رولبرینگ کروی FAG

برند FAG زیر نظر گروه شفلر در آلمان فعالیت می‌کند. این برند آلمانی یکی از باکیفیت ترین برندهای بلبرینگ سازی در دنیا می‌باشد. محصولات برند FAG از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند و همواره بین صنعت گران از مقبولیت خاصی برخوردار می‌باشد.

لوگو FAG

رولبرینگ های کروی FAG 

رولبرینگ های کروی جزء گروه رولبرینگ های شعاعی هستند. این رولبرینگ های خود نگهدار دارای دو ردیف عناصر غلتان با یک راهروی منحنی متقابل در رینگ خارجی و دو مسیری که نسبت به محور رولبرینگ در رینگ داخلی متمایل هستند، می‌باشند. این طراحی مسیر غلتش به این رولبرینگ ها اجازه می‌دهد تا طیف وسیعی از ویژگی‌ها را که برای بسیاری از کاربردها ضروری است، در یک رولبرینگ، مانند قابلیت تنظیم زاویه‌ای، ترکیب کنند. غلتک‌های بشکه متقارن توسط قفس‌های برنجی، ورق فولادی یا پلی آمید هدایت می‌شوند.

رولبرینگ کروی

برخی از ویژگی‌های رولبرینگ های کروی FAG

  1. تحمل بارهای شعاعی خیلی زیاد
  2. علاوه بر بارهای شعاعی، بارهای محوری نسبتاً بالایی را نیز در یک یا هر دو جهت تحمل می‌کنند.
  3. ناهماهنگی‌های دینامیکی یا استاتیکی شفت نسبت به محفظه یا انحرافات شفت را در خود جای می‌دهد.

طراحی رولبرینگ های کروی FAG

  1. رولبرینگ های باز
  2. رولبرینگ های آب بندی شده
  3. رولبرینگ برای ماشین آلات ارتعاشی

رولبرینگ های کروی FAG در اکثر اندازه‌ها به عنوان طرح‌های X-life با عملکرد بسیار بالاتر در دسترس هستند.

رولبرینگ های طراحی اولیه (باز)

رولبرینگ های طرح پایه بدون آب بند و با سوراخ استوانه‌ای عرضه می‌شوند. به استثنای سری 233..-A، این رولبرینگ ها با سوراخ مخروطی نیز موجود هستند. رولبرینگ های با سوراخ مخروطی دارای مخروطی 1:12 و پسوند K هستند، در حالی که رولبرینگ‌های کروی سری‌های 249، 240 و 241 دارای حفره مخروطی 1:30 و پسوند K30 هستند.

انواع طراحی پایه رولبرینگ

  1. رولبرینگ بدون لبه مرکزی در رینگ داخلی
  2. رولبرینگ با لبه مرکزی سفت و سخت در رینگ داخلی
  3. رولبرینگ با لبه مرکزی شل

در جدول زیر طراحی‌های رولبرینگ های بدون لبه مرکزی در رینگ داخلی را مشاهده می‌کنید:

رولبرینگ کروی بدون لبه مرکزی

انواع طرح‌های رولبرینگ با لبه مرکزی سفت و سخت در رینگ داخلی را مشاهده می‌کنید:

رولبرینگ کروی با لبه مرکزی

در جدول زیر طراحی‌های رولبرینگ با لبه مرکزی شل را مشاهده می‌کنید.

رولبرینگ کروی با لبه شل

ادامه متن در پایین صفحه ...



  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

رولبرینگ های کروی آب بندی شده

مجموعه‌ای از رولبرینگ های استاندارد نیز با آب بند در هر دو طرف موجود است. رولبرینگ های آب بندی شده سری‌های 222 و 223 دارای عرض بزرگ و پیشوند WS هستند. ابعاد اصلی رولبرینگ های آب بندی شده سری 240 و 241 با ابعاد اصلی رولبرینگ های باز مطابقت دارد.

