مانیتورینگ سطح

در تولید صنعتی مدرن ، محیط زیست، تشخیص هیدرولوژی، سطح، فشار، اندازه گیری دما نقش و تأثیر مهمی ایفا می کند. در سطح سیستم اتوماسیون صنعتی، فشار، دما و سایر داده های اندازه گیری شده می توانند عملکرد ایمن دستگاه را به منظور جلوگیری از حوادث تضمین کنند ، اما همچنین درجه اتوماسیون کارخانه را برای بهبود بهره وری تولید افزایش می دهند. از آنجا که برخی از مواقع اندازه گیری منبع تغذیه در محل ندارند ، محصولات اندازه گیری بی سیم مزایای زیادی را نشان می دهند. در این مقاله سعی داریم به سوالات زیر پاسخ مناسب بدهیم. 

نظارت بر سطح چیست؟

نظارت بر سطح فرآیند استفاده از فناوری برای نظارت بر سطوح و حجم مایع یا جامد در مخازن صنعتی ، سیلوها است. به طور معمول یک سنسور صنعتی در یک مخزن یا ظرف نصب می شود و داده های اندازه گیری از سنسور به یک صفحه نمایش محلی یا یک دستگاه شبکه که در آن سطوح را می توان از راه دور کنترل کرد ، منتقل می شود. این امر به ویژه در شرایطی مفید است که مخازن ممکن است حاوی مایعاتی مانند روغن، سوخت یا مواد شیمیایی باشند که بررسی دستی آنها با استفاده از روشهای سنتی ناامن است. نظارت بر سطح در برنامه هایی که دسترسی به مخزن و یا دسترسی به آنها دشوار است نیز مفید است و یک سنسور فقط یکبار نصب شده و سپس به صورت محلی بر روی صفحه نمایش یا از راه دور از طریق مرورگر وب نظارت می شود.

نظارت از راه دور چگونه کار می کند؟

مانیتورینگ سطح مخزن از راه دور با اتصال یک سنسور نظارت سطح به یک کنترل کننده شبکه قادر به تفسیر داده های اندازه گیری از سنسور و در دسترس قرار دادن این داده ها از طریق اتصال شبکه عمل می کند. بسته به پیکربندی مورد نظر ، می توان به داده های حسگر در یک شبکه محلی یا از راه دور دسترسی داشت. بسیاری از تولیدکنندگان کنترل کننده شبکه نیاز به اشتراک در سرویس ابری دارند ، با این حال کنترل کننده های ControlByWeb را می توان مستقیماً از طریق شبکه بدون نیاز به ابر دسترسی داشت.

چگونه می توانم سنسور نظارت بر سطح مناسب را انتخاب کنم؟

سه نوع اصلی سنسور وجود دارد که می توان برای نظارت بر سطح مخزن استفاده کرد:

  1. سنسور اولتراسونیک
  2. سوئیچ های شناور
  3. مبدل های فشار

انتخاب سنسور سطح مناسب برای برنامه خاص شما به چندین عامل کلیدی برمی گردد. اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که چه نوع مایع را اندازه گیری می کنید. اکثر سنسورها در مایعات تمیز به خوبی کار می کنند ، اما اگر مایع شما کثیف یا خورنده باشد ، یک سوئیچ شناور یا مبدل فشار برای کار مناسب تر است. دومین موردی که باید در نظر بگیرید این است که برای نصب سنسور کجا می توان به مخزن دسترسی داشت. اگر قسمت بالای مخزن به راحتی قابل دسترسی باشد ، اکثر سنسورها این کار را انجام می دهند. اگر به راحتی به قسمت بالایی دسترسی ندارید، یک مبدل فشار می تواند گزینه خوبی باشد زیرا می تواند در دریچه های مخزن یا فشار سر نصب شود. نکته دیگر اندازه مخزن است. هر نوع سنسور سطح دارای طیف وسیعی از اندازه گیری است که قبل از انتخاب سنسور باید در نظر گرفته شود.

