رولبرینگ مخروطی FAG

گروه و شرکت شفلر یک شرکت آلمانی است. این شرکت محصولات خود را در دو برند FAG و INA در بازار عرضه می‌کند. محصولات FAG از با کیفیت‌ترین بلبرینگ‌ و رولبرینگ های دنیا است که همواره جزو برندهای محبوب دنیا بوده است.

لوگو FAG

 

رولبرینگ های مخروطی از گروه رولبرینگ های شعاعی هستند. برخلاف توپ، غلتک دارای سطح تماس بزرگتر عمود بر محور غلتک است. در نتیجه، می‌تواند نیروهای بالاتری را منتقل کند، استحکام بیشتری دارد و قطر عناصر غلتشی کمتری را تحت بار یکسان می‌دهد. رولبرینگ های تک ردیفی و چند ردیفه شامل یک رینگ خارجی بدون لبه، یک رینگ داخلی با دو لبه با ارتفاع‌های مختلف و یک قفس است. برای اطلاع از قیمت و خرید بلبرینگ و همچنین سفارش محصول با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برخی از ویژگی‌های رولبرینگ های مخروطی FAG

  1. بارهای شعاعی بالا را تحمل می‌کنند.
  2. بارهای محوری بالا در یک طرف تحمل می‌کنند.
  3. بارهای ترکیبی را پشتیبانی می‌کنند. (نیروهای شعاعی و محوری که به طور همزمان عمل می‌کنند)
  4. استحکام محوری بالایی دارند.
  5. دقت بالایی دارند.
  6. در مواردی بیشتر استفاده می‌شود که ظرفیت تحمل بار بلبرینگ‌های تماس زاویه‌ای دیگر کافی نیست و سرعت بالاتر بلبرینگ‌های تماس زاویه‌ای مورد نیاز نیست.
  7. تولید گرمای کمتر در رولبرینگ
  8. سرعت‌های محدود کننده بالاتر
  9. مصرف روانکار کمتر و در نتیجه فواصل نگهداری طولانی‌تری در صورت انجام روانکاری مجدد
ادامه متن در پایین صفحه ...



  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

طراحی رولبرینگ

رولبرینگ های مخروطی FAG در طیف گسترده‌ای از طرح‌های تک ردیفی و چند ردیفی موجود هستند. X-life استاندارد عملکرد جدید برای رولبرینگ مخروطی FAG است و مخفف عبارت eXtended life است. طرح‌های کلیدی بر اساس رولبرینگ های مخروطی تک ردیفی عبارت‌اند از:

  1. رولبرینگ مخروطی تک ردیفی
  2. رولبرینگ مخروطی همسان (نصب جفتی)
  3. رولبرینگ مخروطی یکپارچه

رولبرینگ مخروطی تک ردیفه

رولبرینگ های مخروطی، رولبرینگ های تک ردیفی با طراحی باز هستند که به دلایل فنی، همیشه با یک رولبرینگ مخروطی دوم در آرایش تصویر آینه‌ای تنظیم می‌شوند. این رولبرینگ ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به طور قابل اعتمادی نیازهای گسترده را در رابطه با نیازهای معمولی پوشش دهند. به عنوان مثال، به منظور بهبود شکل‌ گیری مسیر روان کننده و ویژگی‌های در حال اجرا، سطوح لغزنده روی دنده هدایتی رینگ داخلی، و همچنین سطوح انتهایی و مشخصات تماس غلتک‌ها بهینه شده‌اند. علاوه بر این، دقت تولید بالا اجازه می‌دهد تا رولبرینگ ها در برابر یکدیگر با امنیت عملکردی بالا تنظیم شوند. این به نوبه خود منجر به بهبود ویژگی‌های عملیاتی و در نتیجه قابلیت اطمینان عملیاتی بالاتر می‌شود. در رولبرینگ های مخروطی رینگ داخلی با مجموعه غلتک و قفس را می‌توان به طور جداگانه از رینگ خارجی نصب کرد. این باعث نصب ساده رولبرینگ ها می‌شود.

رولبرینگ مخروطی تک ردیفه FAG

رولبرینگ های مخروطی همسان (نصب جفتی)

اگر ظرفیت تحمل بار یک رولبرینگ کافی نباشد یا قرار است شفت در هر دو جهت با فاصله محوری مشخص هدایت شود، مانند بلبرینگ های تماس زاویه ای مجموعه‌های رولبرینگ متناسب و آماده در دسترس هستند. رولبرینگ مخروطی FAG منطبق اساساً در سه آرایش شامل ترتیب X ،O و پشت سر هم موجود هستند.

