار دهید ابتدا نور پس زمینه روشن، برای بار دوم لیزر دستگاه روشن می شود و اگر برای بار سوم این دکمه را فشار دهید نور پس زمینه خاموش شده و در نهایت برای بار چهارم لیزر دستگاه خاموش می شود. با فشردن متوالی این دکمه همین عملکرد های ذکر شده به توالی تکرار خواهند شد.  

    تنظیمات مقدار انتشار انرژی

    زمانی که دستگاه روشن است دکمه مود را فشار داده تا عبارت EMS در گوشه سمت چپ دستگاه ظاهر شود سپس با دکمه های بالا و پایین میزان انتشار را تنظیم نمایید.   

    تنظیمات مربوط به High and Low Alarm

    قابلیت High Alarm این امکان را به شما می دهد که اگر دمای سطح جسمی از یک حد معینی (که قادر به تنظیم آن هستید) بالاتر رود دستگاه بوق زده و به شما هشدار دهد به مشابه همین امکان قابلیت Low Alarm به شما هشدار می دهد که دمای سطح جسمی از یک حد معین پایین تر رفته است یا خیر. نحوه تنظیم بدین شکل است که زمانی که دستگاه روشن است دکمه مود را مرتبا فشار دهید تا زمانی که عبارت HAL در گوشه سمت چپ دستگاه ظاهر شود سپس با کمک دکمه بالا و پایین عدد مورد نظر خود را تنظیم نمایید (پیش فرض دستگاه برای این قابلیت دمای 300°C می باشد.) به مشابه همین عملکرد برای تنظیم Low Alarm باید دکمه مود را فشار داده تا عبارت LAL در گوشه سمت چپ دستگاه ظاهر شود. (دمای پیش فرض نیز در گوشه سمت راست دستگاه نمایش داده شده و معمولا 00°C بوده و قابلیت تغییر دارد). 

    MAX/MIN/DIF/AVG

    این قابلیت ها در واقع نشان دهنده یک داده خاص از بین همه داده های اندازه گیری شده توسط دستگاه می باشد،که به ترتیب از چپ به راست: حداکثر دمای اندازه گیری شده،حداقل دمای اندازه گیری شده، تفاضل بین حداقل و حداکثر دمای اندازه گیری شده و در آخر متوسط دمای اندازه گیری شده توسط دستگاه می باشد که برای دیدن این داده ها کافیست دکمه مود را زده و عدد مربوط به هر داده را در گوشه سمت چپ مشاهده نمایید.

    روش ذخیره کردن داده های اندازه گیری

    دکمه مود را مرتبا فشار داده تا دستگاه در حالت Log قرار بگیرد سپس ماشه اندازه گیری دستگاه را فشار داده تا دستگاه در حالت اندازه گیری (Scan) قرار بگیرد، در زمانی که دستگاه در حالت Log قرار گرفته و همچنین شما ماشه اندازه گیری را فشار می دهید دکمه لیزر/نور پس زمینه را فشار دهید در این هنگام دستگاه بوق زده و دمای اندازه گیری شده در آن لحظه در دستگاه ذخیره می شود و در گوشه سمت راست و پایین صفحه نمایش داده می شود.

    زمانی که دستگاه در حالت Log قرار دارد در پایین آن یک عدد از 01 تا20 متغیر است مشاهده می کنید (تعداد داده های اندازه گیری) برای ذخیره کردن داده دوم باید دکمه بالا را فشار داده تا عدد 02 به نمایش در بیاید و سپس عمل ذخیره سازی را تکرار نمایید و برای ذخیره داده سوم تا بیستم نیز باید اعداد از 03 تا 20 تغییر دهید زیرا دستگاه حافظه ذخیره سازی 20 داده را دارد و در هر مرتبه داده باید در شماره مربوط به خود ذخیره گردد. وقتی دستگاه در همان حالت قرار دارد برای مشاهده داده های ذخیره شده می توانید با فشار دادن دکمه های بالا و پایین داده های ذخیره شده را ببینید.  

    حذف تمامی داده ذخیره شده

    هنگامی که دستگاه در حالت Log قرار دارد ماشه اندازه گیری را فشار داده و همزمان دکمه پایین را فشار دهید سپس بعد از آنکه دستگاه 0 را نمایش داد دکمه لیزر و نور پس زمینه را فشار دهید، دستگاه بوق زده و تمامی داده ها پاک می شود.  

    تنظیمات حالت LOCK و تغییر واحد اندازه گیری

    در حالت Lock شما نیاز به فشردن ماشه برای اندازه گیری ندارید و دستگاه بدون خاموش شدن به طور دائم عمل اندازه گیری را (با فشار دادن ماشه، نور پس زمینه و لیزر روشن میشود،اگر از قبل فعال بوده باشد) تکرار می کند. سه سوئیج در قسمت نشان داده شده در دستگاه وجود دارد که سوئیچ اول مربوط به تغییر واحد اندازه گیری،سوئیچ دوم مربوط به خاموش و روشن نمودن حالت Lock و سوئیچ سوم مربوط فعال و یا غیرفعال کردن LAL و HAL می باشد. برای فعال کردن حالت Lock و یا قابلیت LAL و HAL سوئیچ دستگاه را به سمت راست قرار دهید، همچنین با جابجایی سوئیچ اول می توانید واحد های اندازه گیری را تغییر دهید.