ساده ترین راه برای تعیین اینکه کدام سنسور بهتر کار می کند این است که با یکی از کارشناسان نظارت بر سطح ما صحبت کنید و آنها می توانند شما را در فرایند تصمیم گیری راهنمایی کنند. بسیاری از دستگاههای پیشنهادی کالا صنعتی  با ورودی های آنالوگ یا modbus بهترین عملکرد را برای نظارت بر سطح دارند. ما کنترلری را به طور خاص برای برنامه های نظارت بر سطح پیشنهاد میدهیم که از طریق Modbus RS-485 با سنسورها ارتباط برقرار می کند و به 32 سنسور اجازه می دهد تا با هم زنجیر شوند و به سهولت در چندین مخزن به کنترلر متصل شوند که دارای یک وب سرور داخلی با اعلان های ایمیل / متن ، ورود به سیستم ، و یک وظیفه ساز پیشرفته است که به اجازه می دهد تا به صورت محلی روی دستگاه برای کنترل پمپ کمک کند تا به حفظ سطح مخزن کمک کند. برای اطلاع بیشتر به مقالات ابزار دقیق مراجعه نمایید.




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

نظارت سطح مداوم چیست؟

دو نوع نظارت بر سطح وجود دارد:

  1. سطح نقطه
  2. سطح مداوم

سنسورهای سطح نقطه به سادگی یک سطح از پیش تعیین شده را در مخزن اندازه گیری می کنند. نظارت سطح اغلب برای خط سرریز روی مخزن برای ایجاد زنگ خطر بالا استفاده می شود. همچنین می تواند برای ایجاد زنگ هشدار کم استفاده شود. حسگرهای سطح پیوسته، سطح مخزن را در محدوده معینی، با توجه به مشخصات سنسور اندازه گیری می کنند. نظارت مداوم بر سطح قوی تر است و در کاربردهایی که سطح مخزن باید در هر زمان معین اندازه گیری شود مفید است. همچنین در سیستم مدیریت سطح بسیار موثر است که پمپ ها، سوپاپ ها و آلارم ها را هنگامی که مایعات به سطوح مشخص شده در مخزن می رسند، کنترل کند.

نظارت و کنترل سطح

کنترل کننده ها و سنسورهای سطح پیشرفته دست به دست هم می دهند تا یک محلول نظارت و کنترل سطح کامل برای مایعات و جامدات قابل ارائه باشد. سیستم مانیتورینگ مدرن پیشنهادی از سوی کارشناسان کالا صنعتی در شبکه های محلی یا از راه دور قابل دسترس است.

سیستم های قابل اعتماد برای نظارت و کنترل سطح و از راه دور

ما در کالا صنعتی سنسورها و کنترل کننده هایی که سالها بدون هیچ گونه تعمیر و نگهداری، نظارت و کنترل سطح را، چه محلی و چه از راه دور، قابل اعتماد و مقرون به صرفه معرفی می کنیم تا ضمن آموزش، مشاوره را نیز قبل از خرید با ما تجربه کنید. سخت افزار با درجه صنعتی و رابط کاربری قابل برنامه ریزی آسان برای استفاده، شهرداری ها، تولیدکنندگان، سیستم های یکپارچه کننده و بیشتر را قادر می سازد تا سیستم های کنترل دقیق و بادوام را تقریباً در هر مکانی مستقر کنند. سطح مایعات و مواد جامد را می توان با چهار نوع مختلف فناوری مانیتورینگ را پیاده سازی کنید:

  1. رادار غیر هدایت شونده 
  2. اولتراسونیک
  3. شناور 
  4. فشار

برنامه ی کاربردی شما اگر مخزن، سیلو یا مخزن تزریق شیمیایی باشد، انتخاب بهترین سیستم نظارت را با اطمینان خاطر به کالا صنعتی بسپرید. موارد پیشنهادی از سوی کالا صنعتی الزامات زیر را تا حد ممکن شامل می شود (بسته به شرایط برنامه ی کاربردی شما)

