• 1720
  • 1853 مرتبه
گیربکس بالمیل یا آسیاب گلوله ای

گیربکس بالمیل یا آسیاب گلوله ای

سه شنبه 10 خرداد 1401

بالمیل چیست؟

در صنایع معدنی مثل استخراج و فرآوری سنگ های معدنی، بالمیل یا آسیاب گلوله ای برای خرد کردن مواد مختلف به کار می رود. دستگاه بالمیل با توجه به ساختار و ظرفیت عملکرد، اندازه ماده خروجی، سایز گلوله های درون آسیاب و سایر مشخصات فنی در انواع مختلف موجود است.

مکانیزم عملکرد بالمیل

مخزن استوانه ای از طریق چرخ دنده ای که در قسمت بیرونی آن وجود دارد به گیربکس بالمیل متصل است. توان گیربکس بالمیل از طریق الکتروموتور متصل به آن و عموماً با استفاده از یک تجهیز انتقال قدرت مانند قفل کن یا شرینک دیسک تامین می شود و در نهایت باعث چرخش مخزن استوانه ای بزرگ خواهد شد.

گیربکس بالمیل

داخل مخزن، یک شافت تو خالی مارپیچ قرار دارد که برای یکنواختی در حرکت ذرات جانمایی شده است. با چرخش مخزن توسط گشتاور خروجی گیربکس بالمیل، گلوله های داخل آسیاب (معمولا فولادی) در ارتفاع قرار گرفته و سپس رها می شوند که باعث خرد شدن قطعات داخل مخزن می شود. وقتی این فرایند چندین مرحله تکرار شود در نهایت قطعات ورودی به پودر تبدیل می شوند. محصول خروجی دستگاه بالمیل برای صنایع متالورژی، ذوب، مصالح ساختمانی و ... ارسال می شود.

نکات قابل توجه

  1. قطر قطعات وارد شده به مخزن دستگاه بالمیل عموما بین mm 5 تا 25 بوده و در پایان عملیات به قطر mm0.2 یا 0.3 می رسد.
  2. محدودیت در ابعاد: نسبت طول به قطر مخزن دستگاه بالمیل نباید از 1:21 تجاوز کند.
  3. طول بیشتر مخزن، باعث دانه بندی ریزتر مواد خروجی از دستگاه بالمیل خواهد شد.

موتور گیربکس بالمیل

انواع گیربکس بالمیل

گیربکس بالمیل مناسب باید بتواند از طریق چرخ دنده های کوچک و بزرگی که وجود دارد، مخزن استوانه ای را بچرخاند. در واقع نیرویی که برای خرد کردن یا پودر کردن قطعات در بالمیل به کار گرفته می شود از طریق گیربکس بالمیل تامین می شود. گیربکس خورشیدی و گیربکس هلیکال نمونه های قابل استفاده به عنوان گیربکس بالمیل است. گیربکس خورشیدی به خاطر دارا بودن راندمان بالا (تا 95%) و تنوع مناسب در تیپ، برای دستگاه های بالمیل که ورودی بالایی دارند، انتخاب مناسبی است. در صنایع سنگین تر می توان از گیربکس صنعتی هلیکال یا انواع دیگری استفاده نمود. به عنوان نمونه گیربکس بول هلیکال برند ایلماز سری B و H از تجهیزات مناسب برای گیربکس بالمیل یا خردکن است.

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.