انواع رولبرینگ های کروی آب بندی شده برند FAG

رولبرینگ کروی با آب بند تماسی 2RSR برای D < 160

آب بند 2RSR

رولبرینگ کروی با آب بند تماسی 2VSR برای 160 < D ≤ 320

آب بند 2VRS

رولبرینگ کروی با آب بند تماسی 2RSR برای 320 < D ≤ 620

آب بند 2RSR

رولبرینگ های کروی برای ماشین آلات ارتعاشی

رولبرینگ هایی که در ماشین‌های ارتعاشی نصب می‌شوند، نه تنها باید بارهای زیاد و سرعت‌های بالا را تحمل کنند، بلکه باید شتاب ها و نیروهای گریز از مرکز را نیز تحمل کنند. در بسیاری از موارد، این کاربردها شامل شرایط محیطی نامطلوب مانند آلودگی و رطوبت است. رولبرینگ‌های کروی ویژه توسعه یافته توسط Schaeffler با شرایط عملیاتی در ماشین‌های ارتعاشی مطابقت دارند و در استفاده عملی بسیار موفق بوده‌اند. به ویژه، قفس‌های رولبرینگ ها در معرض تنش‌های ناشی از شتاب های شعاعی بالا قرار می‌گیرند. در موارد نامطلوب، ممکن است این شتاب های محوری نیز روی هم قرار گیرند. عدم تعادل چرخشی باعث ایجاد انحراف محور چرخشی و حرکت لغزشی اضافی در رولبرینگ ها می‌شود. این باعث افزایش اصطکاک و در نتیجه دمای کار رولبرینگ ها می‌شود. رولبرینگ‌های کروی مخصوص می‌توانند از انحرافات زاویه‌ای دینامیکی تا 0.15 درجه پشتیبانی کنند.

رولبرینگ‌های کروی مخصوص ماشین‌های ارتعاشی Schaeffler دارای ابعاد اصلی سری 23 هستند (DIN 616:2000, ISO 15:2017). رولربرینگ‌های کروی Schaeffler برای ماشین آلات ارتعاشی مطابق با مشخصات T41A یا T41D تولید می‌شوند. این امر الزامات خاص عملکرد را در نظر می‌گیرد. مشخصات، برای مثال، تلورانس‌های سوراخ و قطر بیرونی، و همچنین فاصله شعاعی داخلی رولبرینگ ها را مشخص می‌کند. سایر تلورانس‌ها مطابق با کلاس تلورانس Normal به ISO 492:2014 هستند.

طراحی X-LIFE رولبرینگ های FAG

رولبرینگ های کروی در سری‌ها و ابعاد متعدد به عنوان رولبرینگ های X-life موجود هستند. این رولبرینگ ها عملکرد بسیار بالاتری نسبت به رولبرینگ های کروی معمولی دارند.

رولبرینگ کروی X-LIFE

این امر به عنوان مثال از طریق ساختار داخلی اصلاح شده، کیفیت سطح بالاتر نواحی تماس، هندسه تماس بهینه بین غلتک‌ها و مسیرهای غلتش، ابعاد غلتکی جدید با انتهای تاج دار و طراحی بهینه قفس و همچنین از طریق کیفیت بالاتر قفس به دست می‌آید.

  1. قفسه
  2. عناصر غلتان
  3. رینگ خارجی
  4. رینگ داخلی

مزایای رولبرینگ های کروی X-LIFE برند FAG

  1. توزیع بار مطلوب‌تر در رولبرینگ و در نتیجه ظرفیت تحمل بار دینامیکی بالاتر رولبرینگ ها
  2. دقت بالاتر
  3. کاهش اصطکاک
  4. تولید گرمای کمتر در رولبرینگ
  5. سرعت‌های بالاتر
  6. مصرف روانکار کمتر و در نتیجه فواصل نگهداری طولانی‌تری در صورت انجام روانکاری مجدد
  7. عمر عملیاتی بالاتر رولبرینگ ها
  8. امنیت عملیاتی بالا
  9. ترتیبات رولبرینگ فشرده و سازگار با محیط زیست

X-life شامل پسوند XL در نام گذاری می باشد.

حوزه‌های کاربردی

رولربرینگ‌های کروی X-life به دلیل ویژگی‌های فنی خاص خود برای چیدمان رولبرینگ در موارد زیر بسیار مناسب هستند:

  1. رول خشک کن و کلندر
  2. ماشین آلات معدن، تسمه نقاله، سنگ شکن، صفحه‌های ارتعاشی، آسیاب‌های عمودی، پرس‌های غلتکی
  3. کارخانه ریخته گری مداوم
  4. آسانسورهای مسافربری
  5. سیستم‌های نیروی محرکه دریایی

ظرفیت حمل بار

رولبرینگ های کروی می‌توانند بارهای محوری بالا در هر دو جهت و بارهای شعاعی بسیار بالا را تحمل کنند. آن‌ها برای ظرفیت حمل بار بسیار بالا طراحی شده‌اند و از آنجایی که دارای حداکثر تعداد ممکن غلتک‌های بشکه‌ای بزرگ و به خصوص بلند هستند (بلبرینگ‌ها در طرح E1)، برای سنگین‌ترین بارها نیز مناسب هستند.