آرایش X (رو در رو)

برای مجموعه‌های رولبرینگ های در آرایش X، خطوط تماس نسبت به محور رولبرینگ همگرا می‌شوند. نیروهای محوری از هر دو جهت وارد می‌شوند، اما همیشه فقط توسط یک رولبرینگ پشتیبانی می‌شوند. چیدمان X طراحی ساده‌ای دارد و بیشترین استفاده از رولبرینگ های مخروطی منطبق بر جفت است.

رولبرینگ مخروطی رو در رو FAG

آرایش O (پشت به پشت)

برای مجموعه‌های رولبرینگ در آرایش O، خطوط تماس نسبت به محور رولبرینگ واگرا می‌شوند. نیروهای محوری از هر دو جهت وارد می‌شوند، اما همیشه فقط توسط یک رولبرینگ پشتیبانی می‌شوند. پایه نگهدارنده در آرایش O در بزرگ‌ترین حالت خود قرار دارد. چیدمان رولبرینگ در آرایش O نسبتاً سفت و سخت است و همچنین می‌تواند بارهای ناشی از گشتاورهای کج را تحمل کند.

رولبرینگ مخروطی پشت به پشت FAG

چیدمان پشت سر هم

برای مجموعه‌های رولبرینگ در یک آرایش پشت سر هم، خطوط تماس به موازات یکدیگر قرار می‌گیرند. بر خلاف آرایش X و O، آرایش پشت سر هم تنها می‌تواند نیروی محوری را در یک جهت پشتیبانی کند. این جفت رولبرینگ معمولاً در برابر رولبرینگ مخروطی دیگری تنظیم می‌شود که نیروهای محوری را در جهت مخالف پشتیبانی می‌کند.

رولبرینگ مخروطی پشت به پشت FAG

مزایای مجموعه‌های بلبرینگ همسان (نصب جفتی) 

جفت‌های رولبرینگ منطبق در آرایش O یا X راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه برای مشکلات مختلف چیدمان رولبرینگ ارائه می‌دهند، به‌ عنوان مثال:

  1. توانایی آنها در تحمل بارهای شعاعی بالا و همچنین بارهای محوری در هر دو جهت
  2. نصب ساده رولبرینگ ها، زیرا دیگر نیازی به قرار دادن رینگ‌های مناسب نیست و بنابراین از عیوب نصب جلوگیری می‌شود.
  3. هدایت محوری دقیق شفت؛ فاصله محوری جفت رولبرینگ قبلاً در تولید رولبرینگ تعریف شده است.
  4. روانکاری ساده

رولبرینگ مخروطی یکپارچه (JK0S) - به صورت جفت نصب شده‌اند. رولبرینگ های مخروطی یکپارچه واحدهای رولبرینگ آماده‌ای هستند که از یک طرف روانکاری شده، آب بندی شده و عمدتاً به صورت جفت در آرایش O نصب می‌شوند. بلبرینگ‌ها قابل جدا شدن نیستند.

رولبرینگ مخروطی یکپارچه FAG

کیفیت ممتاز X-life

رولبرینگ های مخروطی تک ردیفی در سری‌ها و ابعاد متعدد به عنوان رولبرینگ های X-life موجود هستند. این رولبرینگ ها عملکرد بسیار بالاتری نسبت به رولبرینگ های مخروطی مشابه بدون ویژگی‌های X-life از خود نشان می‌دهند.

حوزه‌های کاربردی

رولربرینگ‌های مخروطی X-life به دلیل ویژگی‌های فنی خاص خود برای چیدمان رولبرینگ در موارد زیر بسیار مناسب هستند:

  1. هیدرولیک متحرک (موتورهای پیستونی محوری و مداری)
  2. تراکتور (رولبرینگ چرخ و گیربکس صنعتی)
  3. آسیاب‌های عمودی (رول‌های آسیاب)
  4. آسیاب نورد سرد و گرم (رول کار در غرفه‌های رول)
  5. کاربردهای استخراج نفت و گاز
  6. توربین‌های بادی دریایی و خشکی (گیربکس)
  7. ماشین آلات ساختمانی (غلتک‌های جاده، یاتاقان‌های سر مته)
  8. X-life نشان دهنده چگالی عملکرد بالای محصول و در نتیجه یک مزیت ویژه برای مشتری است.

ظرفیت حمل بار

رولبرینگ های طراحی اولیه

رولبرینگ های مخروطی تک ردیفی می‌توانند بارهای محوری را در یک جهت و بارهای شعاعی بالا را تحمل کنند. با این حال، آن‌ها باید همیشه به صورت محوری در برابر رولبرینگ دوم نصب شده در آرایش تصویر آینه‌ای تنظیم شوند. سپس این ترکیب رولبرینگ در آرایش O یا X قرار می‌گیرد. ظرفیت تحمل بار محوری رولبرینگ ها به زاویه تماس اسمی بستگی دارد. هر چه این زاویه بیشتر باشد، بار محوری که می‌تواند تحت آن قرار گیرد، بیشتر می‌شود. زاویه تماس اسمی در اکثر سری‌های رولبرینگ بین 10 تا 20 درجه است. در سری‌های ویژه، تقریباً 28 درجه تا 30 درجه است. رولبرینگ های سری 313، 323.-B، T5ED و T7FC به دلیل زاویه تماس بسیار زیاد، ظرفیت حمل بار محوری بسیار بالایی دارند.