  1. نظارت از راه دور بر چندین مخزن
  2. هشدارهای ایمیل و متن برای آستانه های تعریف شده توسط کاربر
  3. مشاهده و ارسال داده های ثبت شده
  4. منطقی بر روی دستگاه وجود ندارد
  5. API برای ارسال داده به سایر سیستم های کنترل

انواع سنسورها و برنامه های کاربردی

  • اولتراسونیک: سنسورهای اولتراسونیک برای اندازه گیری سطح مایع با چالش های کاربردی اندک و بودجه در اولویت هستند. فراصوت از امواج صوتی برای تشخیص سطح صاف استفاده می کند و به خوبی با مایعات بازتابنده مانند آب کار می کند. فاصله تا سطح بر اساس زمان پرواز است در حالی که سرعت صدا متغیر شناخته شده ای است.
  • شناور: سنسورهای شناور برای اندازه گیری سطح مایع هستند و معمولاً از آهن ربا در شناور و در راهنمای شناور یا ساقه برای تعیین سطح تراز استفاده می کنند. سنسورهای سطح شناور ما برای استفاده در مکان های خطرناک طراحی شده اند و در کاربردهای نفت و گاز عالی عمل می کنند. آنها حتی قادر به اندازه گیری سطح رابط با شناورهای دوگانه هستند.
  • رادار بدون هدایت: سنسورهای رادار از فرکانس های مختلف از امواج مایکروویو استفاده می کنند. این زمان دیگری از فناوری اندازه گیری پرواز است زیرا سرعت امواج مایکروویو در هوا مشخص است. سنسورهای رادار در برنامه های سخت نظارت بر سطح مایع بهتر عمل می کنند و انتخاب روشنی برای مواد جامد است.
  • فشار: مبدل های فشار شناور مخصوص مایعات هستند و در چاههای عمیق که امواج صوتی و راداری به آنها نمی رسد ، خوب عمل می کنند. آنها در چاه های آب و ایستگاه های بالابر رایج هستند. آنها با اندازه گیری فشار سر بالای سنسور کار می کنند و با چگالی مایع مقیاس می شوند.

اندازه گیری سطح صنعتی

به دلیل اهمیت اندازه گیری دقیق سطح و بی شمار مواد مختلف فرآیندی که نیاز به اندازه گیری سطح دارند ، تقریباً تعداد مساوی روشهای منحصر به فرد برای تشخیص سطح ایجاد شده است. انتخاب روش اندازه گیری صحیح سطح برای یک برنامه خاص می تواند در مواجهه با بسیاری از گزینه ها یک کار دلهره آور به نظر برسدبا درک مکانیک های اساسی فن آوری های اندازه گیری سطح در نظر گرفته شده است تا به درستی روش مناسب (یا روش هایی در مورد سیستم های زائد) برای برنامه مشخص شود. کالا صنعتی با تشریح کامل و صفر تا صد تجهیزات اندازه گیری سطح و با میکرو طبقه بندی ابزار دقیق و ایجاد فرم پیکربندی سطح سنج برنامه کاربردی مخصوص شما اولین مجموعه ی مهندسی و مشاور و پیشرو در این زمینه است.

عوامل موثر در انتخاب روش نظارت و کنترل سطح بهینه

متغیرهای فیزیکی و کاربردی زیادی وجود دارد که بر انتخاب روش نظارت سطح بهینه برای فرآیندهای صنعتی و تجاری تأثیر می گذارد.

  1. فاز (مایع ، جامد یا دوغاب)
  2. دما
  3. فشار یا خلاء
  4. ثابت دی الکتریک متوسط
  5. تراکم (وزن مخصوص) محیط
  6. تحریک (عمل)
  7. سر و صدای الکتریکی
  8. ارتعاش
  9. shock ضربه مکانیکی
  10. اندازه و شکل مخزن یا سطل سطل

محدودیت های کاربردی

  1. قیمت
  2. دقت
  3. ظاهر
  4. میزان پاسخ
  5. سهولت کالیبراسیون یا برنامه نویسی
  6. size اندازه فیزیکی
  7. نصب ابزار
  8. نظارت یا کنترل سطوح پیوسته یا نقطه ای
  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...