پمپ دنده ای هیدرولیک




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

سیستم‌های هیدرولیک در بسیاری از کاربردها بکار گرفته می‌شوند. در هر موقعیتی که نیاز به جابجایی یک جسم سنگین باشد؛ به عنوان مثال در لودر، ماشین‌های سنگین و جرثقیل و همچنین در تجهیزات و ماشین آلات صنعتی مثل پرس و بالابر از سیستم هیدرولیک استفاده می‌شود. یکی از اجزای مهم و اصلی این سیستم‌ها، پمپ است که از لحاظ ساختار چند نوع دارد. پمپ دنده‌ای هیدرولیک رایج‌ترین و پرکاربردترین نوع پمپ هیدرولیک است. نقش پمپ دنده ای هیدرولیک در واقع به جریان انداختن سیال تحت فشار سیستم هیدرولیک است و از مخزن سیال را منتقل می‌کند.

پمپ دنده ای هیدرولیک

انواع پمپ دنده‌ای هیدرولیک

  1. پمپ هیدرولیک دنده داخلی
  2. پمپ هیدرولیک دنده خارجی

همانطور پمپ دنده‌ای یا غلیظ کش دارای دو نوع پمپ دنده داخلی و دنده خارجی است، پمپ دنده ای هیدرولیک نیز دارای دو نوع هیدرولیک دنده داخلی و هیدرولیک دنده خارجی است.

قیمت پمپ هیدرولیک دنده‌ای

برای راه‌اندازی یک سیستم هیدرولیک نیاز به تجهیزات هیدرولیک وجود دارد. یکی از اصلی‌ترین اجزای آن، پمپ هیدرولیک است. همچنین در بسیاری از ماشین‌آلات صنعتی و کشاورزی نیاز به پمپ هیدرولیک دارند. برای خرید پمپ دنده ای هیدرولیک نیاز است که در ابتدا از قیمت پرکاربرد ترین نوع آن یعنی پمپ دنده‌ای هیدرولیک مطلع بود. اگرچه پمپ‌های دنده ای هیدرولیک عموما ابعاد کوچکی و قیمت مناسبی دارند، اما برخی از مشتریان به دنبال عواملی هستند که بر قیمت هیدرولیک دنده ای تاثیرگذار می‌باشد.

پارامترهایی که تاثیر آنها را باید بر قیمت پمپ هیدرولیک دنده ای بررسی کنیم، مقدار لیتراژ، فشار کاری، نوع پمپ و برند می‌باشد. پمپ‌های دنده ای هیدرولیک مدل‌هایی در تعداد طبقات بیشتر هم دارند که در واقع چند پمپ دنده ای با یکدیگر بصورت یکپارچه سری شده‌اند، که این عامل نیز خود در قیمت تمام شده موثر است.

تاثیر فشار کاری و لیتراژ بر قیمت پمپ دنده‌ای هیدرولیک

وقتی صحبت از فشار در پمپ دنده ای هیدرولیک می‌شود، منظور فشار سیستم هیدرولیکی است که این پمپ در آن کار می‌کند. در واقع پمپ دنده‌ای هیدرولیک خود فشار ایجاد نمی‌کند بلکه نقش به جریان انداختن سیال هیدرولیک در مدار را دارد. قیمت یک نوع پمپ دنده ای هیدرولیک برای فشارهای مختلف یکسان است؛ به عنوان مثال قیمت پمپ دنده ای هیدرولیک ایرانی آرافن مدل PLA برای فشارهای 150، 170، 175، 185، 200، 225 و 250 بار یکسان است. لیتراژ یا مقدار حجم سیال هیدرولیک قابل پمپاژ در واحد زمان یکی از مشخصه‌های اصلی در پمپ های هیدرولیک است. در یک نوع پمپ دنده ای هیدرولیک و یک فشار کاری ثابت، مقدار لیتراژ سیال تاثیری بر قیمت ندارد.

تاثیر نوع و مدل پمپ دنده ای هیدرولیک بر قیمت آن

برای بررسی تاثیر نوع و سری پمپ دنده‌ای هیدرولیک بر قیمت، مثالی از برند آرافن زده می‌شود. به عنوان مثال در فشار کاری 250 بار، سه گروه پمپ دنده ای هیدرولیک شامل PL، PLA و PLO وجود دارند که قیمت هر کدام متفاوت است؛ لیتراژ حداکثر برای گروه PL 25 لیتر بر دقیقه، برای گروه PLA 45 لیتر بر دقیقه و برای گروه PLO 5 لیتر بر دقیقه است. با توجه به بیشتر بودن لیتراژ گروه PLA قیمت بالاتری نیز دارد.

مشخصات پمپ های دنده ای هیدرولیک آرافن

تاثیر برند بر قیمت پمپ دنده‌ای هیدرولیک

پمپ دنده ای هیدرولیک دارای سه نوع برند ایرانی، چینی و اروپایی است که کشور سازنده و کیفیت ساخت آن در قیمت تاثیرگذار است. برند ایرانی تولیدکننده دنده ای هیدرولیک، شرکت آرافن نائین است. این شرکت محصولات خود را در سه گروه اصلی PL، PLA و PLO تولید می‌کند که تفاوت عمده آنها در لیتراژ است. شناخته‌شده‌ترین شرکت اروپایی سازنده پمپ دنده ای هیدرولیک برند رکسروت (Rexroth) آلمانی است که کیفیت عالی داشته اما قیمت بالاتری نیز دارد. اما برندی چینی با نام رکستور محصولاتی مشابه آن تولید می‌کند که اگرچه کیفیت پایین‌تری دارد اما از قیمت پایین‌تری نیز برخوردار است.

کاربرد پمپ دنده ای هیدرولیک

سیستم‌ها هیدرولیک در بسیاری از کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرند. عمده کاربردها در صنایع مختلف و کشاورزی است. بسیاری از ماشین‌آلات سنگین که وظیفه حمل و جابجایی اجسام سنگین را دارند از سیستم هیدرولیک بهره می‌برند و در این کاربردها بطور مستقیم از پمپ دنده ای هیدرولیک بکار گرفته می‌شود. در زیر برخی از آنها اشاره شده است:

  • ماشین‌آلات راه سازی مثل جرثقیل‌، بالابر و بولدوزر
  • صنایع فولادسازی و دستگاه‌های پرس
  • ماشین ابزارها مثل دریل، تراش، فرز، شیارزن
  • ماشین‌آلات کشاورزی مثل تراکتور، لودر و کامباین
  • تجهیزات و صندلی‌های دندانپزشکی
  • ماشین‌آلات بازیافت و فشرده‌سازی زباله
  • دستگاه‌ها و وسایل شهربازی
    ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...