رولبرینگ های همسان (نصب جفتی)

رولبرینگ مخروطی همسان از نیروهای شعاعی بالاتری نسبت به رولبرینگ های مخروطی تک ردیفی پشتیبانی می‌کنند. در آرایش‌های X و O، نیروهای محوری و بارهای لحظه‌ای در هر دو جهت پشتیبانی می‌شوند. آرایش پشت سر هم فقط می‌تواند نیروهای محوری را در یک جهت پشتیبانی کند.

رولبرینگ مخروطی یکپارچه - نصب شده به صورت جفت

رولبرینگ مخروطی یکپارچه تک ردیفی که به صورت جفت در آرایش O نصب شده‌اند بارهای محوری بالا را در هر دو جهت و بارهای شعاعی بالا را تحمل می‌کنند.

جبران ناهماهنگی‌های زاویه‌ای

تماس اصلاح‌ شده بین عناصر غلتان مخروطی و مسیرهای غلتش توزیع تنش بهینه را در نقاط تماس تضمین می‌کند و از افزایش تنش در لبه‌ها جلوگیری می‌کند. در نتیجه، رولبرینگ ها می‌توانند ناهماهنگی‌های زاویه‌ای خاصی را تحمل کنند و بارهای لحظه‌ای را بهتر پشتیبانی کنند.

جبران ناهماهنگی های زاویه ای FAG

روغن کاری

رولبرینگ مخروطی تک ردیفی و همسان (نصب جفتی)

رولبرینگ های مخروطی تک ردیفه و همسان روغن کاری نشده‌اند. این رولبرینگ ها باید با روغن یا گریس روغن کاری شوند. هنگام استفاده از رولبرینگ ها با قفس‌های پلاستیکی، در صورت استفاده از روغن‌های مصنوعی، گریس‌های روان کننده با پایه روغن مصنوعی یا روان‌کننده‌های حاوی نسبت بالایی از افزودنی‌های EP، سازگاری بین روان کننده و مواد قفس باید تضمین شود. روغن کهنه و افزودنی‌های موجود در روغن می‌توانند عمر کاری پلاستیک‌ها را در دماهای بالا مختل کنند. در نتیجه فواصل تعیین شده تعویض روغن باید به شدت رعایت شود.

رولبرینگ مخروطی یکپارچه

رولبرینگ های مخروطی یکپارچه از قبل با یک گریس با کیفیت به استاندارد DIN 51825 روغن‌ کاری شده‌اند. میزان پر شدن گریس به‌ گونه‌ای اندازه‌گیری می‌شود که این رولبرینگ ها در طول عمر کارکرد خود در بیشتر کاربردها بدون نیاز به نگهداری هستند.

آب بندی

رولبرینگ مخروطی تک ردیفی و همسان (نصب جفتی)

رولبرینگ مخروطی تک ردیفه و منطبق آب بندی نمی‌شوند، یعنی آب بندی موقعیت رولبرینگ باید در موقعیت مجاور انجام شود. این باید به طور قابل اعتماد از موارد زیر جلوگیری کند:

  1. رطوبت و آلودگی‌های ناشی از ورود به رولبرینگ
  2. خروج روان کننده از موقعیت رولبرینگ

رولبرینگ مخروطی یکپارچه

رولبرینگ مخروطی یکپارچه از یک طرف با یک آب بند تماسی آب بندی می‌شوند.

محدوده دما

دمای کار رولبرینگ ها با موارد زیر محدود می‌شود:

  1. ثبات ابعادی رینگ‌های رولبرینگ و عناصر غلتان مخروطی
  2. قفس
  3. روان کننده

دمای عملیاتی احتمالی رولبرینگ های مخروطی در جدول زیر نشان داده شده است:

  رولبرینگ مخروطی باز رولبرینگ مخروطی آب بندی شده
محدوده دما

D_<220mm

30- درجه سانتی گراد تا 120+ درجه سانتی گراد

D>220mm

30- درجه سانتی گراد تا 200+ درجه سانتی گراد

30- درجه سانتی گراد تا 110+ درجه سانتی گراد

قفسه‌ ها

رولبرینگ های مخروطی باز دارای قفس‌های فولادی هستند. رولبرینگ های مخروطی یکپارچه دارای قفس‌هایی هستند که از پلی آمید PA66 تقویت شده با الیاف شیشه ساخته شده‌اند.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...