• 1873
  • 2838 مرتبه
تعویض روغن پمپ کفکش

تعویض روغن پمپ کفکش

چهار شنبه 07 تیر 1402

پمپ کفکش یکی از انواع پمپ است که دارای دو نوع کلی از لحاظ خنک کاری بوده که یکی از آنها پمپ کفکش روغن خنک است، به این معنی که پمپ توسط روغن خنک سازی می شود. تعویض روغن پمپ کفکش عملی است که بایستی هم به درستی انجام گیرد و هم بطور منظم و دوره ای اتفاق بیوفتد. همچنین نوع روغن پمپ کفکش نیز جهت تعویض اهمیت دارد، اینکه چه روغنی و با چه کیفیتی در محفظه مخصوص روغن پمپ شارژ مجدد شود. در ادامه این مقاله قرار است نحوه تعویض روغن پمپ کفکش بصورت مرحله به مرحله توضیح داده شود به گونه ای که با انجام مراحل ذکر شده و همچنین مشاهده فیلم آموزشی مراحل تعویض روغن پمپ کفکش می توانید به راحتی و بدون نیاز به متخصص، این عمل را خودتان انجام دهید. همچنین انواع روغن هایی که در پمپ کفکش استفاده می شود نیز ذکر خواهد شد، پس با این مقاله کالاصنعتی همراه باشید.

تعویض روغن پمپ کفکش

نحوه تعویض روغن پمپ کفکش

یکی از قسمت های مربوط به نگهداری پمپ کفکش تعویض روغن آن است. به منظور جلوگیری از هزینه های سرسام آور خرابی پمپ کفکش لازم است تا روغن آن بصورت دوره ای و منظم تعویض شود. از جمله دلایلی که بایستی روغن پمپ کفکش تعویض گردد می توان به اکسید شدن آن، در معرض دمای بالا قرارگرفتن آن در مدت طولانی و همچنین عدم استفاده از روغن مناسب در دوره قبلی تعویض آن اشاره کرد. پمپ کفکش لئو سری QDX از نوع بدنه چدنی بوده که توسط کالاصنعتی با گارانتی 24 ماهه خدمت مشتریان عزیز ارائه می شود.

مراحل تعویض روغن پمپ کفکش

همانطور که دانستن علل سوختن پمپ کفکش جهت جلوگیری از عوامل ایجاد آن لازم است، دانستن نحوه تعویض روغن پمپ کفکش نیز اهمیت دارد که در زیر مراحل آن به ترتیب ذکر شده است:

  • قرار دادن پمپ کفکش در حالت افقی
  • بازکردن پیچ محل خروجی روغن
  • خارج کردن روغن از روزنه خروجی
  • بستن پیچ خروجی روغن
  • باز کردن پیچ محل ورودی روغن و پر کردن روغن جدید در محفظه روغن از طریق روزنه مشخص
  • قرار دادن اورینگ جدید و سالم و بستن پیچ با آچار ترک متر

در مرحله سوم توجه کنید هوای محبوس داخل مخزن ممکن است باعث شود مقداری از روغن با فشار زیاد خارج شود به همین منظور تیکه ای پارچه را جلوی روزنه خروجی روغن قرار داده تا از پاشش روغن جلوگیری شود.  برای دریافت مشخصات فنی و قیمت پمپ با کارشناسان فروش در تماس باشید.

در ویدئوی زیر می توانید مراحل کامل تعویض روغن پمپ کفکش را بصورت مرحله به مرحله مشاهده کنید.

نوع روغن پمپ کفکش

روغن مورد استفاده در پمپ کفکش جهت خنک سازی از نوع روغن های ترانس یا ترانسفورماتور است که جز روغن های معدنی بوده و عایق الکتریکی هستند. از آنجایی که روغن کفکش بایستی مقاومت بالایی در برابر دما داشته باشند، روغن ترانس نیز این قابلیت را دارند. روغن ترانس به دلیل اینکه قابلیت انتقال حرارت خوبی دارند به عنوان خنک کننده گزینه مناسبی برای تعویض روغن پمپ کفکش هستند. در مواقعی که روغن ترانس نمی تواند در پمپ کفکش استفاده شود یا اشاره ای به نوع روغن پمپ کفکش در کاتالوگ و پلاک پمپ ذکر نشده است، روغن های SAE10W و SAE20W می توانند جایگزین مناسبی برای روغن ترانس مورد استفاده در پمپ کفکش باشند.

روغن ترانس

جمع بندی

پمپ های کفکش از نوع روغن خنک نیاز دارند تا بصورت دوره ای و منظم تعویض روغن برای آنها صورت گیرد. در این مقاله به کاربرد و اهمیت روغن پمپ کفکش و در ادامه نحوه تعویض آن پرداخته شد. مشخص شد که معمولا از روغن ترانس به عنوان روغن خنک کننده در پمپ کفکش استفاده می شود و در برخی کاربردها روغن های SAE10W و SAE20W می تواند جایگزین روغن ترانس باشد. پمپ کفکش لئو سری XQS دارای بدنه ای ترکیبی از چدن و استیل بوده و در کاربردهای متنوع کشاورزی، صنعتی و پرورش ماهی استفاده می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید پمپ کفکش و البته مشاوره بیشتر درباره نوع و نحوه تعویض روغن آن می توانید از کارشناسان پمپ کالاصنعتی راهنمایی بگیرید.

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
    • 0
    • 3
    با سلام، برای تخلیه آب استخر و انتقال به زمین کشاورزیم نیاز به پمپ کفکش دارم. میخوام به همراه اون همه تجهیزاتی که لازمه مثل روغنش رو خریداری کنم. همه تجهیزات رو موجود دارید؟
    • کاربر سایت

      1402/10/06 12:18:15
      • 0
      • 3

      سلام جناب طهرانی عزیز

      پمپ کفکش در مدل ها و برندهای مختلفی موجود است. با توجه به هد و دبی که لازم دارید مدل اون انتخاب میشه. همچنین تجهیزات جانبی هم مثل فلوتر اون موجود است. روغن های SAE رو می توانید به راحتی از فروشگاه های لوازم یدکی تهیه کنید. برای دادن اطلاعات زمین و استخر خود و انتخاب کفکش با کارشناس ما تماس بگیرید.