جبران ناهماهنگی‌های زاویه‌ای

با توجه به وجود مسیر مقعر عنصر غلتان در رینگ خارجی، رولبرینگ های کروی قابلیت تنظیم زاویه‌ای را دارند. در نتیجه، بدون آسیب رساندن به رولبرینگ ها، امکان انحراف بین رینگ خارجی و داخلی را در محدوده‌های مشخصی فراهم می‌کنند و بنابراین می‌توانند ناهماهنگی‌ها، انحراف شفت و تغییر شکل محفظه را جبران کنند.

روانکاری

به منظور اطمینان از روانکاری خوب، اکثر رولبرینگ های کروی دارای یک شیار محیطی و سه سوراخ روانکاری در رینگ خارجی هستند. روان کننده از طریق شیار و سوراخ‌ها به رولبرینگ فشرده می‌شود. با توجه به سیستم تغذیه مستقیم و متقارن، عرضه یکنواخت روان کننده به ردیف غلتک‌ها حاصل می‌شود.

در دو طرف رولبرینگ باید حفره‌های به اندازه کافی بزرگ برای جمع آوری گریس استفاده شده یا منافذی برای خروج گریس در نظر گرفته شود. بلبرینگ‌های سری 213 با قطر سوراخ d 35 میلی متر فاقد شیار روغن کاری و سوراخ روغن کاری هستند. رولبرینگ های کروی باز روغن کاری نشده‌اند. این رولبرینگ ها باید با روغن یا گریس روغن کاری شوند. هنگام استفاده از یاتاقان‌ها با قفس‌های پلاستیکی، در صورت استفاده از روغن‌های مصنوعی، گریس‌های روان‌ کننده با پایه روغن مصنوعی یا روان‌کننده‌هایی که حاوی نسبت بالایی از افزودنی‌های EP هستند، باید از سازگاری بین ماده اولیه و مواد قفس اطمینان حاصل شود.

آب بند

رولبرینگ های کروی آب بندی شده دارای سپرهای آب بندی در هر دو طرف هستند که از رولبرینگ ها به طور قابل اعتماد در برابر آلودگی محافظت می‌کند. به منظور اطمینان از یکپارچگی آب بندی بهینه، از مفاهیم مختلف آب بندی استفاده می‌شود که بر اساس اندازه تعیین می‌شود. یاتاقان‌ها نباید بالای 80 درجه سانتیگراد گرم شوند یا قبل از نصب شسته شوند.

محدوده دما

دمای کار رولبرینگ ها با موارد زیر محدود می‌شود:
•    ثبات ابعادی رینگ‌های رولبرینگ و عناصر غلتان
•    قفس
•    روان کننده
•    آب بند
دمای کاری احتمالی رولبرینگ های کروی در جدول زیر نشان داده شده است.

محدوده دمای رولبرینگ کروی اف آ گ

قفسه

انواع قفسه‌های استفاده شده در رولبرینگ های کروی در زیر توضیح داده شده‌اند.

قفس در طرح‌های استاندار

قفس استاندارد برای رولبرینگ های کروی برنجی می‌باشد. چنین قفس‌هایی برای سرعت‌ها و دماهای بالا مناسب می‌باشند.

قفس در طرح B و در رولبرینگ بدون پسوند

رولبرینگ های کروی با یک لبه مرکزی سفت و سخت در رینگ داخلی (طرح B یا رولبرینگ های بدون پسوند) دارای یک قفس برنجی هستند. رولبرینگ های بدون پسوند قفس، دارای قفس‌های فلزی هستند.

قفس در رولبرینگ با پسوند MB/MB1، MA/MA1

رولبرینگ هایی با پسوند MB یا MB1 دارای قفس‌های برنجی هستند که روی رینگ داخلی هدایت می‌شوند. در رولبرینگ های دارای پسوند MA یا MA1، قفس‌های برنجی روی رینگ خارجی هدایت می‌شوند.

قفس رولبرینگ با پسوند M

رولبرینگ های با پسوند M دارای یک قفس برنجی با هدایت غلتکی هستند.

قفس رولبرینگ با پسوند E1/BE

رولبرینگ های با پسوند E1 و BE و بدون پسوند قفس، دارای قفس فولادی هستند. دو نیمه قفس توسط یک رینگ هدایت کننده یا لبه مرکزی شل در حلقه بیرونی رینگ خارجی تقویت شده با الیاف شیشه یا قفس‌های برنجی (پسوند TVPB یا M) ساخته شده‌اند. قفس‌های فولادی سخت شده یا روکش شده‌اند و در نتیجه به خوبی در برابر سایش محافظت می‌شوند.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...