    تنظیمات حالت

    ترموکوپل (TYPE k)

    در قسمت انتهایی دستگاه ورودی ترموکوپل قرار دارد، ترموکوپل با توجه قطب های درج شده بر روی دستگاه متصل کنید. سپس دکمه مود را مرتبا فشار دهید تا Tk در قسمت پایینی دستگاه ظاهر شود و دمای اندازه گیری شده توسط ترموکوپل را مشاهده کنید اگر به هر دلیلی اتصال ترموکوپل با دستگاه به درستی صورت نگیرد دستگاه ---- را نمایش می دهد.

    نحوه اندازه گیری

    دستگاه را رو به هدف نشانه گرفته و ماشه اندازه گیری را فشار داده و نگه دارید. در هنگام اندازه گیری عبارت SCAN در گوشه سمت راست و بالای صفحه نمایش داده می شود. نکته ای شایان ذکر است که اگر تفاوت بسیار زیادی بین دمای اندازه گیری شده توسط ترموکوپل و دماسنج باشد باید میزان انتشار (Emissivity) را به درستی تنظیم نمایید زیرا برای اندازه گیری دمای هر جسمی یک میزان خاصی از انتشار انرژی را لازم دارد. همچنین به یاد داشته باشید که در بعضی از مواقع که هدف شما در گستره دمایی بزرگی مانند یک کوره قرار دارد چند دقیقه (بعضا تا 30 دقیقه) اندازه گیری دمای دقیق هدف شما به طول می انجامد، همچنین مشابه این امر در اندازه گیری دماهای بسیار پایین وجود دارد. همچنین هرچه هدف شما کوچکتر باشد، باید دستگاه را به آن نزدیک کنید.  

    تکنولوژی و فناوری

    این دستگاه قابلیت اندازه گیری دمای سطوح اجسام را دارد، طریقه اندازه دستگاه بدین صورت است که دستگاه به سمت جسم انرژی اشعه مادون قرمز را ساطع کرده و بازتاب آن را دریافت می کند، سپس این انرژی بازتاب شده از سطوح اجسام توسط دستگاه دریافت شده و سپس به سمت یک آشکارگر درون دستگاه رفته و دستگاه این اطلاعات را بازخوانی کرده و آن را به صورت یک دما به شما نشان می دهد.

    جدول مشخصات فنی دستگاه

    جدول مشخصات

    میزان خطای محاسباتی در گستره های دمایی گوناگون

    میزان خطای محاسباتی

    برای پیدا گرم ترین نقطه یک منطقه، باید دستگاه را به بیرون از آن ببرید و عمل اندازه گیری را انجام دهید،برای مثال برای پیدا گرمترین نقطه یک اتاق باید آن را به بیرون از اتاق برده و قسمت های مختلف آن را اندازه گیری نمایید. تذکر این نکته ضروری است که این دستگاه برای سنجش دمای سطوح بسیار براق و پولیش شده توصیه نمی شود. همچنین این دستگاه دمای داخل سطوح شفاف را نشان نمی دهد برای مثال وقتی می خواهید دمای آب درون یک لیوان را اندازه گیری باید مستقیما دستگاه را به سمت آب نشانه بگیرید نه لیوان، زیرا دستگاه دمای سطح لیوان را به شما نمایش می دهد نه آب درون آن را، مشابه همین حالت در اندازه گیری دمای یک اتاق از پشت شیشه پنجره آن نیز وجود دارد. 

    جدول میزان انتشار مناسب برای اندازه گیری دمایی

    جدول میزان انتشار

    تعویض باتری

    زمانیکه باتری دستگاه ضعیف شود، نماد باتری بر روی صفحه به نمایش در خواهد آمد،در این هنگام کاور باتری را باز نموده و باتری جدید را ماطبق و مشابه باتری قبل در آن جایگذاری نمایید.

  • مشخصات عمومی
    گارانتی
    دسته بندی تجهیزات
    اندازه گیری دما
    نوع محصول
    سنسور غیر تماسی
    مدت زمان گارانتی
    12ماه
    دسته بندی صنایع
    صنعت اتوماسیون ساختمان, صنعت نفت و گاز،شیمی, صنعت خمیر کاغذ و کاغذ, صنعت دارویی،غذایی،بهداشتی, صنعت فلز و معادن, صنعت برق و نیروگاهی, صنعت ماشینکاری و مهندسی مکانیک
    مشخصات فنی
    دمای فرآیند
    -50 تا 800 درجه سانتی گراد در حالت غیرتماسی / لیزری
    -50 تا 1370 درجه سانتی گراد در حالت تماسی (همراه با پراب تایپ K)
    دقت اندازه گیری
    1 درجه سانتی گراد غیرتماسی
    1.5 درجه سانتی گراد تماسی
    حداقل فاصله فوکوس
    1 تا 13 متر
  • ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...